رواية أحببتها رغم Aجزها (كامله جميع الفصول)

احببتها رغم عجزها

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

فتحيه… طيب روحي يابنتي ربنا يسترها عليكي
كيان… يارب سلام عليكم
كيان طلعت بر ومازن ساعدها تركب العربيه وركبت وهو ركب وساق العربيه
مازن… ها هنروح فين
كيان… معرفش المكان اللي انت عايزه ودينا فيه بس يكون هادي

close

 

مازن… تمام والفون بتاعه رن
مازن.. الو ايو ياروحي
فاطمه.. قلبها انت فين
مازن… رايحين الكافتريا متيجي
فاطمه.. اشطااا جي
مازن… تمام نتقابل يابطلي
كل ده وكيان قاعدها متعصبه من اللي بتسمعو

 

كيان.. هي جي معانا
مازن.. اه
كيان.. طيب وليه
مازن.. عادي فيها اي ويلا وصلنا
كيان… تمام يلا
في مكان تاني

 

خالد .. رايحه فين
فاطمه.. مازن نازل هو والمشلوله وهروحلهم
خالد.. هههه روحي ياختي معاكي ربنا
فاطمه.. ماشي سلام
عند كيان ومازن
مازن.. ها هتطلبي اي

 

كيان.. عايزه واحد قهوه مظبوطه وبوش اهم
_تمام وانت ياستاذ مازن
مازن: نفس اللي طلبته وبيتكلم وهو باصصلها
_تمام
مازن: انتي بتحبيها مظبوطه وبوش
كيان… ده العشق بتاعي بوش ومظبوطه
مازن…زي

 

فاطمه جت من ورهم وحطت ايدها علي وش مازن
فاطمه… انا مين
مازن.. قلبي اكيد
فاطمه… مش عارفه بتعرفني علطول كيف
مازن… في حد ميعرفش قلبه المهم تعالي اعرفك علي كيان
مازن… كيان دي فاطمه حبيبتي فاطمه دي كيان اللي هتكون مراتي

 

كيان.. اتشرفت بيكم
‘_القهوه القهوه
مازن… في اي ياض يامروان اتكلم براحه مره
مروان… بحب افرفشكم اي ده كيان
كيان… ميرو اخبارك اي
مازن… انتو تعرفه بعض
مروان… اه دي كوكي اللي كنت بحكيلك عليها انها واقفه جمبي في كل حياتي بس انتو تعرفه بعض منين كدا
مازن.. انا وكيان كتبين كتابنا وكام يوم وهنعمل الفرح

 

مروان… بجد اي الصدفه الحلوه دي الف الف مبروك ربنا يتمملكم علي خير يارب بجد انتو كويسين وتستاهلو بعض
كيان ومازن بصو لبعض
كيان… خد هنا قولي اديلي يجي يومين مش سامعه ليك صوت ليه
مروان… انتي عارفه الكليه والكل حاجه
كيان… ربنا معاك يارب

 

مروان… يارب بصي دئ قهوتك ام وش وكمان مظبوطه ونفس الخلطه اللي بتحبيها
كيان… تسلملي
مروان… عارف يامازن انتو الاتنين بتحبه نفس طريقه القهوه
فاطمه… مش ناوين تخلصو رغي ولا اي
مازن.. خلصنا يلا اقعدو تعال اقعد معانا
مروان… لا هروح اكمل شغل
كيان… روح وخلي بالك من نفسك

 

مروان: حاضر سلام
كيان ومازن…. سلام
فاطمه… كيان انا متهيقلي عيونك مش كانو لينهم عثلي زمان
مازن… كيف.
فاطمه… معرفش يمكن انا ناسيه عشان مشوفتهاش منك زمان

 

مازن.. ممكن المهم وحشتيني
فاطمه… وانت كمان وقعدو يتكلمه وسابه كيان لوحدها
بعد شوي
مازن… كيان تعالي اوصلك ولسه بيبص ملقاهاش

 

فاطمه… كيان انا متهيقلي عيونك مش كانو لونهم عثلي زمان
مازن… كيف.
فاطمه… معرفش يمكن انا ناسيه عشان مشوفتهاش من زمان
مازن.. ممكن المهم وحشتيني
فاطمه… وانت كمان وقعدو يتكلمه وسابه كيان لوحدها

 

بعد شوي
مازن… كيان تعالي اوصلك ولسه بيبص ملقاهاش
مازن… كيان راحت فين

 

فاطمه.. معرفش كانت موجوده هنا
مروان كان معدي من جمبهم
مروان… في حاجه ولا اي
مازن… كيان كانت هنا وبنبص ملقنهاش
مروان… هي كذا مره تعمل الحركه دي
مازن وفاطمه بستغراب…. حركت اي

 

مروان…. في ميتم جمبنا هنا وهي بتحب تقعد مع الاطفال فاكيد هناك روح شوفهم
مازن…تعالي يافاطمه نشوفها
مازن راح دخل الميتم لاقي عيال متجمع وعملين يهزرو يضحكو وحد قاعد في النص بيبص لاقها كيان فضل واقف يتفرح عليها وهي عماله تهزر وتضحك معاهم
فاطمه… هزت كتف مازن مازن في اي نادمها عشان نمشي مش بحب الاطفال والدوشه
مازن… حاضر روحي استنيني بر طيب عقبال مطلعلك
فاطمه… حاضر بس متاخرش وسابته وطلعت

 

مازن… كيان كيان
كيان بتبص لاقته مازن… في اي
مازن…. يلا عشان نمشي
الاطفال… لا متسيبناش وراحه عند فهد يترجو خليها تقعد شوي معانا
مازن… طيب مهو لازم نروح
بنت.. عمو وحياتي خليها تقعد معانا شوي والنبي

 

مازن.. صعب عليه البنت حاضر
كيان… طيب انت هتروح
مازن بضحك… لا هفضل معاكم
الاطفال… ها هاهاهاهاها
وبدا مازن يلعب مع الاطفال وكيان
فاطمه.. واقفه بر وعماله تبص فين الساعه ورنت علي مازن مش بيرد
فاطمه… هوف والله لامشي وراحت ركبت العربية ومشت
مازن… بس كفايه بقا تعبت نروح ونبقا نيجي وقت تاني

 

الاطفال بحزن… طيب توعدونا انكم هتيجو تاني
كيان.. انا بجيلكم دايما بس الاسبوع اللي فات مجتش عشان كنت تعبانه
الاطفال… ماشي سماح المره دي بس متعيبيش تاني
كيان… حاضر مش هغيب تاني بس انتو تاخدو بالكم من نفسكم كويس
الاطفال… حاضر عمو مازن ابقا خلي بالك منها
مازن حاضر وبيبص لاقي حد بيشده من البنطلون بتاعه بيبص لاقي بنوته صغيره راح شايلها
مازن… اسمك اي

 

اسمي خديجه
مازن… اسمك جميل
خديجه… كيان اللي سمتهولي وانا بحبه اووي
مازن بص لقينا وابتسم وراح لف يكمل كلامه مع البنت
خديجه… عمو مازن ممكن متسيبش كيان خالص عشان هي حبابه جدا وانت كمان حباب وانا بحبكم انتو الاتنين بس هي اكتر
مازن… بص لكيان حاضر

 

خديجه… واوع تزعلها
مازن… ههه حاضر وراح منزلها ها يلا
كيان… حاضر
رواحت سلمت علي الاطفال وعيونها كلها دموع وخلصت وطلعت
مازن… فاطمه كانت هنا راحت فين وراح مسك الفون ورن عليها
مازن… الو فينك
فاطمه بعصبيه… روحت ياستاذ مهو انت نسيتني ونشغلت جوه معهم وكمان لسه فاكر ترن عليا دلوقتي

 

مازن… بس اهدي هروح كيان واجيلك نتكلم
فاطمه… ماشي يامازن سلام وقفلت في وشه
مازن… يلا وراح مركب كيان وهو ركب وساق العربيه وراح البيت واول ما وصل نزل كيان ودخلها وراح سايبها وماشي
فتحيه… ها اخباركم اي
كيان… الاستاذ جابها معانا
فتحيه.. جاب مين
كيان… ها ولا حاجه

 

 

فتحيه… كيان في اي
كيان… مازن بيحب بنت وهيتجوزها بعد ميتجوزني بفتره وموافق عليا غصب عشان عمو محمد
فتحيه… يالهووي وانتي عارفه انه هيتجوز عليكي ووافقتي
كيان…. آه وافقت عشان عمو محمد هو جمايله كتيره عليا وانا مقدرتش ارفض ليه طلب وكمان هو تعبان
فتحيه بحزن… ربناس معاكي ياحبيبتي ويسترها عليكي

 

كيان…. يارب ياداده
فتحيه… اروح اعمل ليكي قهوه عشان تذاكري واجي
كيان…. ماشي
مازن راح عند فاطمه
فاطمه…. جيت ياستاذ مازن
مازن…. في اي
فاطمه…. لا والله انت بتسال انت كيف تسيبني مستني بر وكمان ارن عليك متردش بس ترد كيف مهو انت خلاص هتسيب فاطمه وتروح للعاجزه
مازن بعصبيه… فاطمه واطي صوتك ومتقوليش عليها عاجزه

