رواية أحببتها رغم Aجزها (كامله جميع الفصول)

احببتها رغم عجزها

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

بوسي… انا جي بسرعه وافهمك كل حاجه سلام وقفلت معا وهو قعد مسك راسه وعمال يفكر في جمله فاطمه نجحت انهاء تبعدكم عن بعض
عند بوسي لبست ورنت علي معتز
بوسي… معتز روح عند شقه مازن وكيان بسرعه ودلوقتي حالا وانا جاي ونتقابل هناك
معتز…. في اي فهميني طيب
بوسي… هتفهم هناك يلا بسرعه
معتز… حاضر دقيقه هكون هناك سلام
بوسي… سلام ونزلت جري وهي بتجري خبطت في فاطمه
فاطمه… مالك مستعجله ليه كدا في حاجه

close

 

بوسي بصتلها بصت استحقار وسابتها ومشت
محمد… بوسي بتجري ليه كدا في حاجه
فاطمه… معرفش والله يابابا هي سابتني وجرت ومقالتش حاجه
محمد… طيب تعالي نفطر انا وانتي وبعدين نشوف في اي
فاطمه… يلا
معتز وبوسي وصلوا هم الاتنين مع بعض
معتز… ها قولي في اي
بوسي… هنطلع فوق وتعرف بسرعه يلا وراحو طلعو وخبطه علي مازن ومازن فتحلهم واول مشاف معتز قفش فيه
مازن… يابن ال… بقا انا تعمل فيا كدا
بوسي… اوع سيبه هو ملهوش ذنب وحاشت مازن عن معتز

 

مازن… امال مين ليه الذنب ها مين
معتز… مازن تعال ندخل جوه ونتكلم
بوسي شدت معتز ودخلت ومازن دخل ورهم وقفل الباب
مازن… ها اتكلمه
بوسي… الاول اي حصل وفين كيان

 

مازن… قولت متجيبيش سيرتها ومش عايز اتكلم عنها
بوسي… لا هنتكلم راحت فين اخلص احكي
مازن… معرفش انا اتخنقت انا وهي وضربتها وطردها بر البيت

 

 

بوسي بصدمه… انت بتقول اي بطردها من هنا ليه انت اتجننت
مازن… عايزاني اشوف صور ليها هي والزفت ده ومقربين من بعض اعمل اي اخدها بالحضن
معتز… مافيش اي حاجه بيني وبينها دي كلها خطه عملها فاطمه عشان تبعدكم عن بعض
مازن… انت كداب فاطمه خلاص بطلت جنان وبتعبرني اخوها
بوسي… انت اللي اتجننت ومبقاش فيك عقل ده كله خطه منها عشان متخلكش تشك فيها بس اهي نجحت وبعددتكم عن بعض كيان من ساعه مانت جبتها وهي مش مرتحالها وخايفه وحصل اللي كانت متوقعها حسبي الله ونعم الوكيل فيك في حد يصدق ان مراته اللي بتحبه من يجي اكتر من عشر سنين تخونه انت اي
مازن قعد علي الكرسي ومسك دماغه وبدا يفتكر اللي حصل وضربه ليها وطرده من البيت ليها
بوسي بدات تفوق لنفسك ولا لسه يلا يامعتز ندور علي كيان

 

مازن… استنا خدوني معاكم
بوسي بعياط… كيان لو حصلها حاجه مش هسامحك يامازن وهعتبر ماليش اخوات وهتكون خسرتنا احنا الاتنين
مازن بحزن… وحياتك مش ناقص وجع قلب يلا نشوفها بسرعه

 

 

بوسي… انا هروح اشوفها يمكن رجعت البيت بتاعها
معتز… وانا هروح ادور عليها علي البحر
مازن… وانا هدور في الشوارع
والكل نزل وركب عربيته وجري يدور علي كيان
بليل مازن ومعتز وبوسي روحو البيت واول مدخلو فاطمه كانت قاعدها مازن جري عليها ومسك في رقبتها

 

مازن… وحيات كيان مانا سايبك غير لم اطلع روحك يابت ال….
بوسي ومعتز جرو علي مازن بعدو عن فاطمه بسرعه قبل متموت
مازن… سيبوني عليها لازم انهي حياتها
فاطمه جرت استخبت ورها محمد فاطمه…. بابا الحقني
بوسي… اهد دلوقتي

