رواية أحببتها رغم Aجزها (كامله جميع الفصول)

احببتها رغم عجزها

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

كيان… طب
مازن… وفي سنه كام
كيان… رابعه
مازن… وانتي هتكملي تعليم وهتكملي معاها عشان تساعدك وانا هشتغل دكتور في الجامعه عندك وكمل وساعد بابا في شركه لحد مقدر اعمل شغل لوحدي
كيان بفرحه…. بجد هتكمل يامازن
مازن… اه بس لو انتي وافقتي تحققي حلمي غير كدا لع

close

 

كيان… بس انا
مازن… انتي مافكيش حاجه هتكملي ولا لا
بوسي… وافقي عشان هو يوافقك
كيان بتفكير ويائس…. ماشي موافقه
مازن… فكي التكشيره دي الاول وفين الابتسامه الحلو
كيان… اهي 😊😊
مازن… ايو كدا قلبي ياناس

 

ملك… ها عرفتي حاجه
فاطمه… لا ومحدش قالي حاجه حتي مازن ندمت عليه الصبح ومردش عليا
ملك…. طيب العمل اي
فاطمه… هنعرف بليل هيجي ونعرف كل حاجه واستني عليا
ملك… لم نشوف
بليل
مازن وبوسي وكيان خلصو كل حاجه وروحه البيت في البيت
مازن قعد…. ها اخير خلصنا

 

بوسي … تعبتوني معاكم
فاطمه… حمدلله على السلامة
مازن… الله يسلمك اخبارك اي
فاطمه… الحمدلله بخير وانت
مازن.. الحمدلله بخير
فاطمه… ها كنتو فين
مازن… روحت قدمت علي شغل في جامعه كيان
فاطمه… بستغراب جامعه كيان كيف
مازن… اممم نسيت اقولك كيان رجعت تكمل تعليمها في الجامعه

 

فاطمه… اممم الف الف مبروك ياكيان
كيان…. الله يبارك فيكي مش يلا نروح بقا عشان ارتاح
مازن… اشطااا يلا ياقلبي يلا سلام بوسي الم ابقا سلميلي علي بابا بقا
كيان… وانا كمان
بوسي…. حاضر سلام
مازن… هتعوزي حاجه يافاطمه
فاطمه… تسلم سلام
مازن…. سلام

 

فاطمه… ها كنتو فين
مازن… روحت قدمت علي شغل في جامعه كيان
فاطمه… بستغراب جامعه كيان كيف
مازن… اممم نسيت اقولك كيان رجعت تكمل تعليمها في الجامعه
فاطمه… اممم الف الف مبروك ياكيان
كيان…. الله يبارك فيكي مش يلا نروح بقا عشان ارتاح

 

مازن… اشطااا يلا ياقلبي يلا سلام بوسي الم ابقا سلميلي علي بابا بقا
كيان… وانا كمان
بوسي…. حاضر سلام
مازن… هتعوزي حاجه يافاطمه
فاطمه… تسلم سلام
مازن…. سلام
مازن خد كيان وروحو البيت

 

كيان… اه عايزه انام
مازن… وانا كمان
كيان بتحسس علي الكرسي ملقتش السناده اللي بتبقا عليه
كيان… مازن فين السناده اللي كانت هنا في الكرسي
مازن… معرفش يمكن وقعدت منك واحنا بر
كيان بحزن… وقعت كيف دي تذكار من واحدها صحبتي ومعايا من زمان

 

مازن… متزعليش اجبلك واحدها شبها
كيان بتبص حوليها… بس اهي واقعه هناك اهي
مازن قام جابها… خدي ياختي اهي يلا ننام بقا
كيان… حاضر بس خدها طلعها في اوضه الجلوس بر والصبح نبقا نركبها
مازن… حاضر لم نشوف اخرتها بقا يلا عايز انام
كيان… حاضر متزعقليش

 

مازن… انا جيت جمبك يابت انتي وخد منها البتاعه وطلع يحطها بر ودخل لاقها طلعت البجامه بتاعتها من الدولاب وداخله الحمام
مازن… استني انا هدخل الاول
كيان… انا الاول
مازن… كيان بصي
كيان لفت… في اي وراح هو دخل
كيان… ياغشاش ماشي لم تطلع

 

عند فاطمه قاعدها وفاتحه الاب
فاطمه… اوبس طلعو البتاعه دئ بر ليه مش كفايه وقعوها ومخدوهاش معهم هوف هوف
ملك دخلت عليها وهي متعصبه
ملك…. مالك فيكي اي
فاطمه… زهقت من الزفته كيان دي بحس انها عارفه كل حركه ليا وبتعمل عكسها
ملك… كيف

 

