حكايه فيروز بدون زواج كاملة

– بابا انا حامل ابوها : ابعدي عن وشي دلوقتي يا فيروز مش ناقص هزارك فيروز : بس انا مش بهزر انا بتكلم جد ابوها : حامل ازاي وانتي مش متجوزه فيروز بعياط : والله ما اعرف روحت كشفت النهارده والدكتورة قالتلي ابوها بزعيق : انتي عارفة انتي بتقولي ايه دي مصيبة فيروز : يا […]

حكايه فيروز بدون زواج كاملة Read More »

«أحمد وسلمى»..

«أحمد وسلمى».. قصة مضرع عروسين بعد خطوبتهما بساعات تهر مواقع التواصل حالة من الحرن خيمت على مواقع التواصل الاجتماعي، بعدما لقيا عروسان من محافظة الدقهلية، مضرعهما بعد ساعات من خطبتهما، إثر جادث ألبم. بدأت القصة بتلقي مديرية أمن الدقهلية، إخطارا من شرطة النجدة يفيد بمضرع كلا من احمد ماهر العيسوى وخطيبته سلمى محمد على عبد

«أحمد وسلمى».. Read More »

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل السادس عشر

كانوا قاعدين كلهم منتظرين الشغالين يحطوا الأكل على السفرة…. جاد بيبص كل شوية ناحية السلم و هو منتظر أنها تنزل، بمنتهى المكر فاطمة و سما كانوا بيبصوا لجاد و هم مبتسمين بخبث فاطمة بمكر؛ ما تاكل يا جاد….. هو في حاجة يا حبيبي مركز اوي على السلم. جاد بحرج :ها! اه اه أنا باكل اهوه

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل السادس عشر Read More »

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الخامس عشر

ملاك كانت قاعدة في اوضتها و هي بتتجنب انها تشوف جاد أو تنزل تقعد معاه و خصوصاً بعد اللي عمله…. كانت مرتبكة من انها تنزل و مش عارفة تتصرف معه.. حطت ايدها على صدرها بخوف و افتكرت لما باسها خافت منه و افتكرت كلامه أنه لسه بيحب چنا و انه جوازهم لغرض الخلفه رغم انه

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الخامس عشر Read More »

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الرابع عشر

جاد مكنش عارف ينام بعد اللي عمله و اللي قاله لملاك رغم انه كان متخيل انه هيكون كويس لما يعمل كدا لكن بعد اللي حصل مكنش مرتاح بالمرة….. حاسس بالذنب بص في الساعة كانت خمسة الصبح…. اتضايق من نفسه انه حتى مش عارف ينام بسببها، حط ايده على دماغه بتعب و همس لنفسه :انا تعبت

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الرابع عشر Read More »

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الثالث عشر

ملاك كانت منهارة بعد اللي حصل و اللي عمله… كلامه وجعها و هان كرامتها حست قد ايه انها مكسورة، لكن كانت زعلانه برضو عليه و اللي قلته رغم أنها مفكرتش و لا مرة في موضوع الطلاق و أنها ممكن تتجوز اي شخص…. كانت بتفكر في مستقبلها اللي اتهدم من وقت دخوله لحياتها و تصرفاته اللي

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الثالث عشر Read More »

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الثانى عشر

ملاك كانت قاعدة مبتسمة غصب عنها و هي بتفتكر اللحظات القليلة اللي قضوها على البحر و المشاعر الغريبة اللي حست بيها و المحير بالنسبة ليها احساس الغيرة اللي حسته لما قرب من رينو و هو بيضحك معها و بروده معها هي و طريقته المستفزة، وشها احمر بخجل و هي بتفتكر لما ساب رينو و قعد

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الثانى عشر Read More »

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الحادى عشر

ملاك ركبت جانبه في العربية، شدت حزام الأمان و هي ساكته جاد كان بيسوق العربية بصمت و هم في طريقهم للساحل الشمالي، بصلها و لاحظ شرودها اتنحنح بصوت مسموع و اتكلم بثقة: “تحبي اجعلك الكرسي لوراء لو عايزاه تنامي لسه الطريق طويل” ملاك :شكراً ….مش عايزاه انام التزمت الصمت طول الطريق و هو قرر يكمل

