رواية أحببتها رغم Aجزها (كامله جميع الفصول)

احببتها رغم عجزها

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

مازن… مينفعش انام هنا
فاطمه…. ليه انت مش حبيبي وهنتجوز قريب
مازن….. ان شاء الله طيب روحي نامي وانا خمسه واجيلك
فاطمه… لا مش هتسيبني وراحت شده من درعها وراحت عند السرير رقدت وهي مسكه
مازن… طيب نامي وانا هنام علي الصوفايه دئ

close

 

فاطمه… لا نام جمبي مهو انت اوقات بتنام حمبي عادي
مازن…. بتوتر طيب اعمل مكالمه واجي
فاطمه… مافيش حاجه هتتعمل ويلا اخلع القميص ده عشان تنام
مازن… لا نامي بس وانا مرتاح كدا

 

فاطمه بعياط….. انت مش مازن بتاع زمان انت اتغيرت اووي خلاص روح يامازن وانا هقعد لوحدي وسيبني
مازن بحزن…. لا انا هفضل جمبك دايما مش انتي حبيبتي يلا نامي وحاضر هخلع القميص اهو وخلعو ورقد جمبها وهي حضنته ونامت
ومازن فضل صاحي عمال يفكر في كيان
وكيان قاعدها علي الكرسي جمب الباب وقلقانه عليه وخايفه

 

 

الصبح
فاطمه صحت لاقت مازن قاعد جمبها وبيشرب سجاره
فاطمه…. صباح الجمال ياقمري
مازن… صباح االورد عامله ايه دلوقتي
فاطمه… الحمدلله

 

مازن… طيب كويس اقوم انا بقا اروح عشان عندي شغل عند بابا
فاطمه بحزن…. هتسيبني برضو
مازن… معلش هروح وابقا اجيلك تاني ولو حصل حاجه ولا عوزتي حاجه رني عليا
فاطمه…. ماشي بس مش هتمشي غير لم تفطر معايا
مازن… طيب بس بسرعه قومي اعملي فطار
فاطمه… ماشي بس تعال اعملو معايا

 

مازن…. حاضر يلا وراحه عملو الفطار سوء وقعدو اكلو
مازن… يلا بقا همشي انا
فاطمه… ماشي ياقلبي وراحت حضنه وبيسه
مازن… سلام ومشي ركب العربيه وبسرعه علي البيت وهو سايق بيفكر هيقول اي لكيان لم تسالو كان فين لحد موصل البيت وفتح الباب لاقي كيان نايمه علي الكرسي جمب الباب
مازن بحزن. … اكيد فضلت قاعدها سهرانه وقلقانه عليا استرها يارب وراح زقها بالكرسي ودخل الاوضه وشالها ونيمها علي السرير وجه طالع من الاوضه كيان فاقت

 

كيان…. مازن انت جيت
مازن بتوتر عشان مش عارف هيقولها اي لم تساله كان فين…. اه جيت
كيان بخوف…. انت كويس
مازن قرب منها… اه كويس متخافيش
كيان… كنت فين قلقتني عليك طيب

 

مازن بتوتر…. لا مافيش حاجه ده واحد صحبي تعب امبارح ورحتلو
كيان… الف سلامه عليه وهو كويس دلوقتي
مازن… اه
كيان… طيب مرنتش طمنتني ليه عليها انا رنيت كتير تلفون مقفول
مازن بتوتر… اسف بس معرفتش ارن عليكي
كيان… ماشي حصل خير بس متخوفنيش تاني كدا عليك
مازن…. حاضر يلا نامي ورتاحي اكيد منمتيش امبارح وكنتي سهرانه

 

كيان…. لا عادي استنا اعملك فطار عقبال متاخد دش
مازن… ماشي
كيان.بضحك… تعال ساعدني بقا ورجعني علي الكرسي زي مشلتني من عليه
مازن بضحك… وانا ماللي مش انتي مش بتحبي حد يساعدك
كيان…. اه بس انت اللي حوشتني من عليه يبقا رجعني مكاني يلا
مازن…. تدفعي كام

 

كيان….. ربع جنيه مخروم 😂😂😂
مازن….. ههههههه اعمل بيه اي ده ده ميجبش لبانه وراح قرب منها وشالها حطها علي الكرسي وهو بيحطها وهي مسكه بتبص لقت روج علي القميص بتاعه
كيان…… مازن
مازن…. اي تاني انا رجعتك مكانك يلا بقا اعملي الفطار لوحدك
كيان…. انت كنت مع صحبك طول الليل صح
مازن بتوتر…. اه ليه
كيان…. اصل في روج بتاع واحدها علي قميصك هو صحبك بيحط روج

 

مازن بتوتر ولف وادها دهرو…. امممم اصل
كيان… اصل اي
مازن…. اصل هو ومراته روحت لقيته هو ومراته تعبانين وطبعا شيلت مراته عشان احطها في العربيه واكيد الروج ده منها
كيان…. امممم ماشي وهي كويسه
مازن…. اه الحمدلله

 

كيان…. طيب روح خد الدش يلا
مازن…. حاضر ياقمري 😉
كيان… اخلص يامازن ويلا
مازن…. هو انا جيت جمبك يابت انتي يامزه
كيان…. ان مسكتش هلبس النقاب تاني

 

مازن…. اعمليها كدا وانا اوريكي هعمل اي 😉يلا روحي اعملي الفطار
كيان…. هتعمل اي يعني
مازن… سيبيها لوقتها يلا
كيان…. حاضر وراحت عملت الفطار وهو دخل اخد دش وطلع وهو لابس الشرط بس وكيان كانت داخله تنادمه
كيان…. مازن خلصت واول ملقتو طالع كدا عليها حطت ايدها علي وشها ولفت الكرسي

 

مازن….. ههههههه اه خلصت
كيان… في حد يطلع كدا مش تاخد لبسك معاك وانت داخل الحمام
مازن بضحك علي كيان… هو انا في بيت حد غريب انا في بيتي ومافيش حد غريب عشان يشوفني كدا فعادي
كيان… طيب روح البس وتعال عشان نفطر وجت تطلع

 

مازن مسك الكرسي…. لفي انتي مكسوفه من اي
كيان …. ها ولا حاجه وهي حاطه ايدها علي وشها
مازن…. واضح شيلي ايدك انتي مراته وعادي لفي يلا كلميني
كيان… لا وسيب الكرسي خليني اطلع

 

مازن…. طيب لفي وريني خدودك اللي بقت شبها الطماطم
كيان… لا واوع بقا وراحت طالعه
مازن….. ههههه مجنونه بس قمر
مازن بيلبس البس وكيان راحت المطبخ
كيان بصوت عالي…. اااااااه ماززززن

 

مازن بضحك علي كيان… هو انا في بيت حد غريب انا في بيتي ومافيش حد غريب عشان يشوفني كدا فعادي
كيان… طيب روح البس وتعال عشان نفطر وجت تطلع
مازن مسك الكرسي…. لفي انتي مكسوفه من اي
كيان …. ها ولا حاجه وهي حاطه ايدها علي وشها
مازن…. واضح شيلي ايدك انتي مراته وعادي لفي يلا كلميني
كيان… لا وسيب الكرسي خليني اطلع

 

مازن…. طيب لفي وريني خدودك اللي بقت شبها الطماطم
كيان… لا واوع بقا وراحت طالعه
مازن….. ههههه مجنونه بس قمر
مازن بيلبس البس وكيان راحت المطبخ
كيان بصوت عالي…. اااااااه ماززززن

 

مازن وهو في اوضته اول مسمع صوت كيان خاف احسن تكون عرفت هو كان فين وانه كدب عليها
مازن…. ياربي طيب هطلع اشوف في اي وطلع جري علي كيان في المطبخ ولاقي وشها كله دقيق
مازن…. هههههههه اي اللي عمل فيكي كدا
كيان بنرفزه… انت هتقف تضحك وتتفرج عليا تعال ساعدني
مازن…. هههههههه بس تصدقي شكلك حلو كدا ناقص شعرك يبقا منكوش
كيان بصوت عالي…. ماززززن متعصبنيش هتيجي تساعدني ولا لا

