رواية آسر العشق (كاملة جميع الفصول) بقلم سلمي ابراهيم

بص آسر بصدمه من لبسها وخارجه مبتسمه ولابسه قم.يص نوم عا.ري……

آسر لف وشو الناحيه التانيه..اي الهباب اللي انتي لابساه دا

سارة بدلع..اي يحبيبي…..هو مش انهارده ليله الد.خله……

آسر..بصي بقا….انا عاوزك تعرفي اني بحب مراتي….انا بس متجوزك عشان ابوكي

سارة..بصلي بس ونت بتتكلم….انا عاوزه اعرف اي الفرق بيني وبينها….هي مراتك ونا مراتك

آسر..لا….الفرق ان انتي انا اتجوزتك غصب من ابويا……عشان ابوكي حط شرط للصفقه اني اتجوزك…إنما بقا عشق انا عشقتها واتجوزتها غصب عنهم كلهم..والكل قالي دي لسه صغيره..بس انا مقدرتش ع بعدها……يعني الفرق بينكم شاسع…فاهمه

سارة بغيره شديده..افهم من كدا انك مش هتقربلي خالص…..

آسر سقف..برافو….دا انتي شاطره اهو….يلا ادخلي غيري الزفت دا…..

سارة بغلل..ماشي يا آسر….وسابته ودخلت تغير وهو نفخ بعصبيه….لقا هند بترن عليه رد بسرعه…..

آسر بقلق..اي يهند….عشق كويسه

هند بتهمس وسط زعيق من حنان وكريمة..طنط حنان وماما ماسكين ف بعض..وعشق تعبانه اوي

آسر بخضه..طيب..انا جاي حالا…….

سمعت سارة باب البيت وهو بيتقفل ولقت آسر خرج……

سارة بغلل شديد..ينهارك اسود…كمان سبتني….وربنا ماشي…….

كريمه..الحق ع ابني انو رضي اصلا يتجوزها وهي لسه صغيره كدا

حنان..متسكتي بقا يكريمه ابنك هو اللي كان هيموت عليها

هند..يجماعه لو سمحتم..عشق حالتها وحشه

كريمه..ما هي علطول كدا…تعيط وهو يصالحها…..عاملالنا فيها طفله

حنان..لا…انتي زودتيها اوي

عشق فقدت اعصابها وقامت بانهيار..اطلعو براااا…..حرام عليكم انا مش قادره…..

دخل آسر ع صوتها جري عليها و اخدها فحضنه..مالك يحبيبتي

عشق بعياط شديد..طلعهم برا يا آسر……

آسر..لو سمحتم اطلعو برا…..عشق مش ناقصاكم

كريمه..مهو دا اللي بناخدو منها الدلع وبس

آسر بحده..امي….لو سمحتي

هند..تعالي يماما…تعالي يطنط حنان واخدتهم وخرجو………

آسر فضل يمشي ايده ع شعرها بحنيه وهي بتعيط اوي وشهقاتها طالعا

آسر بحنيه شديده..حبيبتي……اهدي يروحي

عشق..انا تعبت يا آسر…دا لسه اول يوم ونا م عارفه اتاقلم

آسر بضحكه..اتاقلم….يبت بطلي بقا الكلام بتاعك دا…..وبعد عن حضنها حاجه بسيطه…يبت انتي اللي فلقلب…دا انتي متعرفيش انا لسه قايلها اي……

عشق بفضول..اي…….

