رواية غرور وكبرياء عاشق (كاملة جميع الفصول)بقلم دعاء حجاج تمممممم

نغم ضمت حواجبها وقالت: بس اي
مراد مسك أيدها وقال: اي رايك نتغدا وبعدها نروح مشوار كده
نغم بفضول: مشوار اي
_هقولك على الطريق
نغم هزت رأسها وقالت بابتسامه: ماشي
في الطريق
غسان سايق العربيه باقصي سرعه وبيفكر في حاجات كتير
_معقول تكون متفقه مع سامر ضدي
غسان داس فرامل وحط رأسه على الدركسون وقال: للدرجه ده كنت غبي
غسان رفع عينه وشاف حور
نزل من العربيه عالطول وحور اول ما شافته واقفت
_ليه
حور مردتش عليا وكانت ماشيه الا ان غسان مسك أيدها وقال: ليه عملتى كده
حور:_______

شدها ليا وضغط على أيدها وقال بصوت حاد جدا: ليه عملتى كده ليه
حور مكنتش فاهمه حاجه وقالت بألم: غسان انت بتقول اي
_اوعك تنطقي اسمى على لسانك ده
حور بصدمه: اي
غسان زقها وقال بحزن: فقدتى عذريتك امتى يا حور
قلم نزل على خد غسان
حور وايدها بترتعش: انت اي مش بتحس حرام عليك
غسان مسك ايدها للمره التانيه وقال: عايز اجابه لسوالى ولا تحبي اتاكد بنفسي
حور انصدمت من كلامه وقالت: انا مش مجبوره اجاوب على سوالك ده
_يبقا اللى بفكر في صح
_انت مستوعب كلامك يا غسان
_قولتلك ماتجبيش اسمى على لسانك
حور بصت في عيونه وقالت بعناد: غسان غسان
غسان بدأ صبره ينفذ وقال: حلوه الخطه
_خطه

غسان هز رأسه وقال: الأول جيتى ليا وقعدتى تعياطى عشان تنقذي اختك وعرضت عليكى الجواز وافقتى عالطول ومع الوقت اعترفتى بي حبك ليا عشان حبيب القلب عملتى كل ده عشانه قد اي بتحبي يا حور
حور بعدم فهم: انت بتتكلم عن مين
غسان بحال متغير (بزعيق): اللى اتجوزتينى عشانه
_غسان انا فعلا مش فاهمه حاجه
_سامر الحديدي يا حور سامر الحديدي
_تانى يا غسان
غسان بعصبية: تانى وتالت يا حور بصي بقا فاضل من الإتفاق اربع شهور اول ما يخلصوا هطلقك
تلك الكلام نزل على حور كالصاعقة
_غ غسان انت بتقول اي
_مش فرحانه ليه هتخلصي منى وساعتها تقدري تروحى لحبيب القلب
حور مسكت ايد غسان وقالت: انت فرحتى وانا مش بحب غيرك
_كفايه كدب انتى اي
_غسان انا مش بكدب عليك ومش عارفه اي إللى حصل عشان تتغير كده
_عارفه لما الواحده تخون جوزها اي اللى بيحصل فيها
غسان بهمس: بتموت
حور بلعت ريقها عالطول وقالت بارتباك: تقصد اي
_عايزه تعرفي

حور هزت رأسها وغسان مسك التليفون وقال: حبيب القلب بعت ليا المسج ده
حور مسكت التليفون منه وانصدمت
_ورنيت عليكى عشان واثق انك مستحيل تعملى كده عارفه مين رد عليا
ثم كمل: هو اللى رد عليا سامر اللى رد عليا
وقتها حور فهمت كل حاجه وقالت: الموضوع مش كده
غسان حط ايدو في جيبه وقال: امال الموضوع ازاى يا حور
_انا روحت لماما ومردتش تتكلم معايا وطردتنى و٠٠٠
حور سكتت ووقتها دموعها اللى اتكلمت
غسان خد نفس عميق وخدها في حضنه وقال: انتى عارفه انى مش بحب أشوف دموعك
حور بعياط: زعلت اوى وقابلت سامر صدفه على الطريق وقتها مكنتش مركزه اوى
حور بلامبالاه: سالنى مالك مردتش عليا وقعد يهز فيا روحت حضنته وقعدت اعيط
غسان اتنرفز اوى وبص في عيونها وقال: انتى عايزه تعصبنى صح
حور بصت في عيونه أيضا وقالت باستغراب: ليه