 

فاطمه…. الله الله وبنادفع عنها كمان لع كدا بقا الموضوع حلو
مازن… انا وفاطمه مافيش حاجه وانتي عارفه وانا وهي متفقين ان بعد متجوزها هتجوزك افهمي ياهبله
فاطمه بعياط تمثيل… ويمكن انت تغير رايك ومتجوزنيش وكيان تنسيك فاطمه وامها زي النهارده
مازن… مين دي اللي تنسيني فاطمه فاطمه الروح والقلب ياهبله انتي
فاطمه… ايو ايو خدني بكلمتين حلوين
مازن.. بقولك وحشتيني اووي اووي

 

فاطمه… وانا كمان
مازن… قلبي ياناس
فاطمه… مش هتسهر معانا النهارده
مازن… النهارده لا عشان بابا عايزيني الصبح بدري في الشركه
فاطمه بزعل… طيب ابقا طمني عليك
مازن… حاضر بس متزعليش

 

فاطمه.. حاضر خلي بالك من نفسك
مازن.. حاضر وانتي كمان
وسابها ومشي وبعد ما مشي خالد جه
خالد… اي الاخبار
فاطمه… فل
خالد… اشطااا يلا نمشي
فاطمه… يلا

 

مازن روح البيت ودخل غير ورقد عليك السرير فتح الفون شوي وراح قافله وجه ينام وكل ما يغمض عينه يشوف البنت اللي شافها في الاوضه
مازن… وه وه في اي لا فوق كدا يامازن بس بصراحه البت صاروخ بكرا ابقا اسال كيان عليها بس اقولها اي المهم كبر يامازن واتخمد عندك شغل بكرا وابوك هينف”**خك وراح نايم
عند كيان راقدها عليها السرير وعماله تفتكر مازن وهو بيلعب ويهزر مع الاطفال
كيان… فوقي ياكيان مازن بقا مش بيحبك وبيحب واحدها تاني وهيتجوزها ويسيبك طلعي من دماغك بقا يارب طلعو من دماغي وقلبي مدام مش هيكون ليا 🥲

 

 

مازن… وه وه في اي لا فوق كدا يامازن بس بصراحه البت صاروخ بكرا ابقا اسال كيان عليها بس اقولها اي المهم كبر يامازن واتخمد عندك شغل بكرا وابوك هينف”**خك وراح نايم
عند كيان راقدها عليها السرير وعماله تفتكر مازن وهو بيلعب ويهزر مع الاطفال
كيان… فوقي ياكيان مازن بقا مش بيحبك وبيحب واحدها تاني وهيتجوزها ويسيبك طلعي من دماغك بقا يارب طلعو من دماغي وقلبي مدام مش هيكون ليا 🥲
وراحت نامت

 

الصبح
كيان صحت من النوم واتوضت وصلت وراحت تفطر
عند مازن صحي ولبس ونزل تحت
مازن… صباح الخير.
الكل… صباح النور

 

 

مازن.. بابا انت كنت عايزني في اي
محمد… بص هتاخد كيان وهتروح انت وهي تشوفوه فستان حلو للفرح عشان خلاص بعد بكرا
مازن… هو دهه اللي انت عايزه انت مش كنت عايزني في الشركه
محمد… لا خلاص روح بس لكيان وخدها دلوقتي
ملك… وهو لازم ياخدها يعني هي اصلا مش هيبقا مهم هتلبس اي كدا كدا هتكون قاعدها علي كرسي ومش هتتحرك ولابسه نقاب كمان يعني اي نيله تلبسه وخلاص

 

محمد بصوت عالي… اتكلمي عدل عليها هي زي البنات واحسن وانضف منهم واياك اسمعك تقولي عليها كلمه تاني انتي سامعه
مازن.. بس بس وانتي ياماما متقوليش كدا تاني عليها
ملك… والله براحتكم اللي عايزين تعملو اعملو كدا كدا محدش بيسمع كلامي وكلامي بيبقا كخه وراحت سابتهم ومشت
مازن… بابا اهد
محمد… بلا اهد بلا زفت مش شايفها بتقول اي
مازن… كبرلها المهم ماشي هروح اخدها ونروح نشوف فستان في حاجه تاني
محمد… لا روح

 

مازن.. تمام باي وسابه ومشي
ملك في اوضتها رايحه جي وراحت مسكت الفون ورنت عليها فاطمه
ملك.. الو يافاطمه عامله اي
فاطمه.. الحمدلله بخير ياطنط انتي عامله اي
ملك.. الحمدلله بخير ياروحي بقولك
فاطمه… قولي
ملك.. مازن واخد البتقول العاجزه دي وهيروح يجبلها فستان الفرح النهارده

 

فاطمه…. كيف ده هو قالي ان انكل محمد محتاجه النهارده في الشركه ومرداش يسهر معانا يبقا كدب عليا
ملك.. مش عارفه بس هو رايح دلوقتي قولت اقولك عشان تمنعي العاجزه دي انها تاثر عليها زي ماثرت علي محمد
فاطمه.. تمام ياطنط متحافيش يلا باي دلوقتي وابقا شوي واكلمك
ملك… ماشي ياحبيتي باي
عند مازن وصل عند كيان

 

فتحيه… ازيك يابني اتفضل
مازن… كيان فين ياداده
فتحيه… كيان في اوضتها قاعدها
مازن… تمام ممكن تنادميها
فتحيه… ادخلها انت انا مش فاضيه وسابته ومشت واسبته وهو معدي بيبص لاقي برضو الاوضه اللي كانت مفتوحه مفتوحه وبيبص عشان يشوف البنت اللي

 

شافها راح فتح الباب شوي وبيبص لاقها قاعدها قدام المرايه وحاطه طرحه علي راسها
مازن… يالهوووي علي القمر ده لا انا لازم اعرف مين دي ولسه هيفتح الباب ويدخل لاقي الفون بيرن
مازن…. يوووه هو وقتك يافاطمه دلوقتي وراح فاتح عليها
مازن… الو
فاطمه بصوت عالي… انت فين دلوقتي
مازن… في اي صوتك عالي ليه كدا وراح طالع بر

 

فاطمه… انت في الشركه دلوقتي
مازن بتوتر وهو بيكلم نفسه.. لو قولتلها اني مش في الشركه ورحت عند كيان عشان تجيب فستان الفرح هتزعل وتتخانق معايا
فاطمه… رحت فين يامازن مش بترد عليا ليه
مازن ها.. لا معاكي اهو
فاطمه… انت فين دلوقتي
مازن… في الشركه

 

فاطمه.. ولا بتعرف تكدب ماشي يامازن خليك مع كيان ومش عايزه اعرفك تاني وخليها تنفعك
مازن… اهدي بس وافهمك كل حاجه
فاطمه قفلت في وشه السكه
مازن… يوه بقا لازم اروحلها دلوقتي حالان
فتحيه… كيان ياحبيبتي مازن مجاش هنا ليكي ولا اي
كيان… لا هو جه

 

فتحيه… اه وكان عايزك وقولتلو روحلها انت وانا روحت عشان كان في الاكل علي النار
كيان.. طيب استني طلعيني اشوفه راح فين
وطلعت كيان هي وفتحيه وعملين يتلفته فين البيت وينادمه علي مازن مش لاقينو
كيان… فين مازن ده
فتحيه… والله معرفش يابنتي والله كان هنا ومعرفش راح فين

 

كيان… لم كان هنا يبقا راح فين
فتحيه… معرفش رني شوفيه فين
كيان… حاضر ورنت علي مازن
مازن كان بيسوق العربيه بيبص لاقي كيان بترن
مازن… الو
كيان… سلام عليكم
مازن… وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

 

كيان… داده فتحيه بتقول انك كنت هنا رحت فين
مازن… اه كنت عندكم بس جالي مكالمه ضروري تخص الشغل فروحت
كيان.. طيب انت لم جيت كنت عايز حاجه
مازن… اه كنا هنروح نجيب فستان الفرح بس مدام طلع عندي شغل هبعت فساتين البيت وانتي اختاري منهم عشان مش هينفع تروحي هناك لوحدك
كيان بحزن علي حالاته… لا عادي قولي فين بس وانا هروح
مازن… قولت خليكي والفساتين هتيجي وانا هكلمك فديو وانتي بتختاريها

 

 

كيان بيائس…. ماشي
مازن.. تمام يلا باي
كيان… سلام
مازن… اسف سلام وراح موقف العربيه وراح عند شقت فاطمه وفتح الباب ودخل
فتحيه…ها كان في اي يابنتي
كيان… مافيش حاجه كنا هنروح نختار فستان الفرح عشان الفرح بعد بكره
فتحيه… طيب ومشي ليه

 

