Uncategorized

رواية غرور وتمرد

=بقى أنا يتحر *ق د *مي النهاردة عشان عيلة زيك، أنا عمري ما إتحر *ق د *مي بالشكل دا، أنا مش هسيبك النهاردة يا بنت عم عُمر هاا. إتكلمت بتوتر وأنا بجري منهُ وقولت بخو-ف: _يا كابتن في إي، أنا عملت إي أنا طيب، إستهدى بالله بس كدا وقولت هديت، إنت مبتتعبش. جريت على الأوضة […]

رواية غرور وتمرد قراءة المزيد »

ليلي وعامل دليفري

انا يوم ما تتنطط هتبقى من 28 ل 32 إنما 47 إزاي ؟ لقيتها بتقولي كل الناس بتستغرب لما تعرف سني عشان كده انا مابقولش سني الحقيقي دايما بقول اني 33 سنة انا فضلت ساكت مش عارف اقول ايه ؟ لحد ما قالتلي وأنت عندك كام سنة ؟ = انا عندي 29 سنة لقيتها بتقرب

ليلي وعامل دليفري قراءة المزيد »

رواية امرأة تحت طاولة التحريم

دنيا: انا مش همشي من هنا غير لما افهم كل حاجه زياد: لازم انقذك ي دنيا انا بحبك وعايزك تكوني ليا دنيا بصراخ: ركز ف الطريق ي زيااااد زياد: وهنسافر؟ دنيا: طلاما بتحبني زي م بتقول قتلتوا اهلي لي عملتلكوا اي كنت لسه طفله زياد ببكاء: والله وانا كنت طفل انا بحبك ي دنيا عارف

رواية امرأة تحت طاولة التحريم قراءة المزيد »

حكاية نيرا

… انا اتجوزت لما انتى حطمتينى… اتجوزت علشان انساه ام افنان: انا فكرتك نسيت الموضوع دا… فكرتك بتحب مراتك… وافنان في الوقت دا كانت صغيره مصطفى: حصل الى حصل.. ومتخفيش على افنان منى در اختى الصغير ام افنان: هتعمل اي دلوقتي مع امل مصطفى: مش عارف… المفروض ان هى الى تعمل دلوقتي مش انا هنا

حكاية نيرا قراءة المزيد »

ادبني حمايا

في الفرح ساره لساهر ( بقولك اي انا تعبت وعاوزه انزل) ساهر ( حبيبتى لسه بدري، نقعد شويه وننزل) ساره ( بقولك مش قادرة) ساهر استأذن من باباه ومامته علشان ينزلوا شقتهم وفعلا نزلوا، فتح باب الشقه، ساره دخلت وهو وراها.. ساره بتبص لساهر بحزن وفي نفسها ( يعنى خلاص بكره هكون ارمله وانت ه/تمـoت

ادبني حمايا قراءة المزيد »

القادرة

ثم حملها الى غرفة النوم و.. 🫣🤫🤭 مر اسبوع على زواجهم وقرر اهلها زيارتها بقلم مرفت السيد اشتروا شيكولاتة وحلويات وهما داخلين الاسانسير قابلوا سليم اتبادلو السلام والتحيات فتحلهم نصر واستقبلهم وقال: شوية والعروسة جاية بس بتجهز نفسها تعبتوا نفسكم ليه الاب: دي حاجة بسيطة طلعت سارة من غرفتها سلمت على اهلها وعلى سليم و

القادرة قراءة المزيد »

رواية عذgرlء مع زوجي

احمد: يا منى تعالي نتكلم شويه منى:معليش تعبانه كتير وعاوزه  انام احمد:خلاص على راحتك انا ها انزل شويه ولما ارجع نتكلم بكيت كتير حتى تعبت ونمت…. صحيت على ايد حنونه ب تلعب بشعري… احمد: بيفولي.انتي..طولتي ف النوم فيكي حاجه بتوجعك ولا حاجه منى: تعبانه…وماما وحشتني اوي احمد: تعبانه من ايه منى: لا مافيش بس عاوزه

رواية عذgرlء مع زوجي قراءة المزيد »

نبي الله سليمان والافعى سية

فقالت الأفعى: هذه المدينة أنعم الله على أهلها ولكنهم طغوا وبغوا في الأرض فقلل الله عليهم النعيم الذي كانوا عليه عسى أن يتعظون ولكن لا فائدة فسلطني الله عليهم وصرت أنفث من سمي في الماء الموجود في بئر المدينة حتى ماتوا جميعًا.. فقال سليمان عليه السلام للج،ـن أعيدوا بناء هذه المدينة فلما أعادوها وصار مثل

نبي الله سليمان والافعى سية قراءة المزيد »