فاطمه… اممم فكك المهم انا فكرت في خطه ولازم ننفزه في اقرب وقت عشان نخلص
ملك… اي هي الخطه دي احكيها
فاطمه… بصي ياستي هنعمل…………. وبس كدا
ملك…. يابنت الاي دي خطه جامده بس عرفتي ده كله كيف
فاطمه… عيب عليكي انا مخابرات 😌😌
ملك…. هههه جامده يابت يلا ننام بقا
فاطمه… اشطااا يلا تصبحي علي خير
ملك… وانتي من اهله

 

عند كيان ومازن غيرو ورقدو عليكي السرير
مازن… يلا اطفي النور خلينا ننام
كيان حا ولسه هتكمل لاقه تلفونها رن راحت قامت قعدت ولم شافت اللي رن فرحت
مازن استغرب… مين
كيان… حمزه حبيبي
مازن بعصبيه… حمزه اي ياروح امك خلي ليلتك تعدي
كيان… وه وه اهد ده حمزه الولد الصغير ابن صحبتي
مازن… مذكر ده ولا مش مذكر

 

كيان…. مذكر
مازن… يبقا تتلمي في يومك وتتكلمي معا حلو اسمو حمزه بس
كيان بفرح من غيره مازن… حاضر
مازن… شاطره يلا اقفلي عشان ننام والصبح ابقا كلميه
كيان… وحياتي عندك اكلمه حبه صغيرين
مازن… صبرني يارب ماشي بس تخلصي بسرعه وتتكلمي عدل
كيان… حاضر وراحت فتحت
حمزه…. قلبي عامله اي

 

كيان… الحمدلله بخير وانت عامل اي يارو ومازن بصلها كيان…. ياحمزه
حمزه… الحمدلله بخير ياقلبي مدام انتي بخير فينك مش بترني عليا ليه اديلك يجي يومين مش بتكلميني
كيان… حقك عليا مكنتش فاضيه اليومين دول
حمزه… مدام عندك سبب مسامحك بس اوع تتكرر تاني
كيان ببتسامه… متخافيش مش هتتكرر تاني ابدا
مازن لم لاقي كيان مبسوطه وهي بتكلمه اتعصب
مازن.. افتحي مكبر الصوت
كيان بصوت واطي…. ياختي ياختيييييي
مازن… اخلصي

 

 

كيان… حاضر وفتحت مكبر الصوت
حمزه رحتي فين
كيان… موجوده اهو امال فين ماما
حمزه… طلعت تجهز الاوضه بتاعتي وتطلع لبس لبابا وانا استغليت الفرصه لانها بتغير لم بتسمعني انا وانتي
كيان… ههههه بتغير دي هبله
حمزه… لا متقوليش علي ماما كدا عيب انتي قولتليلي عيب نشتم الكبار
كيان… اوبس اسفه
حمزه… اشطااا سماح المره دي بقولك عايزك تحكيلي قصص زي زمان لم كنا عندك وبتحكيلي لحد منام

 

كيان… من عيوني بس مش النهارده عشان هنام
حمزه… اشطااا نبدا من بكرا
كيان… ماشي يلا بقا تصبح على خير
حمزه… وانتي من اهل الخير ياقمري
مازن… بتحكيلو حكايات وحوديد وينام واكيد كنتي بتاخدي في حضنك وانا تقوليلي مبعرفش انام وحد جمبي
كيان… مازن بطل هبل في حد يغير من عيل صغير
مازن… انا مش غيران ويلا نتخمد
كيان بزعل من صوته العالي ليها… ماشي يلا

 

مازن رقد وادها دهرو وعمل نفسه نام و كيان زعلت اكتر
بعد شوي مازن لم حس انها نامت لف وشه ليها وشدها في حضنه وبصوت واطي… انا عارف اني كنت متعصب عليكي بس غصب عني مش عايز حد يلمسك ولا يجي جمبك ولا تكلميه غيري حتي لو مين انا اسف وحقك عليا لو زعلتك بس انتي الوحيدها اللي مش بقدر امسك عصبيتي في اي حاجه تخصك وراح بايسها علي دماغها تصبحي علي حاجه حلوه زيك ياروح قلبي
كيان وهي مغمضه عنيها وسامعه كل حاجه وفرحانه… تكون انت الحاجه الحلوه دي ياحياتي وراحو حضنه بعض ونامه
الصبح مازن وكيان صحو وبيلبسه وبيجهزو نفسهم عشان يمشو علي الجامعه
كيان… مازن يلا تعال اربطلي النقاب
مازن… اربطي انتي انا بلبس الجزمه

 

كيان بطفوله… لا تعال اخلص
مازن… حاضر هاتي متتعوديش علي كدا
كيان… محدش هيربطلي النقاب الصبح غيرك
مازن… طيب خلصتي
كيان… اه
مازن… يخربيت جمال امك متيجي نقعد
كيان… لا والله بعد كل اللي انت عامله والنشاط بتاعك نقعد يلا
مازن… اممم طيب لو لقيت حد بصلك هموته