كيان… جاله شغل ف هيبعت الفساتين علي هنا وانا هختار منها
فتحيه… الف الف مبروك ياحبيبتي وربنا يسعدك ان شاء الله
كيان بحزن… ان شاء الله ياداده اروح ادخل الاوضه
فتحيه… ماشي روحي
مازن دخل الشقه… فاطمه فاطمه
فاطمه.. نعم
مازن… في اي بقا مالك
فاطمه… بتكدب ليه عليا يامازن

 

مازن.. بصي اهدي وانا هفهمك علي كل حاجه
فاطمه… مانا هاديه اهو يلا فهمني
مازن… بصي وآلله معرف بابا كان عايزني في اي غير الصبح ولم عرفت وكدبت عليكي في التلفون عشان مكنتش عارف هقولك اي وخفت تزعلي فكدبت عليكي
فاطمه…هصدقك انا كدا يعني
مازن.. لازم تصدقي عشان انتي عارفه اني مش بكدب عليكي
فاطمه… ماشي يامازن هصدقك بس متتكررش تاني
مازن… ماشي ياروحي تعالي بقا نطلب اكل عشان جعان
فاطمه.. ماشي يلا

 

عند كيان قاعدها وتبص ناس داخله عليها
كيان… نعم
_الفساتين ياهانم اللي استاذ مازن طلبها
كيان… تمام استني ارن عليه وراحت مسكت الفون ورنت عليه مازن كان قاعد بياكل هو وفاطمه
فاطمه… مين بيرن
مازن… كيان متتكلميش خالص دلوقتي ماشي
فاطمه… هوف حاضر
مازن فتح علي كيان… ايو

 

كيان.. الفساتين جت هتختار معايا
مازن… حاضر وفاطمه قاعدها هتولع ومازن عمال يبصلها تهدا
مازن… تمام افتح الكاميرا ووريني
كيان… تمام وفتحت الكاميرا وبدات توري مازن الفساتين وكل ميشوف واحد ميعجبهوش وعمال يهزر مع كيان ويضحك وفاطمه ياختييي فاضلها عود كبريت وتولع 🙆‍♀️😂😂😂

 

مازن… بصي ده هيكون جميل اووي خدي ده
كيان.. هو فعلا حلو تمام هاخد ده
مازن… اشطااا وبص لفاطمه ياختييي
كيان… اشطااا
مازن… يلا سلام دلوقتي اخلص الشغل وكلمك وراح قفل بس الكاميرا ونسي يقفل السكه كلها وراح سايب الفون وراح قعد جمب فاطمه
مازن… اهدي بقا عشان خاطري

 

فاطمه… اهد وانا شيفاك عامل تهزر وتضحك معاها وكمان بتختاره فستان الفرح اللي هو المفروض يبقا انا اللي مكانها والبسه
مازن… اهدي بقا مهو انتي هتكوني مكانها بس بعدها وهتاخدي مكانتك في كل حاجه بس وقت بقا العاجزه دي تاخد مكانك وتاخد مازن منك عيب حتي مازن لفاطمه بس
فاطمه.. ايو خدني بكلمتين حلوين زي كل مره كدا
مازن… مقدرش دانا سيبتها وجتلك يلا هتيلنا عصير نشربه
فاطمه…. حاضر ياعيوني

 

ده كله وكيان ماسكه الفون وعلي ودنها وبتسمع كل حاجه وراحت قفلت السكه
كيان بعياط… خدو كل الفساتين مش عايزه حاجه
فتحيه… ليه بس كدا ياحبيبتي حصل اي
كيان.. مش عايزه اتجوز يلا خدو كل حاجه
البنات اخدت كل الفساتين ومشت

 

فتحيه… في اي بقا احكي مالك
كيان قعدت تعيط وترمت في حضنها
فتحيه… اهدي ياروحي مالك
كيان… الواطي بيخوني معاها
فتحيه… كيف ده
كيان.. هو عندها في الشقه دلوقتي ومش في شغله انا مش هتجوزها خلاص

 

 

ده كله وكيان ماسكه الفون وعلي ودنها وبتسمع كل حاجه وراحت قفلت السكه
كيان بعياط… خدو كل الفساتين مش عايزه حاجه
فتحيه… ليه بس كدا ياحبيبتي حصل اي
كيان.. مش عايزه اتجوز يلا خدو كل حاجه
البنات اخدت كل الفساتين ومشت
فتحيه… في اي بقا احكي مالك

 

كيان قعدت تعيط وترمت في حضنها
فتحيه… اهدي ياروحي مالك
كيان… الواطي بيخوني معاها
فتحيه… كيف ده

 

كيان.. هو عندها في الشقه دلوقتي ومش في شغله انا مش هتجوزها خلاص
فتحيه… يالهووي اي قله الحيه دي تلفون كيان رن
كيان لقت محمد ابو مازن اتوترت
كيان… انا هقول لعمو محمد انا وابنه كدا خلاص

 

 

فتحيه.. هو تعبان وممكن يتعب زياده
كيان… مش قادره اعيش معا وهو مع واحدها غيري
فتحيه… طيب رودي شوفي في اي وبعدين نتكلم
كيان حاضر وفتحت الفون… سلام عليكم

 

محمد… وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته يابنتي عامله ايه
كيان… الحمدلله بخير ياعمو انت عامل اي واخبار صحتك اي
محمد… والله يابنتي صحتي في النازل وحاسس انها اخر ايامي بس امنيتي الوحيدها اني اشوفك انتي ومازن ابني مع بعض
كيان بحزن وعياط علي حالته… عمو عايزه اقولك حاجه صح
محمد… قوليلي ياروحي ولا قبل متقولي قوليلي انتي والواد مازن جبته قستان الفرح ولا لا
كيان… اه بس
محمد.. بس اي الف مبروك ياقلبي لو مش عاجبك انا ممكن اجبلك فستان من اي مكان يعجبك حتي لو من اخر العالم

 

كيان…. تسلملي ياعمي ربنا يديمك لياا يارب
محمد.. يارب ياقلبي ويلا بقا بطلي كلمت عمو دي وقوليلي يابابا خلاص انتي هتكوني مرات ابني وفي مقام بنتي يلا قوليها
كيان بعياط… حاضر يابابا
محمد… قلب بابا ربنا يديمك في حياتي انا وابني يارب ياروحي يلا اسيبك دلوقتي وشوي ونتكلم
كيان… ماشي خلي بالك من نفسك وخد علاجك
محمد… والله محد بيفكرني بيه ولا باخدو عشان خاطرو غيرك ياقلبي
كيان… ربنا يشفيك يارب يلا سلام عليكم
محمد…. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته

 

فتحيه… ها عملتي اي
كيان…. مستحيل مش هقدر اقوله كدا
فتحيه… اي حصل
كيان بعياط… صعبان عليا اووي بصي انا هتجوزه عشان خاطرو بس بعد فتره اقوله ان انا وهو مش متفقين واطلق وهو فاطمه
فتحيه… يعيني عليكي يابنتي حتي الفرحه مستكترينها عليكي ايمتا هتفرحي بقا

 

كيان… الحمدلله على كل حال يلا انا هدخل ارقد شوي مش قادره
فتحيه… ماشي ياروحي روحي
فتحيه بعد ما كيان دخلت اوضتها طلعت في الجنينه ورنت علي مازن
فتحيه… الو سلام عليكم استاذ مازن
مازن… وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ايو مين
فتحيه… انا فتحيه الداده بتاعت كيان

 

مازن بزغفه… في اي كيان كويسه
فتحيه.. اه الحمدلله انت اتزغفت ليه كدا
مازن… اي السؤال ده
فتحيه… فيه اي واحد بيحب واحدها وبيبقا في شقه واحدها ويكدب علي خطيبته عشان يروح للي بيحبها في شقتها والله وعلم بيعملو فيها اي يبقا يخاف علي كيان ليه
مازن بستغراب… وانتي اي عرفك الكلام ده
فتحيه… حضرتك طلعت مش شاطر بعد مقفلت معاها الفديو هي سمعت كل حاجه داره بينك انت والسنيوره ممكن اسالك سوال

 

مازن بحزن… اتفضلي
فتحيه… اي اللي ناقص في كيان عند البنت دي ومتقولش عجزها عشان كيان في اي وقت ممكن تمشي
مازن سكت ومش عارف يرد
فتحيه… بما انك مش عارف ترد اقولك حاجه واحدها بس كيان لو هتتجوزك فهتتجوزك غصب عشان ابوك فياريت بعد اذن حضرتك متزعلهاش وتحافظ عليها
مازن… حاضر
فتحيه… اوعدني يامازن يابني انك هتفضل جمبها ومش هتزعلها وهتحميها
مازن… بوعدك

 

