رواية الدكتورة والمغرور( كاملة جميع الفصول)

 

زين ومحمد راحو عندو وحاولو يهدوه ع قد ميقدرو..
وفجأه سمعو صوت من وراهم بيقول: مقدرتش اعمل كده مهنتش عليا ي عمرر واكتشفت اني حبيتك ومقدرش اسيبك ولا اقدر اعيش ثانيه واحده من غيررك
كلهم بصو بصدمه ع مصدر الصوت وعمر بص بدموع وقال بفرحه: اسماء
اسماء طلعت تجري ع حضنو وهو حضنهاا بتملك وفضل يبكي زي الاطفال في حضنهااا وقال: كنت متاكد اني مش ههون عليكي كنت حاسس انك مش ممكن تسبيني بسهوله دي صدقيني والله انا مش عاوز غيرك ولا في احسن منك في عيني…

كلهم بصو عليهم بفرحه واطمنو انهاا رجعت…
زين ببتسامه: ياله ي جماعه بقا الناس مستنيه تحت
نيره بدموع: سبهم ي زين شكلهم لطيف اوي…
بس عمر مكنش سامع اي حاجه من الي حواليه كل الي كان سمعوو صوت عياطهاا وهي في حضنو..
هشام بضحك: مخلااص بقااا ي جدعان انا عاوز اتجوز واخد مراتي وامشي من هنااا
منيره (ام هشام): سيبهم ي واد شكلهم حلو اوي

وبعد شويه اخيرااا عمر و اسماء استوعبو الي حواليهم واسماء بعدت عن عمر باحراج وقالت: انا اسفه ي جماعه
دولت: ياله يا حبيبتي روحي مع البنات علشان يجهزوكي
اسماء ابتسمت ولسه راحه تمشي عمر مسك ايديها بخوف هي بصتلو بحب وقالت: متقلقش هرجعلك تاني
عمر بدموع: اسماء ع

اسماء بمقاطعه: اسماء بتحبك ي عمر
عمر بصلها بحب وقال: وعمر بيمو*ت فيكي والله
كلهم ضحكوو بفرحه والبنات خدوها ومشوا…
وبعد شويه جهزت ونزلت لي عمر بصلها بكل حب واعجاب بشكلها الهادي والجميل وراحو قعدو في الكوشه والناس بتبصلهم باعجاب وتم الفرح ع خيرر وكل واحد اخد عرستو وراحو يقضو شهر العسل..

 

 

 

وبعد 6سنين

كان زين ونيره واقفين في عيد ميلاد بنت اسماء عيد ميلادها التالت..
عمر بضحك وهو شايل جودي بنتو: مين القمر الي كبر سنه النهارده ي جمااعه
كلهم قالو في صوت واحد: جوودي
هشام وهو شايل ابنو يامن: كان مالنا وماال الخلفه والجواز بس ياربي
يامن ضربو ع وشو وهو بيضحك هشام بصلو بعصبيه وقال: تصدق ان انت واد قليل الادب طاالع لي
وجات ملك من وراه وقالت بمقاطعه: لي ابوه ي حبيبي
هشام بصلها وقال: خليكي ونبي في البطيخه الي في بطنك التانيه دي
محمد بضحك: قولتلك ي ملك من الاول سيبك من هشام
ملك بضحك: اه والله يارتني سمعت الكلام

ياسمين بصت بحب لي محمد وقالتلو بهمس: انا حامل
محمد بصلها بصدمه وفرحه وقال بصوت عالي: بجددد انتي حاااامل اخيرررررا هبقااا اب
زين بضحك: الف مبروك ي صاحبي
وكلهم راحو باركلهم بفرحه..
نيره ببتسامه: زين
زين بصلها بحب وقال: قلبو
نيره رميت اسر في وشو وقالت: اتفضل ابنك مش مبطل عياااط من سعتهااا
زين بصلها بصدمه: كده ي نيره هو ابني لوحدي يعني
نيره بزعيق: كفايه عليااا البنات يخوياااا كان ماالي ومال الجواز بس ياربي
اسماء جات بجري وقالت بضحك: خلاص ي جماعه في ايه اهدوا كده وهاتو اسر انا هنيمو
زين ادها اسر ولسه رايح يتكلم قاطعو صوت عياط ياسمين بنتو..

زين نفخ بقوه وقال:ايييييه انتي كمان مش كفايه علياا امك
ياسمين بعياط: ليه عيني مش زرقه كده زي عين نيرره ي بابي
نيره بضحك: جااوب يخويا بقاااا
زين بهدوء: ده خلقه ربنا ي ياسمين هنعترض يعني ع قضاء ربنااااا
دولت راحت نحيتهم وقالت: تعالي معايا ي قلب تيته زين: اه ونبي خديها ع مطلع عين مامتها واجي
نيره بصتلو ولسه راحه تتكلم زين شدها لي البلكونه وقرب منهاا وقال بهدوء: ينفع الي عملتيه جوا ده
نيره بخوف وهي بترجع لورا: هو هو انا عملت ايه
زين فجأه شدها لحضنو وقال بضحك: بحبكك اوي والله وعارف انك شايله كتيررر بس اعمل ايه انا بحاول اشيل معاكي والله واشاركك كل حاجه ومقدر تعبك والله ي حبيبتي حقك عليااا…

 

 

نيره بعدت عنو وقالت بضحك: وانا بموت فيك حضرت النقيب والله
زين ببتسامه: تفتكري نسمي قصتنا االقمر دي ايه
نيره بضحك: الدكتوره والمغرور
زين بصدمه: انا مغرور
نيره: جدااااااااااا

زين بضحك: طب المغرور والدكتوره علشان كده احلي
نيره بزعل: لاااااا الدكتوره والمغرور
زين ببتسامه: خلاص يبقا الدكتوره والمغرور يعيون المغرور…
نيره ابتسمت بحب وهو شدها لحضنو وهي قالت: بحبك يا مغرور..
زين ابتسم وقال: ونا بمو*ت فيكي ي احلي واجمل دكتوره في الدنيااا..

تمت
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤.

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top