روايه تزوجها وظن انها جميلة كعيناها ولكن يوم الدخله اكتشف انها…. كامله الفصول

الطبيب: حالته خطيره يا حج سليم احنا عملنا ال علينا والباقي علي ربنا لما يفوق هنشوف حالته هتكون اي ادعوله
جلس معاذ علي الكرسي بتعب ووقفت نارين تبكي بشده وامل ايضا اما عن سليم ويحيي فلم تحملهم قدميهم اكثر من ذالك وجلسوا بتعب فتحدثت غوقيه ببكاء شديد مردفه: شوفتي ال حوصل في اركان بسببكم حسبي الله ونعم وكيل.. حسبي الله ونعم وكيل فيكم
فتحيه ببكاء وعصبيه: اركان جالك اسمعيه وافهمي منه وانتي كل ال عليه انت السبب انت السبب.. هو عمل معاكي اي علشام يكون السبب يا ست نارين.. دا سابنا علشانك وفضل معاكي ودافع عنك وبعد عننا كلنا علشانك واستحمل كل حاجه انتي ال معندكيش دم مش هو

نارين ببكاء: انا صدجت ال سمعته لكن مش عايزه يوحصله حاجه والله العظيم
امل بدموع: نارين انتي السبب في حادثه اخوي

نظرت نارين اليها ببكاء شديد ثم تحدثت مردفه: والله ما كان جصدي والله العظيم صدجيني يا امل انا كنت متعصبه وهو كان بيجري ورايا والعربيه خبطته
امل بصراخ وبكاء شديد: واخوي ماااله بكل دا… العربيه مضربتكيش انتي ليييه مكانه اشمعني اخووي كنتي مoتي انتي ولا اولعي بجاز وسخ
معاذ بحده: امل اتكلمي معاها زين وبلاش تعلي صوتك
امل ببكاء شديد: ما تولع هي ولا تموت انا اهم حاجه عندي اخووي اشمعنا هو ال العربيه ضربته وهي واجفه سليمه جدامي
معاذ بعصبيه: جولتلك اتكلمي معاها زيين دي مرت اخوكي. وزي اختي مهما حرصل لازم تتكلمي زين

امل بصراخ: انا مليش اخووات هي اركان وبس ودي مش اختي كفايه انها السبب في حاله اخوي وال حوصله
نارين ببكاء شديد: انا اسفه… همشي من اهنيه والله وهبعد خالص بس اطمن عليه.. خلاص متزعليش
نظر معاذ الي امل بغضب شديد ثم تحدث مردفا: اعتذريلها دلوجتي.. انتي اي ال حوصلك اتهبلتي ولا اي بالظبط
امل بعصبيه: هي السبب في تعب اخوي وعايزني اعتذرلها كمااان تمشي ولا تموت ولا تولع من تهنيه اهلي عندي اهم حاجه
معاذ بصراخ: دي اهلك فااهمه… ال واجفه تشتميها دي تبجي اختك… لا اركان اخوكي ولا انا ابن عمك ولا دا ابوكي ولا دي امك…نارين هي ال اختي
فوقيه بدموع وصدم#مه: معاذ يا ابني بالله عليك اسكت
معاذ بغضب: اسكت اي ما لازم تعرف كل حاجه وانها مش من عيله العاصي ولا عمي يبجي ابوها وان ابوها وامها الحقيقين ماتوا من اكتر من عشرين سنه ونارين هي اختها الكبيره هتفضلوا مخبين عنها لحد امتي
نظر سليم اليها بدموع فتحدثت امل بعدم تصديق مردفه: انت بتجوول اي هو دا وجت هزار انت اي ال حوصلك بالظبط
معاذ بغضب: حوصلي اي انتي مش من عيله العااصي انتي اخت ناارين فااهمه وعمي وابوي جابوكي وانتي صغيره علشان كنتي هتموتي في الحريج ال م١ت فيه ابوكي وامك وال اتصابت فيه نارين
نظرت امل الي سليم وعقلها لم يستوعب كل هذا ثم تحدثت بصوت متقطع خائق مردفه: بابا هو اي ال معاذ بيجوله دا هو كداب صوح بيجول اكده علشان انا ش.تم.ت نارين
نظر سليم اليها بدموع ثم التزم الصمت فنظرت امل الي معاذ وتحدثت بعصبيه وبكاء شديد مردفه: انت بتعمل فيااا اكده ليييه انا مرتك حرااام عبيك بتجوولي اكده ليه عايز تزعلني وخلاص حرااام عليك كفايه قهرتي علي اركان
اغمض معاذ عيونه بحزن شديد ثم اقترب منها وجلس علي الارض امامها وتحدث بحزن مردفا: انا بجولك الحقيقه والله العظيم انتي اخت نارين وابوكي وامك ماتوا من زمان انا مش بكدب عليكي انتي اختها ومش من عيله العاصي وعمي كتبك باسمه غلشان انتي كنتي هتموتي في الحريج وانا واركان لسه عارفين من ايام بس
نظرت امل الي نارين وعيونها تمتلئ بالدموع ثم الي سليم وتحدثت بصوت متقطع مردفه: بابا جول ان معاذ غلط وانا هصدجك انت.. طيب ماما جولي انتي.. جولي اني بنتك
فوقيه ببكاء: انتي هتفضلي بنتي طول عمري يا خبيبتي انتي واركان ومعاذ ولادي
امل بدموع: عمي جولي يلا.. جول ان معاذ كداب انا عارفه انه بيضحك عليا صوح
نظر يحيي اليها بدموع ولم يستطع ان يتحدث فتحدثت امل ببكاء شديد مردفه: نارين هما ساكتين كلهم لييه.. محدش فيهم بيجول لمعاذ يسكت لييه.. سمعتيه بيجول اي دا بيجول اني مش بنتهم وان اركان مش اخوي
نارين ببكاء: دي الحقيقه
امل ببكاء شديد وصراخ: لع اركاان اخوي غصب عنهم وعن اي حد هو اخوويا… معاااذ انت بتعنل فيااا اكده ليه حراام عليك بتعنل فيااا اكده لييه
نظر معاذ اليها بحزن شديد ثم ذهب من امامها فصرخت ببكاء مردفه: معاااذ تعاالي متسبنيش اكده
اقتربت نارين منها وجاءت لتمسك يديها فتحدثت امل بصراخ مردفه: ابعدي عني انتي مش اختي… ابعدي عني