_لا والله مخدتيش بالك من كلامك يعنى
_قولتلك مكنتش مركزه
_وطلعتى معا في عربيته صح
حور هزت رأسها وقالت: والله رفضت بس أصر عليا
_حور انتى مش صغيره عشان تعملى كده خلى الكلام ده للعيال الصغيره
_سامر مش زي ما انت فاكر يا غسان
غسان بعد عنها وقال: امال اي
_سامر طيب أوى انا اشتغلت معا من وانا في تالته ثانوي والصراحة مشوفتش حاجه وحشه ابدا منه
_واحده بتشكر في واحد قدام جوزها يا تري رد فعل جوزها اي

_غسان انا مش بهزر
غسان بعصبية: انا اللى بهزر حور انتى بتشكري في عدوي وقدامى
حور مسكت ايد غسان وقالت بابتسامه: الحياه مش مستاهله اي رايك تعمل صلح
_طب لو قولتلك ان سامر السبب في اللى حصل هتعملى اي
_في اي
_الشخص اللى بتقولى عليا طيب هو اللى هدم بيت والدك
حور بصدمه: اي
_مش مصدقه صح
حور هزت رأسها وقالت: سامر مستحيل يعمل كده
غسان قبض ايدو وقال: يعنى انا كداب
_مش قصدي بس انا انصدمت
_وتنصدمى ليه انتى طيبه اوى يا حور
_الحمدلله مش زيك
غسان رفع حاجب وقال: مش زي
حور بصت لغسان وقالت: قلبي مش قاسي زيك ولا جبروت
غسان ابتسم وقال: فاكره قولتلك اي
حور حوطت غسان من رقبته وقالت: اسمع كلامك من غير عصيان ومخالفش قواعدك هتكون طيب وحنين معايا
ثم كملت بعصبية: انما تخالفي قواعدي وتعصي كلامى هتشوفي غسان الجبروت غسان القاسي
غسان حط ايدو على خصرها وقال: ما انتى شاطره اهو
_ غسان انا حفظت كل كلمه قولتها ليا اذا كانت حلوه ولا وحشه
_ليه

حور حضنته وقالت: عشان بحبك يا مغرور
غسان حط ايدو على شعرها وقال: في مفاجاه على بليل كده وان شاء الله هتعجبك
_متاكد انها مفاجاه
غسان بص في عيونها وقال: اعتقد
حور قعدت تضحك وقالت: تعتقد
_تعرفي لما بتضحكى قلبي بيفرح أوى
_اتغير انت بس وهكون كده عالطول
غسان حط ايدو على كتفها وقال: هنفضل واقفين كده كتير
كانوا ماشين ولكن حور واقفت وقالت: غسان
غسان وقف أيضا وقال: عيونه
_انت صدقت اللى قالوا سامر
سامر بص لتحت ثم بص لحور وقال: عايزه الصراحه
حور هزت رأسها وغسان خد نفس عميق وقال:المسج اللى بعتوا الحيوان الصراحه مصدقتش ولما رنيت عليكى
غسان سكت وحور قالت: سكت ليه
_عشان للأسف صدقت كلامه انتى عارفه قال اي
ثم كمل: انك نايمه في حضنه ومش عايز اقولك فكرت في اي
_طب طب هو ليه عمل كده
_يعنى مش عارفه
_عشان بيحبنى ؟
انتى بتسالنى

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top