رواية ملاك. الجزء السادس

رواية ملاك الفصل الحادي عشر 11 بقلم عمr مصطفى

نهي خرجت من مكتب العميد بعصبيه ماشي يملاك انا وانتي والزمن طويل
العميد: بس ي دكتور هي غلطت فينا
العميد: انا قولت كلامي اتفضلي
جودي: يلا ي ملاك

العميد: انا عاوزك ي ملاك اتفضلي انتي
العميد: اقعد يا ملاك واههدي وعاوزك تحكيلي اي الصور دي
ملاك بانهيار ده اخويا ي دكتور
العميد بشك امال بتعيtي لي مدام دا اخوكي
ملاك: منا مش عاوزه حد يعرف

وبدأت تحكيله
العميد: ماشي ي ملاك اتفضلي
دكتور حازم: عن اذنك ي دكتور
العميد: لا استنى انا عارف انك dربتها بس انكرت ده بدل ما احول لك للتحقيق

وياريت دا ميتكررش
حازم: ماشي ي دكتور
في منزل ملاك
نور: 7بيبتي تعالي عوزاكي
ملاك: ايوه ي ماما
نور: اجهزي يا 7بيبتي عشان في ناس جايه لنا بالليل

ملاك بزعل طفولي ي ماما?
نور: انا عاوزه اطمئن عليك لو مش عاجبك خلاص ماشي
ملاك: حاضر
بليل وبالتحديد الساعه سبعه

نور: ملاك تعالي يا 7بيبتي
دخلت وما بصيتش حتى عليه لحد ما سمعت الجمله الشهيره طب نسبهم يقعدوا لوحدهم شويه
شخص: لو الكوتشي عاجبك ممكن اجبلك زيه
ملاك: لا بس واتصدmمت من الي شافته دكتور حازم
دكتوى حازم: قلبه

ملاك ووشها اجمr وبصت لبعيد
دكتور حازم: احم انا حازم محمد السويفي 27سنه دكتور في كليه هندسه القاهره شغال مع والدي في شركته شركه السويفي للالكترونيات وابويا يكون صاحb والدك الله يرحمه
ملاك بس انا
دكتور حازم عارف مش بنت طنط نور لان هي مش بتخلف
ملاك اي دا انت عرفت منين
دكتور حازم والدي قالي ان والدتك م بتخلف انه والدك اتجوz واحده من بره مصر وانتي بنتها ولما ماتت انتي انزلتي وعيشتي هنا

ملاك: لا بس دي مش
صوت من خلفهم قطع كلامهم
ساره(والده حازم) ها ي ولاد خلصتوا كلام
حازم وبص لملاك لتكمل كلامها دي مش ايه

نور بقطع كلام سيبها تفكر ي باشهمندس علشان تعرف ترد
ملاك: انا مش موافقه اسفه عن اذنكم وطلعت ع اوضتها بسرعه
نور: معلش ي جماعه انا اسفهه هي بس تعبانه الفتره دي انا هقعد معاها واحاول اقنعها
في اوضه ملااك

جودي انتي هبله ي بت ازاي ترفضي دا حته دكتور قمrايه
ملاك بنرفزه في اي ي زفته مالك اتلميي
جودي طب ما احنا بنغير اهه في اي بقا
ملاك غيره اي اي الهبل ده انا مش بحbه

جودي طب خلاص اهدي اعدي عليكي نخرج شوي
ملاك لا انا عاوزه اناm اشوفك بكره في الكليه
جودي: طيب ي ملاك اتخمدي

صوت خبط ع الباب
نور: اي الي انتي عملتيه تحت ده
يتبع….

رواية ملاك الفصل الثاتي عشر 12 بقلم عمr مصطفى

ملاك ماما لو سمحتي انا م عاوزه اتكلم في الموضوع ده
نور انا م بتكلم ع رفضك بس مش بالطريقه دي ي ملاك كان ممن تقوليلي انا هقولهم
ملاك انا اسفهه ي ماما
نور: طيب ي ملاك براحتك

في الكليه
جوي تتوقعي هيسيبنا في المحاضره اكيد هيطردنا ويشيلنا الماده منك لله
ملاك بت بطلي لك وامشي من سكات
في المحاضره
دكتور حازم: انتي ي انسه اتفضلي بره
جودي لا بس ي دكتور واحنا عملنا ايي
ملاك يلا احنا لسه هنسال وخرجوا

في الكفتريا
دكتور حازم: ممكن تسيبينا ي جودي شوي
ملاك لا لا ي جودي م تسيبيناش
جودي طب انا هجيب حاجه من الكافتريا وارجع
ملاك: احم ي دكتور حضرتك عاوز اي

دكتور حازم ممكن اسمع رد مقنع لرفضك بالشكل ده
ملاك وسكتت شوي لاني مش بحbك انا بحb سيف
دكتور حازم: ووشه احمr وعروقه برزت بصلها بصه كادت تحرقها وسبها وقام
جودي وجريت عليها بسرعه: قولتيله اي خلااه يقوم منظره كده
ملاك قولتله اني بحb سيف اي الي فيها

جودي بصدmمه سيف سيف ميين
ملاك: سيف اي انستيه
جودي: اوعي يكون الي في باالي دا ميكانيكي وانتي مهندسه وانتي عبيطه اي ده وحbيتيه امتي دا بقا ان شاء الله
ملاك: بحbه من صغري انا اتخليت عن كل حاجه في حياتي القديمه بس عاوزه احتفظ بسيف
جودي: ملاك انتي بتهزريي اكيد انتي مش شايفه حياتك فين وهو فين

دكتور حازم في المكتب مين اسمه سيف في الدfعه دي
عامل سيف محمد جاد الله ي دكتور
دكتور حازم بنظره لاتدل ع الخير خليها تحbه بقا وينا لا هوا
وفجاه رن تليفون
ملاك:ايوه ي داده
داده سميه:الحقيني ي بنتي مدام نور تعبانه اووي

ملاك برعب اتصلي بالدكتور بسرعه ي داده وانا مسافه الطريق واكون عندك
في المستشفي
ملاك ماما مالها يدكتور
الدكتور:المدام عندها كانسر في الدmم والحاله متاخره اووي
ملاك وقعت في الارض واغمي عليها
داده يلهوووي ملاك ملاك

الدكتور متخافيش دا اثر الصدmمه شكلها متعرفش انا هنقلها اوضه
وشالها حطها ع سrير وعلق الها محاليل
ملاك بشبه توهان:انا فين فين ماما
داده سميه بعياط وبصت في الارض

دكتور زين:حضرتك لازم تكوني اقوي من كده انتي مؤمنه وعارفه ان الموت مكتوب علينا البقاء لله
ملاك وبدات تdربه لا انت متخلف ومبتفهمش ماما عمrها م تسبني كده قوليله ي داده انها بتحbني وان هيا عمrها م تسبني
داده سميه:اهدي ي بنتي
ملاك انتوا كلكوا كدابين انتوا لي بتعملوا كده
يتبع….

رواية ملاك. الجزء السابع

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top