اما عند معاذ بعد الحاح كبير منه للطبيب اذن له ان يدخل ليطمأن علي اركان فدخل الي الغرفه وجلس علي الكرسي المقابل للفراش ظل ينظر اليه وهو ممدد علي الفراش واجهزه طبيه كثيره محاطه بجسده فمسك يده وتحدث بدموع مردفا: اعمل اي يا اركان؟ جووم

بالله عليك بلاش تسيبني لوحدي اكده وجوم وجولي اعمل اي في كل دا
في المساء دخلت نارين الي غرفه اركان بدموع ثم اقتربت منه وقبلته علي راسه ومسكت يديه وقبلتها وتحدثت بدموع مردفه: انا عارفه اني السبب في كل الاذي ال حوصلك… اختي مش عايزاني والكل مش عايزني… انا مش هعرف اخد بتاري يا اركان من اي حد خصوصا من ابوك وعمك مش هجدر اعمل فيهم حاجه…ربنا يسامحهم واختي انا متأكده انها هتكون في امان
صرخت شروق عندما وجدت امل تقع من علي درجات السلم وركض الاطباء والممرضين اليها اما عن معاذ فكان يتجول في المستشفي ليجلب الادويه التي طلبها الطبيب وفجأه وجد امل وهي علي الارض والاطباء حولها وشروق تقف اعلي السلم تنظر بخوف شديد فركض اليعا بسرعه واقترب منها وتحدث بلهفه مردفا: امـل حبيبتي ماااالك امل في اي يا امل هي مااالها
الطبيب: اهدي يا معاذ بيه شيلوها معايا بسرعه علشان نطلعها فوق
معاذ بحده: محدش يجربلها
القي معاذ كلماته ثم اقترب اكثر منها وحملها وصعد الي الغرفه التي اشار له الطبيب ووضعها علي الفراش ثم غحصخا الطبيب وتحدث مردفا: متقلقش هي بس اغمي عليها من ال حصل لكن هي كويسه وعملنا اشاعه علي المخ وكل حاجه تمام انا بقول نخليها هنا لحد ما الدكتور يجي ويرتب للعمليه
معاذ باستغراب: مش الحكيم هيجي الاسبوع الجاي
الطبيب: هو وصل امبارح واحنا اتصلنا باركان بيه علشان نقوله بس حصل الحادثه
اما عمد اركان احتضنته فوقيه وتحدثت مردفه: حبيبي الف سلامه عليك يا جلبي اكده تخوفنا عليك
اركان بتعب: الله يسلمك يا ماما… هي نارين فين
نظرت فوقيه الي الجميع بضيق فتحدثت فتحيه مردفه: منعرفش يا ابني والله هي مشيت ومنعرفش راحت فين والكل بيدور عليها
انتفض اركان من مكانه وجاء لينهض ولكن لم يستطع فدخل معاذ بسرعه ومنعه من النهوض ثم تحدث بلهفه مردفا: اهدي والله العظيم هنلاجيها بس انت اهدي وارتاح

