رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

_غسان انا قررت اتجوز

وقف مكانه وقال بصدمه وفرحه في نفس الوقت: قولت اي

_قررت اتجوز

غسان راح عند مراد وقال: ده القرار الصح بس ازاى اقتنعت فجاه كده

_هي

غسان بص لتحت وقال: جات

هز رأسه وقال: جات بكل وقاحه وعزمتنى على فرحها

حضنه وقال: متزعلش نفسك انا نصحتك منها كتير

بعد عنه وقال بعصبية: مكتنش اعرف انها حفيده الحديدي

_اخوها داخل بينافس ومحتل السوق حاليا

_ضحكت عليا وقالت انها بتحبينى انت متعرفش انا حبيتها قد اي يا غسان

حط ايدو على كتفه وقال بحزن على صديقه: عارف

_وفي المقابل طلعت بتخدعنى عشان توصل كل المعلومات لاخوها

_فكك من الحزن ده وقولى عامل اي

خد نفس عميق وقال بابتسامه: الاكله المفضله عندك

دخل المطبخ ومسك الشوكه وقال: يا ابنى والله موهبتك كبيره اوى في الطبخ

ابتسم وقال: على قدي

_ويا تري لقيت البنت ولا لسه

_هتكون مراتى قدام الناس بس يا غسان

بصله وقال بفضول: وهتبقا هنا اي

_هتشتغل وتاخد حقها كل شهر

غسان ابتسم وقال: يخربيتك انت مجنون رسمي بقا

مراد بص على ايد غسان وقال بتريقه: من كتر المعجبين ولا اي

غسان بعدم فهم: تقصد اي

_لابس دبله ليه

بص على ايده وقال:انت متعرفش فرحى اخر الاسبوع ده

مراد بصدمه: اي

غسان راح عند مراد وقال: رفضت ولكن ماما زعلت اوى والصراحه محبتش ازعلها

مراد ابتسم وقال: نقول على البنت الله يرحمها

_بدري كده ده هتشوف ايام سوده

_يخربيتك وانت شيطان

_طالما وافقت تتجوز واحد مشفتهوش تبقا طماعه وبصه للفلوس

_طماعه ولا مش طماعه المهم شوفتها

غسان هز رأسه وقال: لاء

مراد باستغراب: اي ده بجد

هز راسه وقال بتريقه: شوفت بقاا

_بتهزر صح ازاى وافقت تتجوزها من غير ما تشوفها

_زي ما هي وافقت

_وهي وافقت من غير ما تشوفك

مسك فنجان قهوه وقال: فكك من الموضوع ده خالص خلينا في الزفت اللى اسمه سامر الحديدي

مسك سيجاره وقال: فكك منه مش هيقدر يعمل حاجه

_تفتكر

هز رأسه وقال: اعتقد

_بس انا معتقدش كده يا مراد الواد ده ذكى بعت اخته عشان توقعنى في حبها لكن معرفتش وراحت عندك انت

مراد قاطعه وقال: وقدرت

حط فنجان القهوه وراح عند مراد وقال: مش قصدي اجرحك

_لا عادي ولا يهمك

غسان قلع الجاكيت وبعدها قلع القميص ومراد ابتسم وقال: مش هتتغير خالص

ابتسم وقال: فعلا

طلع برا ونزل في حمام السباحه

مراد قعد على الكرسي وقال:غسان

طلع راسه من المياه وخد نفس عميق وقال: اي

خد نفس من السيجاره وقال: هتعمل اي يوم فرحك

_اللى بتفكر فيا مش هيحصل

مراد ابتسم وقال: احلى ما فيك انك فهمنى عالطول

نزل تحت المياه ومراد رجع رأسه لوراء وقال: انت جاي ليه يا غسان

_عشان نتكلم

مراد بتريقه: لا واضح

طلع ورجع شعره لوراء وقال: هات المنشفه اللى جنبك ده

مراد مسك المنشفه وقال: اتفضل

خد منه المنشفه وبدأ ينشف جسمه وقال: بقولك اي انا عايز انام

_بدري كده

_ما حضرتك مروحتش الشغل النهارده

مراد قام وقال: هتغير من بكره يا غسان

ابتسم وقال: باذن الله

_هتنام معايا

_لا يا عم انت عارف انى بكره اللى بينام جنبي

_امال هتتجوز ازاى

مسك ازازه المياه وقال: ده هتنام على الارض مش جنبي

مراد بلع ريقه وقال: انت ناوى على دما”ر بقا

_مش اوى

_طب نام انت في اوضتى وانا هنام في اي مكان

زقه وقال: بهزر معاك ياض هنام سوا طبعا

_هات ايدك

مد ايدو وقال: مالك ضعيف كده ليه

مراد حط ايدو في ايد غسان وقال: الحب كا”رثه يا غسان

_انسي يا مراد انسي ورجع روكى بقا

_اكيدا زعلان منى

هز رأسه وقال: معتقدش روكى يزعل منك

_طب يلا ننام وكفايه كلام

غسان ومراد دلفوا الى غرفه مراد

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top