 

مازن… بس خلاص جي واول مقرب منها راحت شالت الدقيق وحطته علي وش مازن
كيان…. ههههههههه
مازن…. يابنت ال
كيان…. اوع تنطق كلمه زي مضحكت علي ضحكت عليك وراحت مطلعه لسانه ليه
مازن… ماشي خليكي عرفها

 

كيان… هههههه حاضر وراح مازن شالها وكل واحد دخل ياخد دش ويغير
عند فاطمه راقدها علي السرير وحاطه رجل علي رجل وبتاكل تفاح وراحت مسكت الفون
فاطمه….. ههههههههه خطتي نجحت
ملك… برافو عملتي زي مكنا متفقين
فاطمه… اه وتقربت منه واخدت صور لينا انا وهو اللي يشوفهم يقول حصل بينهم حاجه

 

 

ملك…. ايو كدا شاطره لازم يطلق البنت العاجزه دي ويتجوزك انتي
فاطمه… هههههه قريب بس استني عليا ان مربيه كيان دي مبقاش انا فاطمه عشان تحرم تيجي جمب حاجه مش بتاعتها
ملك… اشطااا هتعملي اي قوليلي
فاطمه…. هقولك بس سيبيني افكر في خطه اوصل بيها الصور دي ليها عشان منكشفش
ملك… ماشي اسيبك تفكري

 

فاطمه… اشطااا سلام
ملك… سلام
فاطمه…. هخلص منك ياكيان وحساب مازن كبير اووي عشان التجاهل اللي كان عامله معايا بس استنو عليا
عند مازن اخد دش وطالع من الحمام وبيبص وثبت مكانه ومش بيتحرك
كيان بستغراب…. مالك واقف ليه كدا وسابته وبدات تسرح شعرها
مازن… انتي شعرك ده
كيان… انت اول مره تشوفه

 

مازن… اه جميل وطويل اوووي
كيان…. ههههه خمسه وخميسه
مازن… اتنيلي احسد مين ده عايز سنه عشان احسدو
كيان…. ياختييي مش هورهولك تاني
مازن… عند امك بس بجد انتي شعرك لونه احمر كدا ولا انتي صبغه

 

كيان… ههههه السؤال ده اسالتو كتير وانا صغيره بس بص وانا صغيره لم اتولدت شعري كان عباره عن احمر واسود وانا بحبه وهو احمر فصبغته كله احمر عشان يبقا لون واحد
مازن…. جميل طيب وبالنسبه للطول بتستخدمي اي
كيان… ههههه ليه ناوي تربي شعرك زي البنات
مازن مسك المخده وضربها بيها… عبوشكلك يابت انتي متتلمي

 

كيان…. ههههه حاضر المهم يلا خلص عشان نطلع ناكل جعانه اووي
مازن…. انتي دائما جعانه احنا هنهزر دانا خايف تاكليني
كيان…. هههه خفه اش لدرجه ثم ان انت اكيد لحمك مش حلو
مازن…. مش حلو ليه ياعسل

 

كيان… عشان لحمك لان اللي دمهم تقيل لحمهم بيبقا مش حلو
مازن… يابت اتلمي ويلا غوري حطي الاكل عقبال مخلص
كيان…. هههه حاضر وسابته وطلعت وبعد مطلعت
مازن… مش عارف ليه بحب اقضي الوقت دائما معاكي مع اني مكنتش بطيقك بس بدات احس بحاجه نحيتك ممكن تكون حب صحاب او اخوات يمكن بس

 

اللي اعرفه دلوقتي اني هفضل جمبك
كيان بر…. يلا يامازن حطيت الاكل
مازن… جي اهو ولبس التيشرت وطلع لاقها بتاكل
مازن…. احرمي شوي واستنيني

 

كيان…. جعانه ماكلش وانت بارد
مازن…. مش ملاحظه انك خدتي عليا وبتشتميني اليومين دول
كيان…. ههههه مش انت قولت انك جوزي يبقا اعمل اللي يعجبني
مازن… هههه مش لدرجه اتلمي ها تتلمي
كيان…. طيب اطفح بقا وانت ساكت خليني اطفح جعانه
مازن…. الملافظ سعد

 

كيان… سعد مات نيهاهاهاها
مازن… بقا انتي واحدها في كليه طب بلا نيله اه صح افتكرت انتي مبتروحيش الكليه ليه
كيان بحزن… عشان اللي انا فيه
مازن…. اي اللي انتي فيه انتي كويسه جدا في اي
كيان…. مش عايزه اروح واشوف نظره شفقه من حد وان حد يساعدني او حد يقول عليا كلمه عارف يامازن

 

مازن… اي
كيان…. انت كان حلمك تدخل كليه طب صح
مازن بستغراب…. اه بس اي عرفك
كيان بعياط…. بعدين اقولك المهم ان انا كان حلمي ادخل علوم بس لم انت دخلتها ومحققتش حلمك قولت ادخلها انا وحقق حلمك مدام يعتبر انت حققت حلمي وبدات اذاكر واجتهد لحد مدخلتها وكل سنه بطلع الاوله علي الدفعه لحد السنادي رابعه مرحتش خالص بسبب اللي حصلي ده

 

مازن قام قعد جمبها ومسح دموعها ومسك ايدها وبحزن…. طيب مش ناوي تكملي حلمي وتحققيه
كيان بحزن…. عايزه حد يساعدني لاني مش هقدر اروح الجامعه وحتي لم اروح مش هلاقي حد جمبي اه صحابي معايا ومش بيسيبوني بس بحس اني تقيله عليهم وانا مش بحب كدا
مازن مسك ايدها جامد… انا جمبك اهو وهساعدك ومش هسيبك
كيان بفرحه…. بجد

 

مازن بفرحه علي ضحكتها…. اه بجد
كيان… تمام هكمل بس توعدني هتكمل حلمي
مازن…. طيب مانا كملته واتخرجت
كيان… انت كان جيلك فرصه تبقا دكتور في كليه طب وانت رفضت ورفضت تشتغل مع بابا محمد في الشركه يبقا فين حلمي انا حلمي كان اني اخلص واطلع دكتوره في الجامعه واشتغل في شركه ادوي

 

مازن… بس انا مش قادر اكمل
كيان… الدنيا مش بتقف علي شخص واحد
مازن بستغراب ورفع حاجبه ليها
كيان… انا عارفه انك بطلت تكمل مع ان كان نفسك تعمل كل ده وتكبر نفسك وتعمل شركه ادويه لنفسك وتبقا شخص ناجح بس موت صحبك اخوك وقفت حياتك عليه بس ياقلبي الدنيا عمرها موقفت يعني مثلا ابو بكر الصديق لم الرسول مات هل وقف حياته عليه مع ان مستحيل تلاقي صداقه ولا علاقه زي علاقه الرسول وابو بكر(عليه افضل الصلاة والسلام)

 

مازن… عليه افضل الصلاة والسلام طيب هحاول افكر اني اكمل
كيان…. تمام وانا احاول افكر ومش هبدا غير في نفس الوقت اللي هتبدا فيه
مازن…. عيله عنيده انا عارف بس اشطااا هكمل وهكون دكتور عندك عشان اشيلك الماده
كيان…. ههههه محدش يقدر يلا انت متعرفش انا مين ولا اي
مازن… هههه مين
كيان…. كيان البنهاوي

 

مازن… طظ😂😂😂
كيان… ياواطي اتلم
مازن… اتلمي انتي كيان صح عايزك في موضوع
كيان…. استرها يارب اي
مازن…. اي رايك اجيب شغاله تساعدك فيه البيت
كيان…. لا انا حلمي من وانا صغير ان لم اتجوز كل حاجه هعملها ليا انا وهو محدش يجي جمب حاجتنا

