Uncategorized

رواية غرور وتمرد

_مين دي? حط إيدهُ على عينيه وهي بصتلي وقال بإستفزاز: =خطيبتهُ ياروحي. بصتلها بغضب وصد *مة ووجهت كلامي ليه وقولت: _نعم!! إتكلم هو بسرعة وقال: =كانت خطيبتي، كُنتِ يا سوزي. بصيتلها وقولت بإستفزاز: _واللي كانت خطيبة جوزي جاية ليه? كنت بتتكّ جامد على كلمة “جوزي” عشان أبين إنهُ مِلك ليا دلوقتي، ردت عليا ببرود وقالت: […]

رواية غرور وتمرد قراءة المزيد »

ليلي وعامل دليفري

فجأة سكتت وبصتلي وعينيها مليانه دموع.. عدت ثواني كأنها أيام وشهور وهي بتبص في عيني قلبي هنا كان بيتنفض مش بيدق قلبي كان هيكسر ضلوعي ويطلع برة جسمي بدأ يسخن وهي بتبصلي حسيت بوجع شديد في قلبي ساعتها حسيت بنغزة كأن حد بيطعنك في قلبك.. وصحي ضميري اللي بدأ يجلدني من غير رحمة لأن عينيها

ليلي وعامل دليفري قراءة المزيد »

رواية امرأة تحت طاولة التحريم

جلال: بيسال انتي نمتي؟ بيسال قومي قومي بيسااالويخرج مسرعا: دكتووووور دكتور بسرعه هاتولي دكتورأتى الطبيب مسرعا وفحصهاالطبيب بحزن: البقاء لله—‐—‐——————————دنيا: انت جبت الشقه دي امتازياد: كلمت الراجل اشتراها اول م قولتي هنرجع مصردنيا: ماشي ياللا علشان ننفذ خطتنازياد: متحمس اويدنيا بضحك: سميره هتتجنن كانت سميره تجلس في منزلها بسعاده وها هي ستأخذ ورث شقيقها كم

رواية امرأة تحت طاولة التحريم قراءة المزيد »

حكاية نيرا

فيروز نيره: فيروز اختى محمد: ايوه مالك نيره: هو احنا نطول حضرت الظابط محمد يبقا نسيبنا محمد: هاا امتى اجى واجيب امى خليل: يعم لما تخف لاول محمد: اخلص علشان انا هتجوزها وهنزل اجازه مع امى وختى خليل: خلاص اول ما تطل.ع من المستشفى تعاله محمد: ماشي عند افنان ومها ام افنان: تعالى يا افنان

حكاية نيرا قراءة المزيد »

ادبني حمايا

سلمان ( علشان كنت خايف من ابويا ياخده ويروح يتجوز بيه واحده تانيه وده حق اختى واخويا ساهر، انا عمرى ما زعلت عليه لأنى عارف حقيقته كويس، بس مكنتش اعرف نهايته، اننا هنتفضح بسببه) فاطمه ب’صدم#مه ( انت كنت عارف) سلمان ( شوفته وانا صغير وهو كان بيجيب ستات في البيت غير امى، مكنتش فاهم

ادبني حمايا قراءة المزيد »

القادرة

ياللا فتحوا عنيكم سارة: دة المطار نصر: ماتفهمنا يابني بقلم مرفت السيد سليم: حجزتلكم اسبوع في منتجع بشرم الشيخ تقضوا شهر عسل بعيد عن وجع الدماغ ياللا اتفضلوا وناولهم جوازات سفرهم والتذاكر سارة: انت عملت كل دة امتى نصر: لما كنا بالمستشفى وانت طلبت بطايقنا انا وسارة صح سليم: انا عرفت انك كان نفسك تسافر

القادرة قراءة المزيد »

رواية عذgرlء مع زوجي

عرفت الوجع  وانت بعيد عن حضني.. .احمد مين اللي ها يدافع عني يلا يا احمد  قووووووم…. حاسه انك  سامعني يلا يا حبيبي خليك  قوي عاوزين نعيش مبسوطين عاوزين نجيب ولاد كتير نفسي انام في حضنك واصحى على ريحتك…😢 صفر جهاز القلب ودقيقه كانت الغرفه مليانه دكاتره وممرضات طلبوا مني اطلع برا بسرعه..وانا اقولهم سيبوني جنبه

رواية عذgرlء مع زوجي قراءة المزيد »

نبي الله سليمان والافعى سية

وبعد مرور الزمن صار الناس يختصرون الكلام ففي البداية كانوا يقولون…. هذه أنياب لأفعى أسمها سية وبعدها صاروا يقولون.. أنياب سية وبعدها يقولون.. (((((((( نابلسية ))))))) فصار أسم المدينة نابلسية نسبة لأنياب الأفعى التي أسمها سية

نبي الله سليمان والافعى سية قراءة المزيد »

براءتي

” نعمات بغيره وغيظ” فهد فرحان انه بيخلف بس اوعدك أن ابنك هيكون من أسرار وبسسس فريده.. ايوه يا ماما.  ___ بعد مرور يوم على أبطال القصه براءه خرجت تعمل شعرها وميك اب اما فهد ظبط غرفه النوم وكانت الحاجه وصلت التورته الورد وطقم الالماظ وحضر عشاء رومانسى جميييل.. براءه رجعت البيت وكانت  زى القمر..