 

محمد… مازن في اي انت اتجننت ولا اي
مازن… هو انا لسه بقا انا تضحكي عليا ماشي يافاطمه انتي اللي جنيتي علي نفسك انك تشوفي وش مازن التاني
محمد… في اي متفهموني
معتز… في ان اللي انت حميها دي خطط انها توقع بين كيان ومازن وكانت جيباني اوقع بينهم ونجحت وبعدتهم عن بعض وكيان محدش عارف مكانها دلوقتي
محمد لف لفاطمه… اللي بيقوله صح
فاطمه.. بابا استنا افهمك

 

محمد ضربها بالكف… يابنت ال.. بقا تبعدي بين عيالي
معتز… اهدو دلوقتي المهم هندور علي كيان فين
مازن… انا هروح ابلغ الشرطه تدور معانا وانت وبوسي خلي بالكم من الزفته دي لحد مفضلها
معتز… انا هاجي معاك
مازن… لا خليك انت وبيبص لاقي تلفونه بيرن
بوسي… مين كيان

 

مازن… لا ده رقم غريب فكك
محمد… رد يمكن حاجه تخصها
مازن… حاضر وفتح
مازن… الو
_مازن المصري معايا
مازن… آه مين حضرتك
_مرات حضرتك تعيش انت 🙂

 

 

مازن… انا هروح ابلغ الشرطه تدور معانا وانت وبوسي خلي بالكم من الزفته دي لحد مفضلها
معتز… انا هاجي معاك
مازن… لا خليك انت وبيبص لاقي تلفونه بيرن
بوسي… مين كيان

 

مازن… لا ده رقم غريب فكك
محمد… رد يمكن حاجه تخصها
مازن… حاضر وفتح
مازن… الو
_مازن المصري معايا
مازن… آه مين حضرتك

 

_مرات حضرتك تعيش انت 🙂
مازن سمع كدا والتلفون وقع منه وهو وقع علي الارض بوسي ومعتز ومحمد جرو عليه
بوسي… مازن في اي
مازن مش بيرد

 

معتز… مازن في اي انطق واخلص
مازن… كيان خلاص
محمد… كيان خلاص اي مالها كيان
مازن… كيان ماتت وقام من علي الارض انا لازم اروحلها مستحيل تسيبني وتمشي ابدا وطلع يجري ومعتز وطلع يجري مازن ركب العربيه وطلع علي المستشفى ومعتز وره وبوسي ومحمد من الصدمه متحركوش

 

 

وفاطمه وقفه عماله تضحك…. ههههه خلاص خلصت منك
بوسي قامت عليها ضربتها بالكف
بوسي… انتي اي حيو*انه ولا اي
فاطمه… اوعي ايدك دي واياك صوتك يعالي عليا انتي سامعه
محمد مسك ايد فاطمه… اتلمي ياروح امك ونادم علي الخدم ابراهيم ابراهيم
ابراهيم… نعم ياباشااا

 

محمد… تاخد الزفته دي تحطها في المخزن تحت لحد مجيلها
ابراهيم… حاضر ياباشااا يلا قدامي وخد فاطمه
بوسي بعياط… بابا هنعمل اي
محمد… تعالي نروح المستشفي وره مازن يلا
بوسي… يلا
مازن وصل المستشفي وجري علي الاستقبال
مازن… في واحدها جت هنا اسمها كيان
_جت ايمتا يافندم
مازن بصوت عالي… النهارده اخلصي

 

_اه في واحدها اسمها كيان في غرفه رقم سبع
مازن سمع رقم الغرفه وطلع يجري عليها اول موصل عند الغرفه وشاف واحد واقف قدامها رجله تقلت ومكنش قادر يمشي وعمال يكلم نفسه
… خلاص مش هشوفك تاني مستحيل يارب يكون كدب يارب رجعهالي انا مش عايز طلب غير ده منك واول موصل
_انت مازن المصري
مازن… اه
_انا يوسف اللي كلمت حضرتك وانا اسف

