رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

( السلام عليكم انا نغم خطيبت حضرتك ممكن ترد عليا عايزه اتكلم معاك في موضوع مهم واسفه انى مردتش عليك انا مش برد على ارقام غريبه وافتكرت ان والده حضرتك قالت انك هترن عليا بليل)

الرساله وصلت لغسان

مسك التليفون وقال بابتسامه:تاخد أوسكار على الرساله ده

بعد مرور عشر دقائق نغم كانت منتظره غسان يرن وللاسف مرنش فراحت في أحلامها

مسك التليفون وقال: ارن بقا

دخلت الاوضه وباست نغم من خدها وفجاه تليفون نغم رن

حور مسكت التليفون وقالت بعصبية: مين الحيوان اللى بيرن على نغم في الوقت ده

حور فتحت التليفون ونزلت شتيمه في غسان

_في اي يا حيوان بترن دلوقتى ليه

غسان كان في حاله صدمه

_اوعك ترن على الرقم ده تانى فاهم ثم كملت: شباب قليله الادب

قفلت التليفون وحطت غسان على الحظر

اتعصب اوى ورمى التليفون على الأرض لينكسر وقال بصوت جهوري: هي ده اللى هتجوزها غسان السيوفي هيتجوز بنت قليله الادب ومعندهاش زوق

قام من على السرير وقال: وربنا لتشوفي ايام سوده وهعرفك مين الحيوان ده

حور نامت جنب نغم ونغم حضنتها عالطول فهى متعوده تنام في حضن اختها

باستها على رأسها وقالت بوعد: مش هخليكى تتجوزي وده وعد منى يا روحى

في صباح اليوم التالى وخصوصاً في المول

_اي رايك في الفستان ده يا نغم

نغم بصت على الفستان وقالت بحزن: مش حلو

عفاف حطت ايدها على كتف نغم وقالت: انا مش عارفه انتى زعلانه كده ليه انتى هتكونى زي غسان يا بنتى ومش هتحسي بفرق بينا وبين عائلتك

نغم ابتسمت وعفاف مسكت أيدها وقالت: عايزه اجمل التصميمات لو سمحتى

_في الدور اللى فوق هتلاقي اجمل الفساتين ولسه نازلين حالا

عفاف ابتسمت وقالت: تعالى يا نغم

راحت معها فعلا وطلعوا الدور اللى فوق

نغم بصت على الفساتين وكانت مذهوله بجمالهم

_اي رايك

نغم راحت عند فستان خطف قلبها وقالت: ده حلو اوى

عفاف فرحت اوى وقالت في سرها: ايوه كده عايزاكى تكونى فرحانه

نغم حطت أيدها على الفستان وقالت: اي الجمال ده

وفجاه عينها جات على سعر الفستان وقالت في سرها: ينهار اسود ده غالى اوى

عفاف راحت عند نغم وقالت للبنت اللى كانت واقفه: خلاص هناخد ده

نغم هزت رأسها وقالت: لا مش عايزه

عفاف ضمت حواجبها وقالت: ليه

نغم بصت لتحت وقالت: مش حلو

_مش حلو ازاى انتى لسه قياله اي الجمال ده

نغم مسكت ايد عفاف وراحوا على جنب

_بصراحه الفستان غالى اوى

عفاف ابتسمت وقالت: مفيش حاجه تغلى عليكى يا بنتى

_انا مش عايزه

_اي الكلام اللى بتقولى ده وبعدين ده رخيص اوي

_ده غالى اوى ثم كملت: مش عشان حضرتك غنيه تقولى كده

حطت أيدها على خدها وقالت: عينيكى بمال الدنيا يا نغم

بصت لتحت وعفاف قالت: خلاص هناخد الفستان ده يا بنتى

_طب ممكن تتفضلى معانا

نغم بصتلها وقالت: ليه

_لازم نشوف الفستان عليكى

نغم بصت لعفاف اللى هزت راسها وقالت: روحى يا بنتى

نغم راحت معاها فعلا

بعد شويه نغم طلعت والفستان كان تحفه عليها

رفعت عينها وقالت: بسم الله ما شاء الله

نغم بصت لتحت وعفاف راحت عندها ورفعت رأسها لفوق

_اي رايك يا مدام عفاف

عفاف ابتسمت وقالت: اميره شبه الاميرات

_ممكن ادخل اغير الفستان

عفاف مسكت التليفون وقالت: اصورك الاول

نغم بصتلها وقالت باستغراب: ليه

_انتى عارفه ان غسان مشغول اليومين دول فقولت اصورك وبالمره يشوف عروسته المستقبلية

نغم:________

عفاف صورت نغم فعلا وقالت: هبعت الصورة لغسان

نغم ابتسمت والبنت قالت: تعالى يا نغم

راحت معاها فعلا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top