رواية ملاك الفصل الاول 1 بقلم عمr مصطفى
تنهض هذه الفتاه الهذيله fجراا
لتجهز القهوه لزوgه ابيها
وتعد الطعام لاخواتها. بدات بتنظيف البيت ثم غسل الملابس ونشرها سمعت هذه الفتاه صوت من خلفها
نجوي: انتي لسه مخلصتيش العيال صحيوا من النوm فين الفطار
ملاك: لا قربت اخلص اهو
نجوي وضر*بتها بالقلم ما انتي لو تصحي بدري كنتي خلصتي مش عارفه هفضل مستحملاكي لحد امتي
ملاك وجلست ع الارض تبكي انا هخلص من حياتي دي امتي
نجوي: انا هخلصك منها ي بنت ال…..
وسابتها وخرجت
قامت ملاك من مكانها سريعا لتنهي عملها
نجوي: انا هفضل مستحمله بنتك دي لحد امتي
محمد: ماهي قايمه بكل شغل البيت اهه وانتي م بتعمليش حاجه عاوزه اي منها
نجوي: مش كفايه نايmه قايمه قاعده وبنصرف عليها ومقلله من نصيب بناتي
محمد…..
نجوي انا زهجت من العيشه دي
محمد عوزاني اعمل اي يعني اقت*لها
نجوي: لا تقتلها ولا غيره ماشيها من البيت وبس خلينا نرتاح
محمد انتي بتقولي اييه
نجوي: ينا’ ي البت دي
ملاك كانت خلف الباب تستمع حديثهم والدmموع تتساقط من عيناها وهو ممكن ابوها يطردها طب لو عمل كده هتروح فين وفجاه سمعت صوت
نهي: انتي بتعملي اي عندك بتتنصتي عليهم
ملاك: لا
: لا لا انا كنت جايبه الفطار
نجوي: وكمان بتتنصتي علينا. شوف بنتك وتربيتها
محمد ومسكها من شعرها بتعملي اي ي بنت…..
وخرج بيها بره
ملاك: بنهيار لا ي بابا والنبي مش تمشيني من البيت وهعمل كل حاجه طنط تقولي عليها
محمد بصرامه اسكتي
ملاك: والله ي بابا مش هناm تاني وهعمل كل الشغل
محمد
يتبع….
رواية ملاك الفصل الثاني 2 بقلم عمr مصطفى
ملاك: بعياط والنبي ي بابا افتحلي انا مليش غيرك هروح فين والنبي ي طنط خليه يفتح وهعمل كل الي تقوليه عليه
نجوي بسهوكه: يلا ي 7بيبي خلينا نفطر
ملاك وقعدت قدام الباب وضمت ركبتها الها وفضلت تعيt فجاه حست بالباب بيتفتح قامت بسرعه
مازن ومعاذ: م تمشيش ي ملاك احنا بنحbك
ملاك وانا كمان بحbكوا قولوا لبابا يدخلني
نجوي: مازن معاذ ادخلو جوا وانتي امشي يلا مش عاوزه اشوف وشك
مازن ومعاذ بصوالملاك بنظره فيها تجري وعينهم مدmمعه نهي عندها 8سنين ومازن ومعاذ توام 6سنين)
بدات امشي مش عارفه هروح فين لحد م خرجت ع الطريق وقعدت ع الرصيف اعيط انا معرفش حد اروحله
فجااه وقفت عربيه ضخمه ونزل منها ست باين عليها في منتصف التلاتينات
نور: انتي قاعده بتعيtي كده لي انتي تايهه من اهلك
ملاك……
نور: طب اساعدك ازاي
ملاك قولي لبابا يفتحلي الباب والنبي وهعمل كل الي يقولوا عليه ومش هناm تاني والله بس والنبي خليه يدخلني
نور وبصتلها باستغراب: بنت في السن ده يطرودها لي عملت اي
ملاك هتقوليله ي طنط
نور: بصي قومي تعالي معايا وانا الي هعملك كل حاجه ي ستي اي رايك
ملاك بس انا عاوزه اروح لبابا ومازن ومعاذ
نور: يعني مش عاوزه تيجي معايا انا معنديش ولاد ع فكره اي رايك تكوني بنتي
ملاك وبصتلها
نور ها قولتي اي انفع اكون مامتك
ملاك بفرحه موافقه
نور: طيب يلا قومي اركبي العربيه
ركبوا العربيه واتحركت لتقف امام قصر من افخم قصور العالم
نور: داده ي داده
داداه سميه: ايوه ي هانم
نور: خدي ملاك الاوضه بتاعتها وخليها تاخد شاور وهاتيها
داده سميه:حاضر ي هانم
بعد وقت ليس بقصير
نور: ادخلي ي ملاك تعالي
ملاك: هو انا هفضل هنا
نور: ايوه ي 7بيبتي واجهزي علشان هتروحي المدرسه وعاوزاكي تكوني دكتوره كبيره
ملاك: بس انا عاوزه اكون مهندسه
نور خلاص مهندسه كبيره
ملاك: هو انتي قاعده هنا لروحك
نور: ايوه جوzي مات من 5سنين وانا زي ما قولتلك معنديش ولاد وانتي جيتيلي عوض نتيجه دعواتي
ملاك: انا بحbك اووي
نور: وانا كمان ي روحي بس احكيلي بباكي مشاكي لي
ملاك وبدات تحكيلها
نور وع وجهها علامات استغراب هو ممكن واحده تكون بالقساوه دي
نور: طيب يلا ناmي ي ملاك علشان هوديكي المدرسه من بكره
في الصباح الساعه الخامسه صباحا
داده سميه الحقيه ي هانم الحقي ستي ملاك…
يتبع….