مازن… كيان ماتت
يوسف… لا عايشه انا اتلغبط بينها وبين حد تاني
مازن بفرحه… بجد طيب هي فين بسرعه

 

يوسف… في اوضه العمليات بيعملو ليها عملي في رجلها بس ادعيلها واسف والله علي الخبر واني مشوفتهاش وخبطها
مازن سابه وطلع يجري وقف قدام اوضه العمليات واول ما الدكتور طلع جري عليه
مازن…. ها يادكتور كيان عامله اي
الدكتور… انت مازن جوزها
مازن… اه هي عامله اي
الدكتور… زوجتك طول العمليه وهي عماله تقول في اسمك شكلها بتحبك اووي

 

مازن… طيب اخبارها اي دلوقتي
الدكتور… هي عملنا ليها عمليه في رجلها بسبب الحدثه فاممكن ترجع تمشي عليها وممكن تفضل زي مهي
مازن… طيب ممكن اشوفه
الدكتور… استنا شوي لم ننقلها اوضتها
مازن… حاضر وراح قعد علي الكرسي ورفع ايدو لفوق
مازن… الف حمد وشكر ليك يارب انك رجعتهالي يارب انا مش مهم ترجع تمشي ولا تفضل زي مهي المهم هي تخف يارب ومتسيبنيش ابدا يارب انا مقدرش

 

اعيش من غيرها ودموعه نزلت
يوسف وقف جمبه… انا اول مره اشوف حد بيحب مراته لدرجه انه يعيط عشانها ربنا يديمكم لبعض يارب
مازن… يارب
معتز جه جري علي مازن
معتز…. كيان فين
يوسف… كويسه هتطلع اوضه العمليات دلوقتي وشوي وتقدرو تدخلولها
بعد شوي محمد وبوسي جه

 

بوسي بعياط… مازن كيان فين
معتز قرب من بوسي… اهدي متخافيش كيان لسه عايشه
بوسي بفرحه… بجد يامعتز
معتز… اه اهدي
محمد… طيب هي فين دلوقتي
معتز… في الاوضه جو والدكتور بيفحصها
الدكتور طلع مازن والكل طلع يجري عليه
مازن… ها يادكتور
الدكتور… الحمدلله هي حالتها الصحيه تمام ام رجلها بقا هنعرف بس مش دلوقتي لم تفوق

 

مازن… طيب ممكن ادخلها
الدكتور… شخص واحد بس طيب
مازن طلع يجري علي كيان في الاوضه اول مدخل بدا يعيط وقعد جمبها
مازن… حبيبتي قومي والله انا اسفه كنت موت قبل معمل معاكي كدا قومي واعملي فيا اللي انتي عايزه انا مقدرش اعيش من غيرك انا من غيرك ولا حاجه قومي عشان خاطري وبدا يعيط وراح نام وهو ماسك ايدها جمبها
بليل
بوسي ومعتز نايمين في اوضه كل واحد علي سرير ومازن نايم وهو قاعد علي الكرسي علي ايد كيان علي السرير
كيان وهي بتحلم… مازن مازن اسمعني الاول وبعدين اتكلم مازن لا

 

مازن صحي علي صوتها…. كيان كيان حبيبي فوقي
كيان راحت حضنه… مازن لا متسيبنيش
مازن… متخافيش ياروحي انا جمبك اهو اهدي انتي بس
كيان شوي وفاقت وارحت بعدت عن مازن
كيان.. انت بتعمل اي هنا
مازن… انا موجود مكان مانتي موجوده
كيان… اطلع بر
مازن… مستحيل اسيبك ابدا انا اسف حقك عليا والله غصب عني
كيان… اي اللي غصب انت محبتنيش يامازن اطلع بر

 

مازن… والله حبيتك انا اموت من غيرك
كيان… اللي بيحب حد مش بيعمل فيه كدا مش بيبقا مش واثق فيه بر يامازن
بوسي ومعتز سمعو صوت كيان دخلو يجرو عليهم
بوسي اول مدخلت جرت علي كيان خدتها في حضنها
بوسي… اهدي بس اهدي

 

