تزوجت ابن صاحب أبي. الجزء الثالث

آدmم صحت من النوm وراحت علشان تدخل الحمام. وبتفتح الحمام. لقت باب الحمام وقف فجأه ف اتخضت ورجعت ل وراء
آدmم :طلع رأسه من ورا الباب وشعره والميه نازلين ع عيونه

آدmم بضحك :مش المفروض تخبطي!
لانا بصدmمة :وانا اعرف منين وانت مقفلتش الحمام ليه اصلا بالمفتاح.
آدmم :علشان مفيش غيري انا وانتي ف الشقه.
فرحت لانا لما قال كده. معنى كده انه بيعتبرها مrاته وكل حياته.

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

لانا :خلاص هروح احضرلك الفطار. وطلعت لانا لقت آدmم ف الاوضه و نايm ع السrير و بيضحك وبيتكلم ف الفون
آدmم :هههههههه لا والله
كنت عارف ان مش ههون عليكي
طبعا بموت فيكي
هروح افطر و اكلمك

لانا دخلت الاوضه :بعصبية بتكلم مين!
آدmم بتوتر :جودي
لانا بوجع :قدرت تقولها.
آدmم :لانا انا اتفقت أن مش هطلقك بس متفقتش اني ابيع جودي
لانا بانهيار :طب وانا

آدmم بحنيه انتي مrاتي
فرحت لانا
لانا :طب و جودي
آدmم بجدية :جودي دي 7بيبتي.
لانا اتصدmمت اتصعقت….

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

لانا :ببرود اها 7بيبتك. مكنتش اعرف ان ولا حاجه بالنسبه ليك وإني رخيصة اوى كده ف نظرك.
آدmم قرب منها علشان يمسكها ويخفف عنها وجعها. لانا dربته بالكف ع وشه.

لانا باستحقار انت مش راجل اصلا. اللعب بالمشاعر مش عدل
آدmم بعصبية، :و اني أبعد عن حbي الأول وحb حياتي هو دا العدل. انا منكرش اني ارتحتلك بس هي انا مقدرش أعيش من غيرها.

لانا سابته وحbست نفسها ف اوضتها.
آدmم مجالوش نفس يأكل ف راح الشغل من غير أكل.

دخل آدmم البيت بعد ما جه من الشغل لقي لانا نايmه
آدmم قعد جنبها ع السrير وقعد يصحيها بصوت حنين. لانا لانا

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

لانا صحت مخضوضه وجسمها ارتعش. وصرخت فيه وقالتله اطلع برا اوضتي
آدmم بحزن حاضر.

جه آدmم من الشغل ملقاش لانا. ا تجنن قعد يدور عليها ف كل حته ومش لقاها.قلع هدومه بزهق ورماها ع الأرض واخد الموبايل وفضل يرن عليها ومش بترد وقعد يمشي ف الشقه زي المجنون. الموبايل رن قام طلع جرى عليه
لقاها جودي اللي بترن ادايق. مrدش عليها فجأه الباب خبط وهو بيقفل طلع آدmم من الاوضه ع الباب علطول واتصدmم من اللي شافه.

آدmم بغضب :لانا
لانا ببرود :نعم
آدmم بغضب ايه اللي انتي عملاه ف نفسك دا
لانا ببرود :عامله زي كل البنات عادي جدا
آدmم بغضب اكتر ومسكها من دراعها انتي ازاي تخرجي كده من غير ما تاخدي رأيي
لانا :و اخد رأيك ليه. انت ولا حاجه ف حياتي اصلا. انا حتى مش معتبراك جوzي

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

آدmم بعصبية :قولي تاني كده
لانا :سابته ومشت
دخل الاوضه وراها
آدmم بغضب :لانا ردي عليا أنا بكلمك
لانا وهي تغير ملابسها
استغرب آدmم جدا ف لانا اول مrه تقلع هدومها قدامه.
آدmم بعصبية :اه طبعا. يعني خارجه باللبس الضيق دا كله والميك آب الأوفر دا. اه سهل جدا تقلعي قدامى

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

لانا ببرود :وفيها ايه ‘مش انت جوzي بردو
آدmم بصرامه لما انا جوzك ماخدتيش رأيي ليه واستأذنتي قبل ما تخرجي.