فتحيه… تمام شكرا سلام عليكم
مازن… وعليكم السلام وقفل
مازن بعد ما قفل مسك الفون رمه علي السرير وخبط ايدو في الحيطه
مازن… مغفل وهتفضل طول عمرك كدا دلوقتي هي هتكون عامله اي اي ده وانا خايف ليه عليها كدا كدا هي عارفه اني بحب واحدها وهتجوزها هي بس لا مكنش ينفع اسمعها كدا انا بكرا احاول اتكلم معا وفهمها الموضوع
الصبح مازن صحي وقام لبس ونزل تحت
مازن… صباح الخير
الكل… صباح النور

 

مازن… اي لسه مخلصتش يابابا
محمد… خلصت ياحبيبي يلا نروح عشان نخلص كل شغلنا النهارده عشان بكرا الفرح
مازن… تمام يلا
مازن طلع مع ابوه وركبه العربيه وراحو الشركه وكان عندهم شغل كتير وفضلو يشتغله
عند كيان صحبت الصبح فطرت وقرات قران والاذكار وطلعت الجنينه
فتحيه.. القمر بيعمل اي

 

كيان.. مش بعمل حاجه قاعدها زي كل يوم مش بقدر اطلع ولا اخرج براحتي زي باقي البنات
فتحيه… اي ده كيان اللي بتتكلم امال فين كلمه الحمدلله
كيان… الحمدلله المهم رايحه فين
فتحيه… هروح اشوف البت سلمي وهاجي
كيان… ماشي روحي متاخريش
فتحيه… حاضر فتحيه مشت وكيان فضلت قاعدها تقرا وتكتب لحد العصر مكان قرب ياذن وزهقت
كيان… هي اخرت ليه كدا ام اروح ادخل اجيب الفون وشوفها في اي وراحت دخلت واول مدخلت لاقت حد بيخبط راحت تفتحلو
وبتبص لاقته مازن

 

مازن… سلام عليكم
كيان.. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته ايو
مازن… وه مش المفروض ادخليني ولا هفضل واقف بر كدا
كيان… اسفه بس داده مش هنا ومينفعش اقعد انا وانت لوحدينا في البيت
مازن كلام كيان عجبه وكبرت في نظرو وحب يتكلم تاني معاها… طيب وفيها اي مانا يعتبر جوزك ومكتوب كتابنه
كيان… اه طبعا جوزي بس قدام ربنا وبابا محمد والداده واهلينا مش قدام الناس اسفه مش هينفع تدخل
مازن… عارف ومتخافيش انا مكنتش هدخل ولا هاجي من غير حد والداده فتحيه اهي وبابا كمان معايا هههه

 

كيان… بابا عامل اي وسلمت عليه
محمد… الحمدلله بخير ياروحي انتي عامله ايه
كيان… الحمدلله بخير طول مانت بخير اخرتي ليه عليا
فتحيه… انتي عارفه سلمي بقا

 

كيان… ماشي ادخلي اعملي حاجه نشربها
مازن بضحك… هههه مش لم ندخل الاول ولا هتشربينا الحاجه قدام الباب
كيان… اوبس اسفه اتفضلو
محمد ومازن وكيان دخلو قعدو وفتحيه راحت تعملهم حاجه يشربه

 

مازن… بصي ياستي انا جي عايزك تروحي معايا مشوار
كيان… مشوار فين ده
مازن… لم نروح هتعرفي يلا بس غيري ياداده ياداده
فتحيه… نعم يابني
مازن… خدي كيان علي الاوضه تغير عشان هنخرج انا وهي
كيان مش لازم نخرج كدا عادي

 

مازن بنفعال… وحيات امك البتاع ضيق تخرجي كيف بيه كدا كيان حست بفرحه لم لقت مازن كدا
مازن… اسف في رد فعلي بس البتاع ضيق وانتي لابسه نقاب مينفعش تخرجي بيه
كيان ببتسامه… حاضر هدخل اغير يلا ياداده
فتحيه.. يلا يابنتي
كيان دخلت تغير وطلعت
كيان… يلا

 

مازن… اشطااا بعد اذنك يابابا
كيان… اذن مين هو مش جي معانا
مازن… لا ومتخافيش يابت انا هبقا نيله جوزك بكرا يلا ومحدش يقدر يتكلم
محمد.. روحي بابنتي متخافيش
كيان… طيب يلا
مازن طلع ركب هو وكيان العربيه وطول الطريق ساكتين لحد ما مازن وقف العربيه
كيان… وقفت ليه
مازن… وصلنا وراح نازل ومنزل كيان

 

كيان… انت جبتني الجنينه هنا ليه
مازن… هتعرفي تعالي بس وخدها ودخلو الجنينه
واول مدخلو مازن صفر والولاد طلعو يجرو علي كيان ومازن
مازن واطي علي كيان بصوت واطي… انا اسف بسبب كدبتي بتاعت امبارح وراح واقف وبدا يلعب معا العيال ويهزرو لحد بليل وبعد مخلصو

 

مازن… ها يلا بقا نروح
كيان ببرئ اطفال… خلينا شوي والنبي
مازن… شوي اي احنا هنا من العصر والمغرب اذن يلا بقا
_خلينا شوي ياعمو
مازن… مره تاني نبقا نيجي ومن الصبح ونلعب براحتنا اي رايكم

 

_وعد
مازن… وعد وراح مودع الاطفال هو وكيان وطلعو ركبه العربيه
كيان… علي فكرا اسفك مش هيعمل حاجه علي اللي انا سمعتو امبارح
مازن.. انتي عارفه من الاول اني بحب غيرك وكانت هي يعني مكنتش مع واحدها غيرها

 

كيان… انا قصدي الكدب ليه تكدب وتقولي انك عندك شغل وتكون معاها فين الشقه لوحدكم ولا وتقولها ان العاجزه متجيش جمبها حاجه مازن انا قبل خمس شهور كنت بمشي وبعمل كل حاجه وكان الف واحد يتمناني ولو مش مصدق ممكن تروح كليتي وتسال علي كيان البنهاوي
مازن… ممكن بلاش الكلام ده
كيان… حاضر مازن تلفونه رن وبيجيبه راح واقع فبيميل يجيبه
كيان…. حاسبببببب

 

 

مازن… وعد وراح مودع الاطفال هو وكيان وطلعو ركبه العربيه
كيان… علي فكرا اسفك مش هيعمل حاجه علي اللي انا سمعتو امبارح
مازن.. انتي عارفه من الاول اني بحب غيرك وكانت هي يعني مكنتش مع واحدها غيرها

 

كيان… انا قصدي الكدب ليه تكدب وتقولي انك عندك شغل وتكون معاها فين الشقه لوحدكم ولا وتقولها ان العاجزه متجيش جمبها حاجه مازن انا قبل خمس شهور كنت بمشي وبعمل كل حاجه وكان الف واحد يتمناني ولو مش مصدق ممكن تروح كليتي وتسال علي كيان البنهاوي
مازن… ممكن بلاش الكلام ده
كيان… حاضر مازن تلفونه رن وبيجيبه راح واقع فبيميل يجيبه
كيان…. حاسبببببب

 

 

مازن عمل فرامل بسرعه ووقف العربيه
مازن… كيان كيان انتي كويسه
كيان… اه الحمدلله وانت
مازن… الحمدلله

 

كيان… مش تاخد بالك وتسيبك من التلفون ادينا كنا هنموت دلوقتي ومين اللي بترن دي
مازن سكت شوي وتنهد … دي فاطمه ومعلش حقك عليا
كيان بحزن… تمام يلا نروح
مازن… يلا
فاطمه رايحه جي في الشقه وخالد قاعد
خالد… في اي يابنتي متقعدي شوي
فاطمه… الاستاذ مع فاطمه وفتح وقفل في وشي السكه ولع واي قفل التلفون خالص

 

خالد… هههههه فتح سمعك انها معا وقفل ولا اي 😂
فاطمه… خالد متعصبنيش انا علي اخري
خالد… خلاص اهدي بس كدا
فاطمه… اهدا دانا هكسرها فوق دماغهم هم الاتنين وبالاخص كيان اللي بتسرق الرجاله دي
خالد… بصراحه اه هي عاجزه بس جامده وتخطف اي حد
فاطمه رمط المزهري علي خالد خالد قام جري مجتش فيه

 

خالد… يابنت المجنونه كنتي هتموتيني
فاطمه…. غور من وشي طيب عشان انت بتولعني اكتر
خالد… هههه طيب بمناسبه الولعه هتروحي فرح مازن وكيان بكرا
فاطمه رفعت حاجبها… هو بكرا
خالد…. اه
فاطمه… اشطااا هنروح منروحش ليه
خالد…. مش مطمنلك في اي

 

فاطمه… مافيش حاجه يلا روح روح انت
خالد… حاضر هروح وبكرا هتقوليلي في اي
فاطمه…. هههه ماشي باي
خالد…. باي
خالد ساب فاطمه ومشي فاطمه قعدت علي الكرسي
فاطمه… بقا بتتجاهلني يامازن ماشي وانتي ي كيان بتسرقيه مني ان مخليتكم انتو الاتنين بكرا مسخره مبقاش انا فاطمه

 

