رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

_تيته تبقا والده ماما وبعدين لو والده بابا المفروض تكون عايشه هنا

حور ضحكت على نفسها وقالت: عندك حق انا غبيه اوى

رهف راحت عند حور وقالت: ولسه ده اللى يعيش مع غسان يمو”ت

حور بلعت ريقها وقالت بخوف: ليه

_تعرفي انا اخت غسان بالاسم فقط

حور باستغراب: بالاسم فقط

هزت رأسها وقالت: غسان مغرور بطريقه غريبه جداا

ثم كملت: عارفه بيبقي نفسي اطلب منه حاجه بس بخاف منه اوى

حور استغربت تلك المغرور وقالت: معاكى انتى بس كده

_مع الكل مش انا لوحدي

_رهف

باست حور من خدها وقالت: لينا كلام كتير مع بعض

_وانتى رايحه فين

_ماما بتنادي اصلها رايحه معايا عند تيته

هزت رأسها ورهف طلعت عالطول

عفاف مسكت رهف من ايدها جامد اوى وقالت بغضب: بتعملى اي مع البنت ده

رهف بالم: ماما ايدي

_انطقي

_كنت بتكلم معاها

_مش عايزه اشوفك بتتكلمى معاها تانى

الدموع نزلت من عينها بسبب الالم وقالت: ليه

زقتها وقالت: أمشي قدامى

رهف اتعصبت اوى وطلعت فعلا هي وعفاف وركبوا العربيه ومشوا

حور طلعت من الاوضه ونزلت تحت

_مفيش حد هنا ولا اي

_الكل طلع

حور انتفضت وسماح قالت: انا آسفه مقصدش اخضك

حور ابتسمت وقالت: ولا يهمك

_انا شوفت البيه وهو بيضر”بك اعترف انه غلطان ولكن انتى كمان غلطانه

حور باستغراب: غلطانه

هزت رأسها وقالت: نصيحه منى بلاش تعرضي كلام البيه بعد كده

_بس انا مقولتش حاجه غلط

حطت أيدها على كتف حور وقالت بحب: انا مش بقولك انك قولتى حاجه غلط انا اقصد تسمعى كلام البيه وبلاش عصيانه نصيحه منى ليكى

حور هزت راسها وفجاه صدر صوت نغم

_حور حور

حور بفرحه: نغم

نغم جرت على حور وقالت: وحشتينى اوى

باستها على راسها وقالت: بتعملى اي هنا

بعدت عنها وقالت: انتى مش فرحانه ولا اي

حطت ايدها على خدها وقالت بحب: مش قصدي يا روحى بس ده وقت مدرستك

نغم بصت لتحت وقالت: مقدرتش يا حور

رفعت راسها لفوق وقالت: اتكلموا صح

هزت رأسها وقالت: ايوه

_اممم فطرتى

هزت رأسها وقالت: ايوه المهم اخبارك اي واللى اسمه غسان ده عمل ليكى حاجه

حور افتكرت غسان لما ضر”بها بالقلم وقالت: متخافيش عليا ركزي في دراستك بس

نغم مسكت ايد حور وقالت: بس انا مش حاسه كده خالص

حطت أيدها على خدها وقالت: انا بخير متخافيش

ابتسمت وقالت: طالما اختى بخير يبقا أمشي انا

_انتى لسه واصله

_عشان ماما متقلقش عليا

باستها من خدها وقالت: خدي بالك من نفسك يا روحى

_حاضر

في شركه السيوفي والالفي (شراكه)

مراد وصل وأروي جرت عليا عالطول وقالت: غسان بيه منتظرك في مكتبه

مراد مردش عليها ودخل لغسان عالطول

كان قاعد على الكرسي وعاطى ضهره لمراد

_في حد يجى الشغل يوم صباحيتو

التفت ليا وقال: حمدلله على السلامه

قعد على الكرسي وقال: مالك

_الساعه كام

مراد باستغراب: في اي يا غسان

حاول يبقا هادي وقال: بلاش التاخير ده يا مراد

طلع سيجاره وقال: انت مش طبيعى النهارده

حط ايدو على المكتب وقال بعصبية: من النهارده ممنوع التأخير

مراد قام وزق الكرسي برجله وقال بعصبية: في اي يا غسان

خد نفس عميق وقال: اطلع برا

مراد ضم حواجبه وقال: قولت اي

غسان:________

مراد راح عند غسان وقال: ممكن اعرف قولت اي دلوقتى

غسان سكت ومراد بعصبية: الشركه مش بتاعتك لوحدك عشان تقولى اطلع براا

الكل سمع صوت مراد وأدرك ان هذا اليوم سيكون اسود يوم يمر على الشركه

غسان مسك فنجان القهوه ورمى على الارض وقال بصوت جهوري: صوتك ميعلاش تانى

مراد كان مستغرب غسان اوى وقال: انت مجنون صح

_مراد اطلع برااا

هز رأسه وقال: هطلع يا غسان حاضر هطلع

ثم كمل بعصبية: بس خليك فاكر انى شريك في الشركه

بعد ان قال تلك الجمله طلع ورزع الباب وراء

الكل أنتبه لشغله خوفاً من غضب مراد الالفي

_انا اول مره اشوف غسان بيه بيتخانق مع مراد بيه

_وانا كمان انا بحسهم اخوات مش شركاء في شركه وخلاص

_اتفق معاكى

دلف الى مكتبه وقعد على الكرسي وكان متعصب جداا

في المساء

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top