 

كيان… وه وه وه هنتحكم في بص الناس ولا اي
مازن… ماليش فيه
كيان… يلا بس واستهدا بالله
مازن… لا إله إلا الله يلا
كيان… اشطااا يلا
وطلعو عدو علي بوسي وخدوها معاهم وراحو وصلوالجامعه
مازن… بوسي خلي بالك من كيان ولو حصل حاجه رني عليا
بوسي… حاضر من عيوني
مازن… حبيبتي خلي بالك من نفسك ماشي ولو عوزتي حاجه ولا حصل وحد ضايقك رني بس
كيان… حاضر متخافش
مازن… هتنزلو هنا
كيان… ها هنا كويس عشان انت عارف كلام الناس ان اكيد رجعت وكملت عشان هو هيساعدها وينجح مهو جوزها والكلام الكتير ده

 

مازن… ماشي ياروحي اللي يعجبك اعمليه
كيان… تسلملي يلا يابوسي
بوسي… يلا ياحبيبتي
عند فاطمه… ها جاهز نبدا ننفز من النهارده في الخطه
_اكيد جاهز
فاطمه… اشطااا بالتوفيق
_للجميع سلام

 

فاطمه…. سلام
في المحاضره
كيان… ها اخير خلصت الواحد زهق
بوسي…. ههههه زهقتي من محاضرتين بس
كيان… اه والله وصوت من ورها
.. كيان البنهاوي هنا ورجعت نورت الجامعه
كيان بتتلفت للصوت… مين معتز
معتز… كويس انك لسه فاكرها اسمي اخبارك اي

 

كيان… الحمدلله بخير وانت اخبارك اي
معتز… تمام بس اي ده انتي تعرفي بوسي
بوسي.. اه بتكون بنت عمو وانت مالك اصلا
معتز… ليه بس الغلط ده
بوسي… اذا كان عاجبك
كيان… في اي مش طيقه ليه

 

بوسي… فكك يلا عشان نروح المحاضره
معتز… لسه فاضل خمس دقايق
كيان… عقبال ما نوصل
معتز.. طيب بس بقولك عايزين نشوفك تاني
كيان… ان شاء الله
كيان راحت هي وبوسي علي المحاضره وكان الدكتور دخل
بوسي…. يلهووي الدكتور دخل وده صعب محدش بيدخل ورها

 

 

كيان… طيب العمل اي دلوقتي
معتز… هو دكتور مين اللي عليكم
بوسي.. وانت مالك
معتز… اخلصي وانا ادخلكم
كيان…. قولي خلي يدخلنا يلا
بوسي.. دكتور حاتم
معتز… اشطااا تعالي وراي وخبط ودخل
معتز…. اسفين يادكتور لو سمحت دخل دول عشان يخصوني وكانو معايا
كيان… مازن يالهوووي

 

 

كيان راحت هي وبوسي علي المحاضره وكان الدكتور دخل
بوسي…. يلهووي الدكتور دخل وده صعب محدش بيدخل ورها
كيان… طيب العمل اي دلوقتي
معتز… هو دكتور مين اللي عليكم
بوسي.. وانت مالك
معتز… اخلصي وانا ادخلكم
كيان…. قولي خلي يدخلنا يلا
بوسي.. دكتور حاتم
معتز… اشطااا تعالي وراي وخبط ودخل
معتز…. اسفين يادكتور لو سمحت دخل دول عشان يخصوني وكانو معايا

 

 

كيان… مازن يالهوووي
مازن اول مشافهم اتعصب
معتز… اي ده امال فين دكتور حاتم
مازن بعصبيه… ليه
معتز… مش هو اللي بيدي الماده دي
مازن… اه وانا اللي هديها مكانه
معتز.. اممم طيب ممكن يدخلو
مازن بعصبيه…. لا

 

بوسي… مازن هينفخنا ياختيي
كيان… وحياتك اسكتي دانا مش علي بعضي وخايفه ده هيق*تلني
بوسي… ههههه الف مبروك تستاهلي
كيان… اتلمي بعد اذنك ممكن ندخل يادكتور ومش هتتكرر تاني
مازن بعصبيه… قولت لا يعني لا
كيان بحزن والدموع ماليه عينها… تمام اسفين بعد اذنك
مازن شافها كدا مستحملش… امممم ممكن تدخلو المره دي بس المره الجاي مافيش مسامحه يلا ادخلو
معتز… شكرا يادكتور بعد اذنك ومشي
مازن بدا يشرح ومش معبر كيان خالص وكيان زعلانه بسبب انه زعقلها وانه متجاهلها

