جوزي طلقnي بسبب اخته الجزء الخامس

جوزي طلقني بسبب اخته روحت اتجوزت جوزها
الحلقه الخامسه
بقلم هويدا زغلول
داليا
واكيد الموضوع ده مش محتاج نقاش
ابقي تعالي بليل لماما علشان تاخد دهبك
وكمان الهدايا اللي جبتها

close

علاء
معقول كلامك ده ازاي يعني دي تبقي
ام اللي باعك عايزه تبعيني علشانه

داليا
الست كانت كويسه معايا وعمري ما شوفت
حاجه وحشه منها ومش ذنبها أن عيالها
عاملين كده

علاء
ماشي يا داليا بس اوعي تقولي هسيبك
أنا مقدرش اعيش من غيرك

داليا
بجد وانا مش بحب الأسلوب ده الست كويسه
معايا اوي ازاي اعمل معاها كده

علاء
والله انا خايف بس يحصل منها اي
كلام من يغيرك من ناحيتي

داليا
متخافش من الكلام ده المهم زي ما اتفقنا
أنا مش عايزه عزه تطلق يعني بلاش ترمي
عليها يمين الطلاق سبها هي اللي تطلب

علاء
تمام ماشي وفي شقه عبدالرحمن

مني
بجد انتي متعرفش أنا بحبك قد اي يا عبدو
وكبرت في نظري اوي لما سمعت كلامي

عبدالرحمن
بس ماما صعبانه عليا اوي أنا اول مره اقسي
عليها اوي كده

مني
كان لازم ده يحصل علشان خاطر متفضلش
وافقه مع اختك في الغلط

عبدالرحمن
عندك حق وبعدها الباب خبط وفتحت
مني

مني
مين هند خير اي اللي جابك دلوقتي

هند
هو انتي ناسيه أن هو بيت ماما ومن حقي
اجي فيه في اي وقت

عبدالرحمن
خير يا هند هو حصل حاجه هناك ولا اي

هند
ايوه حماتي مشيت من البيت ومنعرفش عندها حاجه

عبدالرحمن
اي ازاي ده حصل يعني وفين جوزك

هند
يوسف برضه ميعرفش عنها حاجه وبعدين
احنا لازم نعرف هي فين

مني
احنا ملناش علاقه بالبيت ده تاني يا هند
خالص أنا وجوزي عايزين نعيش من غير
مشاكل

هند
بس دي أمه برضه ولا اي يا عبدالرحمن

عبدالرحمن
اوعي كده من وشي انتي وهي لما
اروح اشوف أنا هعمل اي وبعدها راح البيت

عزه
اي اللي رجعك تاني يا عبدالرحمن مش خلاص
مشيت

عبدالرحمن
امك فين وانتي ازاي بالبرود ده وامك مشيت
من شقتها

عزه
لا اصحي كده وفوق دي شقتي أنا ولا أنت
ناسي أن بابا كتبها ب اسمي قبل ما يموت
وبعدين هي امك هتروح فين يعني شويه
وهترجع

عبدالرحمن
أنا مش عارف بجد انتي اي شيطان خربتي
البيت الاول خلتيني أطلق مراتي وبعدين
مشيتي امك من البيت

عزه
لا كده معلش ثواني كلنا عملنا معاها اي
أنت لو مش عايز تطلق مكنتش طلقت
وبعدين لما اتجوزت سمعت كلام مراتك
ومشيت

عبدالرحمن
كنا مرتاحين قبل وجودك في البيت

عزه
متخافش اهو ربنا بياخد ليك حقك اهو
داليا هتتجوز جوزي

عبدالرحمن
بتقولي اي داليا هتتجوز بعدي طيب ازاي
أنا مش قادر اصدق

عزه
طلعت بنت مش سهله زي ما كنا فاكرين
وراحت تشاغل جوزي

عبدالرحمن
انتي السبب وبعدها مشي وراح بيت داليا

داليا
مين عبدالرحمن عايز اي

عبدالرحمن
معقول هتتجوزي طيب ليه وازاي واشمعنا
علاء علشان توجعي قلبي

داليا
هههههههههههه واوجع قلبك ليه هو اصلا
فيه بيني وبينك اي حاجه اللي كان بينا
راح خالص

