شهرزاد وقعت في حب معاق الفصل السادس

شهرزاد وقعت في حb معاق الفصل السادس

قولتلو اسمها ودmمعه نزلت مني غصب عني وانا بقولو:
_مدام مش واثق فيا مشغلني عندك ليه خايف على بنتك وهي معايا مشغلني ليه انا قولتلك حياتي كلها هتكون تحت أمrها انا بتعامل معاها ب معاملة الام انت مشوفتش خوفي عليها ولا عياطي لما مكنتش عارفه اتصرف بس اكيد واحده سابت اهلها واتنازلت عن كل حاجه مقابل الشغل لازم تشك فيها
عارف ليه انا اتنازلت عن كل حاجه؟

عشان انا معنديش ولا حاجه لما لقيت الشغل وكمان المكان اللي هعيش فيه دي كانت فرصه ليا هشتغل وكمان هعيش والأهم من ده اني مش عايزه البنت تحس بغياب الام مش عايزها تحس ب اللي حسيت بيه والدليل على كلامي اني لحد دلوقتي متكلمتش معاك في فلوس
كنت بتكلم وانا منهاره من العياط اول مrه صوتي يعلى كدا مسحت دmموعي وكملت وقولت:
_انا لسه قد وعدي يا استاذ يوسف هفضل مع رونزي بس اتمنى ان ميمجعنيش ب حضرتك اي حديث تاني من بعد انهارده
قولتها ودخلت اوضتي وقفلت ورايا الباب

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
مش عارفه ليه زعلانه اوي كدا ده انا زعلانه منو على عدmم ثقته فيا اكتر من ياسين واللي عملو فيا
فضلت اعيط قطع عياطي صوت خبط الباب فتحت وكان هو كان في إيده السلسه بتاعتي مد إيده يدهالي وهو بيقول:
_لما سألتك على اسم الصيدليه كان عشان ارجعلك سلسلتك مش عشان اتأكد من كلامك
خدت منو السلسه في صمت مشي خطوتين ب الكرسي بتاعه ورجع تاني وهو بيقول:
_يمكن طريقة كلامي مكانتش الطف حاجه بس اعذريني اب خايف على بنته جيت مالقتكيش ولا انتي ولا هي وانتي متعرفيش اي مكان هنا وهي طفله انا اترعبت يا روز حسيت بمعنى العجز الحقيقي لما مكنتش عارف انتو فين
سكت شويه وقال:

_وعلى فكره انا خوفت عليكي وعليها
_حصل خير يا استاذ يوسف انا اللي زوتها شويه انا اسفه ..
_متعتذريش ودلوقتي بقا رونزي فاقت تسمحي تعملي ليها اي حاجه تاكلها؟
_عيني حاضر
قولتها وروحت المطبخ وهو راح ليها اوضتها وقفت عملت شوربة خضار ودخلت ليها اكلتها ب إيدي كان مrاقب كل تصرفاتي
_شبعتي يا 7بيبي؟
_اه بس عايزه اعرف سندريلا عملت اي بعد ما الشوز جت مقاسها
_عيني حاضر

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­
جبت القصه وقعدت جنبها عشان اكمل حكي وهو كان هيمشي بس رونزي وقفته وهي بتقول:
_استنى متمتشيش يا بابا غير لما اناm
_حاضر يا 7بيبتي
رجع ب الكرسي جنبها وانا بدأت احكي
_الامير عرف بعدها ان هي دي 7بيبته اللي كانت في الحفله وخدوها للقصر بتاعه عشان يتجوzها وصحاب سندريلا كانو مبسوطين وفرحانين ليها الفار جاد والفاره ميرا وجوz جوz والعصافير و ..
بصيت ل رونزي لقيتها ناmت وهو قاعد حاطت إيده على خده وبيستمع ليا
_كملي سكتي ليه؟

ابتسمت وكملت الحدوته
_وبس كدا الامير اتجوz سندريلا وتوته توته وخلصت الحدوته
_اتجوzها ب فردة جزمه؟
_لاء هو قدmم ليها الأهم من فردة الجزمه والاحسن بمليون مrه
_واي هو؟
_قلبه قدmم ليها قلبه
_امم
_حضرتك مكلتش من وقت ما جينا هنا تحb احضرلك حاجه تاكلها؟
ضحك وقالي:
_ياريت
_بتضحك ليه؟

_عادي افتكرت حاجه
_ماليش دعوه مش همشي غير لما اعرف بتضحك ليه؟
ضحك تاني وقالي:
_عشان من شويه قولتي مش عايزه يجمعنا اي حديث وكنتي زعلانه مني ودلوقتي بتتكلمي عادي كأن محصلش حاجه
_ما اه ما انت صالحتني
_انا؟

_ااه
_امتا ده دا انا حتى مقولتش انا اسف انتي اللي قولتي
_بس قدmمت ليا مبرارت وانا اقتنعت بيها فا مصالحك
ضحك وقال:
_طب حضريلي الاكل لحسن هموت من الجوع وحياتك
_عيني حاضر

دخلت المطبخ بدأت احضر الاكل بعد شويه كنت خلصت
خرجت قدmمتهوله وكنت هروح على اوضتي رجعت تاني وانا بقولو:
_هو انت بجد كنت خايف عليا انا كمان؟
اتكلم وهو بياكل وقال:
_ااه
_ليه؟

يتبع..

شهرزاد وقعت في حb معاق الفصل السابع من هنااااا

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top