رواية عزو والم*رار الط*افح الجزء السادس

طلعت رانيا وكريم شقتهم بس جميله وماهي فضلو مع مrفت
باب البيت خبط قامت جميله فاتحه الباب وطلع واحد

جايب برفيوم وكريم للبشرة وزيت للشعر اصل الهانم زهرة كانت طالبه الحاجه دى اصلها بتحb االاهتمام بنفسها اخدت جميله منو الحاجه وقالتلو استني كدا اشوف مين اللي طالبها

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

دخلت جميله لمrفت قالت مrفت هاتي كدا وفتحو البرفيوم وحطو في الازازة برفيوم بس ريحته لا تطاق وزيت الشعر بدلوة بمزيل للشعر وكريم البشرة بدلوة بكريم منتهي الصلاحيه وخلصو الحاجه وحطوها تاني في

الشنطه….. قالت ماهي بالف هنا وشفا….. ضحكت مrفت وقالت دا بعد اللي هيحصلها علي هينزلي وهيفضل قاعد معايا خصوصا اني عامله نيولوك تحفه

بس علي مين والله لهطلع عليه وعليها البلا الاسود بس يستنو عليا بس
خرجت جميله تاني وادت الحاجه للراجل وقالتله مش لحد فينا اطلع فوق الشقه الاخيرة

وطلع الراجل فعلا وادا الحاجه لزهرة وحاسبته وكلو تمام دخلت زهرة تاخد شاور وخلصت وحطت من الزيت ولفت شعرها وحطت من الكريم وت

اما في المخزن دخل سيف علي حسن وقال ياكلب يا مين اللي قالك تعمل كدا وفين البضاعه….. قال حسن البضاعه ات اما مين اللي قالي اعمل كدا فنا معرفش بس اللي اعرفو ان الحج علي يعرفو
ه سيف وقالو هتنطق ولا اك….. قال حسن طيب

طيب بس متش ايdك تقيله كمل كلامه وقال بص يا سيدي اللي عمل كدا واحد اسمو حسنين دا طليقاسم مrات ابوك زهرة وكانص عاوز يعلم ابوك الادب

تصدقو حسن وحسين لاقين علي ب دكم وكسه يا حسن انت وحسنين

انا عند زهرة ف هيا كانت دخل علي واول ما شاف وشها وقال اعوذ بالله من الخبث والخبائث اعوذ بالله من الله لا تئذينا ولا نئذيكم

اقسم بالله انا عماله اتخيل المنظر وه من الضحك

قامت زهرة علي صوت علي وقالت في اي في اي يا علي
قالها بصي كدا في المrايه ……. بصت زهرة في المrايه و وقالت يما مين دى ياللهوووووتي

اما تحت في شقت مrفت كانت رانيا وجميله وماهي واقفين بيضحكو وبيخطتو للمقلب الجديد وهما هيو من الضحك علي زهرة
قالت مrفت والله يا بنات لولاكم مكنت هعرف اعمل حاجه

بس سكتت لما لقت علي يجري علي السلم وزهرة وراه وهوا بيجري وي وهيا بتجري وراه و وشكلهم يفطس من الضحك
في الوقت دا دخل احمد اللي اول ما شاف المنظراح وقع علي الارض من الضحك

في وسط كل اللي بيحصل دا اتسحbت رانياللي وقامت حاطهو شويه زيت علي السلم واستخبت اجت زهرة تجري علي السلم اخدته كله علي وشها
خرجت مrفت والبنات وراها وهما هيو من الضحك قالت مrفت وهيا بتحط ايdها في وسطها وقالت علي

راي المثل سبت الهم ورحت اتفسح قالي انا جاي وراك هوا انا يعني مكسح يا زهرة يا ضرتي شعرك فين ووشك عامل كدا لي
كانت زهرة اصلا مش قادرو تتكلم وعماله تصوت سندها علي واخدها وراح يكشف عليها

في المستشفى المدام عندها صدعه في رجلها خدها علي وراح عند دكتور تاني قاله هيا حطت علي شعرها تقريبا زيت ازالت الشعر ووشها كريم مش كويس او منتهي الصلاحيه

وكتبله علي علاج وخرج
كانت زهرة عماله وتندب حظها وتقول اه ياااني يانيلت بختي باااني ……. زعق فيها علي جامد وقالها اسكتي بقا

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

اما في البيت دخلت بنت جميله جدا ومعاها شنطت سفر اول ما مrفت شافتها زغرطت والبناات كانو مبسوطين اووووى بيها

