رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

مراد سحب ايدو وفتح الباب ونزل وقال: في اي يا حلو انت وهو
الشاب ضرب مراد على دماغه وقال: في أننا عايزين الصاروخ إللى معاك
نغم فتحت الباب ونزلت منه عالطول وقالت بصريخ: مراااد
مراد حط ايدو على رأسه لقي دم
_خد الحلوه في العربيه
نغم جرت على مراد وقالت بخوف: مراااد مراااد
حط ايدو على خدها وقال بدون تركيز: نغم متخافيش انا انا
الصوره كانت مشوه قدام مراد وبدأ يغمض عيونه ومكنش شايف حاجه
_مراااد
الشاب شد نغم من دراعها ونغم حاولت تفلت أيدها لكن معرفتش وبقت تصرخ وتقول: مراااد مرااااد
وقع على الأرض وفقد الوعى
نغم بصدمه: مراد
الشاب ركب العربيه وقال: هات البنت يلا واقف ليه
مسك نغم من دراعها وبدأ يشدها نحو العربيه
_مراد قوم مراد
الشاب زقها على العربيه وقال: اسكتى بقا
نغم كانت رايحه تجري لكن الشاب مسك ايدها وفتح باب العربيه وحاول يدخلها لكن معرفش
قال بصوت حاد جدا: ادخلى
نغم هزت رأسها وكانت بصه على مراد
الاخر نزل وقال: مالك يا روح امك مش عارف تدخلها العربيه
بص لتحت والاخر مسك نغم من أيدها ودخلها العربيه بالعافيه وقفل الباب
نغم قعدت تدق على ازاز الشباك وتقول بصريخ: مراااااد
الشابين راكبوا العربيه وللأسف مشوا
نغم خافت اوى وحاولت تفتح الباب لكن معرفتش
_اسكتى بقاا

نغم بلعت ريقها وقالت: انتوا انتوا عايزين منى اي
بصوا لبعض وابتسموا ابتسامه خبيثه وقال احدهم: عايزينك انتى
نغم وقتها خافت اوى وقالت: لو سمحت نزلنى
_هههه ننزلك بعد العرض اللى عملنا عشان ناخدك
الاخر بص على الطريق وقال
_استنى

داس فرامل ومراد نزل من العربيه ووقف قدامهم
نغم بفرحه: مراد
الشابين بصوا لبعض وفتحوا الباب ونزلوا
_شكلك عايز تموت
مراد بدأ يقرب منهم والشابين خافوا أوى
مراد مسك واحد منهم من رقبته جامد أوى لدرجه روحه بدأت تطلع
_اعاااااااا
نغم حاولت تفتح الباب لكن معرفتش نامت في العربيه وكسرت ازاز الشباك بالصندل اللى لابسه
مدت أيدها عشان تفتح الباب لكن انجرحت عالطول
_اعاااااا
نغم حطت أيدها على فمها وبالايد التانيه فتحت الباب من برا وطلعت عالطول
_مراد
جرت عليا وحضنته عالطول
مراد حط ايدو على شعرها والايد التانيه كان ماسك الشاب بيها
_هموت كفايه

مراد سابه والشاب وقع على الأرض وحط ايدو على رقبته ومكنش قادر ياخد نفسه وبدأ يكح
مراد بص للآخر وقال: تحب تجرب
هز رأسه وخد صاحبه وركبوا العربيه ومشوا عالطول
نغم بعدت عنه وقالت بعياط: انت انت كويس
مراد بص على ايد نغم وطلع منديل عالطول ولفوا على أيدها
_انا بخير
مراد خدها في حضنه للمره التانيه وقال: قولتلك طول ما انا جنبك متخافيش من حاجه
نغم هزت رأسها وفجاه نزلت نقطه دم من جبين مراد على جبين نغم
نغم بعدت عنه وحطت أيدها على جبينه وقالت: دم
مراد هز رأسه وقال: متشغليش بالك بيا انا بخير
نغم قطعت التيشيرت اللى كانت لابسه
مراد بصدمه: اي اللى عملتى ده
نغم لفت القماش على رأس مراد وقالت: فكك من إللى عملتوا المهم حاسس باي دلوقتى
_بحاجات كتير
نغم بنبضات قلب عاليه جدآ: زي
مراد هز رأسه وقال: اقصد انى بخير
_طب هنروح عند جدو منصور
_اه طبعا
_هتروح كده
مراد مسك ايد نغم وقال: عادي هقوله حادثه بسيطه
نغم واقفت مكانها وقالت: صحيح انت جيت ازاى
_حاولت اقوم لحد ما قومت بصعوبه وركبت العربيه وروحت من طريق مختصر
_كل ده عشانى (قالت كده وهي مبتسمة)
مراد بص حواليا وقال بمزح: آمال عشان مين
_امممم ولا حاجه