 

مازن… بس
كيان… ما بسش يلا روح هات فيلم عقبال معمل فشار واجي
مازن… حاضر وهو داخل جاله تلفون
مازن بتوتر.. اروح اعمل تلفون واول ما دخل
ها عامله اي
فاطمه… اهو الحمدلله بس خايفه مش قربت تيجي
مازن…. شوي

 

فاطمه… ماشي متتاخرش عليا عشان محتاجاك
مازن… حاضر سلام
فاطمه… سلام ياقلبي
مازن قفل معا وطلع جاب فيلم وكيان عملت فشار وطلعو قعدو يتفرجه وياكله
عند فاطمه

 

فاطمه… بس الظرف ده اول ما مازن يمشي تطلعو ل كيان
_حاضر ياست هنا بعد إذنك
فاطمه… روح
فاطمه… هنبدا نلعب ونتفرج بقا واوع هتحلو
بليل
كيان… فصلت عايزه كدا هنام
مازن… تمام وبيبص لاقي رساله جياله من فاطمه
الرساله (اخرت ليه انا خايفه اووي تعالالي بسرعه وحاسه ان في صوت برضو بر)

 

مازن… بقولك
كيان… اي
مازن… هروح اشوف صحبي ولو اخرت متقلقيش
كيان… حاضر خلي بالك من نفسك
مازن.. حاضر سلام وقام مشي
مازن وصل عند فاطمه وخبط علي الباب وفاطمه بهدلت شكلها وراحت فتحت الباب واول ما الباب اتفتح جرت فيه حضنه
مازن…. مالك

 

فاطمه… هايفه اووي متسيبنيش
مازن… متخافيش انا جمبك وراحو دخلو الشقه وقعدو
عند كيان قاعدها وبتبص لاقه الباب بيخبط راحت فتحت
كيان… نعم
_اتفضلي ياهانم الظرف ده وسابها ومشت
كيان كانت فرحانه وكانت مفكره ان مازن اللي باعته واول مافتحتو لقحت الصور علي الارض ونهارت فيه العياط
مازن قاعد مع فاطمه لحد ما الساعه جت واحدها

 

مازن… بقولك كدا مافيش حاجه هروح والصبح هاجيلك
فاطمه… لا خليك جمبي خايفه
مازن بنرفزه… قولت مافيش حاجه يلا سلام
فاطمه بعد ما مشي….. ههههه يلا روح شوف اللي مستنيك
مازن اول مروح فتح الباب وعمال ينادم علي كيان وبيبص
مازن…. 😯😯😯😯😯

 

 

_اتفضلي ياهانم الظرف ده وسابها ومشت
كيان كانت فرحانه وكانت مفكره ان مازن اللي باعته واول مافتحتو لقحت الصور علي الارض ونهارت فيه العياط
مازن قاعد مع فاطمه لحد ما الساعه جت واحدها
مازن… بقولك كدا مافيش حاجه هروح والصبح هاجيلك

 

فاطمه… لا خليك جمبي خايفه
مازن بنرفزه… قولت مافيش حاجه يلا سلام
فاطمه بعد ما مشي….. ههههه يلا روح شوف اللي مستنيك
مازن اول مروح فتح الباب وعمال ينادم علي كيان وبيبص
مازن…. 😯😯لاقي صور ليه هو وفاطمه مرميه علي الارض وهو مقرب منها

 

 

مازن… اي ده وبصوت عالي كيان كيان اكيد كيان صدقت كلا اللي في الصور وسابت البيت ومشت طيب انا هعرف هي فين دلوقتي ارن الاول علي بوسي وشوفها راحت هناك ولا لا
وراح مسك التلفون ورن علي اخته
مازن… بوسي
بوسي… الو ايو ياحبيبتي في اي
مازن… بتعملي اي

 

بوسي… طالعه عشان انام عشان اصحا بكرا بدري
مازن… وبابا فين
بوسي… في المكتب بيخلص شوي شغل ليه في حاجه كيان فيها حاجه
مازن… لا بس حبيت اطمن عليكم
بوسي… ماشي ياحبيبي احنا كويسين
مازن… تمام ياقلبي تصبحي على خير
بوسي…. وانت من اهل الخير

 

محمد… هنعمل اي دلوقتي
كيان بعياط.. مش هروح ليه تاني عمي انا وافقت اتجوزه غصب عني عشان خاطرك بس ارجع ليه وانا شيفه في حضن واحدها ونايم معاها وكدب وقالي انه كان عند واحد صحبه وكمان راحلو النهارده واكيد رحلها هي
بوسي …. حبيبتي اهدي طيب وكنتي اتكلمتي معا وفهمتي كل حاجه مازن اتغير
كيان…. افهم اي افهم كدب ليه ولا افهم نايم معاها ليه ولا افهم اي ولا اي بوسي انا عارفه انه بيحبها من قبل منتجوز وكمان طلب مني ان بعد منتجوز والامور تهدا هيتجوزها عشان بيحبها وانا زي الهبله وافقت عشان عمي بس خلاص مش قادرها استحمل اشوف اللي بحبه وكان نفسي من زمان اتجوزه واكون جمبه

 

يكون مع واحدها غيري وفي سرير واحد لا وكمان متجوزني انا
محمد… بس ياحبيبتي اهدي عشان خاطري انا انا مقدرش اشوفك بالمنظر ده وحق والله لجبهولك بس استني انا عارف ابني كويس وعارف اي اللي هيحصل بس اهدي انتي يلا يابوسي خديها طلعيها في اوضتك وحاولي محدش يعرف انها هنا خالص غير انا وانتي وفتحيه لانها هتيجي تشتغل هنا بكرا وامك بالاخص متعرفش حاجه
بوسي… حاضر يابابا

 

كيان… هتعمل اي
محمد…. متقلقيش زي متعذبتي معا هعذبهنا بس استني
كيان… كيف
محمد…. مازن علي فكره بدا انه يحس بحاجه من نحيتك بس مش عارف اي واللي هيعرفهنا غيابك وهيتعذب علي خساره ليكي روحي اطلعي ارتاحي بس
كيان… تفكيرك غلط علي فكره
محمد…. انا نظرتي في الشخص متخيبش وكمان ده ابني بس روحي

 

كيان… ماشي تصبح على خير
محمد…. وانتي من اهل الخير
عند مازن نزل جري ركب العربيه وبدا يلف بيها ويدور علي كيان زي المجنون وراح المستشفيات وكل مكان لحد موصل علي بحر ونزل من العربيه وقعد يكلم نفسه كان الصبح بدا يطلع
مازن…. الاقيكي فين بس ياكيان انا عارف ان انا السبب بس انا مستحيل اخونك والله انا اهو بحب فاطمه بس من بعد متجوزتك وانا بحاول افضل معاكي انتي ومعملش حاجه تزعلك ليه مستنتيش لحد ماجي وافهمك الحقيقه وبيبص لاقي واحد عجوز بيطبط علي كتفه
العجوز… مالك يابني بتكلم نفسك ليه

 

مازن… مافيش حاجه
العجوز… بص يابني الحب بيجي مره واحدها فين العمر ممكن تقول انا حبيت كذا مره يعني مش بيجي مره واحدها بس غلط الحب بيجي مره واحدها بس زي الموت هو مره يعني الشخص اللي يجي التاني وينسيك الاول يبقا مكنش حب الاول فيابني منظرك ده وخوفك عليها وانك تكلم نفسك عشان يدل انك بتحبها
مازن…. لا مش بحبها انا انا بحب واحدها غيرها وخايف عليها عشان هي يعتبر امانه عندي
العجوز…. اسالك كام سوال بس تجاوب بقلبك مش بعقلك الاول ودول هيحددو حب ولا لا
مازن… اسال

 