براءتي

فهد بتعجب شديد ” وكأنه اول مره يسمع خبر حملها”.. ايه ده انتى حامل بجد وحط ايده على بطنها ونسى كل اللى عملو وقرب منها وبيسمع نبضات البيبى براءه بذهول.. فهد انت طبيعى.. انا حاسه، انك فيك حاجه غلط.. شويه طيب وحنين.. وفجأه  تتقلب ويبان وش ليك تانى انا معرفوش وش كله ضر-ب واهان-ه واته-امات

براءتي قراءة المزيد »

طليق اختي

اسيل بهدوء انتو لسه مفطرتوش والشاى والقهوه على الريق مضره عشر دقايق والفطار يكون جاهز وخرجت مروان شوفت اهو غسان تمام يلا عملت ايه فالشغل مروان كله تمام وقعدوا يتكلموا عند اسيل دخلت المطبخ وقعدت تبكى لانه احرجها قدام صاحبه مسحت دموعها وجهزت الفطار وحطته على السفره وبعتت رساله لغسان علشان ييجوا عند غسان بص

طليق اختي قراءة المزيد »

حكاية دنيا

خرجت سميره وتركت دنيا لتنام نامت دينا وقلقت ف استيقظت في وقت متأخر من الليل ف وجدت الكرسي بجانب سريرها ف جلست عليه لتخرج الحمام وفي حين خروجها سمعت ما جعلها تنصدم وتقع من على كرسيها زياد: بس انتي عارفه ي ماما اني مبحبهاش وكمان اجبرتيني اتجوزها كفايه اوي كدا سميره بحده: اسمع ي ولد

حكاية دنيا قراءة المزيد »

أميرة الصعيد

هند : دي اكبر مشكلة ف حياتي فيروز :ازاي يعني هند :عايزني تحت أمرهم في اي حاجة وبيتدخلوا في حياتي محسسني أن انا لسة طفلة وان هما يقدروا يعملوا اي حاجة بفلوسهم فيروز :حبيبتي العيشة دي اي حد يتمناها هند :انا حابة اكون مستقلة بنفسي فيروز : تصدقي انا مغلطتش لما قولت عليكي فقرية …….هي

أميرة الصعيد قراءة المزيد »

كانت والدتي لا تحمل مثل بقية النساء

عندما ايقظته الجنيه النصف كان ناصر ينادي علي الحنيه الزرقاء في نومه الجنيه النصف وهي تبتسم يبدو أن لديك عشيقه؟ ناصر أين الطعام؟ الجنيه النصف وهي تتناول العشبه التي سقطت من جيب ناصر قينقاع؟ أين وجدتها ناصر وهو يرمقها بتركيز تقصدين ان هذه العشبه هي التي تعالج السحر؟ الجينه النصف اجل، إنها نادره جدآ عندما

كانت والدتي لا تحمل مثل بقية النساء قراءة المزيد »

رواية الجواز بسبب الميراث

حسين _ معقول ابن خالتك يعمل فيكي كده ازاي يعني ومامتك كمان مش راضيه تدخلك البيت سعاد _ ماما عندها حق انا غلطانه وغلطت في حقها كان لازم اسمع كلامها بس مكنتش عارفه ان كل ده هيحصل حسين _ بصي هو انا ما عنديش مشكله خالص ان انتي تقعدي هنا بس انا خايف لكلام يكتر

رواية الجواز بسبب الميراث قراءة المزيد »

رواية منتقبة ولكن

ماما: المره الجايه متجيليش من غيرها… وتحطها في عينك يا ادهم.. اسراء دي لو لفيت الدنيا دي بحتلها مش هتلاقي زيها.. خليك فاكر الكلام ده كويس.. نرلت من عند ماما بعد محلفت عليا اتغدا معاهم وروحت علي الساعه 9 بالليل كدا بعد مقعدت مع اصحابي شويا.. دخلت من باب البيت لقيت النور مطفي.. واسراء في

رواية منتقبة ولكن قراءة المزيد »

رواية عيناي لا تري الضوء الرواية كامله

” انا مش عارف كمية البجا*حة دي جيباها من فين… لدرجة أنك قاردة تحطي عينك في عيني بكل الجرأة دي وتنكر*ي… وهو ليه قال أنه مش اخوكي !!! ‘ انا هتصل على أخويا وهو هيقولك بنفسه…  جبت تليفوني وعملت مكالمة دولية والتليفون فضل يرن لكن أخويا مردش واتصلت كمان مرة مردش برضو  ‘ رد والنبي

رواية عيناي لا تري الضوء الرواية كامله قراءة المزيد »

