رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

مراد وقف العربيه ونزل منها عالطول وقال بعصبية: في اي هنا
_حادثه يا بيه
_يعنى اي
_يعنى الطريق مقفول
مراد ركب العربيه وكسر كل الحواجز اللى عاملها الشرطه ليمشي عالطول
الظابط: مين الحيوان ده
_ده مراد الألفي يا بيه
الظابط ركب العربيه وقال: اركبوا فوراً
بصوا لبعض وقال أحدهم بهمس: ده شكله مجنون ازاى ميعرفش مراد الألفي
_يلا انت وهو (قالها بكل عصبيه)
ركبوا عالطول والظابط قال: اطلع على بيت الحيوان ده
هز رأسه وقال بارتباك: ح حاضر يا بيه
في قصر عائله السيوفي
غسان نزل وكان في كامل وسامته
امير جري عليا وقال: صباح الخير
غسان بجمود: صباح النور
امير استغرب رد غسان وراح عند حور عالطول وقال: خالو مالو يا أميرتي
حور باستغراب: ليه

امير بحزن: بقوله صباح الخير رد عليا بطريقه غريبه اوى يا أميرتي
حور بصت على غسان ووقتها أدركت ان غسان لسه مضايق منها
_صباح الخير يا حبيبي
غسان هز رأسه وقال: صباح النور
غسان قعد على الكرسي وعفاف قالت: ثانيه واحده وفنجان القهوه يكون عندك
غسان هز رأسه للمره التانيه وعفاف دخلت المطبخ وغسان بص لأمير اللى كان ماسك ايد حور
_امير تعالى هنا
امير مسك ايد حور جامد اوى وقال بعناد: لا مش جاي
عفاف حطت فنجان القهوه على السفره وغسان بصوت حاد: بقولك تعالى هنا

امير بص لحور اللى هزت راسها وهي مبتسمه
امير ساب أيدها وراح عند غسان وقال بخوف: نعم
_تعالى جنبي هنا
امير قعد على الكرسي اللى جنب غسان وقال: قعدت اهو
_اي رايك نروح مشوار حلو كده
امير بفرحه: مشوار

غسان هز رأسه وقال: اي رأيك
امير من غير تفكير: موافق طبعا
غسان وهو بصص على حور: روح قول لاميرتك تيجى معانا
امير قام عالطول وراح عند حور وقال: انا وخالو رايحين مشوار تحبي تيجى معانا
حور بصت لغسان وقالت في سرها: يا تري ناوى على اي اكيدا بيفكر في حاجه
امير مسك أيدها وقال: قولت اي
حور بصت لأمير وقالت: موافقه طبعا
وقتها غسان رفع فنجان القهوه وبدأ يشرب منه وقال بتفكير: عقابك النهارده يا حور
في فيلا مراد الالفي
نغم بلعت ريقها وقالت: أوعك أوعك
الشاب رمى القميص على الأرض وقال: نسيت حاجه
طلع تليفونه من جيبه وشغل الكاميرا وحطها وقال: كده احسن على فكره لازم تشكرينى بسببي هتاخدي التريند
نغم في سرها: مراد فينك
الشاب بدأ يقرب منها ونغم مكنتش عارفه تعمل اي وقالت بكلام مقطع: أو أوعك أوعك
الشاب انقض عليها زى الأسد إللى بينقض على فريسته
نغم مكنتش قادره تتحرك وبتحاول تزق الشاب لكن معرفتش لأنها كائن ضعيف جداً قدام تلك الجبروت
مراد نزل من العربيه عالطول ولقي الشابين في وشه
بصوا لبعض وجروا على مراد اللى مسك كل واحد فيهم من رقبته بإيد
_اعاااا

مراد بكل قوه رفع واحد بايدو ليرمي على الأرض عالطول لينزف دم من رأسه ويفقد الوعى
مراد بص للتانى وبدأ يمشي اتجاه وقال: نغم فين يا روح امك
الشاب بلع ريقه وقال بخوف: فوق مع الكبير
حين قال كده مراد زق الشاب لتنخبط رأسه في الحجره ويفقد الوعى أيضا

