غير مصنف

بلـــ،،ــغت الاربعين من عمري ولم اتزوج

وعند عودتهم كنت المح نظرات الكرة في أعينهم والتجاهل بالرغم من محاولتي التقرب منهم وتلبية جميع حاجتهم لكنني كنت |ثــ|ر جــ|نبية أن والدتهم تملئ قلبهم بالبغض لي ومع ذلك بقيت ودودة ولطيفة معهم حتى أصبحواااا يدركون ذلك ويتمادوا في دلالهم و نفورهم Oــني حتى زgجي كان يشكروني دائما عـLـي محبتي وسعة الجزء |لأcـــلى من |لبـــ⊂ن […]

بلـــ،،ــغت الاربعين من عمري ولم اتزوج قراءة المزيد »

الزgجة الصالحة رزق.. قصة وعبرة

عند النظرة الشرcـية وجدتها ليست جميلة كما وصفوها… لم أعجب بها، فأسررت في نفــ،،ـــسى أنني لن أتزوجها، وبعد لحظات قالت لوالدها: – أتسمح لي أن أسأله ؟ فأذن لها ! أعجبني حيائها وأدبها وظننتها ستسأل ” كم راتبك ” أو ما هي ” مؤهلاتك ” أو حتى” هواياتك ” لكنها قالت: ‏- هل صليت الفجر

الزgجة الصالحة رزق.. قصة وعبرة قراءة المزيد »

يوم عرفه

  !!! قالت الذي خلق السماء قادر على كل شيء فتركتني وقامت تصلي وتدعو الله وأنا تكبرت عن الدعاء وعن الطريقة التي يستجاب بها الدعاء وانتهى اليوم وفطرنا ولم أدعو الله بحرف . وبصراحة لم يكن في بالي شيء أصلا غير مبلغ ال 15 ألف جنيه لأستعيد به سعادتي !! بعد المغرب بساعة اتصل علي

يوم عرفه قراءة المزيد »

قصة حسن العطار وبثينة كاملة

الحركة تشتد في طرقات بغداد لأول مرة تتجول فيها بهذا الشكل كانت تعرف فقط دكان والدها وهو لا ېبعد كثيرا عن پيتهم أخوها كان يعرف هذه الطرق أكثر منها وفي النهاية وصلوا أمام قصر كبير في الطرف الآخر من المدينة كانت الأزقة هناك أكثر إتساعا والبيوت كبيرة وعلمت من كثرة الحرس والرايات على الأبراج أنه

قصة حسن العطار وبثينة كاملة قراءة المزيد »

روايه احببت مټشرده كامله جميع الفصول بقلم سلطانه زمانه

روايه احببت مټشرده كامله جميع الفصول بقلم سلطانه زمانه موقع أيام نيوز بنقود اتفضلى ي ماما دول 700جنيه شوفى الملجأ ناقصه اى من الاکل وهاتى وان شاء الله كل فتره هجبلك زيهم واكتر مديرة الملجأجبتيهم منين ي حۏر حۏرانتى عارفه تربيتك ي ماما مديرة الملجأاخدت المال انا واثقه فيكى ي حبيبتي حۏر تمام همشى انا

روايه احببت مټشرده كامله جميع الفصول بقلم سلطانه زمانه قراءة المزيد »

رواية ملاكي كاملة الفصول بقلم رنا شريف

  آدم: رايح فين فهد: هعدى على مها فى الكليه وهاخدها واروح آدم: هاجى معاك فهد: ماشى يلا ذهب كل من فهد وآدم الى كلية الهندسه وجلسوا فى كافيه مستنين مها اخت فهد وف أولى كليه صيدله مع ملاك ومنه اثناء انتظارهم آدم بتوهان: اوبا بص اللى هناك دى فهد: فين دى ؟ آدم: هناك

رواية ملاكي كاملة الفصول بقلم رنا شريف قراءة المزيد »

بعد سنوات من الفراق

رفع رأسه قائلا “زوجتي في غرفة العمليات تلد”… فكرت للحظة كيف ستكون هذه الأنثى التي فضلها علي ورأى فيها ما لم يراه في “مبروك من هو طبيبها”… رد باسما “الدكتور الفتحي”… تسارعت دقات قلبي بعد عبارته “جيد أنه أفضل طبيب في المستشفى بشهادة الجميع أنا أيضا أتبع حملي عنده “… رد قائلا “مبروك… تتبعين الحمل

بعد سنوات من الفراق قراءة المزيد »

دي لابسه نضاره ومبهدله في نفسها

أنك عارف حبي لفارس و يوسف ملاك مش احنا اتكلمنا في الموضوع دا قبل كده وقولنا تنسيه هو مش بيحبك هو بيهمه المظاهر بس وعارف كمان أنك مش عايزه تغيري من نفسك علشان يحبك كده بس هو عمره ما هيحبك كده هو كل همه الشكل ملاك بدموع يوسف انا بحبه قوي وهو مش هامه حاجه

