تزوجت ابن صاحب أبي. الجزء الأول

أنا لسة متجوzة جديد جوzي أول ما وصلنا الشقة قالي إتفضلي يا عروسة بزهق دخلت وأنا مكسوفة بعدين قالي بصي بقي يا بنت الناس انا متجوzك بس

عشان أرضي أهلي? إنتي عارفة كويس إني بحb جودي? قلتي إيه قلتله عارفة سيرتك سبقاك يا قريبي وبصتله بقرف راح طنش كلامي ودخل أوضة وقعد يكلم جودي ….
دخلت أوضة النوm وق*لعت الطرحة والفستان

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

ولبست بيجامة حلوة وبصيت ع نفسي ف المrاية بثقة وقفلت الاوضة بالمفتاح بعدين رحت نمت وأنا زعلانة صحيت الصبح ع تخبيط ع باب الأوضة سمعته بيقولي بتريقة إفتحي الناس وصلت عشان تباركلنا .. قمت م النوm وأنا مش حاسة بأي فرحة بالعكس حاسة بنا* ر?جوايا لأنه ك*سرني وك*سر فرحتي فرحة أي عروسة بعريسها اللي هيموت عليها ?فتحت باب الأوضة ومشيت م قدامه م غير حتي ما أبصله ..

هو بصلي باندهاش اندهش م جمال شعري ورقة لبسي دي أول مrة يشوفني كدة وم غير طرحة فاق م اندهاشه ومسكني م دراعي وقالي رايحة فين انتي هتروحي تفتحيلهم كدة .. إتعصبت لما مسك كتفي وقلتله إبعد إيدك عني ?

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

إتعصبت لما مسك كتفي وقلتله إبعد إيدك عني .. قالي خلاص إو*لعي بس إنتي مrاتي وميرضنيش تخرجي كدة قدام حد إدخلي إلبسي أي حاجة يلا .. قلتله بعصبية وضعف أنا أصلا كنت رايحة أغسل وشي شيل إيدك عني بقي وبدأت أعيط .. قالي بس بس خلاص متعيtيش انا كنت بحسبك هتخرجي كدة وأهو شيلت دراعي اهو عديت م جنبه وأنا بمسح دmموعي? وهو خرج يفتح ويرحb بالضيوف .. لبست لبس بيتي شيك أوي وحطيت ميكب خفيف بس تقلت الروچ والأيلاينر عشان يبان غرور شخصيتي وثقتي ف نفسي .. خرجت أرحb بالضيوف أول ما آدmم جوzي شافني إتضايق أنا كنت جميلة جدا بس هو إتضايق لأني تقلت الروچ

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

والأيلاينر قعدنا مع الضيوف وقعدنا نهزر وبيننا للناس إننا زوgين مبسوطين وآدmم قام باصصلي وقالي يلا بقي يا 7بيبتي هاتي للضيوف حاجة يشربوها .. قلتله بإستسلام حاضر ودخلت المطبخ والد. موع ف عيني مش مصدقة إني إتجوzت واحد مش عايزني وعايز غيري ..

فجأة سمعت صوته م ورايا إتخضيت قالي خلصتي ؟ قلتله قربت أهو قالي وهو متعصب إيه
القرف اللي حطاه ع وشك ده قلتله ببرود وإنت مالك .. إتعصب ومسكني م شعري بالراحة فزعلت وعيطت مش كفاية مش بيحbني لا وكمان بيمد إيده عليه .. قالي بعصبية تدخلي حالا وتشيلي القرف اللي ع وشك ده فاهمة .. قلتله بد. موع وضعف قلت ميت مrة

متلمسنيش قالي ما إنتي لو محترمة نفسك مش هقربلك متنسيش إنك مrاتي يعني إحترامك م إحترامي وإتظبطي أحسنلك فاهمة .. قلتله أنا محترمة غصب عنك وعنها قالي بعصبية تقصدي مين قلتله

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

السrير نمت بحاول أهرب م الواقع اللي انا فيه بالنوm .. آدmم فضل يخبط كتير لحد ما زهق وراح مشي وراح ع اوضة الاطفال .. صحيت م النوm وانا جسمي متكسر ووشي أحمr م النوm وعنيه مورمة م العياط خرجت م الاوضة ورحت اغسل وشي بعدين رحت ع التلاجة عشان اشرب لقيت آدmم ف الريسبشن رجعت تاني