براءتي قراءة المزيد »

طليق اختي

سيف بخوف مين وفين العيال يا اسيل اسيل جوا فالاوضه غسان اومال مين اللي ضحك عليكى اسيل هما ضحكوا عليا واخدوا الشوكلاته اللى جبتهالى غسان وسيف بصدم#مه كل البكا دا علشان شوكلاته غسان متجوز طفله يانااس سيف بضحك ربنا يعينك العيال طلعوا وادوا اسيل شوكلاتايه اسيل ايه دى اسر دى بتاعتك ياعمتو غسان بضحك خديها

طليق اختي قراءة المزيد »

حكاية دنيا

نعم ي زياد؟زياد: بقالنا 5 سنين هنا؟ اي مش هتنتقمي؟دنيا: مش غريبه ي زياد انك عايزني انت.قم من امك؟زياد: دي مش امي ي دنيا انا مش ابنهمدنيا بصدم#مه: يعني اي؟ زياد: سميره عرفت انها مش بتخلف ف خطفتني من اهلي وانا لسه مولوددنيا: مين قالك كدا؟زياد: انا سمعتها هي وجابر وهما بيتكلموا وعرفتدنيا: عرفت من

حكاية دنيا قراءة المزيد »

أميرة الصعيد

هالة : مش انتي نزلتي ابني ف عز الحر يجيبلك بيتزا واكلتيها عايزة ايه تاني ده انتي قادرة ده انا ابني عمره ما عملهالي ونزل في عز الحر عشان يجيبلي حاجة هند : هو انا زيك يا طنط هالة : هو انتي تطولي هند عملت نفسها بتعي.ط وقالت : انتي ليه مش طيقاني يا طنط

أميرة الصعيد قراءة المزيد »

كانت والدتي لا تحمل مثل بقية النساء

ازار اذا اخبرتك عن مكانها ستظل عبدي وتكون ملكي مدي الحياه بريقع موافق، لكن امنحيني الفرصه للانتق-ام لها ثم بعد ذلك اكون ملكك ازار، حبيبتك محبوسه في احد قصور الملك شنخار محروسه بالأنس والجان صرخ بريقع اللعين، كيف لم افكر في ذلك؟ ازار وهي ترحل انصحك بعدم الذهاب الي هناك قبل أن تكتسب قوتك بريقع،

كانت والدتي لا تحمل مثل بقية النساء قراءة المزيد »

رواية الجواز بسبب الميراث

سعاد _ هو انت بجد كنت عايز تشتري البيت من ماما علشان خاطر تدي لسعيد ويطلقني حسين _ولو كان بايدي اعمل اكتر من كده كنت عملت كمان اه مش قادر دراعي وجعني اوي  وفي القسم راحت خالتي ل سعيد  خالتي _ ليه يا ابني عملت في نفسك كده كنت خلاص طلقتها كانت راحت لحالها من

رواية الجواز بسبب الميراث قراءة المزيد »

رواية منتقبة ولكن

ماما:اه ول اسراء عصير… واسراء هاتك يضحك.. نزلت وطلعت لقيت ماما بتديلي ساندوتش.. انا: دا ال فاضل م الفرختين؟! ماما: لا يحبيبي هعملك كمان ساندوتش خلص ده بس الاول… باكل ف اول قطمه… ماما:ها بقا هتجيبولي حفيد امتا علشان الحق اشوفه قبل مموت.. انا: اح.. اح… وفضلت اكح وشرقت.. ماما: مالك يا ادهم بتموت ولا

رواية منتقبة ولكن قراءة المزيد »

رواية عيناي لا تري الضوء الرواية كامله

– اعرف طبعا فصيلة دمه +A  ‘ دي نفس فصيلة دمي انا… انا هتبرع بالدم !!!! لسه همشي أروح اتبرع بالد-م ف أبوه ووقفني * أيلين إنتي هتحتاجي الدم ده استني مش ممكن نلاقي متبرع  ‘ مينفعش يا عمي كل دقيقة بتمر على سليم خـtـر على حياته انا هتبرع بالد-م وبعدها ابقى أكل كتير واعوضهم

