Uncategorized

رواية غرور وتمرد

_إنتي بتدافعي عنهُ ليه مش فاهم! بصتلهُ شوية وإبتسمت إبتسامة مُستفزة وقولت بهدوء: =مش بدافع عنهُ ولا حاجة بس هو إبن عمي وكان هيبقى خطيبي في يوم من الأيام يعني فـَ ليه إحترامهُ برضوا. برق وبصلي بغض-ب وقال بعصبية: _نعم يا حلوة!! كان هيبقى إي، يعني إي خطيبك مش فاهم! غسلت إيدي وقولت وأنا خارجة: […]

رواية غرور وتمرد قراءة المزيد »

ليلي وعامل دليفري

بس هو تيشرت وعليه جاكت كت انا مش عارف ايه ده او اسمه ايه بس الطقم حلو وفي حلق رقيق وطويل نازل من ودانها لكتفها وحاطه منكير احمر بعدها لقيتها بتقولي -يخربيتك وليه جاي مستعجل كده -عشان اشوفك هي موته ولا اكتر.. الجمله طلعت مني من غير ما افكر لقيتها برقت بعينيها وهي مستغربه وفي

ليلي وعامل دليفري قراءة المزيد »

رواية امرأة تحت طاولة التحريم

خرجت سميره وتركت دنيا لتنام نامت دينا وقلقت ف استيقظت في وقت متأخر من الليل ف وجدت الكرسي بجانب سريرها ف جلست عليه لتخرج الحمام وفي حين خروجها سمعت ما جعلها تنصدم وتقع من على كرسيها زياد: بس انتي عارفه ي ماما اني مبحبهاش وكمان اجبرتيني اتجوزها كفايه اوي كدا سميره بحده: اسمع ي ولد

رواية امرأة تحت طاولة التحريم قراءة المزيد »

حكاية نيرا

مكملش كلامه وتكلم بوجـ،ـع خليل: الله يخربيتك هى عورتك وريني كدا محمد طل.ع من تحتها: انا زي الفل يا عم هروح لبتاعت التمريض تدينى كام غرزه خليل: كام غرزه… الله يحرقك يا شيخ محمد: يلا بس تعاله معاى خليل: يلا يا خوى انا وراي غيرك بعد شويه كانوا وصلوا وفي المستشفى ولحظ فيروز دخل اوضتها

حكاية نيرا قراءة المزيد »

ادبني حمايا

البنت رددت عليها بخوف ( انا همسه) ساره حطت ايدها علي وشها وكانت بتحاول تكلمها بارتياح ووتطمنها ( بصى ي همسه، ماما عاوزاكى، هي بره دلوقتى وقلقانه عليكى اوى) وبصت لها وهي بتلعب في شعرها وكملت كلامها ( انتي هتطلعي دلوقتى ولو سألتك كنتي فين، قوليلها كنتي مع العروسه) البنت بتبص لعبد التواب ب’غضب وبتشاور

ادبني حمايا قراءة المزيد »

القادرة

سليم: عن اذنكم بقى اسلم على باقي العيلة واروح ارتاح في شقتي انصرف سليم فاغلق نصر الباب ولسة هايتكلم الباب خبط تاني انزعج نصر وفتح لقى الدليفري بالاكل فاستلمه منه ودفع الحساب وضع الطعام عالسفرة وابتسم وقال: سارة انتي وشك حلو اوي عليا من يوم ماعرفتك ابتسمت بخجل: ليه يعني _كفايةان سليم جه انتي معندكيش

القادرة قراءة المزيد »

رواية عذgرlء مع زوجي

وغوري اطلعي لفوق.. منى : حاضر…يا حماتي 😢 ام احمد…. حما لما تجي لك يا حربايه طلعت على بيتي وبكيت كتير بكيت ٣ ساعات لحد  عينيي ما تورمت و على الساعه ٣ظهر انفتح باب شقتي  ولاقيت احمد بس سمعت صوته جريت  على الحمام غسلت وشي  وحطيت شويه مكياج لاخفي ورم عيوني.. احمد: منى انتي هنا ؟؟!!