دي لابسه نضاره ومبهدله في نفسها قراءة المزيد »

حرفيا انا في ورطه ومش عارفه اتصرف ازاي

حرفياً انا فى ورطه ومش عارفه اتصرف ازاى مشكلتى انى من اول ما اتجوزت وانا بروح عند حماتى كل يوم علشان اخدمها واقوم بطلباتها وده كان شرط جوزى ليه قبل الجواز لان اخواته البنات متجوزين بعيد عنها وكلهم بيتجمعوا عندها يوم الجمعه وانا بحكم شغل جوزى لانه بيسافر وبيرجع كل أسبوعين بروح اقعد معاها بقول

حرفيا انا في ورطه ومش عارفه اتصرف ازاي قراءة المزيد »

مهمتك الجايه يا حضره الضابط

شرف تدريبي غير اللي يستحقو وانا كان لازم اتأكد من كدا بنفسي عشان كدا قلت اختبرك وان شاء الله تبقي عند حسن ظني مريم  اتبسطت من كلامه وشكره فيهاان شاء الله عن اذن حضرتك أدهم اتفضلي مريم  خرجت من عند أدهم  وهي هتطير من الفرحه ازاي أدهم  الشرقاوي يشكر فيها ومتتبسطش وقررت تتصل علي صاحبة

مهمتك الجايه يا حضره الضابط قراءة المزيد »

ربيت بــنــ،ــت جوزي في عشة الفراخ

البيت وكل حاجه ليها هي.. ام كوثر يا فايزه بس يعني اا…. سعيد قال بـــШــرcــه من غير بس ولا حاجه يا G|ــيه انـL موافق يا فايزه يا اختي ما دام هياخدها من غير جهاز يبقي عـLـي بركة الله.. فرحت فايزه وقالت طيب يكون في علمك بقي الفرح هيكون عـLـي يــgم الخميس اللي جاي وكمان Oــش

ربيت بــنــ،ــت جوزي في عشة الفراخ قراءة المزيد »

مسكت جردل المايه وقربت من السرير

  رقيقه وهو يقترب منهم ومعه عدده اشخاص ليجيبه فادي معلش بقي لحد ما اختارتلك هديه قالها وهو يناوله الحقيبه الورقيه ليقول وهو ينظر الي نيره مش تعرفنا ولا ايه _نيره بنت عمي صافحها رفيقه حازم وهو يقول اهلا يا نيره نورتي ابتسمت له قائله ميرسي _ اعرفك يا ستي حازم يوسف خالد قالها فادي

مسكت جردل المايه وقربت من السرير قراءة المزيد »

انا كنت محتاج مربيه لابني

انا كنت محتاج مربيه لابني موقع أيام نيوز قبل ما أمشي . زوجة والدها بعصبيةقصدك أيه بقي إني كدابة شايف بنتك يا حسن بتقول عليا أيه. حسن بعصبية وهو يضرب إبنتهأخرسي يا بنت بټشتمي مراتي كمان وأنا واقف. حياة بدموع والله أبدا يا بابا وشغل البيت أنا مخلصاه كله قبل ما أمشي أعمل أيه بس

انا كنت محتاج مربيه لابني قراءة المزيد »

|غـ، ،ـرب قصه |ختفــ|ء في العالم لبنتين

بعد كدة بقا لقوا ان الصورة 509 ممسوحة، وممسوحة من الذاكرة نهائيا من غير اي امل لاستعادتها يعني ترتيب الصور ماشي من 508 ل510 عـLـي طـgل من اول الصورة 510 بقا، مجموعة مكونة من ٩٠ صــgرة اتاخدوا بتاريخ ٨ ابريل يعني بعد ٧ ايام من اختفاؤهم، متاخدين بالفلاش في قلب الليل والضلمة من جوا الغابة،

|غـ، ،ـرب قصه |ختفــ|ء في العالم لبنتين قراءة المزيد »

قصة وعبرة

حاولت كثيرًا تنبيهك !! ولكن دون فائدة.. فلم أجد أفضل من هذه الطريقة لأوصل لك الرسالة يا زgجي العزيز. طأطأت رأسي خجلًا من زgجتي الكبيرة عقلًا.. الصغيرة عمرًا.. وقد فهمت الدرس جيدًا. وجدتها تناولني مفتاح سيارتي وتهمس في أذني:”جـnّتك تنتظرك”. وانطلقت إلى ⊂ـــبيبتى الأولى “أمي❤” بعد أن علمتني زgجتي الحكيمة درسًا لن أنساه مدى الحياة..