لانا :والله انا حره. ملكش حكم عليا. ليك حكم ع السنيوره بتاعتك وبس.
آدmم بعصبية وهو يمسك كتفيها بطريقه مؤلمة. وليا حكم عليكي انتي كمان

لانا بإمارة ايه
آدmم اني جوzك
لانا ع ورق بس
آدmم لا ما انا قررت يبقى بالفعل بردو
لانا برقت بعينها و آدmم مش ادالها فرصه للكلام……..

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

لانا بدmموع :انت حيواn انت اكيد مش بني آدmم
آدmم بزهق تمام
فجأه الباب خبط
فرحت لانا لانها فلتت من تحت ايd آدmم.

أخوه الكبيرع:آدmم خد يوسف الصغير ع ما أجي من مشوار انا و مامته
آدmم ف سره :هو دا وقته يوسف انا مصدقت لانا وقعت ف أيدي.

قعدت لانا تلعب مع يوسف طول الوقت.
و آدmم مrكز اوى مع لانا ومع ضحكتها وحنيتها مع الأطفال.

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

آدmم :يوسف انقذك مني المrه دي لكن المrه الجايه محدش هينقذك مني.

وجه فعلا وقت تاني و عزم آدmم انه يخلي لانا مrاته حقيقي بالفعل مش ع الورق بس

لانا وهي تهرب منه :لا مستحيل دا يحصل انا بكرهك ومش عايزاك
غضب آدmم اكتر :طيب اكرهيني كويس بقا وبدأ يبوsها بعنف من شفايفها

وقطع هدومها ولانا وسط شهقات عياطها

لانا قعدت تصrخ وتعيt
آدmم قرب اكتر علشان يخوفها شويه وبعدين يسيبها.

لانا دخلت اوضتها وفضلت تمسح بوءها مكان شفايفه وفجأه ضحكت.

جه آدmم من الشغل تاني يوم بس اول لانا ما شافته جريت عليه
لانا بقلق :آدmم
آدmم اول ما شافها حاضنها وعيط ف حضnها
لانا بزعل مين اللي زعلك

آدmم فضل يعيط ف حضnها زي الطفل الصغير لحد ما ناm

وفضلت لانا تلعب ف شعره ووشه لحد ما عرفت ان آدmم حالته كده بسبب صاحbه ف الشغل عمل حادثة.

طول الوقت لانا مهتمه بيه وبصحته وطول الوقت حضnاه وكل ما تقوم من جمبه يتعلق فيها اكتر لا متسبنيش يا لانا

ولانا كانت بتحميه وتغيرله وتلبسه.

جه ف مrه ف لحظه ضعف
آدmم لانا
لانا :نعم
آدmم بصدق :انا بحbك
لانا بعدmم تصديق. آدmم
آدmم :قلب آدmم
لانا انا كمان بحbك اوى ?

السابع..
آدmم بصوت مبحوح :أحمد صاحbي عمل حادثة يا لانا وهو ف العنايه المrكزية دلوقتي وبعدين بدأت ف العياط بهدوء.
لانا خدته ف حضnه. وهو سايب نفسه ليها. أيدها هي اللي بتحركه يا إما تاخده ف حضnها يا تبعد عنه
آدmم :بيحضnها اكتر. لانا انا مش قادر استحمل. مrه اتحرم من خطيبتي و دلوقتي اتحرم من صاحbي
لانا بصدmمة ووجع بعدت عنه
آدmم بصلها بحنيه علشان ترجع تحضnه تاني
لانا :بكبرياء لا

نزل آدmم عينه و حط أيده ع وشه
فجأه الباب رن
لانا بانهيار :بتعملي ايه هنا. عايزه ايييه
جودي جريت على آدmم ال قاعد ف الريسبشن وراحت علشان تحضnه
آدmم فرح لما شاف جودي بس لما جودي راحت علشان تحضnه هو مسك أيدها براحه وبعدها عنه تلقائي كده. زي ما يكون بيقولها انتي 7بيبتي اه وانتي ف قلبي بس انا عمrي ما حضnتك قبل كده. و لانا بس هي اللي بتحضnي وانا أدmمنت حضnها هي وبس.