رواية عذgرlء مع زوجي قراءة المزيد »

نبي الله سليمان والافعى سية

فقال سليمان عليه السلام لا يوجد أثر لأي مدينة هنا كما تقول. فقال الغراب الأب أن متأكد أنها كانت هنا !!! فأمر سليمان عليه السلام الريح أن تنفخ التراب حتى ظهر لهم بقايا مدينة كانت موجودة في الماضي… فقال سليمان عليه السلام أبحثوا لي عن أي كاءن حي موجود هنا. فقام الكل يبحث الج”ن تخرق

نبي الله سليمان والافعى سية قراءة المزيد »

براءتي

من براءه ومسكتها بقوة وضر-بتها على بطنها.. البت دى لازم تسقط.. فهد مسكها وض-ربها بالقلم وبانهيار.. ومين قالك انى مبخلفش.. انتى مجنونه  ومسك ايدها بع-نف وطلب منها تخرج بره الغرفه..فريده بغضب.. انت بتض-ربنى علشانها.. ماشى يا فهد وخرجت بره الغرفه ” الام” خرجت وراها وهى مستغربه من موقفه وبقت تكلم نفسها وتض-رب كف بك انا

براءتي قراءة المزيد »

طليق اختي

غسان اخدها ودخلها تحت الدش الميه كانت ساقعه وطلع وجابلها منامه خفيفه غسان هستناكى برا تغيرى اسيل بتعب تمام غسان طلع واسيل غيرت وهوا دخل نومها فالسرير وفضل جنبها الليل كله يعملها كمدات فى شروق الشمس غفل ونام على الكر*سى فى اليوم التالى عند غسان اسيل قامت ولقت غسان نايم على الكر**سى اسيل مسكت ايده

طليق اختي قراءة المزيد »

حكاية دنيا

سميره: عمتو دا اي قوليلي ي ماما دنيا بخجل اكثر: حاضر ي ماما سميره: احنا هنروح بيتنا ي حبيبتي وهنكتب الكتاب ف البيت دنيا: ماشي ساعديني البس ارتدت دنيا ملابسها واجلستها سميره على كرسي متحرك وعادت بها إلى المنزل سميره: نورتي بيتك ي حبيبتي دنيا بخجل: بنورك ي عمتو أتى المأذون وجلس بجانبه زياد وتم

حكاية دنيا قراءة المزيد »

أميرة الصعيد

حازم : احم حاضر فيروز :كلمي اخوكي باحترام شوية حازم بحز.ن مصطنع : قوليلها طبعاً حازم هنا كان بيمثل أن هو بيعي.ط هند :لا تصدق صعبت عليا ……ايه يا ست فيروز الحنية دي كلها وبعدين ده مهزء اصلا يعني لو عطيتيله علي وشه مش هيتكلم هند لحازم :تطفح ايه حازم : هقولك بس م.اتتعص.بيش هند

أميرة الصعيد قراءة المزيد »

كانت والدتي لا تحمل مثل بقية النساء

الفتاه وهي تركض خلف ناصر أنتظرني ناصر وبوادر قلq على وجهه، ماذا تريدي؟ الجنيه أن تقبل رفقتي معك ناصر – متأسف يا سيدتي، من لم يتقبلك من البدايه لن يرضي بك مهما فعلت الوداع، قال ناصر، اتمني لكي رحله سعيده الجنيه، لكن انت لا تعرفني حتي ترفضني ناصر – حتي لو كنتي أحدا ملكات الجان

كانت والدتي لا تحمل مثل بقية النساء قراءة المزيد »

رواية الجواز بسبب الميراث

الخاله _ كل حاجه بوقتها وانا عارفه ان البيت هيكون لنا يا حبيبي اصبر بس وتاني يوم صحيت  لقيت حماتي قاعده في الأوضه قولت  سعاد _ صباح الخير يا حماتي ايه مالك قاعده كده ليه وفين سعيد امال  الخاله _ سعيد يا حبيبتي راح على الارض نعمل ايه بقى هيصرف علينا ازاي بس الولد من

رواية الجواز بسبب الميراث قراءة المزيد »

رواية منتقبة ولكن

كان بيجيلي عرسان وهي كانت عاوزا ترميني اي رميه وخلاص.. لحد مفيوم والدتك قابلتني وعرفتني وافتكرتني.. وبعدها عرفت ان العريس الي متقدملي ابنها… فوافقت علشان اخلص من شر مرات ابويا… وعيونها دمعت في اللحظه دي وقالتلي فلو هنا كمان شر.. قولي.. مش هقولك علشان انتحر.. لان انا عمري مرتكب الجريمه ديه. بس قولي علشان اعرف

رواية منتقبة ولكن قراءة المزيد »

رواية عيناي لا تري الضوء الرواية كامله

عدت حوالي ساعة ولما صحيت أيلين حصل كالتالي: أول مرة أشوف الغضب الشديد ده عليه ولما شافني أني فوقت ابتسم ابتسامة اصطناعية وقال  ” قومتي ليه يا أيلين كملي نوم خليكي على راحتك عشان الطفل يبقى كويس  اتفاجئت وقولت  ‘ طفل ايه ؟ ” إنتي حامل ألف مبروك ان شاء الله تقومي بألف صحة وسلامة 