دخلت دعاء ومعاها شنطت السفر…. اول ما شافتها مrفت زغرطت وقالت يادى النور تني يا روح ماما وراحت تها….. قالت دعاء وانتي كمان يا ماما تيني اوى اي رايك في المفاجأة

دى….. قالت مrفت جميله اوى بس لي مقولتيش انك هتنزلي…. قالت كنت حابه اعملهالكم مفاجأة…… قالت ماهي ودي احلي

مفاجأة تيني اوى…. قالت دعاء ونتي كمان يا ماهي وسلمت دعاء علي جميله ورانيا…. وقعدت وحكتلها مrفت علي كل حاجه
حصلت…. قالت دعاء يعني اي دا يعني اي بابا

يتجوz في السن دا وكمان يتجوz واحدة من دوري والله
كدا اوى يعني انا جايه وهنقل ورقي هنا في جامعه القاهرة تفوليلي الخبر دا والله حاجه قرف….. قالت جميله معلش

متزعليش حق امك هيجي والله روحي دلوقتي ارتاحي وهصحيكي قبل الفطار عشان تفطري….. قالت دعاء تمام ماشي ودخلت دعاء

….. قالت مrفت هاا هنعمل اى…. قالتلها رانيا بصي يا انتي تقولي لعمي علي هات مrاتك ونزل افطر معانا انهارده….. قالتلها مrفت هاا نعم يختي اتعدلي يا رانيا مين زى اللي تطفح معانا لي

يعني شيفاني مختومه علي قفايا اخلي ضرتي تقعد معايا علي سفرة واحدة….. ضحكت ماهي وقالت فهمت قصدك يا رانيا وكملت كلامها وهيا بتبص ل مrفت وبتقول بصي بقا رانيا تقصد ان المخفيه زهرة تنزل

تاكل معانا واحنا عاملين لحمه يعني في هتحطها في الشربه حbوب تخلي بطنها توجعها وكمان هتفضل قاعده في وهنحطلها ظلت في المحشي يكش سنانها تن….. قالت مrفت يا ولاد ه جبتو الفكرة دى ن بس ماشي هيا مفكرة اني

هدوهلها علي طبق من دهب لا دا عشم ابليس في الجنه واقسم بالله لهتشوف ايام اسود من شعر راسها……. وفعلا جميله اتصلت على علي وقالت ايوة يا عمي هات زهرة وتعالي افطرو معانا….. قالها علي وحك موافقه عادي…. قالتلوة ايوة عادي….. قالها

تمام…. وفعلا ساعت الفطار نزلت زهرة وكانت لابسه هدوم جميله جدا وشيك وحاطه برفيوم اللي ريحته ه وه تشمشم وتقول يخربيتك يا مrفت وليه جايفه بصحيح مش هاين عليها تنضف بيتها ودخلت الشقه وكان الكل قاعد علي ومrفت وسيف وجميله

واحمد وماهي ورانيا وكريم ودعاء والاطفال اولاد ماهي يوسف وسيف وكريم وكرمه وهايdي بنت رانيا عندها 4سنين
اول ما دخلت زهرة… كحت كرمه وقالت يع يا ماما

اي الريحه اله دى… ضحكت ماهي في سرها وسكتت…. واتجمعو كلهم علي الاكل…. قالت زهرة يع اي الاكل دا مش حلو خالص…. قالت مrفت والله ان شاءلله عنك ما طفحتي اللي بياكل علي درسه بينفع

نفسه…. سكتت زهرة واكلت…. قالت دعاء بقا كدا يا بابا تتجوz علي ماما وكمان واحدة اصغر من اولادك او قد احفادك…. قالت مrفت اسكتي يت دعاء الكلام ما منو فايdة الوقتي خلاص اسكتي…. سكتو كل

اللي قاعدين بس السكوت دا صوت زهرة وهيا بتقول فين فينن قالت ماهي من هنا وشورتلها علي ……

وهما خلصو اكل وقامو وشربو الشاي وهيا لسا في …. واخيرا خرجت قالت جاتكم القرف انتو واكلكم يا عالم يا معفنه حطيتولي اي في الاكل منتم

متغاظين …… قالتلها جميله بقولك اي يا وليه انتي اتلمي كدا واتظبطي وبعدين يا عين ماما انتي اللي ريحتك معفنه واحنا ساكتين ومستيك ويلا مش اكلتي برا بقا من غير مترود….. قالت

زهرة بتمثيل شفت با علي مrات ابنك….. قالها زهرة بالله عليكي اطلعي خدى شور فعلا ريحتك مش حلوة خالص تحسي كلب وانا انهاردة هبات عند مrفت….. دبت زهرة رجلها في الارض وطلعت

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

الجزء السابع

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top