 

عند فاطمه
فاطمه… ها الاخبار اي
_عسل عسل
فاطمه… بجد يامعتز يعني الخطه ماشيه مظبوط وهتنجح
معتز… اكيد دانتي مشوفتهوش كلمها كيف لم انا جيت معاهم
فاطمه… اشطااا بقا هو ده الكلام
معتز… يلا هسيبك عشان وراي مشوار دلوقتي

 

فاطمه… ماشي روح
معتز…. تمام سلام
عند مازن خلص المحاضره وطالع وكذا بنت وقفت حوليه
بسمه… دكتور بعد اذنك هو انت اللي علطول هتدينا
مازن… اه في حاجه شرحي مش كويس
بسمه…. نو نو شرحك جميل جدا يادكتور ويارب دايما انت اللي تدينا
مازن… شكرا
كيان قاعدها تتفرج علي كلام البنات معا بمياعه وهتفرقع وهو مطنشه خالص ومتجاهلها
كيان بحزن وعصبيه… يلا يابوسي

 

بوسي… طيب استني نشوف مازن عشان نروح سوء
كيان… الدكتور مازن مش فاضي من البنات يلا نروح اخلصي ولا همشي وسيبك وراحت حركت الكرسي ومشت
بوسي مشت ورها… استني جي اهو معاكي خلاص
مازن خلص وبيتلفت عليهم ملقهمش راح رانن علي بوسي
مازن… الو انتو فين
بوسي… احنا قربنا نوصل البيت
مازن بعصبيه…روحتو كيف ومستنتونيش ليه
بوسي… انت مكنتش فاضي

 

مازن بعصبيه… طيب سلام ولم اجي وطلع ركب العربيه
عند فاطمه…. ها عملتي اي
بسمه… كله تمام ولعتهم
فاطمه… شاطره يابت تعليمي
بسمه… اكيد المهم هشوفك ايمتا وحشاني
فاطمه… يومين كدا واشوفك
بسمه… تمام ياحبيبتي سلام
فاطمه… سلام
بوسي وكيان وصلو البيت وبيبصه لاقي مازن داخل وراهم

 

مازن بعصبيه… مستنتنيش ليه
بوسي… مهو انت مكنتش فاضي وكيان سابتهم ودخلت
مازن بعصبيه… مش انا بتكلم ولا مينفعش تتكلمي معايا وينفع مع الاستاذ معتز
كيان بعصبيه وعياط… وانت مالك مهو انت بتقف وتتكلم وتهزر ولا انت احسن في اي
مازن بعصبيه… كيان متعصبنيش
محمد دخل علي صوتهم العالي وفاطمه نزلت من فوق
محمد… في اي مالكم

مازن… اسال الاستاذه
فاطمه… في اي ياكيان مالكم
كيان… عندكم الاستاذ اهو اسالو في اي
فاطمه قربت من مازن…. مالك يامازن فين اي
محمد… متخلصو وتنطق انتو الاتنين هو احنا هنتحايل عليكم
بوسي… مازن زعلانه ومتعصب عشان كيان كلمت واحد زميلها من ايام مكانت في الجامعه
محمد وفيها اي يامازن ده زميلها واكيد مشافوش بعض من فتره فبيسلمه علي بعض

 

مازن…يسلمووو اي ده داخل يقولي دخلهم عشان دول يخصوني وكانو معايا وبطريقه زباله
محمد… يابني اهدا مينفعش كدا
مازن… اهد اي وقرف اي
محمد… طيب كيان زعلانه ليه
بوسي بضحك… عشان الاستاذه شافت الاستاذ واقف مع كام بنت وبيهزرو
محمد… يحلاوه يعني رحتو يوم وتعصبته بسبب موضيع تافها زي دي امال لم تفضلو شوي تاني هتعملو اي كدا مازن يسيب الجامعه لام كيان تسيبها مش كل يوم علي الحال ده
كيان ومازن في صوت واحده…. محدش فينا هيسيب الجامعه
محمد… امال هتفضلو كدا تتخانقو مع بعض

 

مازن بص لكيان وكيان بصتلو وهي عيونها كلها دموع
بوسي… انا وكيان سيبنه بعد مجه وسلم علينا سيبنه وبعدين جينا دخلين ودكتور حاتم اللي كان مكانك صعب فهو لم لقانا خايفين طلب ان هو يدخلنا فوافقنا بس مافيش حاجه حصلت
مازن… يلا نروح
كيان… انا هنام هنا مش هروح
مازن… هتروحي معايا
محمد.. براحه اهدا كيان مينفعش تنامي بر البيت وجوزك في البيت يلا روحي معا جوزك عيب
كيان… يلا

 