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الحادى عشر Read More »

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل العاشر

مر أسبوع هادي و خصوصاً لان جاد سافر للقاهرة يخلص شغل متأخر هو و چنا اللي صممت تروح معه و حاولت تغيظ ملاك بالطريقة دي لكن ملاك كانت مرتاحة جدا أنه مش موجود و بتفكر ناوية تتعامل معاه ازاي و هو بالانانية دي لا و المشكلة أنه اتحكم فيها تلبس ايه و ايه لا… تحط

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل العاشر Read More »

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل التاسع

ملاك كانت قاعدة في اوضتها و هي بتفكر في الكلام اللي سمعته من الخدامة و أنه متجوزها بس علشان موضوع الخلفة… ملاك؛ معقول يكون بالحقارة و الأنانية دي… ازاي انا مفكرتش فيها، من اول يوم امه قالت إنه بيحب چنا و مينفعش اتخطى حدودي معها لو عايزاه اعيش بهدوء، و بقالهم تلات سنين محصلش خلفه

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل التاسع Read More »

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الثامن

في صباح يوم جديد….. ملاك صحيت مش عارفه تتحرك، فتحت عنيها بضيق لكن شهقت بصدمة و هي شايفاه حضنها و هو عاري الصدر ، وسعت عنيها من الصدمة و زقيته بعيد عنها بقوة… جاد قام و بصلها باستغراب و حدة :في اي؟ ملاك بغيظ :هو ايه اللي في اي! أنت بتستعبط جاد ابتسم باستفزاز و

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الثامن Read More »

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل السابع

جاد دخل المكتب بعد ما خلص اجتماعه، بص لملاك اللي كانت بتقرا في كتاب من الكتب الموجودة في الرف و اللي عادتاً هو بيقرأ فيها لما بيزهق….. جاد :بتعملي ايه؟ ملاك بتوتر:مكنتش بعمل حاجة انا بس كنت زهقانة قلت اقرأ فيه كان محطوط هنا على المكتب… جاد احد منها الكتاب بهدوء و ابتسم : على

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل السابع Read More »

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل السادس

تاني يوم الصبح ملاك حست أنها متكتفه و كأن في حد مقيدها، فتحت عنيها بضيق لكن شهقت اول ما شافت جاد قريب جدا منها و نايمة على صدره اتفزعت و قامت بسرعة و زقيته بطريقة خليته يقوم بنوم و استغراب… جاد :في ايه؟ ملاك كانت بتبص له بغضب و ضيق : أنت انسان كداب و

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل السادس Read More »

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الخامس

ملاك خرجت من الاوضة في نفس الوقت اللي جاد دخل فيه القصر مع كارم كارم اول ما شافها بصلها باعجاب و مكر، جاد بصلها بغضب انها خلفت كلامه و نزلت بعباية ضيقه بازرة تفاصيلها لاحظ نظرات كارم و دا عصبه اكتر لدرجة انه عروقه برزت و هو بيضغط على ايده بقوة حس ان الدماء بيجري

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الخامس Read More »

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الرابع

جاد بص لچنا ببرود و هي بتحاول تقرب منه جنا برقة مزيفة و حطت ايدها على صدره: ممكن نتكلم في اوضتنا لو سمحت أنت وحشتني اوي و محتاجة اتكلم معاك جاد بصلها بطرف عنيه و بحدة: و ماله نتكلم اتفضلي ادامي چنا ابتسمت بانتصار و مسكت ايده و دخلت الاوضة.. قعد على الانترية و بصلها

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الرابع Read More »

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الثالث

في مساء يوم كتب الكتاب جاد وصل لبيت ملاك نزل من العربية بغرور و أمر الحارس الشخصي انه يجيب الماذون، طلع البيت و هو حاسس بالاشمئزاز من المكان و الضيق من الخطوة اللي هو بيعملها. عمره ما تخيل ان هيجي اليوم اللي يتجوز فيه على “چنا” مراته كان بيحبها مش عارف يحدد او يوصف بس

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الثالث Read More »