فتح باب العربيه وقال: طب اتفضلى
نغم ركبت ومراد ركب أيضا ومشوا ليتجهوا إلى مزرعه منصور الألفي
في قصر عائله السيوفي
تليفون نرمين رن فكأن سامر الحديدي
فتحت التليفون عالطول وقالت: عندك اخبار حلوه صح
_غسان رجع
نرمين هزت راسها وقالت: لا ليه
_طب حور رجعت
_بردو لا في حاجه ولا اي
وفجاه حور وغسان دخلوا وغسان كان ماسك ايد حور
_سامر
_في اي
_غسان وحور رجعوا وباين عليهم اتصالحوا
غسان داس فرامل وقال بصدمه: اي
_لسه داخلين حالا
_متاكده أنهم راجعين مبسوطين ومفيش حاجه
نرمين هزت راسها وقالت: أنا أول مره اشوف غسان كده اعتقد الخطه فشلت يا سامر
سامر قفل التليفون ورمى في العربيه وقال: يعنى اي
زق باب العربيه برجله ونزل منها وقال: ازاى حصل كده ازاى حور قدرت تسامحوا وازاى غسان داخل القصر عادي ومع مين مع حور
_في حاجه غلط اكيدا في حاجه غلط
في اوضه غسان
_اوعك تنسي على موعدنا
حور باستغراب: وانت رايح فين
_مشوار كده هرجع بليل إن شاء الله

حور بابتسامه: ماشي
_ماشي هو ده اللى قدرتى تقولى
حور ضمت حواجبها وقالت: امال اقول اي
غسان شدها من خصرها وباسها من خدها وقال: مثلاً كده حور زقته وقالت: انت انت قليل الادب
غسان رفع حاجب وقال: انتى مجنونه يا بت انا جوزك على فكره ومن حقي ابوسك
قالها بكل جرأة وحور اتكسفت أوى من جرأته
غسان قرب منها بهمس وقال: النهارده ولا بكره هتكونى ملكى يا حور
نبضات حور ازدادت أوى وقالت وهي بتشاور على الحمام: انا انا هدخل الحمام
غسان خد التليفون وقال وهو طالع: يومين حلوين صح
حور وقفت مكانها وقالت بعدم فهم: يومين اي
غسان بصلها وقال: عشان تاخدي وقتك
حور مكنتش فاهمه كلامه وقالت: وإخد وقتى ليه
غسان برفع حاجب: اي ده يعنى مستعده
حور بغباء: مستعده على اي
_لما تكبري هقولك
غسان كان طالع ولكن حور مسكتوا من دراعه وقالت: انا مش فاهمه حاجه ومش هسيبك تمشي الا لما افهم
_مش فاهمه اي
حور بارتباك: الكلام اللى قولته مش فاهمه قصدك منه اي
_عايزه تعرفي
حور هزت رأسها وغسان قرب منها وقبلها بكل رقه وقال: فهمتى كده
عين حور اتسعت وغسان خد بعضه وطلع
حور وهي في حاله صدمه: قليل الادب
بعد مرور ربع ساعه وخصوصاً في المزرعه
مراد ونغم نزلوا

_جدو هيفرح أوى
مراد مسك ايد نغم وقال بشك: تفتكري
_اه طبعاا عندك شك ولا اي
مراد هز رأسه وقال: لا أبدا
مراد دق على الباب وقال: جدو جدو
نغم دقت على الباب أيضا وقالت: جدو منصور جدو منصور
مراد بخوف: معقول جرا ليا حاجه
نغم بارتباك: مش مش عارفه
_طب ارجعى وراء
نغم رجعت فعلا ومراد زق الباب برجله ودخل عالطول وقال: جدو جدو
نغم دخلت أيضا وبصت حواليها وقالت: جدو منصور جدو منصور
مراد فتح باب الاوضه وقال: مش هنا
_طب طب رن عليا
مراد طلع التليفون ورن عليا فعلا
في الطريق
منصور كان سايق العربيه وفجاه تليفونه رن
مسك التليفون وقال بفرحه: حفيدي
مراد خد نفس عميق وقال باطمئنان: فينك يا جدو انا عندك في المزرعه وعارف مين معايا
منصور بابتسامه: نغم صح
_ايوه المهم فينك
_انا على الطريق
_طب متتاخرش

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top