عبدالرحمن
بس انا بحبك ومستعد ارجعك تاني يا داليا

داليا
معقول ناوي تطلق مني ولا عايز ترجعني وهي
علي زمتك

عبدالرحمن
وافقي انتي بس وبعدين نتكلم في اي حاجه
بس بلاش تتجوزي ارجوكي أنا مش هقدر
علي كده وبعدها خرجت أمه

الام
اي ده عبدالرحمن هو انت عرفت منين انك
هنا وجاي تعمل اي

عبدالرحمن
ماما الحمد لله أن اطمنت عليكي والله انا
اسف بجد وحقك عليا في اللي عملته معاكي

داليا
طيب اسيبك يا ماما معاه اتفضل برضه البيت
بيتك وبعدها دخلت الأوضه وكان معاها خط
جديد وبعتت لمني رساله

داليا
جوزك عند طلقيته بيعمل اي هههههههههههه
شكله عايز يرجعها وهي اول لما شافت
الرساله دي راحت مني عند داليا وفتحت
ليها داليا

مني
هو فين وبيعمل اي عندك الله انت هنا
يا استاذ بتعمل اي

عبدالرحمن
أنا أنا اصل اه امي عرفت انها هنا قولت
اجي اطمن عليها

داليا
هههههههههههه لا واضح جدا انك عندك استعداد ترجعني تاني وتطلقها أنا غلطانه
إن سمعت كلامك

عبدالرحمن
اي الكلام ده اسمعي بس يا مني
والله عايز اقولك اي

داليا
جوزك المحترم يا هانم كان جاي عايز
يرجعني وعرف أن مامته هنا بالصدفه
وانا عمري ما ارجع لواحد رامني تاني
واطلع برا يلا

عبدالرحمن
يلا بينا يا امي انتي ملكيش قاعد هنا
تاني وهترجعي بيتك معززه مكرمه

مني
اصبر عندك هنا عرفها انك عمرك ما كان في
دماغك انك ترجعها

عبدالرحمن
يلا بينا يا مني انا مش عايز فضائح
امشي قدامي

مني
مش همشي غير لما تعرفها أنها ولا حاجه يا أما
تطلقني دلوقتي

الام
يا بنتي مش عايزين مشاكل ارجوكي امشي
بقي

عبدالرحمن
برحتك يا مني انتي طالق وانتي اللي اختارتي
اللي انتي عايزه وبعدها مشي الكل من عندي
وبصراحه كنت فرحانه اوي من اللي حصل
وبعدها بفتره اتجوزت علاء وروحت معاه شقته
وفي يوم لقيت عزه جايه البيت

عزه
ازيك يا داليا عامله اي امال فين علاء معلش
أنا عايزه

داليا
تقدري تنزلي عند مامته وانا هخلي يجي
عندك تحت

عزه
شكرا جدا ليكي وبعدها دخلت وجه تلفون
من رقم غريب

داليا
الو ايوه مين اي ده ماما رقم مين
ده اللي بتكلمني منه

الام
معلش يا داليا تعالي بسرعه العنوان اللي هبعته
ليكي دلوقتي ده وياريت متتاخريش

داليا
حاضر يا ماما بس هو انتي كويسه

الام
اه كويسه بس تعالي بسرعه وفعلا راحت
داليا العنوان اللي امها قالت ليها عليه
اول ما دخلت الشقه كان عبدالرحمن واقف
عبدالرحمن
شوفتي أن لو عايز اجيبك هجيبك يا داليا
داليا
امي مين. وهي كويسه ولا حصل ليها حاجه
وبعدها حصل …….
لحد هنا تكون خلصت حلقتنا
الفصل السادس والاخير من هنا

الفصل السادس والاخير من هنا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top