العجوز… بتحس بالمتعه والفرح في اي وقت مع مين
مازن…. بحس بالفرح لم ببقا معاها هي
العجوز… طيب لم حصلها حاجه بتخاف عليها ولا لا
مازن… بحس اوقات ان انا اللي بتوجع مش عارفه ليه ممكن عشان انا اللي بوجعها
العجوز…. طيب عادي لو مشت ومشوفتهاش

 

مازن… لا عايزه دايما معايا وسرح عارف أنا عمري محد شجعني ونصحني اني اكمل حلمي حتي لو ربنا غير حلمي وعمري ملقيت حد قالي انه بيعمل الحاجه دي عشان انا نفسي فيها وعمري ملقيت حد مهتم بيا وعمري ملقيت حد بيخاف عليا عارف في مره كنت نايم وحسيت بيها جمبي بس كملت نومي لقيتها بتقوليلي نفسي تطبل السجاير من ساعدتها وانا بحاول اخف منها واول مره حد يبوسني علي راسي واحس بدف وشعور غريب مازن فاق انا لازم امشي
العجوز… اهرب دايما من الواقع بس انت بدات تحبها الحب يابني ليه حاجات كتير زي انك تلاقي حد رغم انك حاسس باليائس بيشجعك تكمل من وسط العالم

 

كله هو بس اللي واقف جمبك وبيشجعك لم تلاقي واحد حابب يعدل فيك الصفات الوحشه ومتقبلك بيلهم لم تلاقي واحد رغم كل اللي عملته معا بس عمرو ما بعد عنك وادايما موجود عشان انت تغلط وهو يصحح والحاجه اللي بيكون عارف انها هتجبلك مشاكل بيبعدك عنها وادايما بيكون زي دراع الامان اللي بيلنقذك من كل حاجه وبيحلي ايامك يابني الحب مش كلمه بحبك ووحشتيني وبغير عليكي من ابن عمك حتي من لبسك كمان ده مش حب الحب انك تخاف تقولها كدا في الحرام الحب انك تحافظ عليها وعلي شرفه الحب انك متقربش منها حتي لو ببكلمه غير في الحلال وتدعي ربنا انها تكون من نصيبك

 

مازن…. بعد اذنك وسابه وطلع جري علي العربيه وراح علي شقه فاطمه وبدا يخبط جامد

فاطمه كانت نايمه قامت مفزوعه فتحت الباب لم سمعت صوته وجت تحضنه مازن بعدها عنه وراح رامي الصور في وشها
مازن… عايز افهم دلوقتي اي الصور دئ ومين خدها ليا انا وانتي
فاطمه… وانا اي عرفني واصلا فيها اي ماحنا دايما بنصور مع بعض عادي

 

مازن متسكها من شعرها… لا مش عادي ياروح امك لم اتصور بالطريقه دي وتوصل الصور لمراتي يبقا مش عادي
فاطمه وهي بتتوجع من مسكت مازن ليها…. آه آه سيب شعري
مازن… مهو مش هسيب غير لما اعرف كل حاجه
فاطمه…. حاجه اي دلوقتي بقت العاجزه مراتك وبتبعدني عنك

 

مازن ضربها كف… مش اسمها العاجزه اسمها كيان وبتكون ستك انتي سيتي انتي جي منين ولا اي يابت انتي
فاطمه… ست مين ياعنيه وشكلك شارب حاجه ومش واعي للي بتعملو فلم مورك كدا
مازن… هشرب دمك دلوقتي ياروح امك وراح مسكها تاني من شعرها يلا قولي مين صورنا كدا وبعت الصور لكيان
فاطمه…. آه اه معرفش وسيب شعري
مازن… هسيبك شوي تفكري بس شويه وهرجعلك وانتي عارفه مازن بتاع زمان وهو رجع فخافي علي نفسك بقا وسابها وطلع ركب عربيته ومشي وفضل يدور علي كيان

 

عند كيان قاعدها علي السرير ومنامتش
بوسي… صباح الخير
كيان… صباح النور
بوسي… قاعدها ليه كدا اوع تقولي انك منمتيش
كيان…. حصل

 

بوسي…. عماله تفكري فيه
كيان بعياط…. هي احسن مني في اي
بوسي… مافيش حد احسن منك ياروحي اهدي بس وبتبص لاقي الباب بيخبط
بوسي بتوتر… مين
ملك… انا ماما ياحبيبتي
بوسي بصت لكيان… في حاجه ياماما

 

ملك…. لا بس قولت اجي اصبح عليكي مدام صاحيه وعايزاكي في موضوع
بوسي… طيب ياماما روحي اوضتك وانا جي وراكي
ملك… ماشي ياحبيبتي
كيان… في ايه مالك
بوسي. حاجه غريبه لم ماما تبقا عايزه تتكلم معايا في موضوع ضروري

 

كيان. لا عادي متخافيش يلا قومي روحي
بوسي…. حاضر
مازن فضل يلف علي كيان يومين ومش بيروح البيت وهيتجنن عليها
محمد….. القمرات عاملين النهارده
بوسي… بابا اتكلم مع كيان قولها حاله مازن خليها ترجعلو

 

محمد…. بصي يابنتي انا بكون زي ابوكي من بعد مامات حتي لو متجوزتش ابني فالبيت ده بيتك تقعدي فيه زي مانتي عايزه محدش يقدر يطلعك منه بسس مازن فعلا اتغير وبيحبك مازن من ساعه ما سيبتي الشقه هو مرجعهاش
كيان… ههههه بيبات عندها
محمد… مازن راح ضرب فاطمه وبهدلها عشان شاكك انها السبب وراها الصور دي ومش بيروح عشان ليل نهار بيدور عليكي وعشان بيجهز ورق عشان يحقق حلم كيان
كيان نزلت دمعه منها لم سمعت كدا… بجد
محمد…. بصي اتصلي بيه وتاكدي مدام مش عايزه ترجعي دلوقتي وانا هسيبك تفكري تعالي معايا يابوسي عايزك تعملي معايا شغل

 

بوسي…. حاضر يابابا وسابه كيان ونزلو
وكيان قعدت تفتكر كل حاجه حصل بينهم وراح مسكت تلفونه ورنت علي مازن
مازن كان عند فاطمه
مازن. عارفه بسببك كيان مش لاقيها بسس لو ملقتهاش النهارده كمان هموتك وبيبص لاقي التلفون بيرن برقم غريب
مازن…. الو مين
كيان ساكته ومش بترد

 

مازن…. بحبك
كيان بعياط…. وانا كمان
مازن… قوليلي انتي فين وانا اجي في ثانيه
فاطمه لم عرفت انها كيان… ما تيلا بقا مازن

 

 

وكيان قعدت تفتكر كل حاجه حصل بينهم وراح مسكت تلفونه ورنت علي مازن
مازن كان عند فاطمه
مازن. عارفه بسببك كيان مش لاقيها بسس لو ملقتهاش النهارده كمان هموتك وبيبص لاقي التلفون بيرن برقم غريب
مازن…. الو مين
كيان ساكته ومش بترد
مازن…. كيان بحبك

 

كيان بعياط…. وانا كمان
مازن… قوليلي انتي فين وانا اجي في ثانيه
فاطمه لم عرفت انها كيان… ما تيلا بقا مازن
كيان اول مسمعت صوت فاطمه قفلت السكه ورمت التلفون ونهارت في العياط
مازن… كيان كيان وراح لاف وشه لفاطمه وضربها بالكف
مازن… يابنت ال.. والله لندمك علي الساعه اللي عرفتك فيها
فاطمه… ههههه حتي لو عملت اي برضو موجود اللي يبعدكم عن بعض عشان انتو مستحيل تكونه لبعض ابدا انت سامع وطول مانا عايشه مش هخليكم تتهنو مع بعض عشان انتو السبب في اللي انا فيه

 

 

