رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

والده عفاف بصت لحور اللى عرفت ان عفاف قالت كلام مش لطيف عنها

_تعالى يا حور

عفاف بصت لأمها بصدمه وحور قعدت جنبها وقالت بحياء: نعم

باستها على رأسها وقالت: مرات حفيدي حلوه اوى

عفاف باندفاع: ماما انتى بتقولى اي

خدت حور على صدرها وقالت: مالك يا عفاف ولا غيرانه من حور

عفاف ضغطت على سنانها وقالت: هههه انا اسفه اندفعت مش اكتر

بصت لحور واتاملت في ملامحها الصغيره جدا

_كنت بقول طول ما غسان مغرور كده عمره ما هيتجوز

ثم كملت بابتسامه: طلعت غلطانه وجاب حوريه فعلا

الابتسامه اترسمت على وجهه حور وعفاف قامت وقالت: انا نازله تحت عايزه حاجه يا ماما

والده عفاف باستغراب: رايحه فين يا بنتى

بصت لحور وقالت بابتسامه عكس اللى بداخلها: هعملك شوربه خضار مش هتاخر

ضغطت على سنانها وقالت: عن اذنكم

طلعت ووالده عفاف بصت لرهف وقالت: انا عايزه اتكلم مع مرات حفيدي شويه يا ري ري

ابتسمت وقالت: ماشي يا تيته عن اذنكم

رهف طلعت ووالده عفاف ضمت حور ليها وقالت: عفاف قالت كلام وحش اوى عليكى

حور بصت لتحت وقالت بحزن: واللى قالتوا مش صح يا تيته والله

باستها على رأسها وقالت: من غير ما تحلفي انا عارفه

بصت في عينها وقالت: وعرفتى ازاى

_على كلام عفاف قولت اكيدا مرات غسان بتلبس قصير ومش محترمه وبتحاول تفرق بين غسان وعفاف

حور هزت رأسها وقالت: بس انا مش كده

ابتسمت وقالت:اول ما شوفتك سميت وعرفت انك محترمه اوى

_وعرفتى ازاى

_من السلام في بنات كتير بتدخل تقول هاي والكلام ده

حور ابتسمت ووالده عفاف قالت: صحيح كبيره في السن بس عارفه كلام اليومين دول

ثم كملت: خلينى اكمل

_اتفضلى

_وعرفت انك محترمه من لبسك وابتسامتك اللى بتدي طاقه ايجابيه لاي حد

ابتسمت وقالت: المهم اخبارك اي

_دلوقتى

_مش فاهمه

_انا بقيت حلوه اوى اول ما شوفتك

حور:__________

(من صفات حور انها مش بتعرف ترد على حد قالها كلمه حلوه او وحشه)

في شركه السيوفي والالفي

_انت بتقول اي

بص لتحت وقال: الشركه فسخت العقد يا بيه

لف بالكرسي وقال: والسبب

قال بصوت خافي جدا: شركه الحديدي (سامر الحديدي)

قعد يضحك وقال: رن على خالد

_ارن على خالد بيه ليه

حرك ايدو بمعنى بسرعه٠٠٠٠٠طلع التليفون ورن على خالد اللى فسخ العقد واتفق مع سامر الحديدي

_الووو

حط ايدو على السماعه وقال: رد يا بيه

شاور بايدو وقال: تعالى هنا وافتح الاسبيكر

فتح الاسبيكر فعلا وغسان بحاله غريبه جدا: اخبارك اي يا خالد

خالد بلع ريقه وقال بارتباك:غ غسان

_مالك

ثم كمل: صحيح إللى سمعتوا ده

_ايوه يا غسان انا فسخت العقد واتعقدت مع سامر الحديدي

قعد يضحك وقال: احب الاجراءه ده اوى

_عايز اي يا غسان

_قبل ما تفسخ العقد قريت الشرط المحطوط

خالد بخوف: شرط اي

غسان بصوت يشبه فحيح الافاعى: في حاله فسخ العقد وعدم التراضي بين الشركتين يتم دفع مليار ونص لصالح الشركه التى ترفض الفسخ

الكلام وقع على خالد كالصاعقة وقال بعدم فهم: انت بتقول اي

_اي رايك بقا

خالد بصوت جهوري: الورق مكنش في الشرط ده

_لا كان في ولو كنت ركزت في الورق قبل ما تقرر تقطعه مكنتش عملت كده

قفل التليفون وقال بعصبية: ازاى ازاى

رن على المحامى بتاعه وقال: الإتفاق اللى بينا وبين شركه السيوفي والالفي في شروط

_ايوه يا بيه وفي حال فسخ التعاقد

قفل التليفون قبل ما المحامى يكمل كلامه وقال: مليار ونص منين ده الشركه تقع والميزانية تنخفض

كان بيحرك ايدو وقال: مفكر نفسه ذكى ميعرفش انا مين

غسان بصوت جهوري: مازن مازن

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top