رواية الهجينه (كاملة جميع الفصول)بقلم ماهي احمد

العربي : طيب اسمعني كويس يا صابر انا عايزك تأمن كل المخارج والمداخل للعذبه كويس انت فاهمني
العربي : الشباب اللي انت مجمعهم يتحط عليهم حراسه شديده اوي مش عايز حد فيهم يطلع من المخازن تقفلوا عليهم من كل حته فاهمني
صابر : تحت امرك ياعربي بيه
العربي : عملت ايه مع شمس
صابر : زي ما طلبت بالظبط ربطتها من ايديها بسلاسل من حديد
العربي : قفلت عليها باب وشباك
مش عايزها تشوف الشمس انت فاهم مش عايز نسمه هوا تدخلها
صابر : ( بلع ريقه ) انا قفلت عليها الباب بس في شباك من حديد ( بتوتر ) بس الشباك ده عليه قضبان من حديد مش هتعرف تهرب
العربي : ( بغضب ) غببببببي ..

العربي زق صابر من صدره من شده الخبطه صابر اترفع وضهره خبط في الحيطه وقع في الارض
العربي جرى بسرعه وراح لشمس وصابر حاول يقوم عشان يروح للعربي
كان في اتنين بودي جارد واقفين بكلاب شرسه جدا علي باب شمس
العربي : افتح الباب
البودي جارد طلع المفتاح الحديد وفتح الباب للعربي
العربي بص علي شمس لقاها فعلا مرفوعه من ايديها الاتنين بسلاسل من حديد ورجليها مش لمسه الارض بيبص لقي الشباك ومفتوح وعليه قضبان
العربي : ( بغضب ) نزل السلاسل دي بسرعه 😡
البودى جارد نزل السلاسل وبقت شمس تنزل معاها لحد ما رجليها لمست الارض
بقلمي ماهي احمد

العربي ضم فك بقها بأيديه بكل غضب
العربي: ( وهو دايس علي سنانه ) عملتي ايه يابت المهدي ..
خلتيه يعرف مكانك ولا لسه ..
شمس رفعت راسها وبصيتله بصه خبيثه وداست علي سنانها
العربي بصلها كده وراح ضربها حته قلم علي وشها .. شفايفها نزلت دم
العربي : صااااابر .. انت يازفت
صابر : اؤمرني ياعربي بيه

الشباك ده يتقفل حالا انت فاهم
صابر : اللي تؤمر بي ساعتك
العربي طلع من عند شمس وهو متنرفز جدا
العربي : ( بيكلم نفسه ) معقول .. معقول تكون عارفه انها لو ركزت في شخص كويس اوي تقدر تخليه يشوف مكانها فين .. ويشوف ويحس اللي هي عايزاه
وبعدين انا دلوقتي مش متأكد اذا كان عمار عرف مكانا ولا لاء .. لو مكانش الشباك مفتوح وكانت في مكان مغلق كنت هبقي متأكد انها ماقدرتش تعمل حاجه .. بس اتأكد ازاي .. رمي كل حاجه من علي المكتب بتاعه بغضب
العربي : ازاااااي 😡😡

هدير : ( في المطار ) انا خايفه اوي علي ماما ياداغر
داغر : ماتقلقيش خير ان شاء الله
هدير : المشكله ان بابا مش راضي يقولي اي حاجه حرفيا كل ما بكلمه يقولي عملت حادثه وبس
داغر : ( وقف قدام هدير ) هدير مامتك قويه مش ضعيفه وهنعرف كل حاجه قريب اوي ماتستعجليش
الطفله : ماتخافيش ياهدير ان شاء الله هتبقي كويسه
هدير : يارب ياغدير يارب
رعد : معاد الطياره دلوقتي هطلع الشنط
داغر : انا جاي معاك
هدير : داغر استني

( رفعت ايدها لسه بتتأكد من الكاميرا المصغره اللي دايما بتحطها لداغر علي الايس كاب بتاعه داغر نزل ايديها من علي الايس كاب وحطها جنبها )
داغر : ماتقلقيش رعد معايا وشامم ريحته
هدير : داغر المكان جديد
داغر : عارف عشان كده بقولك ماتقلقيش
داغر مشي هو ورعد وراحوا عشان يجيبوا الشنط
وهما في الطياره
هدير : ( حطت ايدها علي بطنها وبصت يمين ناحيه داغر) انا عارفه انك خايف عليا من السفر عشان اللي في بطني
داغر : هوووووش ماتفكريش في اي حاجه دلوقتي المهم نطمن علي والدتك الاول

داغر سمع صوت كعب رجلين جاي عليهم ومع انه اخر الطياره لسه ماجاش
داغر : المضيفه هتيجي دلوقتي وتسألك اذا كنتي محتاجه حاجه ولا لاء لسه بيتكلم المضيفه جت
المضيفه : محتاجه اي حاجه يامدام هدير
هدير استغربت عرفت اسمها منين
بصت لداغر
هدير : اه لو بس ينفع مخده الراس مش اكتر
المضيفه : تحت امرك
هدير : هي عرفت اسمي منين
داغر : مافيش عرفتها ان مراتي حامل وانها تبقي تيجي كل شويه تشوفك اذا كنتي محتاجه حاجه ولا لاء
هدير : ( ابتسمت لداغر ) ربنا يخليك ليا يارب
هدير بتبص لاقت واحده بتبص لداغر من بعيد
هدير بصت عليها بغيظ واتنهدت

داغر : ( سامع البنت دي وهي بتتكلم )
البنت : الشاب اللي لابس بيزونط ده لون عنيه تحفه اوي
داغر ابتسم
البنت اللي جنبها : باين علي اللي جنبه دي تبقي مراته
البنت : يارب لاء .. يارب تكون اخته
داغر ابتسم
هدير : ( بغيظ ) طبعا انت سامع هما بيقولوا ايه .. عشان كده بتبتسم .. عجبك كلامهم اوي
داغر : بتغيري عليا

هدير : وهغير عليك ليه ان شاء الله لاء طبعا مافيش الكلام ده انا ولا بغير ولا زفت
داغر : ممممم فعلا واضح انك مابتغيريش
هدير: ( بنرفزه ) ايوه بغير .. ومن حقي اغير انت مش جوزي ولا ايه
وبعدين لو كان حد بيعاكسني انا.. كنت هتغير عليا ولا لاء
داغر : ( بغيظ ) وهو حد يقدر يعاكسك اصلا ده انا كنت فصلت راسه عن جسمه
هدير : ( بلعت ريقها وهي عارفه ان داغر بيتكلم جد ) لا وعلي ايه الطيب احسن
هدير مسكت ايد داغر وشبكت ايديه بأيديها ورفعتها للبنات وشاورتلهم علي الدبله اللي في ايديه
البنت بسرعه حطت وشها في الارض وبصت الناحيه التانيه
داغر وقتها ابتسم ابتسامه قمر زيه وباسها من جبينها وقربها لي اكتر

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top