مازن… احنا السبب في اي
فاطمه… انت اهو اديلي يجي سنتين بنحب بعض ودايما معاك ومحبتش حد غيرك وهي عشان بعد العمر ده كله وكل اللي انا عملتو تيجي تاخدك مني
مازن…. انتي عمرك محبتيني انتي حبيتي فلوسي بطلي كدب بقا
فاطمه… حتي لو حبيت فلوس مهو محدش بيحب يعيش من غير فلوس وانا زي اي بنت مصدقت لقيت شاب غني يعيشني عيشه حلوه بدل من كلاب السكك تاكل في والكل ينهش لحمي وانا ماليش حد بس يمكن مكنش حبيتك بس حبيت وقفتك جمبي عارف يامازن انا لم الناس جه اتبنوني وانا عندي 10سنين من الميتم كنت فرحانه اووي ان هعيش عيشه حلوه واكل اكل حلو والبس لبس حلو وابطل اسمع كلمه ان اهلي رموني وانا صغيره وختاره اختي التانيه عشان احله

 

مني بس فرحتي دي مكملتش بعد ما بقا عندي 16سنه ربنا ادهم وخلفو ولم خلفه
#فلاش_بااااك
احمد _فاطمه ياحبيبتي انتي عارفه ليه احنا اخدناكي من الميتم صح
فاطمه ببراء طفله… اه عشان انتو مكنش عندكم عيال

 

احمد_طيب ياحبيبتي دلوقتي احنا ربنا ادانا طفل يعني خلاص
فاطمه… خلاص اي يابابا
مني بعياط… يعني خلاص مش عايزينك
فاطمه.. يعني خلاص هترجعوني الميتم تاني واسيبكم وابعد عنكم
مني بعياط… لا ياحبيبتي انتي مش هترجعي الميتم تاني
فاطمه بعياط… امال خلاص اي

 

مني… بصي ياروحي احنا هنقعدك في الشقه اللي انتي بتحبي تقعدي فيها وهتكون بتاعتك وكل شهر هنبعتلك فلوس ونطمن عليكي ونجبلك خدامه تقعد معاكي
فاطمه بعياط… انا مش عايزه اي حاجه غير اني افضل معاكم
احمد بنرفزه… بت اسمعي الكلام وانتي ساكته ويلا ادخلي جهزي الشنطه بتاعتك عشان تمشي دلوقتي
فاطمه استخبت وره مني.. بس اهدي ياحبيبتي انا جمبك روح انت ياحمد
فاطمه… ماما متسيبنيش
مني… حبيبتي والله غصب عني بس متخافيش كل فتره هاجيلك
فاطمه… وعد

 

مني… وعد يلا بقا ياقلبي نجهز الشنط من غير عياط
فاطمه… يلا
الحاضر
فاطمه بعياط… ووقتها روحت وقعدت لوحدي وماما مني جت شافتني مرتين وفضلو يبعتو فلوس لمده سنه وبعد السنه بطلو وانقطعت اخبارهم والخدامه سابتني لم ملقتش فلوس وانا دورت عليهم وعرفت انهم سافرو بر مصر وحاولت الاقي شغل محترم مانت عارف الاشغال اليومين دول لحد ملقتش فبدات اشتغل في نادي ليلي وفي يوم انت جيت وقررت وقتها اني اقرب منك عشان تطلعني من اللي انا فيه وفعلا طلعتني وشغلتني شغله حلو ودلوقتي عايز تبعد زيهم

 

مازن بحزن علي حالتها قام قعد جمبها وطبطب عليها… اهدي طيب
فاطمه عياط… مازن ممكن تقولي ليه الناس كلها بتقرب مني فتره ولم اتعود علي وجودهم يسبوني فيا اي بيبعدهم انا مش وحشه
مازن… بصي ربنا قال في كتابه “وعسي ان تكرهوا شيئا وهو خير لكم وعسئ ان تحبوا شيئا وهو شر لكم والله يعلم وانتم لا تعلمون” يعني اللي ربنا بيعملو معاكي اكيد عشان خير وممكن كمان عشان انتي تستاهلي حد احسن مني وهتلاقي
فاطمه… حتي لولاقيته هيقعد فتره ويسيبني ويمشي زيهم انا خلاص مش عايزه حد ولا عايزه اقرب من حد خلاص امشي يامازن
مازن… لا فاطمه تقبلي تكوني اخت ليا واخ ليكي وتفتحي صفح جديده في حياتك

 

 

فاطمه… بعد كل اللي عملتو عايزني ابقا اخت ليك
مازن… فاطمه عارفه الفتره اللي قعدتها مع كيان غيرتني 180درجه وخلتني معاملش الناس زي ما بيعملوني واحاول لو اقدر علي حاجه اعملها مدام مش هضرني
فاطمه بعياط… مازن انا اسفه اني بعدتكم عن بعض بس انت عارف اوقات الواحد مابيكونش شايف غير نفسه
مازن… مسامحك مدام عرفتي بغلطك يلا جهزي شنطتك وتعالي معايا نروح البيت

 

فاطمه… طيب مش هتشوف كيان
مازن بفرح…. كيان انا عرفت مكانه يلا بس انتي
فاطمه بفرح… فين
كيان…. 😉جهزي نفسك وتعالي وانا اعرفك يلا
فاطمه… حاضر فريره

 

فاطمه جهزت الشنطه وطلعت علي مازن
فاطمه… يلا ياكبير خلصت
مازن… يلا ياباشا بيناس علي بيتنا
عند كيان بوسي دخلت عليها هي ومحمد لاقوها منها في العياط جرو عليها وبوسي خدتها في حضنها
بوسي…. حبيبتي مالك فيكي اي
كيان عماله تعيط ومش بترد

 

محمد…. يابنتي متوجعيش قلبي فيكي اي مالك
كيان… مازن عند فاطمه
محمد بستغراب… عند فاطمه وانتي اي عرفك
كيان… سمعت كلامكم وقولت اديلو فرصه ورنيت عليه وسمعت صوتها وهي جمبه وبتقوله متيلا بقا ونهارت في العياط
محمد…. كيف ده وبيعمل اي عندها والله انا ما بقيت فاهم اي حاجه خالص

 

بوسي… بابا هنعمل اي
محمد… هو كلمني من شوي وقالي انه جي هنا وعايزني في حاجه
كيان… مازن ميعرفش ان انا هنا خالص
محمد…. اهدي بس نفهم في اي
كيان…. لسه هفهم تاني عمي لو عرف انا هسيب البيت وهمشي

 

محمد… اهدي بس وانتي يا بوسي يابنتي خليكي معاها
مازن وصل هو وفاطمه
مازن… يلا تعالي
فاطمه… خايفه باباك ميوافقش علي قرارك
مازن… متخافيش لو موافقش كيان هتوافق وناخدك تعيشي معانا
فاطمه… لا خايفه رجعني شقتي
مازن… قولت يلا وراح شددها من ايدها ودخل الفله

 

مازن… بابا بابا بوسي
محمد… مازن اهو جه اروح اشوف في اي
كيان… اوع تنسا ياعمو
محمد… متخافيش وسابها ونزل
محمد نزل لاقي مازن واقف في الصله وماسك ايد فاطمه
محمد… ممكن افهم اي ده ياستاذ مازن
فاطمه لم سمعت كدا راحت بعدت ايدها عن ايد مازن

 

مازن… اهد يابابا وانا افهمك كل حاجه
محمد… اهد اي وافهم اي اكنر من اللي أنا شايفه
مازن… اللي انتو بتشوفه كدب مش دايما اللي بنشوفه حقيقي بيبقا مستخبيه الحقيقه وره اللي شايفينه
محمد… حقيقه اي ورها اني الاقي ابني سايب مراته وماسك ايد واحدها غريبه ومعاها
مازن… بابا فاطمه دلوقتي انا وهي اخوات بس
محمد… جي تضحك عليا تاني
مازن… والله لا فعلا انا وهي اخوات بس مافيش حاجه بينا
محمد… كيف ده بقا

 

 

