رواية الهجينه (كاملة جميع الفصول)بقلم ماهي احمد

——————————-( بقلمي ماهي احمد )——————-
شمس قربت من عمار وحضنت نفسها علي الارض ونامت تحته هو بقي مرفوع فوق وهي نايمه تحته بالظبط
عمار : شمس انتي بتعملي ايه ؟
شمس : قامت ووقفت ورفعت راسها و شاورت بأيديها لعمار
بمعنى انها مش هتسيبه لوحده
والغريبه ان عمار فهمها
عمار : ( وهو باصص تحت لشمس ) ايوه بس علي الاقل ماتناميش كده مش هينفع
يزن قرب منهم هما الاتنين وبقي واقف جنب شمس ورفع راسه لعمار
يزن : انت فهمتها ازاي ؟
عمار : عادي ما بتشاور اهيه

يزن ماتسيبهاش تنام في الارض كده
يزن : حاضر هجيبلها سرير حرير
انت مش شايف احنا قاعدين فين والجواميس حوالينا هي والبهايم
عمار : يوووه يزن اتصرف
يزن بص حواليه شمال ويمين بيبص لقى في اوضه جانبيه جوه الزريبه وفيها كوم قش كبير
يزن اخد كوم قش بأيديه الاتنين وبقي بيفرشوا في الارض تحت عمار
يزن : اتفضلي ياستي وادي سريرك
شمس ابتسمت ليزن ويزن مشي وبص لعمار وشمس كان متجاهل ساره نهائي
يزن : حد عايز مني حاجه تاني انا بجد محتاج انام
شمس : ( شاورت براسها كده شمال ويمين بأنها مش عايزه )

يزن طيب تصبحوا علي خير
يزن دخل في الاوضه الجانبيه وفرد ضهره علي القش
ساره دخلت وراه واول ما شافها دخلت الاوضه راح نام علي جنبه علي طول واداها ضهره
ساره : غريبه اول مره ما تسألنيش ( هزت بكتفها حاجه بسيطه ) اذا كنت عايزه حاجه او لاء
يزن : ( وهو مديها ضهره ) ما اخدتش بالي
ساره : غريبه
يزن : ( اتعدل وقام قعد وبص لساره ) هو ايه اللي غريبه ياساره
ساره: (قعدت جنبه وقربت منه ولفت وشها شمال وبصيتله ) اول مره ماتاخدش بالك مني 🥺
يزن : ( بصلها نظره غضب مش نفس النظره اللي كان بيبصهالها كل مره وهي لاحظت ده في عنيه )
يزن : مش يمكن بطلت اخد بالي من ناس ماتستاهلش
ساره : ليه بتقول كده

يزن : ( بنرفزه ) ساره انا تعبان .. تعبان ومحتاج انام بعد اذنك
يزن نام وادا ساره ضهره وسند براسه علي ايديه وغمض عنيه
وساره بصت في الارض ونامت جنبه كانت بتحاول تكلمه
رفعت ايدها ولسه هتلمسه اترددت ورجعت في كلامها ونامت علي جنبها واديته ضهرها
ساره : ( في نفسها ) عمرى ما تعودت علي معاملتك الجافه دي معايا يايزن
يزن : ( في نفسه ) طلعتي ماتستاهليش اي حاجه عملتها عشانك في يوم
—————————–( بقلمي ماهي احمد ) ——————–
زهره : ( بخوف وخضه ) في اي ياعلوان اي اللي عمل فيك اكده
علوان : خدي يدي يازهره مش قادر

الدكتور علي : ( مسك ايده وقعده علي الكرسي )
خاله حكيمه : د”م مين اللي علي هدومك ده ياعلوان
علوان : د “م ..د”م عمران ياخاله
خاله حكيمه : ( خبطت بأيديها علي قلبها بحزن ) كنت عارفه .. كنت عارفه انه مايبعدهووش عني غير الموت وبس
دكتور علي : ( مسك علوان من الجلابيه بتاعته بحده ) عمران فين انطق 😡😡
زهره : سيبه يادكتور علي هيموت في ايدك
( بصت لعلوان ) انطق ياعلوان حصل ايه ؟
علوان : هحكيلكم .. هحكيلكم علي كل حاجه بعد ما مشيتي من عندي انتي ودكتور علي لاقيت اللي بيخبط علي الباب وصوت الصري”خ في كل مكان
بقلمي ماهي احمد