جودي فكرته بعد عنها علشان تعبان
آدmم بضعف وحنيه ايه اللي جابك
جودي برقه خفت عليك
آدmم ضحك بضعف لحنيتها حتى بعد ما اتجوz غيرها لسه بتحbه وحنينه عليه
لانا واقفه مصدومة من المنظر طب ياريته كان جوzها وبس. لا دا هي كانت بتحbه قبل الجواز.
لانا بصت عليهم وهما مع بعض وفكرت تمشي وتخليهم يشبعوا ببعض مع أنها كانت عايزه تشد جودي من شعرها
آدmم :بيبص في الريسبشن ع لانا مش لاقيها

آدmم بخضه :جودي لانا راحت فين
جودي بحيرة وضيق مش عارفة
آدmم بعصبية يعني ايه مش عارفه اومال مين فتحلك الباب
جودي بزهق هي بس معرفش راحت فين ما تغور ف داهيه
آدmم بخضه قومي يا جودي شوفيها فين بالسرعة. مش قادر أقوم
جودي بعصبية عايزها ليه

آدmم بصرامه دي مrاتي
جودي ب ألم طب وانا ايه بالنسبه ليك
آدmم بزهق قومي شوفيها فين يا جودي قبل ما تبعد قووووومي
جودي بعند مش هقوم يا آدmم

لانا بانهيار و بكاء وهي بتنزل من على سلالم العماره وقاعده تعيt ومش قادره تمشي من وجع قلبها. لقت 3 شباب كبار اول ما شافوها قرروا يروحولها.
واحد من الشباب اوووف انتي رايحه كده فين
لانا بخوف وبترجع ل ورا

الشاب التاني :هما ازاي يسيبوكي تخرجي كده من البيت
لانا وهي مش فاهمه وبخوف وانت مالك
الشاب التالت يعني بالجمال دا والرقه دي وف الآخر تطلعي شرسه
الشباب قربوا عليها ولانا مش عارفه تعمل ايه. فجأه لقت نفسها بتصrخ وتقول آدmم وطلعت السلالم بسرعه.

لانا وهي بتجري بس هما أسرع منها و بدأو يتحمrشوا بيها ?

لانا تصrخ وتعيt. ومغمضه عينها جامد وكل اللي و صوره آدmم محطوطه ف خيالها.
وجع قلبها ولا وجع جسمها الاتنين إحساس خنيق
فجأه بعد ما كان ف اكتر من ايd ع جسمها. حست ب ايdين تانين. كأن ف واحد زياده جه
بس ثواني الايdين دول هي تعرفهم هي حاسه بيهم. فتحت عنيها لقيته آدmم ولقت ال 3شباب واقعين ع السلم مضروbين.
فجأه لقت أنفاس بتحرق طالعه من بوء آدmم. بتحرق وشها و صdره من كتر الغضب بيرتفع وينخفض من كتر الشهيق و الزفير وعنيه بتطلع نا*ر

لانا اول ما شافته نست كل اللى حواليها وحضnته جامد اوى وهي بتعيt
لانا بضعف وبكاء :آاااااادmم
آدmم مسك رأسها ب أيده الاتنين وبصلها وهو على قمه غليانه وزهقه ولما شاف عيونها واطمن أنها هدأت شويه

مسكها من أيدها وطلع ع السلم وهي طلعت وراه.
أول ما وصلوا الشقه. آدmم قفل الباب جامد ف اتخضت لانا بس فرحت اوى انها وصلت شقتها هي بتحس ب أمان فيها.
آدmم بعصبية ونيران جواه وحاطط أيده ع الباب و الايd التانيه مسك لانا من هدومها من حماله تيشرتها
آدmم بعصبية وغيظ ف حد يطلع من شقته باللبس دا

لانا:بعد ما بصت ع لبسها شهقت انا ازاي طلعت كده بشعري و اكتافي متعريه و ف فتحه من عند الصdر دا غير ضيق ومش مخبي حتى بطنها كامله دا غير البنطلون الضيق اوى.
آدmم وهو بيشد ف حماله البلوزه بغيظ. ومن رقه البلوزه الحماله والبلوزه بيتشدوا معاه اكتر و بيبدأ يظهر جسمها اكتر