مازن…. سلام وسابهم وطلع ركب العربيه وركبها ومشي
فاطمه في الاوضه عماله تغني وترقص
فاطمه… هههههه ولسه لم انا في البدايه وخليتكم كدا ام لما ازود تاني هتعملو اي ان مخليتكم بعدو عن بعض مبقاش انا وبدات تغني وترقص تاني ملك دخلت عليها
ملك… اي الروقان ده اي حصل
فاطمه… خطتي بدات تنجح

 

ملك… بجد اي حصل
فاطمه… مازن وكيان اتخانقو وزعلانين من بعض واي عسل
ملك… بجد
فاطمه.. امال بهزر معاكي وبتبص حست بحد واقف
فاطمه… طيب ياماما ملك تصبحي على خير
ملك بستغراب… وانتي من اهل الخير وفاطمه شاورتلها بعينها ان في حد راحت ملك سابتها وطلعت
عند كيان ومازن

 

مازن دخل الحمام غير وطلع رقد علي السرير وكيان دخلت وغيرت وطلعت وعماله تحاول تطلع علي السرير مش عارفه
راح مازن شافها وهي بتحاول راح نزل راح شايلها من علي الكرسي وحطها علي السرير وفرش عليها البطانيه ورجع مكانه
كيان شدت البطانيه ودتو دهرها ونامت
مازن ولع سجاره وقعد يشربها
كيان عايزه تكلمه تقوله يطفيها بس مش راضي عشان زعلانين ولم لاقته ولع التانيه
كيان… اطفي الزفته دي عشان صحتك
مازن… مالكيش دعوه بصحتي

 

كيان اتغاظت قامت خدت السجاره من بوقه وهي مولعه وطفتها
كيان… احنا مش قولنا منشربش سجاير تاني
مازن… مهو انا مكنتش بشربه عشان انتي مش بتحبيها وبما ان احنا مش هنام جمب بعض يبقا اشربها
كيان… وحيات طنط يعني لو موت هتفضل تشرب
مازن بعصبيه… متجبيش سيرت الموت تاني انتي سامعه
كيان… طيب اتلم
مازن… هاتي بوسه طيب الاول 😉

 

كيان بضحك… لا والله عيل فصيل
مازن… بس بيعشقك
كيان… مهو واضحك دانت محصلتش اللي بيحب بس
مازن مسك ايدها… غصب عني انتي عارفه اني بغير عليكي جامد
كيان… بس بتثق فيا صح
مازن… بثق فيكي اكتر من نفسي
كيان… يبقا تكون عارف ان مستحيل يكون في حاجه عارف يامازن انا من زمان وانا بحلم ابقا معاك وابقا مراتك واهو بقيت مراتك بس حياتنا كلها خناق

 

مازن… انتي كنتي بتحبيني بقا
كيان… هههه بحبك دي كلمه قليله علي اللي انا كنت فيه بسببك
مازن… لدرجه دي احكي طيب يلا
بس استني وراح نايم علي رجلها ولافف دارعها علي ركبته ومسكه
مازن… ها احكي
كيان. احكي اي يلا ننام
مازن… احكي وحياتي عندك
كيان… صبرني يارب بص ياعم

 

مازن… عم اممم كملي خلينا نخلص
كيان…. فاكر اول مره جيت عندنا وانا عندي 10سنين
مازن… اه
كيان… من ساعتها وانا بحبك وكنت علطول اسال بوسي عليك وكل حاجه بتعملها كنت بعرفها وبعرف بتحب تاكل اي ومبتحبش اي وبتنام ايمتا وتصحا ايمتا وكل حاجه
مازن.. كل ده

 

 

كيان… ده كله قليل دانا بدمن حاجه اسمها مازن في حياتي وكنت باكل واشرب زيك واصحا ونام معاك وكل حاجه وانت كنت مش معبرني حتي لو اي
مازن… طيب اقولك سر بس ثغنن
كيان.. قول
مازن… ووانا كمان كنت بحبك من زمان بس لم سافرتي بدات انسا وابعد ولم ظهرت فاطمه حبيتها
كيان… بجد يعني انت كنت بتحبني
مازن… اه ياحيات مازن
كيان… بعشقك ياقلب كيان
مازن… وانا كمان ياروحي ونامه

 

 

كيان… من ساعتها وانا بحبك وكنت علطول اسال بوسي عليك وكل حاجه بتعملها كنت بعرفها وبعرف بتحب تاكل اي ومبتحبش اي وبتنام ايمتا وتصحا ايمتا وكل حاجه
مازن.. كل ده
كيان… ده كله قليل دانا بدمن حاجه اسمها مازن في حياتي وكنت باكل واشرب زيك واصحا ونام معاك وكل حاجه وانت كنت مش معبرني حتي لو اي
مازن… طيب اقولك سر بس ثغنن
كيان.. قول
مازن… ووانا كمان كنت بحبك من زمان بس لم سافرتي بدات انسا وابعد ولم ظهرت فاطمه حبيتها

 

كيان… بجد يعني انت كنت بتحبني
مازن… اه ياحيات مازن
كيان… بعشقك ياقلب كيان
مازن… وانا كمان ياروحي ونامه
الصبح مازن وكيان صحو ولبسه وفطرو
كيان لسه هتربط النقاب.