القريه كلها اتقلبت الناس كلها بتم”وت بياخدوا الرجاله .. الرجاله وبس ويدخلوهم بيت الضبع وياسين كسروا عليا الباب واخدوني معاهم بالغصب كانوا رجاله شبه ياسين الدم البارد والعيون الواسعه
واول مره ادخل بيت ياسين الد”م في كل مكان والروس المدبوحه متعلقه علي الجدران والرجاله كلها كانوا في اوضه وقافلين علينا ببص لاقيت عمران ميت وراسه مكسوره وسايح في دمه كانوا كل ساعه يفتحوا الباب وياخدوا راجل منينا وماعرفش بيودوهم فين الراجل اللي بيتاخد مابيرجعش تاني
بقلمي ماهي احمد
روحت حطيت دم ياسين علي جسمي ولبسته جلبيته وعملت نفسي ميت جار الرجاله الميته وياسين ..
سابوني بعد ما اخدوا الرجاله التانيه وطلعوا يدوروا علي رجاله جديده في بقيت القرى ..

اول ما طلعت من البيت ما صدقتش اني لسه حي .. بحط ايدي في جيب الجلابيه بتاعت ياسين لاقيت العنوان ده في الورقه دي ( بيطلع الورقه من جيبه ) ومكتوب فيها عنوانك ياخاله جيت اهنا علي طول لو كنت رجعت لداري مكانووش سابوني لحالي
زهره : وهملت مرتك وعيالك ياعلوان
علوان : مابياخدوش الستات ولا العيال الصغيره يازهره قولت
بياخدوا الرجاله .. الرچاااله وبس
دكتور علي : ( قبض علي ايديه جامد جدا وداس علي سنانه من الغيظ ) ياسين الكلب قتل عمران
خاله حكيمه : ياسين ناوي يخليها حرب .. حرب كبيره .. وبيلم جيش حواليه ياولدي
الدكتور علي : واحنا هنسكت ياخاله
خاله حكيمه : ماقدمناش غير ان احنا نعرف مكان شمس وعمار بأسرع وقت

————————-( بقلمي ماهي احمد )————————
يزن صحي بيبص لقي ساره نايمه جنبه
اول ما شافها نايمه جنبه قام من جنبها بسرعه وطلع بره
ساره حست بيزن وهو طالع راحت فتحت عنيها وقامت اتعدلت في قعدتها وهي مخنوقه جدا من طريقه يزن معاها
يزن اول ما طلع لقى شمس صاحيه وبتبص لعمار
يزن : هي الساعه كام دلوقتي .. ( بص بره لقي الليل ليل )
بص في الساعه لقاها حوالي الساعه سبعه بالليل
يزن رفع راسه و بص لعمار
يزن : انت ماتعبتش ..
عمار : جدااا .. ايدي مابقيتش حاسس بيها خلاص
يزن : وهتفضل كده لحد امتي .. انا هفكك
عمار : اوعي تعمل كده ..

يزن : ايوه بس
عمار : من غير بس انا واثق في داغر واكيد هو عارف بيعمل ايه ؟
ميرا دخلت عليهم ومعاها صنيه اكل كبيره
ميرا : ( بصت ليزن ) صباح الخير .
يزن : قولي مساء الخير بقي
ميرا : طيب مساء الخير بقي الاكل جاهز ..
شمس : ( بصت للاكل ورجعت بصت لعمار ومكانتش عايزه تاكل )
—————————-( بقلمي ماهي احمد )—————–

العربي : افتح الزنزانه
صابر فتح الزنزانه والعربي دخل لحسام
العربي: ايه ما زهقتش من القاعده في الزنزانه
حسام : ( وهو دايس علي سنانه بغضب ) خرجوني من هنااااا
العربي : عايز تخرج اخرج .. بس بشرط
حسام : اي هو
العربي : تتخطاني
حسام شايف العربي راجل كبير في السن ابتسم ابتسامه شر ورفع شفايفه كده
حسام : بس كده سهله اوي
العربي : ( شاور لصابر براسه راح صابر فك حسام ووقف ورا العربي )

———————————-
عمار : ( كان بيدوس علي سنانه من كتر وجع دراعه بقاله اكتر من ١٢ ساعه مرفوع بالمنظر ده )
يزن : دراعك ازرق قوي ياعمار انا لازم انزلك
عمار : ( وهو مش قادر ووشه بقي احمررر ) قولتلك .. قولتلك لاء
داغر دخل عليهم
داغر : بس لو مافكتش نفسك محدش هيفكك
عمار : مش عارف .. مش عارف افك نفسي
داغر : ( بكل برود ) طلع ضوافرك هي اللي هتساعدك
عمار : مش .. مش قادر ..
داغر : مش قادر ولا مش عارف

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top