رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

نشف شعره ووقف قدام المرايا وقال: وانا شاغل بالى ليه

فتحت الباب وهو بص عليها من المرايا وقال بنبره صوت مزعجه: كنتى فين

حور بارتباك: كنت كتبت في الورق اللى كان ملزوق على الحيطه انك لما توصل من الشغل اجبلك العشا

رمى المنشفه على السرير وقال: وانا مش جعان

نفخت واتعصبت اوى ساعتها غسان التفت ليها وقال: اي اللى عملتى ده

حور بخوف: عملت اي

_انا بكره اللى بيعمل الحركه ده اوى (النفخ)

حور بلعت ريقها من شده الخوف وقالت: حركه اي

_ممنوع اشوفك بتعملى الحركه ده تانى

حور فهمت هو يقصد اي وقالت بارتباك: حاضر

بص على الاكل وقال: اي ده

بصت على الاكل أيضا وقالت باستغراب: نعم

_خدي الاكل ده واطلعى برا

حور مسكت الصينيه وهو قال: فنجان قهوه حالا

حور طلعت وغسان قعد على الكنبه وفتح الكمبيوتر

جاب صفحه سامر الحديدي وبقا مركز على صورته اوى

دخلت وقالت: القهوه

مد ايدو وهي من غير ما تاخد بالها دلقت فنجان القهوه على أيده فكان ساخن جدا

حور خافت اوى وغسان ٠٠٠

الفصل الثامن من هنا

مد ايدو بكل غرور وهي من غير ما تاخد بالها دلقت القهوه على ايده فكانت ساخنه جدا

حور خافت اوى وقالت بارتباك: انا انا

قبض ايدو وقفل الكمبيوتر ولم يشعر بأي الم هل هذا برود ام غرور

حور بلعت ريقها وبصت على ايد غسان اللى احمرت اوى

اخيرا يخرج عن صمته ويقول بصوت جهوري: اي اللى عملتى ده

حور بارتباك: انا اسفه

مسكها من أيدها جامد اوى وقال: لو فاكره بعملتك ده هتالم وتاخدي حقك تبقي غلطانه

هزت رأسها وقالت بخوف: والله غصب عنى

ضغط على ايدها جامد اوى وقال: انا هدفعك اللى عملتى تمن غالى اوى بس مش دلوقتى

زقها ونام على السرير بكل برود أعصاب

حور بصت على غسان وقالت باستغراب: اي الشخص ده مستحيل يكون بنى ادم

بعد مرور ربع ساعه تقريبا غسان نام وحور مسكت ايده وقالت: لازم يحط مرهم حر”وق

حور قامت وبدأت تدور على المرهم فعلا

وقفت مكانها وحطت ايدها على شعرها وقال: ده مش بيتالم ازاى هيحط مرهم للحرو”ق في اوضته

حور فتحت الباب وطلعت

نزلت تحت وقالت بصوت هادي جدا: خالتو سماح

قامت من النوم وقالت باستغراب: حور

فتحت الباب وقالت: في اي يا بنتى

_عايزه مرهم حر”وق

حطت أيدها على قلبها وقالت: غسان حر”قك ولا اي

حور هزت راسها وقالت بحزن: دلقت القهوه على ايده وكانت ساخنه اوى

ثم كملت: والله غصب عني

حطت ايدها على كتفها وقالت: غسان عملك حاجه

هزت رأسها وقالت: لاء

سماح استغربت جدآ فهى مش عايزه غسان يضر”ب حور لا هي مستغربه تلك المغرور الذي لا يسكت لحد اذا أخطئ

_مفيش مرهم للحر”وق هنا

_استنى

حور كانت مرتبكه جدا وبدأت تطقطق أصابعها من الارتباك اللى كان مسيطر عليها

_خدي يا حور

حور مسكت انبوبه المرهم منها وقالت: شكرا

ابتسمت وقالت: متزعليش نفسك وبعدين اللى حصل كان غصب عنك ولا انتى قاصده

حور باندفاع: والله دلقت القهوه على أيده غصب عنى

ابتسمت على طيبه قلب حور الزايده عن حدها وقالت: بهزر معاكى يا طيوبه

حور ضمت حواجبها وقالت: طيوبه

هزت رأسها وقالت: انتى طيبه اوى يا حور وطيبتك ده مش هتنفعك مع غسان خالص

_اممم عن اذنك

ابتسمت وقالت: تصبحى على خير

ابتسمت الاخري وقالت: وانتى من أهل الخير

حور طلعت فوق وفتحت الباب براحه جداا وكان غسان نايم

دخلت وقالت بتردد: ممكن يصحى

حور باقتناع: انا السبب في اللى حصل

قعدت على الكرسي ومسكت ايده وهو سحب ايدو عالطول

خافت اوى وغمضت عينها وقالت: انا انا

بعد مرور ثلاث ثوانى

حور فتحت عينها لقت غسان لسه نايم خدت نفس عميق وفتحت المرهم وبدأت تدهن ايد غسان فعلا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top