رواية ” جوزي الدجال ” بقلم دودا حودة

دعاء :هو انتي عايزه مني اي

نورا :والله الاول انا كنت عليكي دلوقتي معاكي

close

دعاء :مش فاهمه هو انتي عايشه فعلا

نورا :ايوه عايشه

دعاء :طيب ليه بتعملي في جوزك وابنك كده

نورا :عملت اي ممكن تسمعني

دعاء :بس بس ده وهم حرام بقي ابعدوا عني

نورا :مش وهم افهمني بس انا وأشرف اتفقنا عليكي

دعاء :مش فاهمه وليه وبعدين هو انتو اصلا تعرفوني

نورا :لا بس صحبتك ايمان وابن عمتك يحيي يعرفوكي

دعاء :وانتي تعرفي ايمان منين ويحيي كمان

نورا :مافيش وقت انا لازم امشي اقعدي اسمعني دلوقتي

ابن عمتك عرف بموضوع الميراث وراح كلم ايمان وعرفها

وهي علشان انسانه طماعه قالت ايه لازم نفكر في حل

علشان ناخد الفلوس كلها

دعاء :كدب الكلام ده كدب ايمان صعب تعمل كده

نورا :طيب انا عرفت منين الكلام ده لو انا كدابه

دعاء :انتي بتقولي اي عايزه تقولي أن

ايمان صاحبه عمري بعتني ايمان اللي

كنت بحرم نفسي من اي حاجه علشان اعملها اللي هي عايزه

تكون متفقه عليا ايمان اللي عمري ما حسيت ب احساس

الاخت الا معاها متفقه عليا علشان الفلوس ايمان كانت

عارفه بالفلوس من الاول وعملت كل ده وقفت مع يحيي

ضدتي انا يحيي كان هيعمل ليها اي هيديها فلوس اصبري

هوريكي حاجه ده عقد شركا انا كنت مجهزا علشان لو اشرف

رفضت أن اساعدها اقوله دي شركيتي

نورا :طيب هو انتي ممكن تهدي علشان خاطري

دعاء :اهدي اي وخاطر مين انتي مين اصلا طيب بابا

وماما اللي انا كنت بشوفهم دول اي مش فاهمه عايشين

هما كمان ولا اي

نورا :لا ده كان برشام هلوسه اهدي علشان نعرف نشوف

حل وباب الشقه اتفتح

نورا :ارجوكي اشرف جه خبيني

دعاء :اخبي مين ده انا هخرب بيتكم والله اوعي كده

نورا :لو عملتي كده ممكن تخسري كل حاجه لمصلحتك بلاش

اللي انتي عايزه تعملي ده

اشرف :دعاء انتي قافله الباب ليه

نورا :خبيني

دعاء :ادخلي الدولاب وفتحت الباب

اشرف :كنتي بتكلمي مين يا دعاء وقافله باب الاوضه ليه

دعاء :اصل برضه بشوف بابا وماما في الصاله وكنت خايفه

اشرف :انا سمعتك بتكلمي حد كنتي بتكلمي مين

دعاء :اعتبرني مجنونه يا سيدي

اشرف :حبيبتي اهدي كده مينفعش احنا لازم نروح لدكتور

دعاء :انشالله

اشرف :المحامي كلمك

دعاء :ايوه بس انا مش هروح الا لما ابقي كويسه

اشرف :طيب ايمان برا عايزكي

دعاء :مش ملاحظ أن خروجك انت وإيمان كتر اوي

اشرف :في اي انتي. بتغيري من ايمان

دعاء :لا بس ملاحظه ان انت وهي عالطول مع بعض

اشرف :لو الموضوع ده بيضايقك بلاش منه

دعاء :مقولتش كده خلاص

اشرف :طيب عامله اكل اي

دعاء :معملتش اكل

اشرف :ولا يهمك أما هطلب دليفري

دعاء :لا انزل اشتري لو سمحت

اشرف :اشمعنا يعني

دعاء :عايزه حاجات من تحت انزل هاتها انت

اشرف :مافيش مشكله حاضر

ايمان :اي كل ده فينكم

دعاء :انتي ازاي تدخلي علينا اوضه النوم

ايمان :مالك يا دعاء

دعاء :هو اي اللي مالي واحد ومراته في اوضه النوم وانتي

داخله عليهم وكمان مش عجبك

اشرف :لا انتي اعصابك بجد بقت تعبانه اوي

دعاء :بطل تقولي الكلمه دي مفهوم

اشرف : حاضر حاضر

ايمان :بعد اذنكم انا ماشيه

اشرف :استني يا ايمان مينفعش اللي انتي بتعملي ده

دعاء :انزل شوفها انا بجد عايزه تقعد لوحدي

اشرف :هجبها معايا ماشي وخارج من الاوضه

دعاء :اشرف انت مسالتش انا محتاجه اي من تحت

اشرف :اه صحيح معلش كنتي عايزه اي

دعاء :الورقه عالتلاجه

اشرف راجع باس دعاء من دماغها :معلش يا روحي

دعاء :ولا يهمك ونزل اشرف وفتحت الدولاب

نورا :كويس انك متكلمتيش في حاجه

دعاء :بس هوديكوا كلكم في داهيه

يتبببببببببببببببببع

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top