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الثاني

جاد بصلها و كان حاسس انه مصدوم و مندهش من جمالها عيونها واسعة كحيلة، شفاة مكتنزه، شعرها اسود ناعم، متوسطة القامة جميلة جداً رغم ان عيونها بتلمع بالدموع و هي بتبص لهم و شايفهم بيبيعوا و يشتروا فيها جاد خرج من صمته و اتكلم بحدة بصوته ذو البحة الرجولية الصارمة =عايز اتكلم انا و هي

رواية صغيرة في قلب صعيدي الفصل الثاني Read More »

رواية صغيرة في قلب صعيدي

يا خالد بالله عليك انا خايفة بلاش الجوازة دي و بعدين أنا مش هعرف أعيش في الصعيد … بالله عليك انا مش عايزاه اتجوز يا خالد و رحمة بابا عندك انا صغيرة خالد بسخرية :صغيره ايه يا ملاك دا انتي اللي قدك معاهم عيل و اتنين انتي عندك 19سنة يعني مبقتش صغيرة و بطلي دلع

رواية صغيرة في قلب صعيدي Read More »

ورد وبراويز

جينا نروح مره تانيه بيسلم عليها بالايد راحت هى قالتله لا هات بوسه وهو سلم وبا سها ولما عاتبته بعد مامشينا قالى كبرى مخك بقي. انا طيبه وفي حالى ولا بعرف الف ولا ادور وكنت فاكره ان جوزى هيبقي سندى ويحافظ عليا دلوقتى خالانى روحت زياره لماما وراح غير الكالون واتصل بخالى قاله مش عايزها

ورد وبراويز Read More »

قصة حب الجزء الثاني و الاخير

استنيت اول ما نزل الشغل واتأكدت انه فعلا مشى بالعربية و جريت بسرعة افتح الفيديو و اكتشفت ساعتها انه بيعمل نوع من انواع التنويم المغناطيسي عشان يعرف روحت فين قابلت مين وإذا كنت بعرف حد من وراه ولا لأ و فهمت انه بيستخ دي عشان لازم في التنويم المغناطيسي يكون مسيطر على تفكيري و اكون

قصة حب الجزء الثاني و الاخير Read More »

قصة حب الجزء الاول

يعني لو علاقتنا ة مع ب كنت هقول بيعمل كدة عشان ي معايا عني لكن احنا الحمدلله علاقتنا طبيعية جدا ومنسجمين اوي مع ب. يبقى اكيد بيي و بيستنى لما ا عشان ينزل يقابل واحدة تانية بس لا استحالة دة بيخاف من ربنا جدا وبيصلي الوقت بوقته ولا يمكن يعمل كدة. يأست ومش قادرة الاقي

قصة حب الجزء الاول Read More »

قصة حقيقية

هذه القصة حدثت بالفعل فى مصر م عرضها فى التليفزيون المصرى سيدة تو*فى زوجها وهى فى الشهور الأولى من ال وكانت لديها منه ابنة فى الرابعة تقريبا من عمرها وعنا اقتربت الولادة شعرت السيدة بأنها قد يا ملك المو*ت أثناء هذه الولادة فطلبت من أخيها أن يراعى بنتها والمولود الجديد فى حالة وفا*تها ويبدو أنها

قصة حقيقية Read More »

جوزي لاقيته جايبلي

انا عندي 24 سنه جوزه بقالي سنه جوزي امبارح بليل جاي بيكل وعمال يشتكيلي من الشغل والمصاريف والعربيه ومش عارفه ايه ومزنوق في فلوس وبعدين قالي معلش انا مكنتش عايز اطلب منك طلب زي ده بس عايز سلسله منك ابيعها ولما اظبط اموري ان شاء الله هجيبلك واحده احلي منها قولتله لا ملكش دعوه بدهبي

جوزي لاقيته جايبلي Read More »

شقتي

مشكـله وه … السلام عليكم .. انا كنت وارثه شقه من والدي الله يرحمه و انا كدا كدا متجوزه ف قلت أأجرها اهو استفاد من الايجار الجديد و اخد مبلغ كل شهر ينفعني .. المهم ايامها كان ابن خالتي بيتجوز و محتاج شقه و لقيتو جاي يكل ع الشقه دي للاسف انا اتحرجت اني ارفض

شقتي Read More »

Scroll to Top