رواية همس القلوب كامله جميع الفصول بقلم الكاتبه المجهوله

 

 

 

 

البارودي جاله تليفون

البارودي ؛ الو اييي يعني انا بعتو علي شان يق* تلها هوا الي يت* قتل ؟؟!؟

البارودي كس*ر الفون وقال : والله لويك يا زين السيوفي

******************************

همس مهديتش غير لما زين ضمها ليه جامد وبدأ يملس علي شعرها

زين : عايزك تقوليلي ليه ابوكي بيك* رهك دكدا

همس ببكاء وصوت متقطع : انا مليش دعوه هي السبب انا معملتش حاجه وتنيتها تردد الجمله دي لحد ظهديت ونامت

زين نزل وقفل الباب عليها وراح ينام في الصالون

اد اي كان يوم صعب بالاخص علي همس ازاي تستحمل كل الوج* ع دا لوحدها ازاااي كل دا في دماغ زين ومش قادر يحدد السبب

يوسف دخل قوضته ينام وزين كذلك

اليوم التاني زين صحي وكان عايزز يغير هدومهة طلع فوق وخبط عليها مردتش فعرف ةنهاىنايمه وقرر ميزعجهاش ودخل بصلها اد اي شبه الملاك وهي نايمه

دخل غير ونزل

زين جاله تليفون

زين : الو ازيك يا حبيبتي

ساره: ازيك يا زين عامل اي واحشتني اوي

زين. انتي اكتر يا صرصاره قلبي

ساره : ههههه انتا لسه فاكر

 

 

زين. ؛ ودي حاجه تتنسي المهم معاد طيارتك امتى

ساره : كمان ساعتيت يا زين يعني كلها خمس ساعات واشوفك انتا بجد وحشتني اوي يا زين

ساره وانتي اكتر يا حبيبيتي هكون في استقبالك يا صرصاره قلبي

 

ساره : سلام يا زين

زين قفل ونده للداده

دادا : نعم يابني ؟

زين : لما همس تصحي في هدوم فوقق جبتها ليها وفطريها يا دادا والننبي

دادا ؛ حاضر يا زين

زين خرج من فيلته الفخمه وراح لمستشفي السيوفي

دخل لمكتب المدير

زين دخل واول لما دخل سلم علي سيف

سيف : واحشني والله يا زين لءك واحشه

زين وانتة اكتر المهم معزوم عندي انهارده عالغدا انا وانا ويوسف وعندي ضيفه وساره جايه انهارده هروح اجيبها

ساعه ما سيف سمع اسم ساره قلبو دق جامد

سيف : هاا

زين ؛ هاا اي بس انتا عندي انهاردهة

سيف : المهم انا جاي معاك نقابل ساره انا خلصت شغل وزهقان يلا بينا

سيف ابن عم زين ويوسف

سيف وزين راحو المطار ووقفو لاستقبال ساره فجأه لقو بنت في غايه الجمال جايه عليهم بفستان احمر للركبه وشعر مفرود وبشرتها كانت في غايه الجمال حرفيا سيف قلبو بدأ يدق جامد

فجأه جت جرؤ علي زين الي شالها وحضنها ولف بيها

ساره : وحشتني اوي يا زين

 

 

 

زين وانتي اكتر يا عمري

سيف : احمم مفيش واحشني يا سيف

زين ضرب سيف علي ايدو وقال: بطل رخامه يلا

ساره : ازيك يا سيف

سيف : الحمد للهة

زين وساره وسيف في طريقم للرجوع

***********************************

في الفيلا

همس صحين وكانت نعسانه ونزلت علي تحت لانها كانت عايزه تشرب دورت عالمطبخ لحد مالقيتو وبعدها دخلتو

همس : احمممم

 

الداده : همس صباح الخير يا بنتي

همس : صباح النور ممكن اشرب

الداده : طبعا لحظه

جابتلها مايه وشربت وبعدها

الداده : زين جابلك حبه فساتين فوق اطلعي خدي شاور والبسي وبعدها انزلي علؤ شان الفطار

همس بكسوف : حاضر

وطلعت همس وعينها جت علي فسان في قمه الجمال لونه اوف وايت وضيق شويه من فوق ونازل بإتساع من تحت كان تحت الركبه وبكت وفردت شعرها الاسود الناعم وكانت في قمه الجمال

نزلت لتحت وهي نازله زين وسيف وساره دخلو وهي بتنزل زين فضل باصص ليها جامد ولا كأنو شاف حوريه كان صوت كعبها صوت قلبو اعلي منها

ساره : زين مين دي

زين : هاااا

ساره : هااا اي مين دي

زين دي خطيبتي

 

 

ساره وهمس صوت واحد : نعممممممم

زين بص لهمس بمعنس اسكتي

ساره : زين انتا خطبت من ورايا ؟!!!
يوسف دخل : هوا مين دا الي خطب وامتى

ساره : حتي يوسف مش عارف

زين : ساره اطلعي اهدي وبعديها افهمك كلهم اتفرقو وبعدها همس طلعت فوق وزين وراها دخل وقفل الباب وهي قلبها بيدق جامد

همس : ازاي تتجرأ تعمل كده

زين : كنتي عايزاني اقلهم اي ابوها عايز يقت * لها وانا حاميها منو ؟!!!

همس : ولا تقول ولا متقولش انا كده كده ماشيه اصلا هروح ادور علي شغل واشوف دراستي وأجر شقه اقعد فيها

زين ؛ ومين الي سمحلك بكدا ؟؟!!
همس : وانتةا مالك انتا صدقت انك خطيبي بجد ولا اي هااا

زين : هييبقا بكرا رسمي يا همستي

همستك ؟؟؟!!
اه وبعدين ياترا القموره في كليه اي فنون جميله

همس : نينينينيييي لا في جرا *حه قلب

زين : جيتيلي في وقتي زين قرب منها وجاب ايدها وحطها علي قلبو وقلها قلبي بيدق جامد من بدري شوفيلي حل

وشها احمر

 

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top