عند مازن وصل هو وكيان وقف العربيه ونزلها حطها علي الكرسي وبيقفل باب العربيه وبيلف
مازن… كي وبيبص لاقها مشت بالكرسي راح خابط بايدو علي العربيه
مازن…. هوف هخلص من مشكله اوقع نفسي في مشكله هعمل اي المره دي لم ادخل ورها
مازن… يعني سيبتيني ومشيتي
كيان… سيبتك يمكن عايز تروح بسرعه عشان تروحلها او هترن عليها فسيبتك علي راحتك
مازن بيئس… لا مش هروحلها ولا هرن اصلا التلفون باظ ياختي هروح بس هنام عشان اصحا بدري المهم

 

كيان… اي
مازن… هتروحي ل كوافير بكرا ولا هجبهملك لحد هنا
كيان… مش محتجاهم ولا هنا ولا هروح
مازن… مينفعش لازم تروحي للكوافير
كيان… مالكش فيه وكدا كدا انا منتقبه يعني محدش هيشوف وشي
مازن… براحتك وايو صح انا عمري مشوفت وشك ممكن اشوفه

 

كيان… متخافش وشي مش متش*وه ولا فيه حاجه
مازن بعصبيه… وانا مقولتش عشان كده ومش عايزه اشوفه سلام وسابها ومشي
فتحيه من ورها… بتزعليه ليه منك دايما كلامك زي الدبش
كيان… مش دبش هو كان عايز عشان كدا واصلا مش بيحبني عايز يشوف وشي ليه
فتحيه… عادي فيها اي ليهو بتزعليه ليله فرحكم
كيان… فكك انا داخله انام
فتحيه… ربنا يهديكم انتو الاتنين روحي تصبحي على خير

 

كيان… وانتي من اهل الخير
كيان دخلت غيرت ونامت ومازن روح البيت وغير ونام
الصبح الكل صحي
عند مازن باب الاوضه اتفتح والستاير اتفتحت وفتحت الشبابيك
مازن… اطفو النور واقفلو الشبابيك عايزه انام راحت نطت علي السرير
_لا لا لا لا قووووم
مازن… عايزه انام سيبيني انام

 

_بزعل طفولي بقا كدا ياماززيزو عايز تنام ومش هين عليك تقوم تسلم علي بوسي اختك حبيبتك
مازن شال البطانيه من علي وشه… هوف اسف اديني قومت حمدلله على السلامة ياروحي وراح حاضنها
بوسي… الله يسلمك ياقلبي يلا قوم يلا
مازن… زاحه وراح حاطط البطانيه تاني عليه بوسي سلمت عليكي يلا طيري من الاوضه سيبيني انام
بوسي… طيب مش ماشي وخليك نام وراحت جابت كوبايه الميه وكبتها عليه مازن قام يطنتت من علي السرير وبوسي طلعت تجري برضو الاوضه ومازن ورها
مازن… هو انتي هتفضلي طفله طيب مش سايبك
بوسي… والنبي اسفه سيبني بقا دانا بوسي حبيبتك

 

مازن… مش سايبك عشان تبطلي تعمليها تاني
بوسي لقت محمد واقف بيتكلم في التلفون استخبت ورها بابا بابا حوش مازن عني
محمد قفل التلفون.. في اي انتو الاتنين علي الصبح
مازن… الاستاذه كبت الاميه عليا وانا نايم
محمد… ليه كدا انتي بتكبري ولا بتصغري
بوسي… عماله اقوم فيه مش قايم رحت كبيت الميه عليه زاد انا لسه صغيره انا عندي 18سنه بس
مازن… والله انا مش عارف وافقه عليكي في كليه صيدله كيف

 

بوسي… بشطارتي طبعا ياخوي هو انا زيك فاشله
مازن… انا فاشل طيب اوع يابابا وسيبني عليها
بوسي… لا والنبي يابابا
محمد… بس انتو الاتنين يلا يامازن روح شوف هتعمل اي من التجهيزات وانتي روحي جهزي نفسك عشان هتروحي عند كيان تفضلي معاها لحد الفرح
بوسي بصوت عالي…. ها هاهاهاهاهاهاهاها هروح عند كيان

 

مازن… فرحانه علي اي بلا نيله
بوسي… وربنا البت كيان غلطانه لم وافقت عليك بقا ملكه الجمال دي توافق بيك ياعبدو البواب
مازن… بت انتي لمي دورك علي الصبح ومين عبدو البواب ده احنا بعتناكي بر تتعلمي ولا بعتناكي في الشارع
بوسي…. ههههه والله البت كيان اللي علمتني كل ده دي جامده اه بس جعفر والدبش بتاعها مسيطرين عليها خالص شكلك لسه مختش عليها وشوفت جعفور بتاعها
مازن… مش عايز بلا قرف انا طالع اخد دش وانزل افطر

 

محمد… ماشي روحي ياحبيبي
محمد مسك بوسي من الطرحه… مش تتلمي بقا يازفته انتي
بوسي… والله يابابا الواد ده خساره فيك البت دي كانت محتاج مززز من بلاد بر مش المصرين ابو كروش علي راي البت كيان
محمد… عارفه لو امك شافتك بتتكلمي كدا هتعمل فيكي اي
بوسي… هههه هتعملني رغيف حوووشي كفك ياحماده

 

محمد… وه وه لا انا همشي احسن انتي مين يابت
بوسي… بنتك ياراجل والله 😂
محمد… متقعديش مع كيان تاني والنبي
بوسي … هههه دي الاربع وعشرين ساعه بكلمها
محمد… ربنا يسترها علي مازن ومتجننش زيكم
بوسي…. متخافش ياحج الاحداث معانا ان شاء الله 😂😂يلا سلام بقا
محمد… سلام يامجنونه

 

عند كيان صحت اتوضه وصلت الصبح عشان راح عليها الفجر وطلعت عشان تفطر
فتحيه…. صباح الورد ياعروسه
كيان…. صباح الفل ياقلب عروستك عايزه افطر فين الاكل
فتحيه… مجهزهولك اهو
كيان… اشطااا هاتيه
فتحيه حطت الاكل لكيان وقعدت تاكل وهي بتاكل

 

_اعععععععععع جعانه وراحت قعدت تاكل
كيان بتبصلها بستغرب…. مفجوعه من يومك مش تسلملي يازفته
بوسي…من بعض ماعندكم ياخوتشي بس جعانه وراحت قامت سلمه علي كيان وقعدت تاكل
كيان… براحه انا لسه هاكل
بوسي…. والنبي ياداده حطيلها اي حاجه تاكلها عشان متصدعناش
كيان… لا والله
فتحيه… ههههه زي بعضو يابنتي مهو اتلحست منك

 

كيان… داده لا والله
فتحيه… يو مش قصدي يابنتي قصدي طلعالك
بوسي… ههههه انتي لسه بتخافي منها ياداده
فتحيه…. دي قلبي يابت يلا كله وانا هروح اجبلكم تاني
بوسي.. اشطااا
بوسي وكيان قعدو ياكله لحد مشبعو

 

كيان… ها قوليلي اي جابك
بوسي… وه وه يافتحي ماجيش كيف مش فرح اختي النهارده
كيان… قصدي مش مع اخوكي ليه
بوسي … اتخانقنا فسيبته وجيت
كيان… كبيتي ميه عليه وهو نايم تاني
بوسي… حصل فكك يلا نقوم عشان نجهز نفسنا
كيان… يلا
الكل بقا مشغول وبيجهز نفسه للفرح بليل

 

بليل مازن خلص ولبس البدله وراح عشان يجيب كيان من الفله بتاعتها عشان الفرح في الفله بتاعت مازن اول ما مازن وصل دخل وفتح الباب
مازن… اي ده يعني البيت هوس هوس ياداده وبيبص لاقي كيان لابسه الفستان الابيض والنقاب الابيض وقاعدها علي الكرسي وزي الملايكه وبوسي وفتحيه وقفين جمبها مازن فضل باصص في عين كيان كتير
مازن بصوت واطي… اي ده نفس العيون الرصاصي إللي بشوفها في الاوضه ممكن تكون لابسه لنزز عادي
بوسي… سرحت فين

 

مازن… ولا حاجه خلصتو
بوسي… اه يلا
طلعو ركبه العربيه وراحو الفرح
في الفرح بقا الكل فرحان وبيهيص بس الناس عملين يبصه لكيان ومازن انه اتجوز واحدها عاجزه
_بقا ابن محمد المصري القمر يتجوز واحدها عاجزه
_والنبي ياختي معرف دي مامته ملك وافقت كيف علي كدا
_يمكن مغصبين عليها

 

_معرفش ويمكن عشان غني مهي دي بنت البنهاوي الله يرحمه
_لا والله بقا دي كيان البنت الحلوه بقت عاجزه
_اه
عند بوسي وكيان
بوسي… مالك
كيان.. انتي عارفه مش بحب الاجواء دي
بوسي… استحملي ده فرحك وشوفي الواد سايبك وعمال يهزر ويتكلم ممع اصحابه

 