مازن… بص فاطمه تقعد تحكيلك كل حاجه وانا هطلع اشوف كيان
فاطمه… اه ياعمو انا هحكيلك كل حاجه وسيبه يشوف كيان
محمد… كيان مش هنا وعرفوني الحقيقيه يلا
مازن شاور علي قلبه… قلبي ده عارف ومتاكد ان نبضه هنا سلام وسابه وطلع يجري علي السلم
فاطمه بفرح…. سيبه وتعال احكيلك كل حاجه
محمد… ماشي يلا
مازن دخل الاوضه لاقي بوسي عماله تمشي في الاوضه رايحه جي
بوسي لسه هتتكلم مازن جري حط ايدو علي بوقها

 

مازن. بصوت واطي.. كيان فين
بوسي شاورت ليه علي الحمام
مازن…. طيب انزلي انتي تحت عند بابا ومطلعيش نفس يلا
بوسي نزلت ومازن استخبه من كيان
كيان اول مطلعت…. بوسي بوسي
مازن جه من ورها… مينفعش مازن

 

كيان اول مشافته فرحت وراحت بسرعه خفت فرحتها
كيان… عايز اي اطلع بر روح للي بتحبها
مازن… طيب مانا عند اللي بحبها
كيان… مازن مش وقت هزار وانك تضحك عليا تاني
مازن مسك الكرسي وقعد قدامها علي ركبته… مازن عمرو مضحك عليكي ولا عمرو هيكدب عليكي
كيان… كداب كدبت ولحد دلوقتي بتكدب

 

مازن.. كدبت في اي
كيان… كدبت لم كنت عندها وكدبت لم قولتلي بح وسكتت
مازن… اي متكملي
كيان… مش هكمل حاجه اطلع بر
مازن… بحبك والله
كيان بعياط.. كداب لو بتحبني مكنتش خنتني معاها لو بتحبتي مكنتش وانا مختفي تبقا قاعد عندها في شقتها

 

مازن… أنا عمري ما خونتك ولا هقدر اخونك
كيان… لا كداب خنتني والصور اثبات علي خيانتك
مازن… الصور متفبركه آه انا اليوم ده كنت عندها بس وحياتك عندي مقربت منها
كيان… امال كنت بتعمل اي عندها
مازن… رنت عليا اليوم ده قالتلي ان في ناس اتهجمت عليها في البيت رحت جريت عشان انقزها وبعد مرحت لقيلتهم مشو قعدت هديتها وجيت ارجع مسكت في وقالتلي انها خايفه انهم يرجعو جيت ارن عليكي لقيت التلفون فاصل رحت فضلت لحد الصبح وهي اللي عملت الصور وممكن تساليها وهي هتقولك اني من ساعه متجوزنا وانا والله عمري مخنتك ابدا وقللت وقتها الكلام معاها

 

كيان… عايزني اصدقك صح
مازن… بصي في عيوني وشوفي قلبك هيقولك اي كلامه الحقيقه ولا بيكدب عليكي
كيان بصت في عينه وراحت ضربه علي كتفه… طيب ليه مقولتليش كدا واترمت في حضنه وهو حضنها
مازن… وهو انتي ادتيني فرصه اتكلم
كيان… انا اسفه

 

 

مازن بعدها عنه ومسح دموعها… هس هس متتاسفيش ولا تعيطي
كيان….حاضر
مازن…. بحبك
كيان راحت ضربه علي… وانا كمان
مازن بتمثيل… آه يعني لازم تضربيني
كيان… اه
مازن… طيب قوليها زي مقولتهالك
كيان.. وانا كمان بموت فيك
مازن… قلبي ياناس وراح حضنها بحبككك اوووي

 

مازن بعدها عنه ومسح دموعها… هس هس متتاسفيش ولا تعيطي
كيان….حاضر
مازن…. بحبك
كيان راحت ضربه علي… وانا كمان
مازن بتمثيل… آه يعني لازم تضربيني
كيان… اه

 

مازن… طيب قوليها زي مقولتهالك
كيان.. وانا كمان بموت فيك
مازن… قلبي ياناس وراح حضنها بحبككك اوووي
كيان…. وانا كمان بحبك
مازن… تعالي ننزل تحت عايز اوريكي حاجه
كيان… اي
مازن… تعالي بس وشد الكرسي ووصل لحد الباب ووقف

 

كيان… وقفت ليه
مازن… وحيات امك هتنزلي كدا
كيان خبطت علي دماغه… معلش نسيت اوع اروح اجيب النقاب

 

مازن… استني قبل متروحي
كيان…. اي
مازن… انا قولت اي واحنا في شقتنا
كيان… قولت اي
مازن… مش قولت النقاب ميتشالش من علي وشك ابدا مدام في حد
كيان… بس مكنش في حد معا
مازن بعصبيه.. واختي دي ياروح طنط مش حد
كيان بتضحك علي غيرته عليها…. ههههه هموت انت بتغير من اختك ياسكر
مازن… متعصبنيش اكتر واغير من ابوي وامي كمان محدش يشوفك غيري

 

كيان… هههه حاضر بس اهدا
مازن… بطل ضحك بتعصبيني اكتر
كيان راحت باسته علي خدو… طيب كدا بتتعصب اكتر
مازن.. احم احم يعني ممكن لو عشره تاني ابطل عصبيه خالص
كيان… عشره يالهوووي امشي ياض من هنا
مازن… بقا كدا ماشي هعلمك الادب بس استني نروح شقتنا وابقا انا وانتي لوحددينا
كيان…هههه مش رايحه معاك
مازن بعصبيه… ده عند امك ولمي دورك بقا ويلا البسي النقاب
كيان بزعل طفولي.. حاضر وراحت جابت النقاب خد اربطهولي
مازن.. هات ومسك النقاب وربطهولها ونزلوا علي عينها

 

كيان… اي ده مش شايفه حاجه ارفع الطبقه التانيه دي من علي عيني
مازن.. لا هيفضل كدا وهتعوزي عينك في اي انا معاكي يلا
كيان… مازن بطل هزار ويلا هرفعها
مازن… هوف ارفعيها بس حته صغيره
كيان.. حاضر وعملت النقاب ونزلوا
كيان اول ما شافت فاطمه وقفت مازن بالكرسي
مازن… مالك وقفتي ليه
كيان…بتعمل اي فاطمه هنا

 

مازن… مهو ده اللي عايزك فيه
كيان بخوف… كيف مش فاهمه
فاطمه… تعالي وانا احكيلك في اي وراحت قربت من كيان
كيان… احكي وانتي واقفه بعيد
مازن… كيان اهدي واسمعيها
فاطمه… كيان دلوقتي انا ومازن خلاص مبقاش فيه اي حاجه بينا وبقينا اخوات فانتي موافقه اكون اختك زيو هو وبوسي
كيان بصت لمازن ولمحمد ولبوسي ومازن هز راسه ليها باه
كيان.. موافقه

 

فاطمه حضنتها…. تسلميلي ياحل اخت كدا انا بقا عندي تلات اخوات بعد مكان مش عندي
محمد… واب نسيتي ولا اي
فاطمه… مقدرش
ملك نازله من علي السلم بتتفرح علي اللي بيحصل
ملك… اي اللي بيحصل هنا ده
محمد… بقا عندنا بنت رابعه
ملك بستغراب.. رابعه كيف

 

محمد… فاطمه بقت بنتنا
ملك بستغراب وهي بتبص لفاطمه… فاطمه بقت بنتنا
فاطمه حضنتها… اه بقيت بنتك توافقي تبقا مامتي
ملك… مامتك
فاطمه… اه مالك
ملك… مافيش حاجه
فاطمه… تمام ياماما
مازن… يلا بما ان الكل وافق علي فاطمه تكون جزء مننا يلا نحتفل شوي عشان همشي انا وكيان علي شقتنا
فاطمه… ما تخلوكم معانا كام يوم هنا وسطين

 