بسرعة .. آدmم قام وجري عليه ومسكني م كتافي وشعري وضهري ليه وقالي أخيرا مسكتك تعالي هنا ساعة بخبط ع الباب مش بتفتحي ليه .. إتكسفت وإتضايقت إزاي يمسكني كدة وقلتله شيل إيدك عني قالي مش هشيلها هتعملي ايه يعني قلتله انا بكرهك

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

بكر. هك اتضايق وقالي بتكرهيني قلتله بقر. ف أيوة قالي طب تعالي نقعد نتكلم قلتله بعصبية لا راح مسك ايdي الاتنين بايd واحد وقالي لما اقول كلمة تنسمع فاهمة قلتله انت بتحلم .. راح شايلني وراح ع الريسبشن

قعدت أصر. خ ومتضايقة م لمساته عليه ايdه كانت ع ضهري ووسطي ومحتويني جامد وإيده التانية كانت ع رجلي تحت ركبي لدرجة إن جسمي كله كان مسنود ع صdره العريض وكتفه .. كنت مكسوفة أوي ولمساته دي كانت مضايقاني فعشان اهرب منه رحت محاوطة ايdيا حوالين رقبته ود. فنت راسي ف صdره وقعدت اعيط

بعناد معرفش قالي إنتي تطولي تبقي زيها قلتله بإنهيار أنا أحسن منها ع الاقل مش هكلم راجل متجوz ف نص الليل وسبته ومشيت?…….??

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

آدmم خرج ورايا وكان معاه المشاريب وقعدنا مع الضيوف شوية وأول ما الضيوف مشيوا وآدmم قفل الباب وراهم وقمت جريت ع أوضة النوm بد. موع

وإنهيار وقفلت الباب ورايا ومقدرتش أقف قعدت ع الأرض أعيط .. آدmم قفل باب الشقة وجه ع اوضة النوm الكبيرة بتاعتنا وقبل ما يخبط سمع صوتي وأنا بعيط فاتضايق وزاد عليه التعب النفسي أولا فراق 7بيبته

ثانيا تعذ. يب بنت بريئة مالهاش أي ذنب ومش أي بنت دي قريبته اللي مrبيها ع إيده ..
آدmم قالي بصرامة هتفضلي تعيtي كتير .. مrديتش عليه وعيطت أكتر إتنهد وقالي إفتحي الباب قمت م ع الباب ورحت ع

آدmم :لانا افتحي الباب
لانا :بضعف و انهيا. ر امشي من قداااااامي
آدmم :لانا علشان خاطري متحسسنيش بالذنب اكتر من كده.
لانا :قاعده تكسر ف الاوضه وتصrخ. وتفتح دولابه و ترمي هدومه ع الأرض و تدوس عليها ولو عرفت تقطعها بتقطعها.
آدmم بعصبية :لانا بقولك افتحي. خلينا نتفاهم طيب.

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

لانا تعبت اوى من كتر التك*سير والتق*طيع ومنهاره من العياط..
لانا :بعصبية وانهيا. ر بتحbها ليه. مش قادر تتنساها ليه. انا أجمل منها. ايه فيها زياده عني.

وقامت واقعه ع الأرض بانهيا. ر وقعدت ومسكت قميsه وحض*نته بايdها الاتنين
و شمت ريحته. ريحه آدmم ف القميs وقالت بضعف. قلبك دا المفروض يبقى ليا انا.

آدmم :ارجوكي يا لانا متتعبيش قلبي اكتر من كده افتحي
لانا :بضعف انت ليه هتمو. ت عليها أوي كده
آدmم وهو مغمض عنيه بوجع وساكت

فجأه الباب خبط
آدmم ارجوكي يا لانا اوعى تعملي حاجه ف نفسك هفتح الباب واجيلك بسرعه.
آدmم فتح الباب ولقي الصدmمة
آدmم :جودي؟

جودي :بضعف وصوت واطي و ح ش ت ن ي اوى يا آدmم.
آدmم :بصوت واطي و ارتباك بتعملي ايه هنا
جيتلك انا وساره صاحbتي علشان نباركلكم.
ساره :ازيك يا آدmم مبروك

آدmم :بس….
ساره بس ايه؟ انت مش هتدخلنا ولا أيه.
جودي بزعل خلاص يا ساره يلا نمشي
آدmم :لا تعالوا اتفضلوا ادخلوا
ساره بصوت عالي اومال لانا فين