مراد حاول يفتح الباب لكن مفتحش وقال وهو بيخبط على الباب: نغم نغم
دخل من الباب الخلفي وطلع على فوق
نغم زقت الشاب أخيرا وكانت رايحه تطلع لكن الشاب مسكها من شعرها جامد اوى
_اعااااااا
شدها من شعرها ورمها على السرير للمره التانيه وقال: هاخد اللى عايزو يا حلوه بمزاجك مش بمزاجك هاخد اللى عايزو
نغم بكل صريخ: مراد مراد
بدأ يمزق هدوم نغم ولم يرحمها
كان رايح ينقض عليها إلا أن مراد مسكوا من لياجته وضربه بالبوكس في وشه
نغم ضمت رجليها وايدها لبعض وكانت بترتعش من شده الخوف
مراد لم يرحموا وبدأ يضرب فيا بكل وحشيه
_اعااااا كفايه

فتح الدولاب وطلع مسدس ورفعوا على الشاب إللى قال بتوسل: لا لا ارجوك مش عايز اموت
مراد كان رايح يضغط على الزناد لكن البوليس دخل عالطول
(البوليس كسر الباب ودخل)
_نزل المسدس
مراد لم يسمع للظابط ومكنش شايف الا تلك الشاب الحقير
الظابط مسك من مراد المسدس وبص على نغم وقتها فهم ان الشابين اللى تحت والشاب ده حاولوا يتعرضوا لمراته
_امسكوا الحيوان ده فوراً
بالفعل مسكوا والظابط قال: حتى الاتنين اللى تحت خدوهم على البوكس
الظابط راح عند مراد إللى كان واقف وقابض ايدو والغضب كان عنوانه
_انا اسف يا بيه مكنتش اعرف ان مرات حضرتك *****
مراد أخيرا فاق وقال: نغم نغم
الظابط وهو طالع: وانتى يا مدام هناخد أفدتك بكره إن شاء الله
الظابط طلع ومراد بص لنغم وكان مكسوف من نفسه اوى
مراد بص لتحت وقال: نغم انا
قبل أن يكمل كلامه كانت نغم حضنته جامد اوى وقعدت تعياط
مراد حط ايدو على شعرها وقال بحب: اششش انا جنبك متخافيش

نغم وهى بتشهق: كان كان عايز كان عايز
مراد حط ايدو على خدها وقال: اهدي يا روحى انا جنبك
نغم لم تركز على تلك الكلمه اللى قالها مراد لأنها كانت خايفه اوى وحاسه أنها في عالم آخر
مراد قعدها على السرير وقال: ثانيه واحده وهكون عندك مش هتاخر
نغم مسكت ايدو وقالت: خليك جنبي انا خايفه اوى
مراد قعد على طرف السرير وقال: وانا جنبك متخافيش
نغم هزت رأسها ومراد نزل تحت عالطول ليطلع برا ووقف الظابط
_في اي
مراد مسك الشاب اللى حاول يتعرض لنغم وقعد يضرب فيا بكل غل وقال: مين اللى بعتك يا حيوان
الشاب:________
مراد قعد يضرب فيا اكتر وقال: انطق مين إللى بعتك
الظابط شد مراد من دراعه وقال: سيب الشغل ده للشرطه يا بيه
مراد خد نفس عميق وقال بتهديد: وربنا ما هرحمك وربنا ما هرحمك
الظابط أمر العسكري ياخد الشاب للبوكس
بالفعل خدوا والظابط حط ايدو على كتف مراد وقال: انا الظابط وليد وده الكارت بتاعى تقدر تتواصل معايا
مراد رمى الكارت وقال: حق مراتى هيرجع غصب عن الكل وانا هجيبوا ومش عايز مساعدتك ولا مساعده الشرطه
بعد ما قال كده خد بعضه ودخل عالطول
نغم كانت ضمه رجليها وخايفه أوى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top