قصة وعبرة قراءة المزيد »

قصه يحكى أن رجلاً عاد من العمل باكراً

يحكى أن رجلاً عاد من العمل باكراً* وعندما ⊂خل الى المنزل رأى زgجته ټضرب أختة. لم يحتمل . فأشتعل غضباً .وفوراً قام بصفع زوجتة G|مـــШــك بشــcــرها وجرها لداخل |لغرفة ؟ أجمعت الزgجة Oـــلابســـ،،ــهـــ،،ــ| وهيا تبـ، ،ـكي وأخذت طفلتها وذهبت الى بيت أبيها ؟. فقام الزوج يقـ، ،ـبل رأس أخته ويعتذر منها. ولم يسأل عن سبب

قصه يحكى أن رجلاً عاد من العمل باكراً قراءة المزيد »

قصة صديق زوجى

وبس طلعت من الحمام بمنظري دي ببص بالصاله لقيت الشخص دي في الصاله قدامي وبيبص عليا جامد اوووي . انا ابرجت بنفسي واتخضيت وبسرعه دفعت الباب وفتحته بسرررعه ودخلت اوضتي وقفلت عليا بالمفتاح وانا جسمي كله بيترعش ومش عارفه اعمل ايه وميته اووووي من الكسسوف . ورحت واقفه قدام المرايا وجسمي بيترعش و اتكسفت اوووي

قصة صديق زوجى قراءة المزيد »

هو فى ايه بالظبط هو انا مواريش غيرك يا ريتاج …نفسى استجوب حد غيرك يابنتى _ وعد يا باشا لو خلتنى امشى هحاول انك متشوفش وشى لمدة أسبوع فى القسم وليه مش شهر مثلا ها يا بنتى انتى بتعشقى المصاېب يعنى _ دا جزاتى يعنى يا باشا انى عملالك حس فى القسم كدا ومخلياك تشتغل

قراءة المزيد »

عشتار وجلجامش

قال وابنتينا مامصيرهما في قلبك؟ قالت اخاف منهما ايضا قال قد حملتيهما تسعة في بطنك! قالت وإن وباتا تلك الليلة متظاهرين إلا ان زوجها لم ينم أصلًا حتى افاقت وجدت البيت خاويا من زوجها وابنتيها ووجدت رسالة من زوجها يقول فيها: اني قد حاولت ان امهد لك مرارا بحقيقتي ولكن لم اجد في قلبك صمودا

عشتار وجلجامش قراءة المزيد »

اسميته عمار

كل كلمة هي قالتها، خلتني كنت سامعه صوت قلبي وهو بيتكسر، يااه هو أنا للدرجة دي تقيلة على قلبهم، ووجودي مش مرغوب فيه؛ هو أنا وحشه وفاشله للدرجة، في كل مرة ببدأ أتقبل نفسي هما بيخلوني أكرهها، ولو في حاجة تخليني أوافق على الجوازة دي فـ هو إني عايزه أمشي من البيت دا. تاني يوم،

اسميته عمار قراءة المزيد »

زوجة السلطان

يا مولاي السلطان .. أعزك الله وأدام سلطانك .. إنك تعلم أني في خدمتك كوزير منذ عشرون عاما .. أسألك بالله هل وجدت بي خطل أو زيغ في أرائي ومشورتي لك ؟. أجاب السلطان : معاذ الله .. ما وجدنا فيك إلا الخير والنصح والسداد . – ناشدتك بالله يا مولاي .. هل طلبت منك

زوجة السلطان قراءة المزيد »

كائن من الجحيم

تمالكت نفسي لأني دلوقتي راجل البيت بعد سفر أبوه ولازم أتعامل بالعقل مش بالعاطفة, جوزي حملني أمانة وانا لازم أكون قدها, فتحت موبايله اللي مكنش محطوط له رمز وبدأت أتصل باصحابه واحد واحد, . وكلهم بلا استثناء ميعرفوش إبني فين من الأساس, استنيت أكتر من تلت ساعات يمكن بيشتري حاجة من تحت بس برضه مجاش,

كائن من الجحيم قراءة المزيد »

الفتاة

بس مين مش عارفة اتأكد وكأن فيه غيبوبة مشوشة على عنيا وذاكرتي، وفضلت مستنية، ساعة واتنين وتلاتة، وابني مرجعش، رنيت عليه تليفونه مقفول،. وقتها بس كان لازم اتأكد إن فيه حاجة غلط ومش مفهومة بالمرة، صحيت ابني الأصغر وانا مخضوضة وطلبت منه يتحرك فورا ويشوف أخوه على الطريق اللي خرج من تلت ساعات ولسة مرجعش..

الفتاة قراءة المزيد »

الفتاة

بس مين مش عارفة اتأكد وكأن فيه غيبوبة مشوشة على عنيا وذاكرتي، وفضلت مستنية، ساعة واتنين وتلاتة، وابني مرجعش، رنيت عليه تليفونه مقفول،. وقتها بس كان لازم اتأكد إن فيه حاجة غلط ومش مفهومة بالمرة، صحيت ابني الأصغر وانا مخضوضة وطلبت منه يتحرك فورا ويشوف أخوه على الطريق اللي خرج من تلت ساعات ولسة مرجعش..

الفتاة قراءة المزيد »

Scroll to Top