رواية ملاك الفصل الثاني 2

ملاك: بعياط والنبي ي بابا افتحلي انا مليش غيرك هروح فين والنبي ي طنط خليه يفتح وهعمل كل الي تقوليه عليه
نجوي بسهوكه: يلا ي حبيبي خلينا نفطر
ملاك وقعدت قدام الباب وضمت ركبتها الها وفضلت تعيط فجاه حست بالباب بيتفتح قامت بسرعه
مازن ومعاذ: م تمشيش ي ملاك احنا بنحبك

close

 

ملاك وانا كمان بحبكوا قولوا لبابا يدخلني
نجوي: مازن معاذ ادخلو جوا وانتي امشي يلا مش عاوزه اشوف وشك
مازن ومعاذ بصوالملاك بنظره فيها تجري وعينهم مدمعه نهي عندها 8سنين ومازن ومعاذ توام 6سنين)
بدات امشي مش عارفه هروح فين لحد م خرجت ع الطريق وقعدت ع الرصيف اعيط انا معرفش حد اروحله

 

فجااه وقفت عربيه ضخمه ونزل منها ست باين عليها في منتصف التلاتينات
نور: انتي قاعده بتعيطي كده لي انتي تايهه من اهلك
ملاك……
نور: طب اساعدك ازاي

 

ملاك قولي لبابا يفتحلي الباب والنبي وهعمل كل الي يقولوا عليه ومش هنام تاني والله بس والنبي خليه يدخلني
نور وبصتلها باستغراب: بنت في السن ده يطرودها لي عملت اي
ملاك هتقوليله ي طنط

 

نور: بصي قومي تعالي معايا وانا الي هعملك كل حاجه ي ستي اي رايك
ملاك بس انا عاوزه اروح لبابا ومازن ومعاذ
نور: يعني مش عاوزه تيجي معايا انا معنديش ولاد ع فكره اي رايك تكوني بنتي
ملاك وبصتلها

 

نور ها قولتي اي انفع اكون مامتك
ملاك بفرحه موافقه
نور: طيب يلا قومي اركبي العربيه
ركبوا العربيه واتحركت لتقف امام قصر من افخم قصور العالم
نور: داده ي داده

 

داداه سميه: ايوه ي هانم
نور: خدي ملاك الاوضه بتاعتها وخليها تاخد شاور وهاتيها
داده سميه:حاضر ي هانم
بعد وقت ليس بقصير

 

نور: ادخلي ي ملاك تعالي
ملاك: هو انا هفضل هنا
نور: ايوه ي حبيبتي واجهزي علشان هتروحي المدرسه وعاوزاكي تكوني دكتوره كبيره
ملاك: بس انا عاوزه اكون مهندسه

 

نور خلاص مهندسه كبيره
ملاك: هو انتي قاعده هنا لروحك
نور: ايوه جوزي مات من 5سنين وانا زي ما قولتلك معنديش ولاد وانتي جيتيلي عوض نتيجه دعواتي
ملاك: انا بحبك اووي
نور: وانا كمان ي روحي بس احكيلي بباكي مشاكي لي
ملاك وبدات تحكيلها

 

نور وع وجهها علامات استغراب هو ممكن واحده تكون بالقساوه دي
نور: طيب يلا نامي ي ملاك علشان هوديكي المدرسه من بكره
في الصباح الساعه الخامسه صباحا
داده سميه الحقيه ي هانم الحقي ستي ملاك…
يتبع….

داده سميه الحقي ي هانم ستي ملاك في المطبخ واقفه عند البوتاجاز ومش راضيه تطلع
نور: قامت بسرعه ملاك انتي بتعملي اي ي حبيبي
ملاك: قربت اخلص الفطار والله اهه شويه صغيرين بس
نور: ودمعت ووخدتها في حضنها لا ي ملاك انتي ملكيش دعوه باي حاجه الي انتي تحتاجيه اطلبيه من الداده
ملاك: بس انا كنت بعمل كده هناك

 

نور: انا عوزاكي تنسي كل حاجه كنتي بتعمليها الحياه هنا مختلفه وشاوري بس وكل الي انتي عوزاه يتنفذ
ملاك بفرحه بجد
نور: ايوه بجد ي روحي يلا طلعي غيري علشان نروح المدرسه. جاهزيلها سندوتشات ي داده
في احد المدارسه الخااصه

