رواية التوأمتين اليتيمتين _ الجزء الاول

مبروك يا مدام جالك بنتين زى القمr

رجاء بتعب للممrضة : لو سمحتى عيالى امانة فى رقبتك ابوهم مات فى عز شبابه وسابنى حامل فيهم فى الشهر الرابع وانا يتيمة ماليش حد وحاسة انى خلاص نهايتى قربت
الممrضة بحزن : متقوليش كده محدش هيربى ولادك غيرك ان شاء الله هتكونى كويسة
رجاء بتعب : لو ح حصلى ح حااجة اب…

الممrضة : ي مدام ي مدام ولكن لا حياة لمن تنادى

الممrضة بحزن انا لله وانا اليه راجعون
اخذت الممrضة الطفلتين واستأذنت الطبيب وقصت له كل ما حدث

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
وصلت الى منزلها وتدعى هذه الممrضة باسم (زينب)

حكيم زوgها وهو يتعاطى المخدر*ات : ايه اللى انتى جايباه معاكى ده يا وليه

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
زينب بتوتر : دول بنتين …… وقصت له ما حدث
حكيم بعصبية : ينهار ابوكى اسود انتى جايبالى بلوتين اهبب بيهم ايه احنا عارفين نصرف

على نفسنا لما جايبلى مصبتين تانين
زينب بتوسل : عشان خاطرى ي حكيم دول يتامى وانا هصرف عليهم انا وهتكفل بكل حاجة تخصهم بس سيبهم يعيشو معايا

حكيم بثم*ل : الكلام منتهى مش هيقعدو فى البيت يعنى مش هيقعدو انا بس هسيهم يباتو معاكى النهاردة وبكرة عاوز اجى البيت مشفش شكلهم فاهمة

زينب بدmموع وحسرة على حالها فهى ايضا يتيمة وليس لها احد : فا ا همة
خرج حكيم من المنزل بغضب الى صديق السوء عصام

ليفعلا من المحرمات ما يشاءان كما يفعلا كل يوم

حكيم : مسا مسا ي عص

عصام بثم*ل : مسا مسا ازميلى .

عصام : مالك شكلك مش عاجبنى

حكيم بضيق : لا ابدا اصل بعيد عنك البومة مrاتى جيبالى بنتين ……..وقص له ما حدث

عصام بتفكير : طب ما انا عندى فكرة

حكيم : فكرة ايه ؟

عصام بخبث : تخطف البنتين من غير ما مrاتك تحس ونشفولهم صرفة مش هنغلبو فيهم يعنى تجارة اعضا*ء ولا نبعيهم للى محتاجهم

حكيم بخبث : طب والله فكرة واهو نطلعو منهم بقرشين حلوين

عصام بفرحة : الفلوس بالنص يا زمل

حكيم : عيب عليك يا شق اقوم انا بقى عشان الحق انفذ الخطة

رجع حكيم الى المنزل وجد المنزل هادى وزوgته نائمة وبجوراها الطفلتين

تسحb بهدوء ثم حمل الطفلتين على ذراعه وخرج بدون اصدار صوت وزوgته نائمة فى سبات عميق من التعب الذى تراه طول اليوم .

خرج حكيم من المنزل وقام بالاتصال على عصام

عصام : ايه ي حكيم خلصت

حكيم : ايوة العيال معايا انا جايلك

عصام ماشى انا لقيت المشترى وكلمته هكلمه يجى

حكيم : تمام مسافة السكة واكون عندك

وصل حكيم عند عصام وجد معه رجل يبدو من شكله انه وش اجرا*م

عصام : دا المعلم عدنان اللى هياخد العيال ي حكيم

حكيم : مrحb يا معلم
عدنان : اهلا
حكيم: لمؤخذه كده يا معلم العيال دول هتعمل فيهم ايه
عدنان بشر : تجارة اعضا*ء بتسأل ليه

حكيم بجشع : ابدا يا معلم بسأل عشان السعر

عدنان: مش هدfع فيهم اكتر من ٢٠ الف جنيه

عصام وحكيم بطمع وجشع وقلة رحمة : موافقين يا معلم

حكيم : العيال اهى صاغ سليم ي معلم ادينى نسبتنا خلينا نمشى

اخذ عدنان الطفلتين وذهب واخذ كل من حكيم وعصام الفلوس بجشع

▪يا ترى الطفلتين مصيرهم هيكون عامل ازاى ?

يتبع……….

ررواية التوأمتين اليتيمتين _ الجزء الثانى والثالث من هنااااااااااااااااااا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top