رواية الهجينه (كاملة جميع الفصول)بقلم ماهي احمد

مش امان
وماينفعش بنيه زينه زيك تمشي لوحدها في وقت زي ده
ولاد الحر”ام كتييييير
هاجر : بس غصب ع ( لسه هتكمل خاله حكيمه قطعتها في الكلام )
خاله حكيمه : البني ادم مابيعملش حاجه غصب عنه مهما كانت ( بصت لعلي واكنها بتوجهله الكلام ) دايما في البديل
بقلمي ماهي احمد
انزلي يابتي انزلي ربي يسترها عليكي
البنت نزلت وقفلت الباب وراها

الدكتوى علي : ( بص لهاجر وهي نازله ) مش هنمشي الا لما تطلعي تشاورلنا من البلكونه انك طلعتي
هاجر : ( شاورت براسها من فوق لتحت ) حاضر
زهره اول ما علي قال كده للبنت ابتسمت وبصت لعلي نظره مختلفه وقتها عجبتها اوي الحركه دي منه .
البنت طلعت وشتورتلهم من البلكونه وعلي اول ما شافها حرك العربيه ومشي
—————————-( بقلمي ماهي احمد )——————–
عمار نزل ومعاه شمس علي صوت المنشاوى وهو بيزعق مع يزن
وكلهم اتجمعوا مره تانيه
المنشاوى من طبيعته انه عصبي جدا ومابيعرفش يتفاهم سلطته ومكانته اللي هو فيها بتخليه يؤمر واللي قدامه ينفذ وبس
المنشاوى اول ما شاف عمار

المنشاوى : ( بص لعمار وهو متنرفز ) اخيرا اتكرمت ونزلت
عمار : ارجوك اهدى شويه
المنشاوى : اهدى .. اهدى ايه .. انت من شويه كنت هتقتلني وتقولي اهدى
عمار : انا مكنتش في وعيي
المنشاوى : واي اللي يخلينا نتحمل واحد زيك ممكن يفقد السيطره علي نفسه في اي وقت .. احنا حتى ما نعرفش انت ايه جنسك ايه مانعرفش عنك اي شىء
بقلمي ماهي احمد

( رفع ايده وشاور لعمار بصوباعه ) اسمع يابني انت .. انت تاخد بعضك وتمشي من هنا حالا .. انت فاهم ولا لاء
احنا لوحدنا عندنا مشاكل الدنيا كلها ويادوبك بنحاول نطلع منها ونعيش عيشه طبيعيه زينا زي بقيت البشر لكن طول ما انت هنا احنا مش هنشوف وراك خير ابدا
يزن : احنا مكناش هنفضل هنا علي طول لحد بس مانقدر ندبر امورنا
المنشاوى : وانا مش هستنى لحد ما تدبر امورك ويتحول مره تانيه وياعالم يحاول يق*تل مين المره دي
يزن : ايوه بس
بقلمي ماهي احمد
(عمار قطع يزن في الكلام )

عمار : يزن .. سياده اللواء عنده حق
كل واحد بيخاف علي اللي منه اكيد ودي حاجه انا احترمها فيه انا لو مكانه كنت هخاف علي عيلتي .. ( بص لداغر ) انا متشكر اوي علي كل حاجه عملتها معانا لولا مساعدتك لينا
مكناش طلعنا ابدا من عزبه العربي مهما حصل .. بس ارجوك كمل جميلك معانا شمس وساره ويزن مافيش خطر منهم هما مالهمش ذنب يطلعوا من هنا وتاخدوهم بذنبي
(يزن قطع عمار في الكلام )

بقلمي ماهي احمد
يزن : ( بص لعمار بغضب ) انت بتقول اي ؟
عمار : يزن اسكت خالص
(عمار بص مره تانيه لداغر )
عمار : انا همشي حالا بس ارجوك خليهم هنا لحد بس ما اقدر ادبر مكان واخدهم معايا ولحد الوقت ده مش هلاقي حد اثق في انه هيقدر يحميهم ويخاف عليهم اكتر منك

داغر ادا وشه لساره وسمع دقات قلبها هي وشمس ويزن
وبعدها سكت ودخل اوضته من غير ولا كلمه
عمار : ( استغرب وضم حواجبه من رد فعل داغر )
هدير اول ما شافت داغر دخل الاوضه بصت لساره هي وشمس لاقيتهم واقفين علي الباب وبيستعدوا انهم يمشوا
(هدير مسكت ايد ساره وشمس )
هدير : ارجوكم ماتمشوش انا هدخل اتكلم معااه
هدير : ( بصت لرعد ) رعد اوعى تخللي حد. فيهم يمشي انت فاهم
رعد : ماتقلقيش مش هيحصل