آسر بابتسامه وباصص فعنيها اوي..قولتلها اني بحب عشق اوي….وعمري فحياتي ما هحب غيرها……واني اتجوزتها هي غصب إنما عشق….اتجوزتها بردو غصب ..بس غصب عن الناس كلها…….حتي غصب عن عشق نفسها…لان عشق مكانتش راضيه وهي صغيره كدا..بس انا اصريت…عارفه لي….عشان بعشق عشق……

عشق كانت فرحانه اوي ودخلت فحضنه اوي..بحبك يا آسر…

آسر دفت وشو في شعرها بيشم ريحتها اللي بيعشقها واخدها فحضنه وهي نامت فحضنه

هند..يجماعه والله العظيم لازم تهدو شويه

كريمه..اسكتي انتي يهند…..شايفه بقالو اد اي بيهديها

حنان..هو مش كفايه انو اتجوز عليها……

هند..والله يطنط عشان الشغل وبس…….

خرج آسر من الاوضه..بصو بقا..كل واحده ع شقتها…….ومحدش ليه دعوه بيها……

هند..متقلقش يحبيبي

آسر..هند….خليكي معانا انهارده

كريمه..معاكو…..هو نت مش هتطلع لمراتك

آسر..ماما انا مش متجوز غير عشق….فاهمه….يلا

كريمه وحنان مشيو….

آسر..يلا يهند…ادخلي انتي نامي فالاوضه دي…ونا شويه وهنزل

سمع صوت عشق وهي بتنادي عليه من الاوضه…..دخلها وهند دخلت اوضه تانيه

عشق بطفوله..انت رايح فين

آسر..انا هنا اهو يروحي…….

عشق..طب تعالي نام يلا…..آسر نسي اصلا ان في واحده فوق

آسر بخبث..انا كدا مش هنام انهارده…….

عشق بكسوف..بس يا قليل الادب

آسر..متيجي نخاوي البيبي اللي فبطنك

عشق بضحكه..هو لسه جه

آسر..اه صحيح..معلش اصلي لما بشوفك وربنا بنسي الناس كلها..

عشق بحب..ونا كمان والله

آسر بحب وباصصلها اوي..طب تعالي بقا عشان عاوزك فموضوع كدا……

عشق ضحكت..ماشي يعم…………

كانت قاعده سارة هتموت من الغيظ وعماله تخبط ف ايديها….

سارة..ماشي يا آسر….ودخلت نامت…….

عدي اليوم وصحي آسر الصبح لقا عشق نايمه جنبو…با.س راسها وقام طلع ع سارة

آسر..صباح الخير

سارة بعصبيه..انت ازاي تعمل اللي انت عملتو دا

آسر ببرود..عملت اي

سارة..متشلنيش…..انت سيبتني ليله دخلتي…

آسر مردش عليها ومشي بكل برود فتح الدولاب واخد لبس ودخل لبس ف الحمام وهي واقفه هتتشل..شويه وخرج

آسر..انا رايح الشغل….لما اخلص هجيلك…….

سارة..هتجيلي…تجيلي لي

آسر..عشان لبسي الحلو هنا……الجديد يعني..هاجي اخد لبس وانزل تاني لمراتي…..وابتسم ومشي

هي بقت واقفه هتموت من غيظها فكرت تقول لابوها بس قالت لا…في الاحسن من كدا……

صحيت عشق من النوم وقاعده بتشرب شاي مع هند…..

عشق بفرحه..بجد يهند

هند..وربنا انا سمعتو بودني…دا روقها

عشق ..ايوه كدا

هند..نفسي اعرف انتي عملتي اي لاخويا..دا بقا يعشقك

عشق..ونا كمان بعشقو والله…

هند..ربنا يخليكو لبعض يحبيبتي

عشق..ونتي …مش ناويه ترجعي للواد كريم اخويا

هند بزعل..ممكن متجيبيش سيرة كريم ادامي

عشق..لا…دا شكلو مزعلك اوي…احكيلي

هند..بعدين…..بعدين يعشق…هنزل كدا اشوف ماما واجيب شويه فاكهة واجي

عشق..ماشي……….

عدي الوقت وهند قعدت مع امها تحت…….

وصل آسر البيت وبيفتح الباب لقا عشق واقعه عالارض ومغم عليها وفي د.م نازل من رجلها وووو…..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top