كيان بعياط… خلي يطلع بر انا مش عايزه
مازن وقف قبال وش كيان عشان معتز ولبسها النقاب… مش هطلع ياكيان ومش هسيبك ابدا
كيان… وانا مش عايزه اكون معاك
معتز… مازن سيبها لحد متهدا طيب
مازن… مش طالع وهفضل هنا جمبها
كيان… وانا مش عايزاك

 

مازن… لو مش عايزاني بوصي في عيني وقولي انك مش عايزاني
كيان… مش هبص واطلع بر وبتحرك نفسها بتبص لاقت صوابع رجلها اتحرقت
كيان بفرحه… مازن انا حركت صوابع رجلي
مازن… بجد وراح شال الغطه من علي رجلها حركيهم كدا
كيان…. اهو
مازن بفرحه… يادكتور يادكتور نادم علي الدكتور يامعتز
معتز… حاضر وطلع جري ينادم الدكتور

 

الدكتور جه… في اي
مازن… كيان حركت صوابع رجلها
الدكتور… وريني كدا وبدا يفحصها
الدكتور… كويس كدا جدا الف حمدلله على السلامة انك فوقتي وانك هترجعي تمشي تاني علي رجلك
كيان بفرحه… بجد يادكتور هقدر امشي
الدكتور… اه بس هتعوزي شوي تمرينات وشوي حاجات هكتبلك عليها عشان تبقا تمام
مازن… تمام يادكتور بس نقدر نحرجها ايمتا

 

الدكتور… في اي وقت براحتك بس المهم التمرينات لو توفرهالها فيه البيت يبقا خدها معاك براحتك
مازن… تمام يادكتور هنروح
الدكتور… تمام ابقا خلي بالكم منها
معتز… ان شاء الله انا هروح اعمل ورق الخروج
بوسي حضنه كيان… الف حمدالله علي السلامه ياروحي واخير خلاص
كيان بفرحه رفعت ايدها تدعي… الف حمد وشكر ليك يارب الحمدلله
مازن بفرحه… يلا نروح بيتنا بقا

 

كيان… مش هروح معاك انا هروح بيتي
مازن… بيت مين انتي مراتي وهتروحي معايا
كيان… وانا قولت مش هروح معاك

 

بوسي… بس اهدو كيان هتيجي الفله معايا
مازن… كيان هتروح علي شقتها
كيان… مش هروح في المكان اللي اترميت فيه قدام الباب وعيطت
مازن… حقك عليا انا اسف
كيان… واي يفيد الاعتزار بعد اللي عملتو

 

بوسي… بس احنا في المستشفى كيان اخر قرار هتيجي عندنا الفله
مازن بحزن.. ماشي وانا موافق
بوسي… هتيجي عشان بابا مش قولتي انه بقا بيتك خلاص يبقا تسكتي
معتز خلص ورق الخروج…. ها خلصت يلا
مازن… يلا وجه يقرب نحيته كيان ويشيلها
كيان… لا ابعد بوسي ساعديني اقعد علي الكرسي لحد مقدر امشي عدل مش محتاجه حاجه من حد
مازن رجع وقف بعيد وهو زعلانه
بوسي سعدتها وقعدت ومشوي عليا البيت

 

بوسي… بس احنا في المستشفى كيان اخر قرار هتيجي عندنا الفله
مازن بحزن.. ماشي وانا موافق
بوسي… هتيجي عشان بابا مش قولتي انه بقا بيتك خلاص يبقا تسكتي
معتز خلص ورق الخروج…. ها خلصت يلا

 

 

مازن… يلا وجه يقرب نحيته كيان ويشيلها
كيان… لا ابعد بوسي ساعديني اقعد علي الكرسي لحد مقدر امشي عدل مش محتاجه حاجه من حد
مازن رجع وقف بعيد وهو زعلانه
بوسي ساعدت كيان وقعدت ومشوي علي البيت
في البيت

 

كيان… بوسي ساعديني اطلع فوق عشان ارتاح
مازن… خديها علي اوضتي يابوسي
كيان… مش هقعد معاك في نفس الاوضه ولا هقعد معاك خالص
مازن… كيان انا لحد دلوقتي مش راضي اغصبك علي حاجه وسمعت كلامك وجينا هنا فبس بقا يلا يابوسي خديها اوضتي
محمد… مازن يابني بص طيب
مازن بعصبيه…. بابا ياريت محدش يدخل بيني انا ومراتي يلا علي الاوضه يابوسي
بوسي….. حاضر يلا ياكيان