عشق

سليم : لأ …صدقينى هى فترة صغيرة وهترجعى تشوفى تانى وانا هخليكى تسمعى الكلام ده من الدكتورة لو مش مصدقانى عشق : بس ….بس أنا بخاف من الضلمة سليم : متخافيش انا هفضل جنبك ومستحيل اسيبك عشق : انت مين سليم : هتعرفى دلوقتى ….بس اهدى وفى هذه الأثناء دخلت أم عشق عليهم الغرفة بعدما

عشق قراءة المزيد »

رواية التوأم ورحلة الحياه

اتعصب نجم ولم يعد يتحمل اكثر ما تفعله ضحي التي تستمتع بتعذ’يب واستفزاز نجم وتلمع عينها بمك”ر…. ضحي:ايواه كده لازم اخليك تول”ع لحد ما تعترف صبرك بس يا نجم… وبدون مقدمات يسحبها نجم من شريف ويقف هم امامه وعيونه بط”ق بشرا”ر الغض”ب والغيره وضحي فرحانه لي درجه الجنون… شريف بضيق:ازاي تتجرأ وتخدها مني… كلامه استفز

رواية التوأم ورحلة الحياه قراءة المزيد »

اسامه القلق قال، كوني فتاه مطيعه حتي اعيدك لوالدتك، القبو المظلم ينتظرك، سأحبثك داخل القبو شهر كامل اذا لم تسمعي الكلام تذكرت رانزا، الفأران، الثعبان، قالت ساسمع الكلام رانزا؟ سمعت الطفله صر.خه محطمه تنادي بأسمها من الطريق، لكنها غير متأكده، تعلم أن ذلك مستحيل كان صوت والدتها الذي تعرفه لكنها تدرك ان والدتها بعيده عنها

قراءة المزيد »

هيتجوزك ساعتين زمن وهيطلقك

زينه بدات تفتح عنيها بتعب وبصوت ضعيف: انا فين جبل جز علي سنانه: فتحي عينك وانتي تعرفي زينه بصت لاتجاه الصوت فتحت عينها بصدمه: انت (وبصت حواليها) انا فين وانت اي الي جابك هنا انت طالعلي في كل حته لي انا كنت…. جبل قام وقف بغ..ضب: اي كنت هترمي نفسك في حضن راجل قد ابوكي(وقرب

هيتجوزك ساعتين زمن وهيطلقك قراءة المزيد »

لم تكن خادمتي

منها بهدوء قائلا .. انا عارف اني خوفتك واجبرتك ع الجواز مني بس ولله دا غصـ،ـب عني من اول ما شوفتك اتعلقت بيكي وخوفت تضيعي مني عايزكي تتأكدي دي اخر واول مره اغصبك ع حاجه تاني عايزك تفتحيلي قلبك صدقيني مش هتندمي لاني هعيشك ملكه نظرت له باستغراب لاول مره تشعر بالامان والراحه من قربه

لم تكن خادمتي قراءة المزيد »

زوج منع زوجته من استخدام فيسبوك

وسلام ياشاطرة وهنا كانت الصدمة قاسية جدا” على الزوجة أدت لانهيار عص.بي حاد بسبب هذه الظروف التي وصلت اليها بخسارته لكل شيء وعدم احترامها لقدسية الزواج الذي لا يمكن أن يكون عبر وسائل التواصل الاجتماعي والعالم الافتراضي بدون ان يتم بشكل واقعي شكرا” لكم احبابي انتهت القصة

زوج منع زوجته من استخدام فيسبوك قراءة المزيد »

روايه انا وجارتي

وقالي خلاص كده ما تقلقيش الجن اللي جالك هنا مش مؤذي بس انتي اللي شديتيه انه يجيلك لما فضلت تبصي عليه كل شوية.. وهو دلوقتي مشي خلاص..بعدها نزل الشيخ مع عماد وقالي ماتخافيش هو كده طلع بره البيت.. فضلت باصه عليهم من الشباك وهما بيعدو الشارع وبيكلموا البواب بتاع العمارة اللي هي فيها.. وبعدها عماد

روايه انا وجارتي قراءة المزيد »

رواية جبروت مدمن

أحمد بعصبية : عارفة يا ورد أنا اللي كنت بس)رق دهب امي عشان ابيعه لان الصنف غلى وعارفة اي كمان انا فعلا كنت هودي امي دار مسنين عشان اخد فلوسها ودهبها واصرفهم ع الشرب وكنت كمان هطلقك وارميكي في الشارع ودلوقتي انا هسافر وهشرب براحتي لغاية ما ام*وت ورد بدموع : لي يا أحمد كل

رواية جبروت مدمن قراءة المزيد »

Scroll to Top