لانا، وهي ف أوضه آدmم وكانت بتعيt ومغمضه عنيها وحاضنه قميsه.
أول ما سمعت صوت ساره فتحت عنيها بصد٠مة وكأن الد. ٠م وقف ف عروقها.
آدmم وهو بيبص ل جودي :اتفضلي اقعدي
جودي بابتسامة رقيقة :تسلملي

لانا جريت تفتح الاوضه وقربت من الريسبشن و أول ما سمعت صوت جودي جسمها انتفض
وحاست أنها خلاص هتمو*ت هيجيلها ازمه قلبيه

لانا جريت ع اوضتها تاني و لبست بيجامه ضيقه اووي ‘و سابت شعرها
و فتحت سوسته البيجامه من قدام وكانت لابسه تحتها تيشرت رقيق .
و حاطت روج باللون الأحمr وبطريقة تقيله وميك اب خفيف.
و كل دا بتعمله وهي حاسه أن الشرر هيطير من عينها. ازاي جاتلها الجرأه تيجي هنا.

آدmم بصرامه ازيكم يا بنات عاملين ايه!
جودي برقه :الحمد لله تمام طمني عليك أنت اخبارك ايه.
لانا بصوت صارم :كويس

و داخله تتمخطر وتتدلع. عروسه بقى ?
آدmم فتح بوءه اول ما شافها. ووشه أحمr
ساره و جودي اتص*عقوا من منظرها ومكنوش متوقعين انهم يشوفوها. بس ازاي!

لانا :بدلع ازيكم يا بنات. عقبالكم. متزعلوش القطر مش هيفوتكم.
آدmم :لانا!
لانا :قربت من آدmم نعم يا بطتي. وقامت با*سته من خده لدرجه الروج بتاعها
طبع رسمه شفايفها ع خده و آدmم انكسف و اتفاجأ اوى من تصرفتها.
ساره اتغاظت اوى
جودي كانت هتو.لع بس حافظه ع هدوءها
جودي بحقد :مش هتعزمينا ع حاجه ولا ايه

لانا قعدت جمب آدmم ولفت أيدها الاتنين حوالين ايd آدmم وسندت عليه
لانا :بسهوكه انتوا هتطولوا ف القاعده ولا ايه. وقامت ماسكه خدود آدmم ب أيدها
وقالتلهم دا احنا حتى لسه عرسان جداد ومشغوليين

آدmم بصرامه :لانا
لانا بدلع :نعم يا منجتي
آدmم :احم احم يلا قومي قدmملهم حاجه

لانا :بسهوكه و دلع و انوثه آ… د…. م بجد مش قادره أقوم . قوم انت انا ملحقتش اقعد معاهم.
آدmم بصرامه واستغراب من تصرفاتها. ماشي
جودي بغيظ و كره :انتي مفكرة انه هيحbك. لا يا عنيا دا بيعشقني انا

ساره :سبيها يا ساره ما هي متعرفش أنها مجرد ليله هيقضيها معاها و يرجعلك انتي. عشقه الوحيد.
لانا:بغيظ كانت هتقوم تشدهم من شعرهم بس آدmم جه
آدmم :اتفضلوا يا جماعه منورين

لانا :راحت جرت ع آدmم ومسكت ف ايdيه وقالتله أخص عليك يا دومي اتاخرت ليه
دا هما هيمشوا دلوقتي لأنهم مشغولين
ساره و جودي بغيييظ :اه معلش بقا نجيلكم وقت تاني

لانا بسهوكه وعدmم اهتمام :م… ا… ش… ي
و مشت وراهم و قفلت الباب بسرعه اول ما خرجوا لدرجه انهم اتخضوا
وجودي عيطت من كتر الغيظ ومشت

لانا بزهق ورأيحه ع اوضتها.
آدmم بعصبية :لانا
لانا :بعصبية نعم
آدmم :وقف قدامها وقالها ايه اللي انتي عملاه ف نفسك دا و ايه المعامله اللي عاملتيهم بيها دي.
لانا بعصبية لا والله اومال اعاملهم ازاي تحb أقولها خديه أهو اشبعي بيه وخدوا راحتكوا وبعدين أبقى هاتوهولي
آدmم لانا اتكلمي عدل

لانا :انا مظبوطه أهو انتم اللي مش مظبوطين وهي ايه اللي جابها هنا. ليها عين يا بجحتكم
آدmم بعصبية اكتر :لسه ف بينا شويه ود وجايه تباركلي وبعدين انتي نسيتي نفسك ولا ايه. جوازنا دا لعبه وهيتلغي وهتجوzها هي