رواية عيناي لا تري الضوء الرواية كامله قراءة المزيد »

عشق

سليم : فى ايه مالك عشق : مفيش حاجة سليم : كنت عارف إنك هتتوجعى …انت لسه الحروق والكدمات اللى فى جسمك مخفتش عشق : مش مهم المهم انى صليت سليم وهو يحملها ويذهب بها إلى السرير : طب يلا ننام … بعد فترة من السكون وسليم يضم عشق إلى حضنه وبقوة كأنها سوف تهرب

عشق قراءة المزيد »

رواية التوأم ورحلة الحياه

يتقرب نجم من ضحي التي ترتجف خوفا منه وهي مازلت واقعه ارضا وتصرخ بففزع وخجل…. ضحي:غمض عينك يا قلي’ل الادب بدل ما انت متنح  فيه كده دير وشك لكن نجم مازال ينظر لها وحالته صعبه يكلمه نجم نفسه:انا مش قادر اتحمل بقي بلا هجر بلا زفت… فيقرب منها ويحملها كما هي وضحي في حاله صدم#مه

رواية التوأم ورحلة الحياه قراءة المزيد »

شعرت والدة رانزا بالضعف، كانت الشمس تسلق رأسها، تحركت من مكانها بحثا عن الظل اسف جدران المنزل جلست تبكي، تنادي بأسم ابنتها رانزا تعرف صوت والدتها لكن والدتها بعيده كيف يصل صوتها لهنا والدتها التي تخلت عنها لن تحضر إليها بعد كل ذلك الوقت لكن صوت البكاء الذي وصل مسامعها جعلها تشفق علي تلك المرأه

قراءة المزيد »

هيتجوزك ساعتين زمن وهيطلقك

زينه بصت لايده وفكرت شويه وبعدين ابتسمت ومسكت ايده: هحاول جبل ضحك وقام وشدها قومها: يلا قدامي واه صح مفيش ولا جواز ولا حاجه كانت مجرد شكليات زينه كشرت ولسه هتتكلم جبل شدها وطلعو من الاوضه: اسكتي بقا انتي لسه هترغي تاني يلاااا حسام رجع البيت وهو مش في واعيه وبيطوح وبيغني امه اول ما

هيتجوزك ساعتين زمن وهيطلقك قراءة المزيد »

لم تكن خادمتي

بنظراتها لكن وجدت ادهم كالثور الهائج ينظر لها بغض.ب وايضا نهله التي كانت تنظر لها بابتسامه ساخره اقتربت منه بخو.ف وقالت … ادهم مالك امسكها من ذراعيها بقوه قائلا … اوعي تكوني فاكره اني معرفش حقيقتك كنت عارف انك رهف الخادمه ومع ذل**امحتك وقلت هسيبها هي تعترفلي بنفسها لكن اللي سمعته دا لو طلع صح

لم تكن خادمتي قراءة المزيد »

زوج منع زوجته من استخدام فيسبوك

وسلام ياشاطرة وهنا كانت الصدمة قاسية جدا” على الزوجة أدت لانهيار عص.بي حاد بسبب هذه الظروف التي وصلت اليها بخسارته لكل شيء وعدم احترامها لقدسية الزواج الذي لا يمكن أن يكون عبر وسائل التواصل الاجتماعي والعالم الافتراضي بدون ان يتم بشكل واقعي شكرا” لكم احبابي انتهت القصة

زوج منع زوجته من استخدام فيسبوك قراءة المزيد »

روايه انا وجارتي

وقالي خلاص كده ما تقلقيش الجن اللي جالك هنا مش مؤذي بس انتي اللي شديتيه انه يجيلك لما فضلت تبصي عليه كل شوية.. وهو دلوقتي مشي خلاص..بعدها نزل الشيخ مع عماد وقالي ماتخافيش هو كده طلع بره البيت.. فضلت باصه عليهم من الشباك وهما بيعدو الشارع وبيكلموا البواب بتاع العمارة اللي هي فيها.. وبعدها عماد

روايه انا وجارتي قراءة المزيد »

رواية جبروت مدمن

أحمد بعصبية : عارفة يا ورد أنا اللي كنت بس)رق دهب امي عشان ابيعه لان الصنف غلى وعارفة اي كمان انا فعلا كنت هودي امي دار مسنين عشان اخد فلوسها ودهبها واصرفهم ع الشرب وكنت كمان هطلقك وارميكي في الشارع ودلوقتي انا هسافر وهشرب براحتي لغاية ما ام*وت ورد بدموع : لي يا أحمد كل

رواية جبروت مدمن قراءة المزيد »

Scroll to Top