 

كيان بحزن… يلا
كيان ماشيه مع بوسي ومالت وكانت لسه هتقع مازن جري عليها سندها
مازن بزعيق لبوسي…. مش تاخدي بالك
كيان… هي ملهاش ذنب انا اللي معرفتش اتوازن
مازن…. امممم وراح مميل عليها وشالها
كيان… نزلني انا هعرف اطلع لوحدي
مازن…. هس كلمه تاني وهطلع علي العربيه ونروح شقتنا وراح خدها وطلع

 

معتز…. مش تحاسبي يابت انتي
بوسي بضحك… اسكت انت طلعتها كدا احسن بص
معتز… لا والله يبقا انتي عملتي كدا قصد
بوسي…. ههههه ناصح يامعتزتي
معتز… انتي قولتي يا اي
بوسي… مقولتش حاجه انا هطلع ارتاح سلام وسابته ومشت
معتز… هتغلبيبني انا عارف عمي بقولك
محمد…. اي يابني
معتز… متجوزني اخر صبرك ده

 

محمد برفع حاجب… لا والله طيب روح قولها ولو وافقت انا موافق يلا سلام هروح الشغل 😂😂😂
معتز… اشطااا وانا هخليها توافق
عند مازن وكيان
مازن وصل الاوضه وراح منزل كيان علي السرير

 

كيان فضلت متنحه للاوضه وعماله تتفرج عليها وهي مذهوله لحد ما مازن دخل الحمام وطلع
مازن… مالك قاعدها ليه كدا في حاجه مش هتدخلي تغيري
كيان…. انت جبت صوري دي منين
مازن… من العصفوره اخلصي هتدخلي الحمام تغيري
كيان… قول الاول جبتهم منين

 

مازن… احنا مش متخاصمين فدي حاجه تخصني يلا البجامه اهي وتعالي اساعدك لحد الحمام
كيان… احنا مش متخاصمين تساعدني ليه وراحت بدات تقوم وتتحرك لوحدها براحه ومازن واقف مركز معاها احسن تقع وجت تقع مازن جري عليها بس هي لحقت نفسها وسندت علي الحيطه
كيان… مش محتاجك
مازن… ماشي يلا ادخلي وكيان دخلت تغير وهو قعد فتح الاب وبدا يشتغل عليه
كيان خلصت وطلعت وواقفه عماله تتلفت في الاوضه ومازن مركز معاها بس مش بيتكلم وكيان راحت نحيت السرير وهي عماله تتسند علي الكراسي وتمشي براحه احسن متقع
كيان… اطفي النور عايزه انام

 

مازن… اخلص شغل وهطفيه
كيان… وانا عايزه انام
مازن… هوف وقام وطفاء النور وقعد يكمل شغل وبعد شوي لم زهق وحس انها نامت راح قافل الاب وراح ينام جمبها واول ما جه يرقد جمبها
كيان فتحت عينها…. انت جي هنا ليه
مازن… انتي مجنونه يابت انتي هو اللي بيجي علي السرير ويرقد ليه
كيان… عشان ينام
مازن… كويس انك عارفه يلا نتخمد بقا
كيان… وهو انت هتنام جمبي
مازن… امال انام جمب امي كيان دماغي مصدعه فنامي وسيبيني انام يلا

 

كيان… خلاص نام انت هنا وراحت قايمه
مازن… رايحه فين
كيان… هنام علي الصوفايه هناك
مازن… كيان انتي تعبانه فنامي هنا عشان رجلك
كيان…. مالكش فيه وراحت قايمه
مازن … براحتك وعمل نفسه نايم وهي راحت وفضلت تتقلب وقلقانه ومش عارفه تنام
كيان… هوف بقا وبصت علي مازن لقته نام كيان انا اقوم انام علي السرير ولم الفجر ياذن اقوم ارجع هنا من غير ميعرف وراحت قامت رقدت جمبه ومازن راح شدها في حضنه وهي انصدمت