كيان… سيبيه براحته
فاطمه جت وراحت عند كيان
فاطمه… الف مبروك ياعروسه
كيان… الله يبارك فيكي
فاطمه… امال فين مازن بس خلاص شوفته بعد اذنكم وسابتهم ومشت راحت عندو
فاطمه اول ما وصلت عند مازن سلمت عليه وخدتو بالحضن والناس بتتفرج
فاطمه… الف مبروك عقبالنا ياحبيبي

 

مازن… ان شاء الله
فاطمه… يارب وشاورت لبتاع الاغاني يجيب اغنيه يرقصه عليها
فاطمه راحت مسكت ايد مازن وودته عند كيان
فاطمه… يلا ارقصه سوء
مازن… بس وبس لكيان
فاطمه… مابسش في اي
مازن… كيان
فاطمه عملت نفسها مستعبطه… اوبس معلش ياكيان نسيت ياحبيبتي انك عاجزه وراحت مسكت ايد مازن تعال نرقص احنا طيب
بوسي…. وقفي مكانك

 

فاطمه اول ما وصلت عند مازن سلمت عليه وخدتو بالحضن والناس بتتفرج
فاطمه… الف مبروك عقبالنا ياحبيبي
مازن… ان شاء الله
فاطمه… يارب وشاورت لبتاع الاغاني يجيب اغنيه يرقصه عليها
فاطمه راحت مسكت ايد مازن وودته عند كيان

 

فاطمه… يلا ارقصه سوء
مازن… بس وبس لكيان
فاطمه… مابسش في اي
مازن… كيان
فاطمه عملت نفسها مستعبطه… اوبس معلش ياكيان نسيت ياحبيبتي انك عاجزه وراحت مسكت ايد مازن تعال نرقص احنا طيب
بوسي…. وقفي مكانك وراحت قربت منهم
فاطمه… في اي
بوسي مسكت ايدهم هم الاتنين وبعدت ايد فاطمه عن ايد مازن

 

بوسي… محدش ليه الحق انه يرقص مع مازن غير مراته اللي هي كيان
فاطمه…. هههه وهترقص كيف دي ياحسره بقا
بوسي… دي حاجه مالكيش دعوه بيها
فاطمه اتحرجت من كلام بوسي وبصت لمازن انه يتكلم بس مازن متكلمش راحت مشت
كيان مسكت ايد بوسي… اي اللي انتي عملتيه ده

 

بوسي… عملت اي
كيان… مكنش ينفع اللي انتي عملتيه ده
بوسي… يعني كان ينفع اللي هي عملتو يعني
كيان.. هو ولا انتي كان ينفع اللي عملتو بس كنتي اتلميتي شوي

 

 

بوسي… كيان فكك ويلا نكمل الفرح
محمد… لا كفايه لحد كدا
كيان… ياريت عشان حاسه اني تعبانه
مازن.. تمام يلا
محمد مسك الميك واعلان عن انتهاء الفرح والكل مشي وكيان ودعت بوسي وفتحيه ومازن سلم علي امه واخته وابوه وطلعو ركبه العربيه وراحو شقتهم اول موصله عند الباب مازن فتحه ودخل وساب كيان واقفه راحت داخله هي

 

مازن… يلا ادخلي شوفي هتعملي ايه انا هعمل مكالمه
كيان… ماشي وسابته ودخلت الاوضه
مازن دخل اوضه الجلوس ورن علي فاطمه
مازن… الو حبيبتي

 

فاطمه… حبيبتك اتهزقت وانت كنت واقف مش بتتكلم
مازن… مكنش ينفع اتكلم مع اختي وكمان كان في ضيوف
فاطمه…. ماليش فيه كنت دافعت عني شويه
مازن… حقك عليا ياقلبي خلاص بقا
فاطمه.. حاضر مش هتيجي نسهر

 

مازن… مش هينفع النهارده
فاطمه… هوف طيب
مازن… متزعليش بقا الايام جي ونبقا نعوضها
فاطمه… طيب
مازن.. قلبي انتي ياروحي
فاطمه… حبيبي
مازن… يلا سلام دلوقتي وراح قفل مع فاطمه وراح عشان ينام في الاوضه بيبص لاقي الباب مقفول فضل يخبط

 

مازن… كيان افتحي الباب عشان ادخل اغير البس ونام
كيان قاعدها وعماله تعيط ومبتتكلمش خالص
مازن… كيان ردي افتحيلي عشان انام وفضل يخبط وكيان مردتش تفتحلو الباب خالص
مازن… ماشي ياكيان خليكي في الاوضه وخديها انا هروح انام في اوضه الجلوس بس خليكي عرفها وراح اوضه الجلوس كيان بعد ما هو مشي اتفتحت في

 

العياط
كيان… يارب انا برضه بكل حاجه بتدهالي دايما بس ليه اللي بيحصل معايا ده انا عمري معملت حاجه وحشه ولا جيت جمب حد ونامت وهي عماله تعيط
مازن دخل اوضه الجلوس ومتعصب من اللي كيان عملتو
مازن… ماشي ياكيان بقا تنيميني في اوضه الجلوس طيب انا هوريكي وشي التاني بس استني وراح رقد وفضل يتقلب ومش عارف ينام
الصبح طلع والساعه 9فاطمه وملك مامت مازن جو وعملين يخبطه علي الباب

 

 

مازن اول ما حس بيهم قام يجري يصحي كيان عشان يدخل يغير ولسه هيخبط عشان تفتحلو لاقي الباب مفتوح دخل بيبص لاقها صاحيه وبتصلي فضل واقف شوي باصصلها وراح دخل الحمام غير ولبس بجامه النوم وطلع لاقي كيان خلصت صلاه
مازن… لم انتي صاحيه مصحتنيش ليه ومفتحتيش ليهم ليه
كيان بصتلو وسابته وراحت عشان تفتح الباب
فاطمه بر… هم ده كله نايمين ليه يعني

 

ملك… معرفش اوع يكون حصل حاجه
فاطمه… مستحيل مازن هيكون ليا انا وراحت عشان تخبط وبعصبيه وكيان فتحت الباب وراحت فاطمه وقعت في الارض
فاطمه… اااه

 

مازن سمع فاطمه طلع يجري علي بر لاقها واقعه مسكها وقومها
مازن… مين وقعك كدا
فاطمه… مراتك الحيوانه دي
كيان.. انا مش حيوانه الحيوان دايما بيبقا عارف نفسه
ملك… احنا جين عشان نتهزق ولا اي هنا

 

كيان… مقدرش اهزقك ياماما
ملك…. انا مش مامتك متقوليش ياماما تاني
كيان بحزن…. حاضر اتفضلي
ملك وفاطمه دخلو اوضه الجلوس ومازن دخل معاهم وكيان راحت اوضتها
مازن… دقيقه اجبلكم حاجه واجي وراح وره كيان بس وقف علي الاوضه وسمعها وهي بتعيط

 

كيان… يارب صبرني انا ماليش غيرك اقف جمبي وصبرني يارب انا اه ببقا قوي قدامهم بس انا من جواي ضعيفه
مازن كان واقف بيسلم وزعل عليها
مازن… انا زعلان ليه عليها انا مالي بيها وراح منادم عليها كيان كيان
كيان مسحت دموعها… ايو وراحت طالعه من الاوضه
مازن… هتعرفي تعملي ضيافه لماما وفاطمه ولا اعملهم انا
كيان… لا هعرف روح انت وانا هعمل واجي

 

مازن… حاضر مازن راح عند ملك وفاطمه وكيان دخلت المطبخ تعملهم حاجه يشربوها وطلعت من التلاجه فوكها عشان تضايفهم
فاطمه… اخرت ليه ياستاذ عقبال مفتحلنا
مازن.. والله كنت نايم
فاطمه… ليه كنت سهران امبارح
مازن… لا بس انتي عارفه ان امبارح كان يوم تعب فمصدقت نمت وانا اصلا بحب النوم

 

فاطمه… يعني محصلش حاجه
كيان كانت.داخله وفاطمه بتقول كدا
مازن بصلها… لا محصلش حاجه
فاطمه… قلبي انت اصلا
مازن… وانتي حياتي كلها
كيان نزلت دمعه من عينها تحت النقاب وهي بتسمع اللي بيقولو لبعض

 

كيان… اتفضلو
ملك… هاتي
فاطمه… كيان متشيلي النقاب بقا مافيش حد غريب
مازن فرح ان هي هتشيل النقاب بس مكنش عارف فرح ليه
كيان… معلش مش بحب اشيله يلا بعد اذنكم هدخل هقرأ كتاب وانتو مازن معاكم
ملك بقرف…. روحي مهو ده اصلا اللي هتقدري تعمليه في حالاتك دي

 

كيان بحزن… شكرا وراحت سابتهم ومشت دخلت اوضتها وقفلت الباب ورفعت النقاب وقعدت تعيط
فاطمه وملك قعدو شوي مع مازن
ملك… يلا بقا يافاطمه عشان عندي مشوار مهم هروحو

 