لانا بكسوف وخوف شالت أيده ومسكت بلوزتها من قدام لانا بضعف و طفولية آدmم

آدmم بيغلي من الزهق والغير :اعمل فيكي ايه دلوقتي

لانا بتوتر وانا ذنبي ايه
آدmم بعصبية اكتر يعني عادي كده لما تخرجي بالمنظر دا ويتحمrشوا بيكي
و بصوت أعلى و حسره دا انا اللي جوzك ولسه ملمستكيش
لانا بتريقه وتلمسني ليه اصلا وانت بتحb غيري يا خا*ين يا دون
آدmم بعصبية اكتر اومال هما اللي يلمسوكي
لانا بعصبية وانت مالك انت. انا راضيه ملكش فيه
آدmم بنا*ر جواه وصوت عالي :راضيه؟؟؟؟

لانا بانتصار اه عادي مش هتفرق. ما انت رفضت حbي ليك وهتموت عليها هي. يبقى جسمي دا ملكش دعوه بيه.

آدmم وعنيه احمrت خالص. ازاي مrاته تقول كده قدامه
آدmم قام مقطع هدومها ولانا شهقت و صرخت
لانا وهي ماسكه أيده الاتنين بضعف ومكسوفه وخايفه ومجروحه آدmم سيبني

آدmم مش حاسس بنفسه خالص و………
لانا بصراخ آدmم بعد عني وشهقات عياطها بيزيد

لانا مش راضيه تهدي وقاعده تصر*خ و تذوقه وهو مش قادر يهدي. و مينفعش يبعد لازم يك*سرها علشان تبطل كلامها الساذج دا اللي مينفعش أي ست تقوله ل جوzها أو حتى طليقها.
لانا عملت نفسها اغمي عليها. آدmم وقف وقلق وقعد يبص ل وشها مستني منها تفتح عينها أو أي حركه تطمنه أنها كويسه.
شالها و دخلها اوضتها. و بص بزهق لهدومها المتقطعه وافتكر لمسات الرجاله ليها قام بكل عنف بيقلعها هدومها علشان ينسى أن حد لمس 7بيبته

شهقت لانا لما لقته بيقلعها هدومها
آدmم بصدmمة وعيون ملامحها قاسية. كنتي بتستهبلي عليا؟؟
لانا :بكبرياء انت مدايق اوى ليه كده انت مش بتحbني انت بتحb جودي. يهمك ف ايه بقا اللي حصلي
آدmم مقدرش يستحمل كلامها ف هو راجل شرقي
آدmم بصوت عالي ويخوف يهمنى انك مrاتي بتاعتي ملكي انا. و لو انا مش عاوزك تفضلي ملكي لحد ما يجي يوم و اعوزك

لانا بانهيار وببكاء قعدت تعيt وتصر*خ. طلقني يا آدmم و روحلها بدأل مش شايف غيرها. وسيبني انا اتجوz حد يحbني.
قربت من آدmم وحطت أيدها الاتنين سندتهم ع صdره واكتافه العريضة.
لانا بضعف هو انا وحشه يا آدmم علشان مش استاهل اني اتحb ويكون جوzي هيموت عليا
آدmم هدأ نبضات قلبه وزهقه راح ومحسش بنفسه إلا وهو…… . دا أفضل رد ممكن يطلع صدق مشاعره
لانا مش اعترضت بس غمضت عينها وبس

آدmم بعد شفا… يفه عنها بحنيه و ساب عيونه هي اللي تتكلم. لانا هي كمان سانده بايdها و صdرها وبطنها ع أكتاف وصdرادmم
سابوا عنيهم هي اللي تتكلم.
و آدmم سايب نفسه ليها. هو بس مrكز و غرقان ف عيونها.
لانا بدmموع خفيفه وضعف آدmم

آدmم ما صدق أنها قالت كده و بدون تفكير……….. . أحيانا بحنان والاخري بع* نف.
و لانا ترغب بالمزيد….

تزوgت ابن صاحb أبي. الجزء الرابع

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top