 

مازن… بتعملي اي
كيان… هربط النقاب عشان نمشي اخرنا يلا
مازن خدو منها… احنا مش قولنا انا اللي اربطه دايما
كيان… اوبس نسيت معلش يلا اربطه طيب
مازن ربط النقاب… اشطااا كدا احسن يلا بقا نمشي

 

كيان… لا والله ارفعو شوي
مازن… كدا حلو يلا واه قبل ماامشي
كيان بزهق… اي
مازن…. احنا لينا بيت ولا لا
كيان بستغراب… اه ليه
مازن… يبقا نتخانق نكسر بعض في بيتنا مش بر البيت برضو البيت احنا عادين ولا كان في حاجه ماشي
كيان بفرحه من كلام مازن…. ماشي

 

مازن… ايو كدا قلبي اللي بيسمع الكلام يلا ومشو وعدو علي بوسي خدوها معاهم وراحو
في الجامعه كيان قاعدها هي وبوسي في الجنينه وبيبصه لاقي مازن واقف وواقف حولي خمس بنات
كيان بعصبيه.. شوفي البيه واقف كيف
بوسي… يلهوووي البت اللي واقف دي لابسه بلوزه تجنن
كيان… لا والله متشلنيش

 

بوسي…. ده شغلو يعني هم اكيد بيسالو عن حاجه اهدي
مازن وهو واقف لاحظ كيان وهي في الجنيه وباصه عليها
مازن في سرو… ياختييي دي هتنفخني النهارده ربنا يسترها
_دكتور دكتور سرحت فين
مازن… بعد اذنكم ونكمل وقت تاني
_تمام يادكتور اتفضل
مازن سابهم وراح عند كيان وبوسي.

 

مازن… القمرات بيعملو اي هنا
كيان… بنتفرج علي واحد واقف وحوليه خمس بنات
بوسي بهزار… مازن انت تعرف البنت اللي لابسه بلوزه وردي دي
مازن بستغراب… مين قصدك حنان
بوسي… اه اصل بلوزتها حلوه ابقا عرفني عليها اشوفها بتجيب البس منين

 

كيان… ويعرفك ليه عليها روحو دلوقتي مهي موجود اهي
مازن… بطلي هزار بقا دي مولعه لوحدها وراح نزل علي ركبته قدامها ورفع راسها وحط عينه في عينها
مازن… مش انتي بتحتاجي حاجه مش فاهمه بتروحي لدكتورك يشرحه
كيان بزعل طفولي… اه
مازن… طيب وشغل الدكتور اي مش يفهمك اللي مش عارفه ويساعدك

 

كيان… اه
مازن… طيب حبيبتي زعلانه ليه دلوقتي وشايفه جوزها بيعمل شغلو كويس
كيان…. عشان اش بحب اشوف حد واقف جمبك ابدا ويبصلك
مازن… وانا مهم حد يقف جمبي ولا يبصلي مش هيملي عيني وقلبي غير ملاكي
كيان ببرئ… بجد

 

مازن خبطها علي راسها… انتي هبله يابت هي دي محتاجه سوال يلا بقا علي محاضراتكم عشان عامل مفاجأة لحبيبتي
كيان… اي هي
مازن… اول حاجه هي مفاجأة ومينفعش تتقال تاني حاجه انتي هنا طالبه عندي اش حبيبتي فمينفعش اقول 😂😂😂😂
كيان… رخم
مازن… بس بدمنك
بوسي… متراعو مشاعر امي بقا انتو الاتنين
مازن بضحك هو وكيان… واحنا مالنا متتنيلي وتحبي ومتوجيش دماغنا

 

بوسي…. مهو مافيش واحد مزز يتحب
معتز من وراهم… في مزز كتير بس انتي مبتشوفيش
بوسي… والله محدش جاب ليك سيره
معتز… اي ده دكتور مازن هنا وقاعد ليه كدا فيكي حاجه ياكيان انتي كويسه
كيان… لا مافيش حاجه

 

مازن… وفيها اي لم ابقا هنا عادي
معتز… لا عادي براحتك بس استغربت المهم اتشرفت بيك
مازن… شكرا يلا ياكيان انتي وبوسي علي محاضراتكم
معتز… محاضراتهم لسه فاضل عليها ربع ساعه خليهم
مازن بعصبيه… وانت اي عرفك
معتز… انا بحب اعرف اي حاجه تخص كيان