المنشاوي بص علي تصرف هدير وداس علي سنانه لانه مش عاجبه تصرفها ابدا بتفكر بقلبها مش بعقلها ابدا
ساره وقفت علي الباب هي وشمس ويزن
يزن : ( بص لعمار ) انت فاكر ان انا ممكن نسيبك تمشي لوحدك .. ده من امتي بيحصل ياصحبي
عمار : من وقت بقي معانا ناس ( بص لساره وشمس ) قريبيبن من قلوبنا نخاف عليهم وماينفعش نفكر في نفسنا قد ما لازم نفكر فيهم
احسبها معايا يايزن .. ساره مالهاش ذنب انها تتأذي ابدا هي دخلت وسطنا غلط
وشمس .. شمس كمان
شمس حطت ايدها علي بوق عمار عشان مايكملش

وشاورتله بأيديها انها هتفضل معاه مهما حصل ومهما داغر قرر
رعد ابتسم وبصلهم كده وهو مبسوط بيهم جدا
رعد : عارفين كل المشاكل اللي انتوا بتمروا بيها دلوقتي واللي انتوا عديتوا بيها.. واللي لسه كمان هتعدوا بيها احنا عدينا بيها قبل كده طبعا مع اختلاف المشكله انا وداغر وغالب الله يرحمه وهدير وحتي الطفله كنا عايشين في مشاكل وصراعات وبس لحد ما قدرنا نطلع من كل ده وداغر ما تخلاش عني
ميرا جت من وراه رعد وبقت تتكلم بهمس
ميرا : ( بابتسامه وشااورت براسها علي ابو هدير بالراحه وبقت تتملم بهمس ) شايفين الراجل ابو هدير ده .. هو .. هو نفس الراجل كان عايز داغر يتخلى عن رعد ويسلمه للبوليس بس داغر اتمسك برعد اخوه جدا وعمرى ما هنسي اللحظه اللي داغر حط رعد ورا ضهره ووقف قدامه وقدر يحمي اخوه من اي حاجه ممكن تأذيه

تحس كده ان الراجل ده السبب في كل مشاكل
يزن : ( بابتسامه ) وطي صوتك لا يسمعك
ساره : او هدير تسمعك وتزعل
ميرا : اعمل اي ما هو فعلا تنح
عمار ابتسم ابتسامه بسيطه
عمار : بس هو عنده حق في كل كلمه هو قالها

ميراا : يوووه بقي
——————————-( بقلمي ماهي احمد )——————-
هدير دخلت الاوضه علي داغر لاقيته قاعد علي الكرسي وضامم ايديه بتوتر وباصص في الارض
قعدت علي ركبها وبقت قدام داغر
هدير : داغر اي اللي انت بتعمله ده
داغر : هدير انا مش عايز اتكلم دلوقتي
هدير : لاء لازم تتكلم كلهم مستنيين قرارك بره
داغر : ( قام وقف وبعد عن هدير خطوه ) وانتي عايزاني اقول ايه
هدير : ( قامت وقفت وقربت من داغر وبقت ورا ضهره )

هدير : داغر في ايه اول مره اشوفك سلبي كده اول مره احس انك مش قادر تاخد قرار
داغر : ( ادا وشه لهدير ) عشان بين نارين .. الناس اللي بيطاردوهم دوول مش عاديين .. اللي اسمه ياسين والعربي دوول مش بني ادمين زينا
فاكره .. فاكره اول مره دخلتي البيت عندي كنتي فكراني ايه ؟
هدير : ايوه فاكره .. كنت فكراك شيطان
داغر : افتكرتيني شيطان لمجرد اني سريع مش بطىء

هدير : مش بس كده قوتك ياداغر مش زي اي حد حتي قوه السمع عندك مش عاديه
داغر : شايفه كل اللي بتقوليه ده انا اكتسبته من معاشرتي للذئاب لكن هما الذئاب نفسهم الشر باين وواضح حتي في دقات قلوبهم
هدير : ( ضيقت عنيها بعدم فهم ) تقصد اي بأنهم الذئاب نفسهم
داغر : مش عارف ياهدير مش عارف المشكله اني مابشوفهمش بشم ريحتهم وبس ريحتهم ريحه الذئاب بالظبط مش مجرد انهم يعاشروهم لاء هما ذئاب فعلا قوتهم فوق الطبيعيه واكتر حاجه قلقاني السم اللي بيبقي تحت ضوافرهم انا جربته وفعلا مميت واحد غيري مجرد ما ضوافرهم تدخل تحت الجلد يموت من الالم وانا مش هسمح ان يجرالك حاجه انتي او رعد او الطفله او اي حد ولا جدتي الست الكبيره اللي ما صدقت رجعتلها هي وميرا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top