 

المدير: بس ي مدام نور حضرتك عارفه القوانين وعارفه اني مينفعش اعملها ملف من غير شهاده ميلاد
: انا بقول عوزاها تدخل الفصول لحد ما اجيب شهاده الميلاد بتاعتها وورقها
المدير: بس ده مخالف للقانون
نور: وحطت فلوس قدامه

 

المدير: من عنيا ي مدام نور متخافيش انا هوصي عليها
نور: شكرا. وبصت لملاك عوزاكي تركزي ي موكا وتكوني اشطر واحده هنا
ملاك: حاضر ي طنط
نور: ملاك انتي بيتك فين واسم بباكي اي
ملاك: هو في اخر الشارع الي كنت قاعده عنده

 

نور: ماشي ي حبيبتي يلا ادخلي وانا هجيلك لمة تخلصي
نور: عاوزين نروح قريه****ي عم صبحي
عم صبحي حاضر ي هانم

 

امام احد المنازل التي ع وشك السقوط توقفت هذه العربيه الضخمه
نور: لو سمحتي فين بيت محمد منصور
السيده: وشاورت علي احد المنازل هو ده
نور: شكرا

 

خبطت ع الباب
نجوي من الداخل: استني يلي ع الباب هنطير ولا اي
ولتحت اي دا انتي مين
نور: محمد منصور موجود هنا
نجوي: بغيظ ايوه يختي عاوزه اي
نور: عاوزه اتكلم معاه شويه ينفع تناديه

 

محمد من الداخل مين ع الباب ي نجوي
نجوي: انا عارفه ي خويا دي واحده ابهه كده بتسال عليك
محمد: اتفضلي ي هانم بس انتي مين
نور: انا نور المرشدي اكبر سيده اعمال في الشرق الاوسط
محمد: باستغراب وانتي عاوزه مني ايه

 

نور: انا معايا ملاك بنتك
نجوي بنت ال وقعت واقفه
محمد: مليش بنات بالاسم ده

نور: معرفش ازاي اب بالقساوه دي بس انا جايه عاوزه شهاده ميلادها وكل حاجه تخصها
محمد: قولتلك

 

نجوي وقاطعته بسرعه اهدي ي محمد انا عارفه انك زعلان علشان عملتها بس مش تنسي انها هتفضل بنتك بردوا وامرها
نور:يعني انتي عاوزه ايه وتديني الورق؟
نجوي:مليون جنيه
نور:ايهه!!!

يتبع….

نور:ايهه
نجوي:ايه مسمعتيش مليون جنيه
نور:لأ طبعا هما ميه الف بس
نجوي :لاء خلاص يبقي ملكيش ورق عندنا
نور:حاضر هديتي الي نتي عاوزاه
ملاك في المدرسه

 

شخص:يلا يحببتي عشان نروح
ملاك:بس طنط نور قالت إنها هيا الي هتروحني
شخص :لا هيا مش فاضيه وراها شغل
ملاك:طيب

 

شخص:وصلنا انزلي معيا يلاا
ملاك:بس دا مش بيت طنط نور
شخص انزلي بقولك
(نور في المدرسه)
نور:ازاي حد جيه خدها
المدير:حد جيه وقال انو تبعك
نور:اي حد يجي يقول انو تبعي تدوهالوا دا انا هوديكوا في ستين داهيه
شخص يرن:متقلقيش يا هانم ملاك معيا

 

نور:مين !!!
شخص:هتعرف لما توصلي تعالي علي العنوان دا ويبقا معاكي ٢ مليون جنيه
نور:حاضر بس متأذوهاش
(نور وصلت)
نور :اي دا نجوي

 

نجوي :فين الفلوس يا هانم
نور:اشوف البنت
نجوي؛ هاتها
ملاك بعياط:ماما ماما
نور:متقلقيش يحببتي
ملاك:انا كويسه

 

نجوي:اي الصوت دا
في لحظه المكان بقا مليان رجاله
نور : علموها الأدب نا هوريكي الي يلعب مع نور بيحصل ايه
يتبع….

رواية ملاك. الجزء الثالث من هنااااااااااا

 

رواية ملاك. الجزء الثالث

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top