رواية غش ام لا (كامله جميع الفصول)

#ال9.#غش_ام_لا.
الظابط بيدخل يشوف مني وبينصدم صدمة عمره بتيجي ضرتها بخضة: نهار اسود انا قولت تربوها بس مجبتش سيرة القتــللل مين عمل كدا.
المساجين لارد.
ميار بغضب: اتصرررف اعمل حاجه الولية سايحه ف دمها.
طلبوا الاسعاف بسرعه تاخدها ميار لسه هتروح وراها لاقت العسكري بينادي عليها.
العسكري: واحدة من المساجين عاوزة تشوفك ضروري.
ميار باستغراب: وانا مالي ومال الاشكال دي.
العسكري: بتقول انها شافت يلي حصل.
ميار بهدؤء: تمم انا جاية.
راحت الزنزانه: مين كانت عاوزاني.
صوت ست: انا يا عنيا.

 

 

 

 

ميار: نعم.
بقلم ميرا ابوالخير
الست بهدؤء: بصي يا مدام المرا يلي معاكم دي مش سهلة محدش فين قرب ليها اصلا.
ميار باستغراب: نعم اومال مين مخرشمها كدا.
الست: هقولك بس امانة عليكي تخلي الظابط يخف عليا شويه اه اصله موريني المر.
ميار: تمم قولي.
فلاااااااش بااااااااااااكككك.
مني ببرود: حد معه موس.
الستات يلي حولين منها استغربوا: ليه.
منى بغضب: اخلصوااا يلي معها تجيب و حتة الصيغه دي ليها.
واحدة منهم قربت واديتها موس ابتسمت بخبث: انا هوريكي يا ميار 🐕.

عو”رت نفسها ف ايديها ورجليها و ناحية بطنها من الجنب بحذر والستات شهقت.

 

 

 

 

مني وقعت قدمهم فاقدة الواعي وهما مش مستوعبين يلي حصل.
باااااااااااااك.
ميار بذهول: بنت ال  دي حية.
الست: انا قولت لك المطلوب وخدي بالك بقا لاحسن تعمل حاجه ليكي.
ميار مشيت وهي مصدومه من افعالها…
بقلم ميرا ابوالخير.
عند رحاب ومراد.
مراد بصدمة: مين بعت لك الصور دي.
رحاب ببرود: السنيورة واه هي جاية دلوقتي انت والله خسارة ف جتتك الكلام.
تيك توك تيك توك.
بتروح تفتح لنور يلي بتدخل بهدؤء.
مراد بغضب: ازاي تبعتي حاجه زي كدا انتي عارفة يلي بيني وبينك انتهى خالص انا بحب رحاب ليه تعملي كدا.
رحاب بصت له بسخرية ودخلت اوضتها.

 

 

 

 

نور بهدؤء: انا قاصدة ابعتها لامك مش ليك عشان تعرف اني رجعت.
مراد ب استغراب: لامي.
نور ببرود: امك السبب ف انك تبقا عقيم واني مخلفش يا مراد.
مراد باستغراب: مش فاهم هو حد يعرف اننا اتجوزنا اصلا.

نور بجمود: اه هي و جت لي وهددتني اني لو حملت منك او حتي مش مشيت هتقـتل امي.
مراد قعد بكسرة ومش حاسس بنفسه.
نور بغل: ولما مشيت وخدت مؤخري سرقته وبعتت ناس لامي اذوها وغير كتير اوي بس الحمدلله العلاج يلي كانت بتحطه لك مبقاش موجود ف السوق ودا يلي خلا رحاب تحمل.
مراد لارد.
نور ببرود: امك دي شيطان يا مراد شيطان وحقي هاخده منها بالذؤق بالعافية هاخده اه مراتك انا مليش دعوة بيها سلام.

خرجت و رحاب كانت لمة هدومها وماشية بصت ع مراد يلي مش بينطق وكانه ف عالم تاني.

 

 

 

 

 

 

رحاب بقلق: احم انا ماشية و…. قالت بفزع مرررررااااد.
كان قايم وقع علي وشه فاقد الواعي.
بقلم ميرا ابوالخير.
عند اروي.
سيد قام ببرود وسابها مغشي عليها.
سيد خرج من الاوضة: محدش يخرج البت دي عشان عاوزاها تلزم ناس طالبها ب اعضاءها ف يلي هياخد عينها و يلي هياخد القلب وغيرو.
الشخص: تمم.
سيد بخبث: بس لما انا استفيد الاول بحقوقي.
مشي سيد والشخص دخل الاوضة بحزن: خسارتك بجد.
اروي بتفوق بتعب: ا انا فين فين ماما.
الشخص بحنان: متخفيش انا هوديكي لماما.
اروي بابتسامة: بجد.
الشخص بحنان: ايوا يلا.

 

 

 

 

: ع فيييين.
ف المستشفى.
مني ببرود: اه يا باشا انا عاوزه حقي.
الظابط بهدؤء: مين عمل فيكي كدا.
بيدخل عادل: مراتي ميار يلي عملت فيها كدا.
ابتسمت منى بخبث وهو بص لها بهدؤء.
ميار كانت واقفه اتصدمت: عادل.
عادل ببرود: ايوا ومتفقة مع قريبك الظابط التاني.
ميار بصت له بذهول: عادل انت بتقول ايي.
مني بمسكنة: شوفت يا بيه بقا.
عادل: انا عاوز الموضوع دا يخلص و هنحلها بينا يا بيه… بص لمنى: موافقة يا مني.
مني بمكر: ايوا طبعا اكيد ميرو بتهزر وكدا.
ميار بحنق: تمممم اوي.

 

 

 

الظابط: اذا كان كدا تمم.
بعد شويه.
عادل بهدؤء: مني يلا.
ميار بعدم فهم: يلا فين.
عادل بكسرة: انا رديت منى و طلقتك انتي بالتلاته.
سند منى واخدها معه وساب ميار يلي منى بصت له بنصر.
ف المستشفى اخري.
الدكتور: للاسف********.
رحاب بصدمة: ي يعني انا جوزي بقا مشلول واخرس.
#يتبع…
غش_ام_لا.
بقلم_ميرا_ابوالخير..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top