اركان بتعب شديد وعصبيه: مرتي فييين يا معاذ راحت فين
سليم بحزن: اهدي يا ابني وهنلاجيها ان شاء الله
معاذ بحزن: اركان هنلاجيها والله ومش هسكت غير لما اعرف مكانها متخافش بس انت ارتاح
اغمض اركان عيونه بتعب شديد واقتربت منه الممرضه واعطته حقنه مسكنه ومهدئه اما عند نارين كانت تنظف البيت بتعب فمهما حاولت تنظيفه لم تستطع ان تنجح هذا يريد ترميم وعمال فاقتربت منها فاطمه وتحدثت بتعب مردفه: مش هنحدر يا بنتي البيت جدم وكل حاجه فيه بايظه الاوضه ال بنجعد فيها نحاول ننظفها زين وخلاص
نارين بتعب: فعلا يا حجه مفيش امل ان البيت دا ينظف
فاطمه: اجعدي يا بنتي علشان تاكلي انتي تعبانه من الصبح
جلست نارين بتعب وحزن ثم تحدثت مردفه: يا تري اركان اي ال حوصل معاه وكمان امل انا عايزه اطمن عليهم بس مش عارفه ازاي

فاطمه: امل دي تبجي اخته صوح… طيب روحي يا بنتي اطمني علي جوزك وشوفيه هو اكيد محتاجلك
نارين بحزن: لو جربت منه هيتاذي يا حجه انا طول ما انا معاه بأذيه هو اكده هيبجي زين
فاطمه بضيق: مفيش راجل بيبجي كويس وهو بعيد عن مرته وخصوصا يا حبيبتي لو هو تعبان انتي كان لازم تكوني جمبه
نظرت نارين اليها بحزن ثم تحدثت مردفه: ان شاء الله هيكون كويس مجدرش اجرب منه واتعبه اكتر من اكده

اما في المساء فتح اركان عيونه بتعب ثم حاول النهوض من علي الغراش حتي نجح ولكن لم يستطع ان يتحمل اكثر من هذا وقبل ان يقع دخل معاذ بسرعه وخلفه الجميع واسنده وتحدث بلهفه مردفا: اركان جومت ليه من غلي السرير كان لازم ترتاح
اركان بغضب شديد وتعب: فييين نااارين يا معاذ
يحيي بحزن: يا ابني اهدي
اركان بغضب: محدش يجولي اهدي يا عمي انا عايز مرتي هو انا علشان تعبت يوم واحد اصحي الاجيها اختفت انتوا عملتوا فيها اي
فوقيه بحزن: والله يا ابني هي مشيت لوحدها هي بس امل زعلتها شويه علشان عرفت انها اختها
اركان بتعب وعصبيه: وهي فيين امل هما الاتنين فين اصلا
معاذ بحزن: امل تعبانه شويه وهتعمل العمليه بكره ان شاء الله
اركان بلهفه: هي فين انا عايز اشوفها دلوجتي
استند اركان علي معاذ حتي وصل الي غرفه امل فدخل ووجد شروق بجانبها وامل تنظر بغضب شديد فأقترب منها وتحدث بلهفه مردفا: حبيبتي انتي اي ال حوصل لدماغك رابطينها ليه
نظرت امل الي اركان ثم احتضنته وتحدثت بدموع مردفه: هي جايه تجتلتي يا اركان زي ما وجعتني من علي السلم
نظر معاذ اليها بصدم#مه وجاءت لتخرج بسرعه ولكن مسكها اركان وتحدث بغضب مردفا: انتي عملتي اي
شروق بخوف: والله ما كان جصدي يا اركان صدجني
معاذ بغضب: انا هجتلك
نظر اركان اليها بغضب شديد ثم تحدث مردفا: معاذ خلي الخراس ياخدها ويحبسوها في المخزن
اقترب منها معاذ ثم سحبها من يديها بغضب وخرج فجلس اركان بجانبها بتعب وتحدث مردفا: حبيبتي انتي هتعملي العمليه بكره ان شاء الله فمتتعبيش نفسك وكنت عايز اتكلم معاكي بس مش وجته
امل بحزن: لع اتكلم يا اركان انا عارفه انك عايز تكلمني عن نارين متخافش انا مصدجتش كلام اي حد وعارف ان انت ال اخويا وبس
اركان بتنهيده: لع يا امل نارين اختك ولازم توافجي بالامر الواقع
امل بدموع: لع يا اركان انت بس ال اخويا.. هو انت عايز تبعد عني انت وبابا وماما وعمي ومرت عمي ومعاذ عايزين كلكم تبعدوا عني

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top