فاطمه… حاضر وانا كمان يلا
مازن لفاطمه.. مشوار اي ده
فاطمه… هبقا اقولك بعدين وراحت حضنها وبيسه من هنا وهنا هي وملك ومشو
مازن طلع معاهم لحد الباب وهم مشو وقفل ورهم الباب وبيبص علي الاوضه لاقها مقفوله راح سايبها ودخل اوضته الجلوس وقعد
بعد شوي كيان طلعت طلعت الاكل وبتعملو اتلسعت
كيان….ااه
مازن حس بيها طلع يجري يشوف في اي لاقها في المطبخ وماسكه ايدها جري عليها
مازن.. فيكي اي انتي كويسه
كيان.. اه ايدي مازن راح خدها وغسلها ايدها وجبلها مرهم وحطهولها عليه وهو بيحطهولها

 

كيان…اه اه
مازن راح بدا ينفخلها في الجرح وهو بيحط وكيان بدات تبصلو ونست الجرح
مازن… ها كويسه دلوقتي
كيان… اه شكرا
مازن… كنتي بتعملي اي عشان اتلسعتي
كيان… حسيت اني جعانه فطلعت عشان اعمل اكل

 

مازن… مقولتليش ليه كنت جيت ساعدتك ومتخافيش هجبلك شغاله قريب
كيان… مش عايزه حد بس اي ريحه السجاير دي انت بتشرب سجاير
مازن….. اه فيها اي
كيان… امممم مفيش حاجه
مازن… طيب اروح اخد دش واجي
كيان… ماشي وهو لم دخل الحمام هي رجعت المطبخ تاني وكملت تجهيزات في الاكل مازن طلع ملقهاش في الاوضه

 

مازن… كيان كيان
كيان… ايو ايو انا هو في الرسبشن
مازن طلع لاقها بتحط الاكل علي التربيزه
مازن… اي ده كله انتي عملتي اكل برضو
كيان بحزن… اه جعانه اووي ومش بقدر اتحمل ما كلش
مازن…. هههههه مفجوعه

 

كيان… مش مفجوعه انا وناوي تاكل ولالا
مازن… لا ليه يلا وقعدو اكله وكيان كانت بتاكل من تحت النقاب ومازن عمال يبص عليها ومش راضي يقولها اخلعي النقاب احسن تفتكرو بيقولها زي المره اللي فاتت وفضلو ياكله لحد مخلصو
كيان… الهووي الحمدلله بطني اتملت
مازن…. هههههه يعني مش هتاكلي لحد بكرا
كيان… بكرا اي دانا شوي كدا وهاكل
مازن… يالهوووي شكلي هخاف علي نفسي لتاكل

 

كيان… هههههه اش بحب لحم الميتين اصلا
مازن… لا والله
كيان… والله يلا تعال بقا ساعدني اشيل الصينيه
مازن… تدفعي كام
كيان بحزن…. هعملك حاجه حلوه تاكلها
مازن…. اممم ماشي يلا وبداو يشيلو مع بعض الاكل سوء واول مخلصو

 

مازن…. يلا بقا اعمليلي الحاجه الحلو
كيان…. حاضر وبتبص لقت تلفونها بترن راحت جابته ومازن شاف اسم اللي بيرن
كيان اول مشافت الاسم فرحت… بعد اذنك شوي
مازن بعد ما كيان سابته ومشت قعد يفكر مين معتز ده وراح قام يتسنط عليها
كيان… قلب كيان انت اثلا ياروحي

 

مازن… قلبك طيب مانتي بتحبي اهو امال عامله فيها المحترمه ليه ماشي ياكيان 🙂
مازن…. يلا بقا اعمليلي الحاجه الحلو
كيان…. حاضر وبتبص لقت تلفونها بترن راحت جابته ومازن شاف اسم اللي بيرن
كيان اول مشافت الاسم فرحت… بعد اذنك شوي
مازن بعد ما كيان سابته ومشت قعد يفكر مين معتز ده وراح قام يتسنط عليها

 

كيان… قلب كيان انت اثلا ياروحي ياعريسي انت
مازن… قلبك طيب مانتي بتحبي اهو امال عامله فيها المحترمه ليه ماشي ياكيان 🙂وراح داخل اوضه الضيوف
كيان… معتز حبيبي هيعمل واجبه ويسمع كلام ماما دايما صح
معتز.. صح
كيان… شطور ياقلبي يلا خلص واجبك وكل حاجه وابقا تعال نتكلم تاني
معتز…. حاضر سلام

 

كيان…. سلام وقفلت معا وطلعت من الاوضه راحت المطبخ بتبص لقت مازن مش موجود
كيان… مازن مازن وفضلت تنادم مش بيرد راحت الاوضه بتاعت الضيوف لاقته قاعد وحاطط رجل علي رجل وبيشرب سجاره
كيان بستغراب… لم انت قاعد هنا مش بترد ليه عليا
مازن… ماليش مزاج روحي خلصي انتي مكالماتك
كيان… مكالماتي كيف

 

مازن بنفعال…. اه روحي كلمي حبيب القلب اللي كنتي بتكلميه
كيان… انت بتقول اي اي الكلام ده
مازن… مستغربه ليه مش كنتي بتكلميه دلوقتي واول مشوفتيني دخلتي جريتي علي الاوضه وقفلتي الباب وقعدتي تحبي فيه وهو يحب فيكي
كيان …. مازن اقف عند حدك انت اي اللي بتقوله ده انا كنت بكلم ابن صحبتي معتز
مازن…. اوع بقا دلوقتي ابن صحبتك وبتقولي ل ابن صحبتك ياعريسي وياقلبي
كيان… آه عادي انا وهو بنهزر عادي

 

مازن… يمكن
كيان…. لا مش يمكن وانا هثبتلك كل حاجه دلوقتي وراحت مسكت التلفون ورنت وفتحت الاسبيكر عشان يسمع
كيان…سلام عليكم
روح مامت معتز… وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته في حاجه ياحبيبتي
كيان… لا ياروحي بس فين عريسي عايزه اكلمه
روح… هههه عريسك سمع الكلام وبيكتب الواجب استني اهو سمع صوتنا

 

معتز… ماما دي عروستي
روح…. هههههه اه عروستك
معتز اخد التلفون من مامته…. ايو ياعروستي بترني ليه دلوقتي مش قولتيلي اروح اعمل الواجب بتعطليني ليه
كيان…. طيب انا عودت عريسي اول ميبدا الكلام مع حد يقول اي
معتز…. اسف سلام عليكم
كيان…. وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته حبيبي ياعريسي المهم اسفه ياقلبي بس قولت اطمن عليك بتعمل الواجب ولا لا

 

معتز… هو انا عمري كدبه عليكي
كيان…. لا
معتز.. يبقا سالتي ليه
كيان… اسفه
معتز…. اسفك مقبول ياعروستي يلا هروح اعمل الواجب واجيلك
كيان…. هههه ماشي ياعريسي روح

 

روح…. كيان فيكي حاجه
كيان…. لا ياحبيبتي يلا هقفل معاكي اروح اشوف في اي سلام وراحت قافله
مازن وهو بيسمع وطه راسه من الحزن انه شك فيها
كيان… سمعت ياستاذ مازن ياريت بقا تبطل تشك في الناس عشان مش كل الناس زيك خاينه وبتحب حد وتتجوز غيرو وتكون بتكلمه
مازن مستحملش كلامها راح ضربها بالقلم
كيان اول ما مازن ضربها الدموع نزلت من عينها وبصتلو وراحت جرت بالكرسي علي الاوضه ومازن جري ورها بس هي قفلت الباب

 

مازن…. كيان افتحي والله اسف انا معرفش انا رفعت ايدي كيف عليكي
كيان اول مدخلت الاوضه خلعت النقاب وقعدت تعيط ومازن يكلمها وهي بتعيط ومش بترد
مازن… كيان افتحيلي الباب لو ليا خاطر عندك
كيان…. امشي من هنا يامازن وسيبني لوحدي
مازن ساب كيان ودخل اوضه الضيوف وقعد يو**لع في سجاير فاطمه فضلت ترن علي مازن وهو لام يكنسلم لام وسيبها ترن

 

فاطمه… بقا كدا يامازن مش راضي ترد عليا ماشي
بليل مازن قام راح عند اوضه كيان
مازن وهو بيخبط علي الباب… كيان افتحي
كيان مش بترد خالص وهو فضل يخبط عليها
مازن… طيب هسيبك بس الصبح هتفتحي غصب عنك يلا تصبحي على خير
وراح الاوضه ورقد وطفاء النور وعمل نفسه نايم عشان هي تفتح الباب وتطلع بس فضل كدا لحد قبل الفجر وهي مطلعتش وهو نام ومحسش بنفسه

 

تاني يوم الصبح الساعه 10مازن صحي بيبص في الساعه
مازن… يالهوووي انا نمت ده كله ولم اروح اشوف كيان وقام جري علي الاوضه لاقها لسه مقفوله فضل يخبط مش بترد
مازن…. كيان طيب ردي عليا طمنيني بس انك كويسه برضو كيان مش بترد