 

مازن اتعصب وراح ضاربه بوكس في وشه 🙂
كيان… مازن اهد
معتز… انت اتعصبت ليه كدا يادكتور هو في حاجه بينكم ولا اي
مازن… وانت مالك وكيان بتكون م وراحت كيان قطعت كلامه

 

 

كيان… بكون صحبت اخته عشان بوسي بتكون اخته
معتز… اممم طيب ودي يخصه بيه اي انه يتعصب ويضربني انت تعرف انا ممكن اقدم فيك شكوه
كيان… معتز انا اسفه بالنيابه مازن
مازن بص لكيان بعصبيه انها اتاسفت
معتز… عشان خاطرك انتي بس ياكيان مش هعمل حاجه المرادي
مازن بعصبيه… امشي من قدامي بسرعه يامعتز احسن ليك

 

كيان… معتز امشي معلش
معتز… حاضر همشي عشان خاطرك سلام
بعد ما معتز مشي كيان مسكت ايد مازن
كيان… مازن اهد وحياتي عندك
مازن… هو ماله بيكي
كيان… والله معرف مانت عارف انه كان معايا في نفس الدفعه واصلا معرفش اي تصرفاته اليومين دول اهد وحياتي

 

مازن… ان لاقيته في اي مكان انتي فيه هموته المره الجاي
كيان… وحياتي اهدا بقا
مازن… تمام يلا علي المحاضره
كيان… مش هسيبك كدا يلا خدني وديني عند المفاجأة مش هحضر بوسي تبقا تسجلهالي
مازن… مينفعش روحي ومتخافيش
كيان بطفوله… مش حابه احضر يلا نمشي انا وانت

 

بوسي… اه خدها وانا هسجل المحاضره وابقا ابعتهالها وتذاكرها ولو مفهمتش حاجه تبقا تبعتهالي او انت تفهمهالها
مازن.. بس
كيان… مبسش يلا
مازن… طيب يلا وخد كيان ومشي
عند فاطمه … الو ايو يامعتز
معتز… الواطي ضربني بالكف علي وشي وديني مانا راحمه ولعلمه الادب
فاطمه… اياك تميسه اي حصل
معتز… عملت زي مقولتي لاقيته ضربني بوكس وكيان حاشته بالعافيه من علي

 

فاطمه…. طيب اهد بس وانا احاول افكر في فكره عشان نخلص بسرعه
معتز… انتي علي وعدك معايا هساعدك تبعديهم عن بعض وانتي تساعديتي اقرب بوسي مني
فاطمه… تمام حاضر
في مكان اخر
_بت يانانسي
نانسي… اي يابت ياحنان
حنان… بوصي الصور دي

 

نانسي… وريني يديني الدكتور والبت العاجزه مع بعض لا وعامله فيها منتقبه وتبع دين
حنان… اه شوفتي
نانسي… انا هخلي فضيحتها بجلاجل بس استني عليا اخلص الموضوع اللي معايا الاول
حنان… اشطااا وانا احاول اراقبهم واقولك لو حاجه حصلت جديده
نانسي… تمام ياحبيبتي اسيبك دلوقتي اروح اشوف الواد اخوي سلام
حنان… سلام
عند كيان ومازن
كيان… هتفضل تسوق كدا كتير

 

مازن… خلاص وصلنا اهو وراح نزل شالها
كيان… اي جابنا الملاهي وهات الكرسي ونزلني
مازن… لا هفضل شايلك كدا
كيان… نزلني وبطل هزار زاد يعني مافيش حد هنا
مازن…. انتي بتحبي العب والمرجيح وانا جبتك عشان تركبي اي لعبه في اي وقت براحتك وتاخدي راحتك ومحدش يزعجنا
كيان بفرحه… هو انا فعلا بحبهم بس من ساعه ما وزعلت

 

مازن… مراتي متزعلش ابدا وكل حاجه هخليكي تعمليها بس اشوف دايما ضحكتك ويلا نبدا
كيان بفرحه…. يلا يابابا
مازن… بابا
كيان…. اي مش انا بنوتك
مازن… اه
كيان… وانت بابا حبيبي يلا
مازن بفرحه… ماشي ياقلب بابا يلا وفضلو يلعبه ويهزرو سوء

 

عند معتز سهران مع اصحابه
_مالك يابرنس عمال تشرب كتير ليه كدا
معتز.. عادي المهم مالك متغير ليه
_بصراحه بص وطلع التلفون وورها صوره علي التلفون لبوسي وواحد زميلها وهم بيهزرو معتز شاف كدا وراح مسك التلفون وكسرو وساب اصحابه ومشي وساق العربيه ووصل عند البحر ووقف
معتز بعصبيه مسك التلفون ورن علي بوسي
بوسي… الو عايز اي
معتز وهو سكران… بوسي انتي مش لحد غير انا بعمل كل حاجه عشان تكوني معايا حتي بساعد فاطمه انها تبعد مازن اخوكي عن كيان عشانك انا بحبك اوووي
بوسي بصدمه من اللي سمعتو…. انت فين دلوقتي
معتز… انا عند البحر