محمد… من زمان وانا بقوله وهو مش موافق عايز يكونوا مع بعض ومحدش يزعجهم 😉
بوسي… حصل حصل عشان حبهم و**لع في الدره صح ياسعديه
كيان… بس يابت انتي اتلمي
بوسي… حاضر ياسعديه. 😂😂😂
الكل بدا يضحك وملك سابتهم وطلعت اوضتها
ملك… مستحيل فاطمه تسكت ان كيان تاخد مازن منها انا متاكدا ان في حاجه وره فاطمه وبتخطط ليها ولازم اعرف
بليل

 

الكل متجمع وعملين يهزرو ويضحك سوء
مازن.. يلا كفايه كدا هنروح انا وكيان بقا ومسك ايدها
فاطمه… خليكم معنا النهارده وابقا روحو بكرا
مازن… لا كفايه لحد كدا وبكرا هنيجي
محمد… فاطمه عندها حق خليكم معانا
مازن… بابا انت عارف اني مش بغير قراري
فاطمه بزعل… طيب كلمي انتي ياكيان اكيد هيسمع كلامك
كيان بصت لمازن ومازن غمزلها
كيان… انا برضو عايزه اروح شقتنا عشان لبسي وكل حاجه هناك
بوسي.. خلاص سعديه وافقت علي القرار يبقا مافيش رجعا مدام الاتنين حطو راسهم في راس بعض محدش يحاول يتكلم تاني

 

فاطمه بزعل… ماشي بس هتيجو بكرا صح
مازن… اه كل يوم هنيجي يلا هتعوزه حاجه
الكل… لاعايزين سلامتكم خلو بالكم من نفسكم
مازن وكيان… حاضر
مازن ميل علي كيان شالها
كيان… شلتني ليه نزلني لحد منطلع بر عند العربيه
مازن… انا حابب اشيل مراتي انتي مالك
كيان… لا والنبي نزلني طيب شوف بوسي بتضحك علينا كيف
بوسي… وانا مالي ياختي انا جيت جمبك

 

مازن… بت انتي اتلمي ويلا هاتي الكرسي بتاع كيان وتعالي وراي لحد العربيه
بوسي… حاضر ياخوي ناس تتشال وناس تشيل
مازن… يلا وطلع لحد العربيه وحط كيان فيها وخد الكرسي من بوسي وراح يحطه في العربيه وبوسي راحت تودع كيان
كيان… بوسي انا مش مطمنا لفاطمه خلي بالك من نفسك انتي وبابا وماما
بوسي… متخافيش لو حصل حاجه ارن عليكي
كيان.. تمام
مازن… بتتكلمو في اي
كيان… ها مافيش حاجه كنا بنسلم علي بعض يلا
مازن… يلا وسلم علي بوسي وركب العربيه ومشي

 

مازن وهو سايق العربيه… مالك فيكي اي
كيان… ها مافيش حاجه بس عايزه انام وراحت نايمه علي كتفه
عند فاطمه
فاطمه… يلا هروح انام انا تصبحو على خير
محمد وبوسي وانتي من اهل الخير
فاطمه سابتهم وطلعت اوضتها

 

عند كيان ومازن وصلو الشقه مازن شال كيان والبواب جابلو الكرسي ودخلو الشقه ونزل كيان وقعدها علي السرير
مازن… انتي باتاكلي اي يابت انتي
كيان بستغراب… باكل عادي ليه
مازن بضحك… اصلا تقيله اووي خفي اكل شوي
كيان ضربته بالمخده وبزعل طفولي… انا تقيله
مازن… لا مقدرش علي زعلك ده انا وعيلتي كلها اللي تقال ام انتي مزززه 😉😉

 

كيان.. اتلم ويلا روح غير عشان انا كمان هغير
مازن… حاضر هغير واجي اساعدك وانتي بتغيري 😉😉
كيان… ياسافل اتلم بقا وراحت ضربه في دراع
مازن… هو انا جيت جمبك يابت انتي وراح ماسك البس ودخل الحمام يغير
كيان وهي قادرها علي السرير عماله تفكر في فاطمه ومش مصدقها وراحت سرحت في غيره وكلام مازن وقعدت تبتسم
مازن خلص وطلع لاقها قعده مبتسمه
مازن… حياتي مبتسمه علي اي

 

كيان… ولا حاجه اوع عشان ادخل اغير
مازن… اجي معاكي 😉😉
كيان… اتلم وسابته ودخلت الحمام غيرت وطلعت ملقتش مازن في الاوضه
كيان… مازن مازن مازن
مازن… قلبوا جي اهو
كيان… مسكت المشطه وبتلم شعرها وهو دخل مسك منها المشطه وبدا يسرحلها
مازن…. بحبككك
كيان…. وانا بموت فيك

 

مازن… يلا طيب ياطفلتي ننام وشالها حطها علي السرير
كيان.. انا مش طفله
مازن… ببجامه الكرتون دي طفلتي وراح فرط عليها البطانيه ولف رقد جمبها
كيان زعلانه ازعل طفولي
مازن شدها لحضنه… انتي طفلتي وبنتي ومامتي وحبيبتي ومراتي واختي وكل حاجه في حياتي
كيان بفرحه… بجد
مازن… جد الجد يلا ننام بقا عشان تعبان وعايز انام
كيان… طيب ابعد شوي عني
مازن برفع حاجب… ابعد اي ياروح طنط انتي هتنامي في حضني وكل يوم انتي سامعه
كيان… مش بعرف انام جمب حد ولازق فيه
مازن… اتعوديه ويلا تصبحي علي حاجه شبهك وباسها علي راسها

 

كيان… تكون انت ياروحي
عند فاطمه غيرت البس وجت تنام لقت ملك داخله عليها
فاطمه… في حاجه ياماما
ملك… بطلي تمثيل عشان مش انا اللي هصدق تمثيلك يلا احكيلي الخطه
فاطمه… خطت اي مافيش حاجه

 

ملك… علي انا برضو احكي
فاطمه… غمزتلها مقولت مافيش يلا هتعوزي حاجه انا هنام
ملك.. ماشي يافاطمه
فاطمه قربت منها وحضنتها
فاطمه… تصبحي علي خير وخلي بالك بوسي واقفه بر بتراقبنا
ملك… ماشي سلام

 

مازن… اتعوديه ويلا تصبحي علي حاجه شبهك وباسها علي راسها
كيان… تكون انت ياروحي
عند فاطمه غيرت البس وجت تنام لقت ملك داخله عليها
فاطمه… في حاجه ياماما
ملك… بطلي تمثيل عشان مش انا اللي هصدق تمثيلك يلا احكيلي الخطه
فاطمه… خطت اي مافيش حاجه
ملك… علي انا برضو احكي

 

 

فاطمه… غمزتلها مقولت مافيش يلا هتعوزي حاجه انا هنام
ملك.. ماشي يافاطمه
فاطمه قربت منها وحضنتها
فاطمه… تصبحي علي خير وخلي بالك بوسي واقفه بر بتراقبنا
ملك… ماشي سلام
الصبح

 

مازن صحي قبل كيان
مازن وهو بيبص علي كيان… يخربيت جمال امك بقا في حد يصحا علي جمال زي كدا ويقوم يروح شغل ده يبقا عيب والله 😂وراح باسها علي خدها.. صباح الورد ياجمل ملأك في الكون كله وسابها وقام دخل الحمام وطلع راح المطبخ عشان يحضر فطار
كيان صحت ملقتش مازن…. مازن مازن
مازن… ايو ياحياتي
كيان… انت فين
مازن…. جي اهو خمسه وجي
كيان بستغراب… طيب وبدات تقوم وتحاول تقعد علي الكرسي مش عارفه

 