 

مازن… طيب اعمل اي دلوقتي ياربي وراح افتكر ان في نسخه تانيه للمفتاح بتاع الاوضه جو في المطبخ مع المفاتيح راح جري جابه وفتح الاوضه ولاقي كيان مرمي علي الارضه جري شالها وحطها علي السرير وقعد يفوق فيها
مازن… كيان فوقي كيان مش بتفوق راح مسك شوي ميه وحطهم علي وشها يدوبك انها بدات تفوق وتفتح عيونها
ومازن سرح في عيونها وجمالها
كيان وهي بتكح… انت دخلت هنا كيف
مازن… هو انتي البنت اللي كنت دايما بشوفها في الاوضه لم اجي عندك

 

كيان… انت شوفتني قبل كدا من غير نقاب
مازن… اه مرتين بس لو اعرف ان انتي هي مكنتش اتجوزتك غصب
كيان…. لا والنبي وحيات طنط مش بالشكل ياستاذ
مازن…. حصل وانتي بالجمال ده هتقولي اي دانتي ملك الجمال تقف تديكي تعظيم سلام

 

كيان….. هههههه مش لدرجه
مازن… واكتر المهم حم حم اسف
كيان… افتكرت الكف اطلع بره
مازن… ليه بس مكنا كويسين وبنضحك والله غصب عني لم قولتيلي كدا حسيت ان الدنيا اسودت حوليا لاني انا بكرها كلمه خاين دي جامد وانا مستحيل اكون خاين
كيان… لا انت خاين يامازن لان قولي لم واحد يكلم واحدها ويكون متجوز ده يتسما اي
مازن نزل راسه في الارض… يبقا خاين بس انا غصب عني انتي عارفه اني اتجوزتك غصب عني وعارفه ان انا بحبها وقولتلك صح ولا لا

 

كيان…. صح بس برضو اسمها خيانه
مازن…. طيب اعمل اي انا بحبها وانتي مراتي
كيان… معرفش تعمل اي
مازن…. طيب فكك من الموضوع ده وعشان اللي حصل اي رايك اعزمك بر ولا اعملك اكل هنا بايدي

 

كيان برفع حاجب… هو انت بتعرف تعمل اي
مازن… فشرررر دانا عليا حتت شوي فشار بيتنططه في الحله عشان انا اللي بعملهم
كيان….. ههههههههههه فشار هموتتتت
مازن سرح في ضحكتها… ضحكتك تجنن اوع تمنعيها حتي لو اي واوع تلبسي الزفت ده قادمي تاني قدام غيري البسيه حتي قدام الحريم ام انا لا سامعه
كيان…. اشمعنا
مازن…. شكلك عندك الزهيمر انا جوزك ياستاذه فعادي

 

كيان…. اممم جوزي طيب انا جعانه
مازن… وانا والله متيجي تساعدين احسن مو**لع فين البيت
كيان… ههههه ماشي يلا وراح سندها وحطها علي الكرسي وطلعو يعملو اكل وهم بيعملو الباب خبط
مازن… ادخلي جوه عقبال مشوف مين وطلع وهو لابس المريله بتاعت المطبخ
بوسي اول مشافته وهو كدا وقعت في الارض من كتر الضحك
بوسي…. ههههههه بقا مازن لابس كدا وكان واقف في المطبخ اقرصني يابابا عشان افوق والنبي
مازن… اه مازن فيها اي يابت انتي

 

محمد…. بصراحها هي عندها حق اي اللي انت عامله في نفسك ده
مازن… طيب ادخلو ونتكلم جوه ولا ناوين تقفو بر
محمد… لا هندخل مندخلش ليه
مازن دخلهم اوضه الضيوف… خليكم هنا عقبال مخلع البتاعه دي ونادم علي كيان
بوسي اروح انام انا وانت روح اخلع

 

مازن…. اترزعي مكانك هنا وانا هنادمها وهاجي وسابهم ومشي راح المطبخ
محمد… بت مش ملاحظه ان اخوكي متغير
بوسي… اه الحكم يكون بدا
محمد… الحكم وهخير هنرتاح من فاطمه البومه
بوسي…. لولولولوي قوم نرقص ياحج
محمد… بس احسن يجي

 

مازن خلص دخل عند كيان
كيان… مين
مازن… بوسي وبابا
كيان بفرحه… بجد انا طالعه ولسه هتطلع راح مازن مسك الكرسي من ورها ووقفها
كيان… في اي

 

مازن… النقاب ياستاذه
كيان… ده عمو وبوسي
مازن… عمو ده راجل ولا مش راجل وبوسي دي حوزك وانا معرفش قولت ميتخلعش لاي حد يلا البسي
كيان… وه وه وه مازن انت سخن سيبني اطلع
مازن راح فتح الدولاب وجاب نقاب ودها لكيان

 

مازن… امسكي البسيه ويلا انا صفيت عصير هتيه وتعالي وراي
كيان… هوف طيب روح مازن طلع راح عند بوسي ووبابا
بوسي… فين كيان
مازن.. جي اهي ودخلت
كيان… سلام عليكم

 

محمد وبوسي وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
كيان حضنت بوسي وسلمو علي بعض وجت تسلم علي محمد ولسه هيبوسها علي راسها مازن جه وقف بينهم
محمد… وقفت ليه كدا
مازن… عادي يلا اقعدو
بوسي عماله تضحك علي تصرفات اخوها

 

مازن… بوسي بطلي ضحك وقومي روحي مع كيان تجهزو اكل
بوسي… ههههه حاضر
بوسي وكيان دخلو عملو اكل وحطه وقعدو اكله وهزرو سوء ومشو بعد ما مشي مازن بيبص لاقي تلفونه بيرن
مازن… ادخلي انتي وانا هعمل مكالمه واجي وراكي
كيان… ماشي
مازن… الو
فاطمه… مازن الحقني بسرعه

 

 

بوسي عماله تضحك علي تصرفات اخوها
مازن… بوسي بطلي ضحك وقومي روحي مع كيان تجهزو اكل
بوسي… ههههه حاضر
بوسي وكيان دخلو عملو اكل وحطه وقعدو اكله وهزرو سوء ومشو بعد ما مشي مازن بيبص لاقي تلفونه بيرن

 

مازن… ادخلي انتي وانا هعمل مكالمه واجي وراكي
كيان… ماشي
مازن… الو
فاطمه… مازن الحقني بسرعه
مازن اول مسمع كدا طلع يجري كيان شافته وفضلت تنادم عليه مردش عليها

 

كيان… ربنا يسترها يارب ارن علي بوسي ولا بابا اطمن عليهم وسالهم في اي ولا اعمل اي وقعدت تفكر
مازن وصل عند فاطمه لاقي باب الشقه مكسور وهي مضروبه والبيت مبهدل وهي قاعدها تعيط راح جري عليها
مازن…. في اي مالك
فاطمه…. في ناس اتهجمت عليايه وسرقتني
مازن… كيف ده ومردنتيش عليا من بدري ليه

 

فاطمه… مانا عماله ارن وانت مش بترد عليا
مازن بحزن…. معلش ياروحي غصب عني وراح شايلها ومدخلها الاوضه
مازن…. يلا خدي دش وانا هبلغ الشرطه تيجي تشوف الشقه وتاخد البصمات
فاطمه بتوتر… لا متبلغش
مازن بستغراب… ليه

 

فاطمه… عشان هم هددوني لو بلغت الشرطه هيموتوني
مازن…. اهدي طيب ومتخافيش انا جمبك
فاطمه حضنته… متشيبنيش يامازن عشان خاطري
مازن… متخافيش انا جمبك يلا قومي خدي دش ورتاحي عقبال معملك حاجه تشربيه

 

فاطمه… حاضر ودخلت الحمام ومازن راح المطبخ
كيان قاعدها قلقانه وعماله ترن علي مازن تلفونه مقفول
كيان… استرها يارب يارب يرجعلي مازن بخير
فاطمه اخدت الدش وطلعت وكانت لابسه قميص نوم بحملات وقصير لحد الركبه ومازن عمل شاي وراحلها الاوضه لاقها لابسه كدا وواقفه قدامه

 

مازن… اي اللي انتي لابسه ده البسي حاجه طويله او بجامعه
فاطمه… الجو حر وانت عارف اني بحب انام كدا
مازن… طيب خدي اشربي الشاي عشان تنامي وانا هروح واجيلك الصبح وطلببت شغاله تيجي تظبطلك البيت
فاطمه… هتسيبني وتروح
مازن… آه ليه
فاطمه بعياط… خايفه احسن يجو تاني
مازن… متخافيش لو حصل اي حاجه رني بس عليا واجيلك
فاطمه…. لا نام هنا ومتسبنيش وراحت مسكت فيه

”رواية أحببتها رغم Aجزها ” لتكلمة الجزء التالى من الرواية اضغط هنا?⏬???

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top