رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

انا موافق اديك ربع مليون بس المقابل اتجوز بنتك الصغيره نغم

منير قام وقال بعصبية: مستحيل

(كان رد فعل منير صادم جدا لتلك المتكبر)

مراد قام أيضا وقال بابتسامه: مالك يا منير انت مش عايز

ال ربع مليون ولا اي

بلع ريقه وقال: حرام ده لسه صغيره

قعد على الكرسي وقال بكل برود: طالما لسه صغيره كنت عايز تجوزها ليه

منير:__________

مسك تليفونه وقال: رد ساكت ليه

بص لمراد وقال: يمكن اخاف على بنتى منك انا عرفك كويس مستحيل تفرح بنتى

_وجهه نظر بردو

مراد قام وقال: على العموم ده قرارك وانت حرا فيا عن اذنك

مراد مشي ومنير قال: لا يمكن اجوز بنتى واحد زي ده

في شركه السيوفي والالفي ( شراكه)

غسان أمر بدخول خالد السنهوري

دخل فعلا وقال بكلام مقطع: غ غ غسان بيه

غسان ابتسم وقال: ما ترتب كلامك الاول يا خالد بيه عشان نعرف نتكلم

خالد بص للمحامى وقال: انا مقدرش ادفع مليار ونص

لف بالكرسي تلك المغرور وقال: امال ازاى قدرت تفسخ العقد

ثم كمل بتريقه: ولا مكنتش تعرف الشروط اللى محطوطه

خالد:_________

التفت ليا وقال: بسمع السكوت علامه الرضا مش كده يا جلال ( محامى غسان السيوفي)

ابتسم وقال: كده يا غسان بيه

غسان بص لخالد وقال: اي رايك بقا سح”رك اتقلب عليك

_انا مستعد اعمل كل حاجه تطلبها بس بلاش موضوع الفلوس ارجوك ده هتبقا خساره فادحه للشركه

غسان بعصبية: طالما خايف على الشركه كده فسخت العقد ليه

ثم كمل: اوعك تفتكر أن الصفقه ده تلزمنى

_طالما الصفقه متلزمكش بتعمل كده ليه

غسان ببرود: حقي يا خالد بيه

غسان بص للمحامى وقال: صح ولا انا غلطان يا جلال

جلال ابتسم وقال بخبث: صح يا غسان بيه

خالد باندفاع: يعنى اي

غسان قام وحط ايدو على المكتب وقال بكل عصبيه: يعنى هتدفع ال مليار ونص يعنى هتدفعهم

_انا مستعد افسخ عقدي مع شركه الحديدي بس ارجوك ٠٠

غسان قاطعه وقال: مش انا اللى ادوس على كرامتى يا خالد بيه والموضوع انتهى خلاص

غسان بص لجلال وقال: المهله قد اي يا جلال

جلال محامى غسان: اسبوع واحد بس يا بيه

ثم بص لخالد وقال: اي رايك بقا عشان تعرف تلعب معايا بعد كده

خالد بتهديد: مش هرحمك يا غسان وربنا ما هرحمك

بعد أن قال تلك الجمله خد بعضه وطلع

جلال بص لغسان وقال: انت عايز توصل لأي

مسك سيجارة وقال: متشغلش بالك تقدر تمشي

جلال قام وقال: تمام عن اذنك

غسان هز رأسه وجلال طلع وأروي دخلت عالطول

_غسان بيه

غسان:_________

_احم في واحده برا بتقول انها زوجه حضرتك

غسان بصدمه:اي

اروي استغربت رد فعل غسان وقالت: غسان بيه

فاق من الصدمه وقال بعصبية: ازاى تيجى هنا

أروي باستغراب: نعم

خد نفس عميق وقال بكل عصبيه: خليها تدخل

أروي هزت رأسها وطلعت عالطول

_غسان بيه في انتظار حضرتك جوا

حور دخلت وأروي جرت على البنات وقالت: اي ده المغرور طلع متجوز

ثم كملت: بس في حاجه غريبه

_اي الغريب

_اول ما قولتلها زوجه حضرتك برا وشه جاب ألوان

_بتفكري في اللى انا بفكر فيا

_معتقدش غسان بيه يتجوز في السر

_كل شي وأرد

_الله اعلم

حور دخلت وغسان قام وقال بحده: انتي ازاى تيجى الشركه

حور بارتباك: هو هو

زق الباب برجله وقال: هو اي اتكلمى

_خالتى سماح تعبت فجاه وطلبت منى اوديلك الفطار

قعد على الكرسي وقال: ممكن اعرف قولتى برا انك مراتى ليه

حور بصت لتحت وقالت: طب اقول اي

_خدامه غسان السيوفي (قالها بكل برود اعصاب)

هزت رأسها وقالت: عن اذنك

كان ماسك جهاز في ايدو

ضغط على الزر اللى موجود في الجهاز لينقفل الباب

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top