 

مازن…. هوس نامي عشان هموت وانام تصبحي على حاجه حلوه شبهك
كيان بصوت واطي…. تكون انت
عند فاطمه محبوسه في اوضه المخزن ومربطه رجلها وايدها
فاطمه… انا لازم اخرج من هنا بي اي طريقه فكري يافاطمه فكري بسرعه وبتتلفت في الاوضه لاقت جزاز مكسور فراحت حاولت تمسكه وتقطع بيه الحبل بتاع ايدها اللي مربوطه بيه واول مقطعتو
فاطمه… ايو كدا اخير وبتبص لاقي الباب بيتفتح رجعت ايدها لورها تاني

 

_خدي الاكل اهو واطفحي
فاطمه… ماشي واول ملف وجه يطلع قامت وضربته علي دماغه قبل ميطلع ويقفل الباب
فاطمه…. ان مربيتكم بس استنو وطلعت تجري علي بر
_رايحه فين يافاطمه
فاطمه لفت… هكون رايحه فين يعني هربانه
ملك… طيب تعالي اطلعك احسن محد يشوفك يلا
فاطمه… بسرعه يلا وملك خدتها هربتها
الصبح

 

كيان صحت لاقة نفسها لسه في حضن مازن قعدت تبص لاملامحه وحطت ايدها علي دقنه
مازن وهو مغمض… عاجبك دقني
كيان بتوتر… ها
مازن… انتي لسه هتقولي ها وراح باسها علي خدها صباح الجمال يافرولتي
كيان… صباح النور صاحي بدري ليه
مازن… عندي شغل مهم

 

كيان… اممم ماشي
مازن… اممم طيب بصي هخلص شغلي واجي تكوني قاعدها بتذاكري عشان هاجي اشرحلك المحاضرات اللي فاتك وتعوضي
كيان… مش النهارده طيب
مازن… بطلي كسل يافرولتي وراح مسكها من خدها
كيان…. طيب
مازن قام اخد دش ولبس وراك الشركه وكل شوي يرن علي كيان ويطمن عليها
مازن… ها عامله اي دلوقتي

 

كيان…. مازن خلاص انا كويسه لحد دلوقتي كلمتني عشر مرات وكل مره بينها والتانيه نص ساعه فين شغلك اللي كنت بتقول عليه
مازن… موجود وبشتعل اهو
كيان… لا والله اقفل وشتغل وخلي بالك من الشغل
مازن… خلاص متزعقيش طيب خلي بالك من نفسك
كيان… حاضر سلام
مازن… سلام
مازن قفل مع كيان وقعد يشتغل وبيبص لاقي رساله وصلتلو فتحه وبيقرا اللي فيه
فاطمه… مازن سيباكم كام يوم تتهنو ببعض بس ابقا خلي بالك منها بعدين عشان المره دي خلاص مافيش ولا غلطه وهتودع كيان فيها فابقا ودعها اليومين دول توديع النهايه فاطمه

 

 

كيان…. مازن خلاص انا كويسه لحد دلوقتي كلمتني عشر مرات وكل مره بينها والتانيه نص ساعه فين شغلك اللي كنت بتقول عليه
مازن… موجود وبشتعل اهو
كيان… لا والله اقفل وشتغل وخلي بالك من الشغل
مازن… خلاص متزعقيش طيب خلي بالك من نفسك
كيان… حاضر سلام

 

 

مازن… سلام
مازن قفل مع كيان وقعد يشتغل وبيبص لاقي رساله وصلتلو فتحه وبيقرا اللي فيه
فاطمه… مازن سيباكم كام يوم تتهنو ببعض بس ابقا خلي بالك منها بعدين عشان المره دي خلاص مافيش ولا غلطه وهتودع كيان فيها فابقا ودعها اليومين دول توديع النهايه فاطمه
مازن اول مخلص قرأ مسك مفاتيح العربيه وطلع جري من الشركه علي البيت
مازن وهو سايق العربيه التلفون رن… الو
محمد… سمعت انك كنت طالع تجري بر الشركه في حاجه

”رواية أحببتها رغم Aجزها ” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top