 

بوسي… تمام خليك مكانك وانا جيالك سلام
عند كيان ومازن خلصو لعب
كيان… بس انا تعبت يلا نروح
مازن… يلا وانا كمان
كيان… ههههه عجزت يابابا
مازن… بابا مش بيعجز ابدا 😉
كيان.. ههههه بابا عجوز
مازن… اتلمي عشان بابا مش عجوز وراح حطها في العربيه ومشو
عند بوسي وصلت عند معتز لاقته راقد علي الارض راحت عندو

 

بوسي… معتز فوق
معتز… انتي جيتي ياقلبي
بوسي… احكيلي كل حاجه بينك انت وفاطمه
معتز… حاضر بس هتفضلي معايا
بوسي… حاضر بس احكي
معتز… فاطمه طلبت مني ابعد كيان ومازن عن بعض بشرط انها هتقربك مني وكمان بتفكر في خطه جديده مش عارف اي هي

 

بوسي… يابت الكل***ب انا لازم اكلم مازن وكيان واقولهم اللي حصل
معتز… بوسي انا بحبك اووي ومن زمان
بوسي بصت علي حاله معتز.. افوقه الاول ووخليه يروح وبعدين اشوف فاطمه وعرف كيان ومازن
عند كيان ومازن وصلو الشقه وهم فرحانين وبيضحك واول مدخلو الشقه لاقي

معتز… فاطمه طلبت مني ابعد كيان ومازن عن بعض بشرط انها هتقربك مني وكمان بتفكر في خطه جديده مش عارف اي هي
بوسي… يابت الكل***ب انا لازم اكلم مازن وكيان واقولهم اللي حصل

 

معتز… بوسي انا بحبك اووي ومن زمان
بوسي بصت علي حاله معتز.. افوقه الاول ووخليه يروح وبعدين اشوف فاطمه وعرف كيان ومازن
عند كيان ومازن وصلو الشقه وهم فرحانين وبيضحك واول مدخلو الشقه لاقي صور كيان هي ومعتز وهم مقربين من بعض نزل كيان وفضل يبص للصور
مازن… ممكن افهم اي ده
كيان بصدمه… مازن اهدا وانا افهمك
مازن… اهدا اي وزفت اي انتي مقربه ليه كدا منه ورح ضربها بالكف
كيان بصدمه… انت بتضربني

 

مازن…دانا هموتك مش هضربك بس
كيان… انت اتجننت
مازن… هو انتي خليتي فيا عقل بقا انا لسه لحد دلوقتي مبقتش جوزك فاعليا وبحاول اقول استنا شوي لم ناخد علي بعض تقومي تخونيني مع الزفت ده
كيان بعياط… مازن انت فاهم ومستوعب انت بتقول اي
مازن… اه ويلا اطلعي بر بيتي مش عايز اشوف وشك هنا تاني وراح شالها وحطها علي العجله وفتح الباب وطلعها
كيان بعياط… مازن افهم اللي حصل متتسرعش هتندم
مازن…مش عايز افهم حاجه انتي واحدها خاينه وقفل الباب

 

كيان مسحت دموعها وراحت فتحت الاسانسير ونزلت
عند مازن مسك الصور قعطها كلها… انا بكرهك بقا اخرت حبي ليكي تخونيني وبيبص لاقي التلفون بيرن ولاقي اسم بوسي راح رمي التلفون ودخل الاوضه وترمي علي السرير
عند كيان ماشيه في الشارع ومش عارفه تروح فين وعماله تعيط وبتبص لاقي نور عربيه جامد هخبطها
كيان…. لااااااااااااااااااا
الصبح مازن صحي علي رن تلفونه بيبص لاقها بوسي راح فتح

 

مازن وهو نايم…. عايزه اي اخلصي متوجعيش دماغي
بوسي بستغراب من كلامه… كيان فين
مازن… كيان غارت ومش عايز اسمع صوتها تاني قدامي
بوسي… راحت فين اي حصل
مازن… متوجعيش دماغي معرفش غاره فين
بوسي… فاطمه نحجت في انهاء تبعدكم يامازن كويس جدا هو ده وعدك ليا انك هتفضل جمبها ومستحيل تسيبها مهم حصل
مازن بستغراب… فاطمه نجحت كيف اي دخل فاطمه دلوقتي

”رواية أحببتها رغم Aجزها ” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top