لانا بصد٠مة ووقفت مكانها والد٠موع زادت ف عنيها وكأن الكون سكتت خالص مفيش ولا صوت.
اتمنت لو قدرت تتحرك تدخل الاوضه تمشي من قدامه بس مقدرتش تتحرك. كلامه دبحها كسرها. حطم انوثتها.
آدmم :وبعد ما ندmم على اللي قاله وخصوصا أن لانا ملهاش أي ذنب في اللي حصل دا
اول آدmم ما قرب منها ومسك كتفها جسمها انتفض جامد وانهارت وجريت بسرعه من قدامه ودخلت الاوضه

آدmم :لانا
لانا قفلت الباب ع نفسها وقعدت ترتعش وتعيt وتتكلم كلام مش مفهوم ا ن ا ذ ن ب ي ا ي ه . حت ي ل و حb ب ج د . ا ن ا ذ نب…. ي ايييييييي… ه وقعدت ترتعش وتعيt

آدmم فقد أعصابه خالص. و موبايله رن
جودي :بقا كده يا خاين يا دون بقا تيجي عليا انا.
آدmم بعصبية وزهق جودي مش وقتك خالص وانتي ايه اللي جابك اصلا
جودي بدmموع ا د م
آدmم بعصبية ومش حاسس بنفسه بس ولا كلمه سلام دلوقتي.

راح آدmم قدام باب أوضه لانا وساند ع الباب ب أيده الاتنين وراسه
و مغمض عنيه ب ألم مكنش يعرف أنه هيأذيها أوي كده بسبب طيشه و مشكله ملهاش ذنب فيها

آدmم بضعف :لانا
لانا حطت أيدها ع اذنها بسرعه ويدها وجسدها يرتعش و بصوت أليم ا م ش ي مش عا يزه اسمع ص و ت ك و تعيt…

آدmم :علشان خاطري افتحي الباب ارجوكي وهفهمك. متأذيش نفسك علشاني. صدقيني أنا مستاهلش

لانا بانكسار وحاسه أن يكون صداع ف رأسها وهيغمي عليها. وليه لا. دا هي بتعشقه مش بس بتحbه. ازاي تقدر تستحمل برود مشاعره ناحيتها.
فجأه آدmم صوت شهقاتها اختفي وصوت انينها سكت مبقاش سامع صوت عياط. خاف اوى وقلق عليها موووت

آدmم :لااااااانا
لانا………
آدmم :لانا افتحي ارجوكي و عنيه بدأت تدmمع وقعد يزق ف الباب لحد ما انكسر.
آدmم بصدmمة اول مrه يدخل الاوضه. لقي هدومه مrميه وكل حاجه مrميه وحاجات مكسورة
بص بلهفه لقي لانا مغمي عليها ع الأرض. شالها بسرعه وهو مخضوض عليها وحطها ع السrير

وقلعها ستره البيجامه المفكوكه. واتصل بالدكتور وفضل واخدها ف أحضانه وايdه محطوطه ع رأسها والتانيه ع خدها و حاضنها جامد وحرارتها كانت مrتفعه جدا.

آدmم جابلها هدوم تانيه ولبسهالها علشان لما الدكتور يجي و نقلها أوضه تانيه

و ايdه محطوطه ع خدها بيدعي ربنا أن حرارتها تنخفض. و ايdه التانيه بتمسح الروج بتاعها التقيل و الميك اب.

آدmم بيبصلها مش قادر يشيل عينه عنها. قد ايه هي هاديه وهي نايmه و ملاك من غير ميك اب و ملامحها فاتنه عيونها احمrار شفايفها الطبيعيه.
فاق آدmم من شروده و قام رتب الاوضه التانيه بسرعه وبص في المrايه و لقي شفايفها لسه طابعه روج ع خده. ضحك غصب عنه وحط ايdه ع خده وبيمسحه مش بيتمسح. راحلها الاوضه بسرعه يطمن عليها لقاها لسه نايmه قعد ع السrير يتاملها

ازاي هي بالهدوء والبراءه دي و ازاي من شويه كانت شرسه مع جودي و ساره
فجأه الدكتور جه وكشف عليها
لقاها سخنه ومصدعه و اختناق ف التنفس.
آدmم شكر الدكتور اوى بعد الدكتور ما طمنه وبعدين الدكتور مشى.

تزوgت ابن صاحb أبي. الجزء الثاني

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top