رواية عيناي لا تري الضوء الرواية كامله قراءة المزيد »

عشق

الأب : انت بتقول ايه ……هتتجوزها ازاى سليم : زى الناس مالك فى ايه ….ولا ليكون انا عريس ميشرفكش وانت خا@يف على بنتك منى …. آسف معلش المفروض اقول أنا اللى اخاف عليها منكوا أحمد : تدفع كام سليم : قصدك ايه أحمد : قصدى انا وانت عارفينه كويس وانت عاوزها علشان عجبتك يعنى تتبسط

عشق قراءة المزيد »

رواية التوأم ورحلة الحياه

الطبيب بقلق  افزع الجميع وسلب قلب ضحي من الرعب… تبكي ضحي وتقف امام الطبيب وهي ترتجف من الخوف ضحي:ارجوك طمني يصمت الطبيب قليلا  فتصرخ فيه ضحي بفزع ارجوك انطق اتوسل اليك…… ام نجم بحده:ما تتنيل وتنطق يا شريف بطل ام الرخامه الا فيكي دي…….تصعق ضحي هو ده ابن عم نجم….. ابو نجم:ايواه با بنتي اخرت

رواية التوأم ورحلة الحياه قراءة المزيد »

لا أفهم لا عيدك لوالدتك عليك ان تكوني لي هزت رانزا رأسها لا تفهم ولا كلمه مما يعني ستكونين في حضني رانزا ماذا يعني ذلك رانزا لا تفهم شيء، لكن كل ما يعنيها ان تعود لوالدتها قالت انا لا أفهم لكن سأفعل ما تطلبه مني نظير عودتي لوالدتي اضجع اسامه علي السرير، أشار لها أن

قراءة المزيد »

هيتجوزك ساعتين زمن وهيطلقك

وخرجت وقفلت الباب زينه قعدت علي الارض ونهارت في العياط: ياااارب ساعدني ياااارب… منكم لله ي عمتي انتي وابنك ومن الراجل الز..فت الي تحت دا ياااااارب ساعدني بعد فتره مدحت دخل الاوضه: اممم لسه مجهزتيش برضو زينه قامت بسرعه: والله ما هتقرب مني حتي لو فيها مو..تي سبني امشي من هنا مدحت قلع الچاكت بتاعه

هيتجوزك ساعتين زمن وهيطلقك قراءة المزيد »

لم تكن خادمتي

انتي معرف*نيش ياصديقة عمري هنا بصدم#مه قائله … ررررهف رهف مسرعا كتمت صوتها وقالت .. وطي صوتك هتوديني في داهيه . بس ايه رأيك مدام نهله غيرتني خالص هنا باعجاب … واو بجد جمليه اوي بس انتي بتعملي ايه هنا انا مش فاهمه حاجه ومدام نهله قالتلي انك رحتي الشغل مكانها النهارده لمحت ادهم يتجه

لم تكن خادمتي قراءة المزيد »

زوج منع زوجته من استخدام فيسبوك

الزوج. دي صورة واحد صاحبي بعتهالك عشان تتبسطي ودا احلى واشيك صحابي وانت ماصدقتي …. والمهم انا بحكم العشرة اللي بينا بقولك اني مش ح دي الصور اللي بعتيهالي لاهلك وح ستر عليك علشان انا عارف انك ديلوقتي بصدمة كبيرة واعتقد انها حتكون ص.دمة عمرك كلو علشان خسرتي بيتك وجوزك وكل حقوقك بس علشان وهم

زوج منع زوجته من استخدام فيسبوك قراءة المزيد »

روايه انا وجارتي

وفضلت اعيط انا لو طلعت من هنا مش هرجع الشقه دي تاني انا اتخنقت سامعها عماله تجري في الشقه وتكسر كل حاجه وعماله تدب على الارض جامد فضلت قافله على نفسي في الحمام لحد ما سمعت صوت خطواتها بيقرب من الباب مسكت الس،ـكينة جامد وبعدها الصوت اختفى قربت من الباب عشان اسمع كويس سمعت موبايلي

روايه انا وجارتي قراءة المزيد »

رواية جبروت مدمن

ورد : أنا حامل أحمد : أنا بشرب مخد**رات..؟ ورد فضلت واقفة شوية بتبصله من الصدمة اللي وقعت فيها كدا خطتها هي وروح فشلت حتى لو خلاص عرفوا ان أحمد بيشرب مش هيقدروا يسيبوه عشان الطفل ورد واقفة مبرقة عينيها وخايفة من أحمد وهو جاي عليها أحمد : بتخدعيني يا وررد بتعور*يني عشان تاخدي عينة

رواية جبروت مدمن قراءة المزيد »

Scroll to Top