كيان… مش عارفه مبعدو ليه كدا عن السرير وجت تحاول تاني توصل للكرسي وقعت ااااه
مازن سمع صوتها طلع يجري من المطبخ علي اوضه النوم لاقها واقعها جري عليها شالها وحطها عليها السرير
مازن بغضه… انتي كويسه اتعورتي ولا فيكي حاجه
كيان… لا اهد انا كويس ومتعوده علي الواقعات دي هههههه
مازن… مش وقت ضحك هو
كيان…. ههههه مش قادرها وربي مضحكش
مازن بستغراب.. ليه بقا
كيان… هههه بص علي وشك في المرايه وانت هتعرف

 

مازن بص…. اععععع مين ده
كيان…. ابوي 😂😂😂😂هموتتتت
مازن سرح في ضحكتها… بعشقك وبعشق ضحكتك
كيان بكسوف… شكرا
مازن بقرف… وحيات امك اي شكرا دي
كيان…. امال هقولك اي
مازن قرب منها وبصوت واطي جمب وشها… تقوليلي
كيان وهي نبضات قلبها عماله تزيد من قربه ليها… اقول اي
مازن… متقوليش حاجه تاكلي 😂😂😂

 

كيان .. عبوشكلك ياشيخ قلبي كان هيقف وبعدين تقولي تاكلي
مازن… ههههه كان هيقف ليه هو انا عملت حاجه ولا اي 😉
كيان… اخلص تعال سعدني اقعد علي الكرسي عشان ادخل الحمام
مازن… من عيوني وشالها وحطها علي الكرسي وهو بيحطها بصوت واطي عند ودنها…. بدمنك
كيان وشها احمر وراح طماطم
مازن…. ههههه وشك وخدوك بقا شبه الطماطم
كيان…. وربنا بارد وسابته ودخلت الحمام

 

مازن… هخليكي تحبيني بس استني (المجنون ميعرفش انها بتعشقه من قبل مهو يحبها 🤦‍♀️😂😂)
كيان خلصت وطلعت من الحمام لقت مازن مجهز الاكل
كيان.. مين جهز الفطار

 

 

مازن… الجيران يعني من شوي وشي كان كله دقيق ليه كنت بجرب ابيضه
كيان… اوبس معلش نسيت بس ارن علي المستشفى قبل مناكل ولا لا
مازن… هتاكلي وانتي ساكته ولا احلف موكلكيش وخليكي تروحي تجهزي اكل لنفسك
كيان بحزن طفلي… اسفه هات اكل معاك
مازن… يلا
عند فاطمه صحت من النوم وفتحت الاب بتاعها
فاطمه… لم نشوف بقا بيعملو اي دلوقتي الاستاذ والاستاذه لا جميل قعدين يفطرو زي الحبيبه بس مش هنيكم ببعض بس استنو عليا وراحت قفلت الاب لم

 

اقوم اخد دش عشان ابدا اعيش في العز ده
بوسي… صباح الخير يابابا
محمد … صباح النور ياحبيبتي عامله اي
بوسي… الحمدلله بخير هو مازن وكيان لسه مجوش
محمد… واحد ومراته لسه بدري انهم يصحوه عايزهم في اي
بوسي… زي مصحاني اخر الليل

 

محمد… مين اللي صحاكي
بوسي … مازن قالي ان هو هيجي هو وكان النهارده علي الساعه 9كدا عشان هروح ومعاهم
محمد…. هتروحو فين
بوسي بصوت واطي… مازن عايز يرجع كيان للكليه تاني عشان تكمل وهو هيقدم فيها ويبقا دكتور وهيبدا يشتغل
محمد…. بتهزري ولا بتتكلمي جدا
بوسي.. بتكلم جدا والله ولم يجي ابقا اتاكدا منه
محمد بفرحه… اخير مازن اخوكي هيرجع زي الاول
بوسي بفرحه… اه يابابا وكل ده بفضل كيان

 

محمد… ربنا يديمهم في حيات بعض يارب
بوسي… يارب لم ارن عليه اشوفه هيجي ايمتا عشان متاخرش علي المحاضره بتاعتي
محمد… ماشي ياحبيبتي بوسي مسكت الفون ورنت علي مازن
مازن كان قاعد بيفطر هو وكيان وبيبص لاقي تلفونه بيرن وبوسي اللي بترن
مازن خبط ايدو علي راسه… يالهوووي نسيت دي هتنفخني
كيان بستغراب… مين دي
مازن… ها بوسي
كيان… هتنفخك ليه في حاجه

 

مازن… بعدين اقولك وفتح عليها
بوسي… فينك ياستاذ اخرت ليه
مازن… اسف والله شوي وهكون عندك انا وكيان
بوسي… تمام اوع تتاخر
مازن… حاضر سلام دلوقتي وقفل معاها
كيان… في اي قول
مازن… هقولك بس مش دلوقتي يلا قومي نلبس عشان نروح عند بوسي
كيان بستغراب… استغفرالله العظيم حاضر يلا وقامه يلبسو هم الاتنين

 

بعد شوي فاطمه نازله لقت بوسي رايحه جي في الصاله
فاطمه… صباح الخير
بوسي… صباح النور
فاطمه… في اي رايحه جي ليه كدا
بوسي… لا عادي
محمد… مستنيا مازن عشان
بوسي قطعت كلامه… عشان هيوديني الجامعه
فاطمه بستغراب… انتي كل يوم بتروحي لوحدك اشمعنا النهارده

 

بوسي… عادي
فاطمه… اممم ماشي فطرتي
بوسي… اه روحي قولي لاي حد يجهزلك الفطار
فاطمه… حاضر وسابتهم ومشت ووقفت بعيد… مش مرتحالك يابوسي ومتاكده انك مخبي حاجه عليا
ملك جت من ورها فاطمه… واقفه ليه كدا
فاطمه بخضه… مش بعمل حاجه
ملك… اتخضيتي ليه كدا ولم مافيش حاجه واقفه ليه هنا
فاطمه…. حاسه ان في حاجه بس استني لم مازن يجي
ملك… ليه

 

فاطمه… بوسي عمو محمد كان هيقول حاجه وهي قطعتو وكمان مازن جي هنا قال عشان يوديها الجامعه
ملك… يوديها ومتروح هي
فاطمه… معرفش مهو ده اللي مخليني مستغربه
ملك… اممم انا وراي مشوار ولا عرفتي ابقا عرفيني طيب
فاطمه… حاضر روحي
مازن وصل الفله…. خليكي هنا ياروحي هجيب بوسي واجي
كيان… طيب متفهمني في اي

 

مازن… هتفهمي بس خلاص مافضلش غير شوي وقت
كيان… ماشي روح نادم بوسي ويلا
مازن… اشطااا
مازن نزل ودخل وبوسي جرت عليه
مازن… صباح الخير ياحج محمد
محمد بستغراب… حج محمد من ايمتا ده
مازن…. من اي وقت يلا مافيش وقت للكلام يلا يابوسي
بوسي…. يلا

 

فاطمه…. مازن مازن مازن بس بوسي شدده وطلعت مخلتهاش رد عليها
محمد… زي بعضو يمكن مسمعكيش يلا سلام دلوقتي عندي شغل
فاطمه… حتي انت عندك شغل وماشي طيب قولي هو في اي
محمد تلفونه رن… هقولك لم اجي بس دلوقتي مينفعش سلام
فاطمه…. ماشي بقا كدا
في العربيه ومازن سايق
كيان… قولولي بقا في اي
مازن… بصي ياستي انتي كان حلمك ان انا اكمل وشتغل دكتور صح

 

كيان بستغراب… اه
مازن… وانا حلمي اني اطلع دكتور جراحه صح
كيان…. اممم اه مش فاهمه برضو
مازن…. انا هحقق حلمك وانتي هتحققي حلمي دلوقتي
كيان بستغراب ورفعت حاجبها…. كيف برضو
مازن… الله يخربيت اللي ربط الحماره وسابك ياشيخه 😂😂😂
بوسي…. ههههههه هموت
كيان بزعل… بقا كدا 🥺🥺🥺
مازن… اسف حقك عليا متزعليش بصي دلوقتي فاطمه في كليه اي

”رواية أحببتها رغم Aجزها ” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top