رواية الصقر الجريح ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية الصقر الجريح

­ ­ ­ ­ ­

في المشفى ..
كانت نائمة لتشعر بيده الحانيه تبعد خصلات شعرها بحنو..فتحت عينيها بتعب..
صقر قبل عينها ليقول :حبيبتي عامله ايه .
فتون وهيا تحاول النهوض.: كويسه ..انا فين..
صقر بابتسامه : تعبتي الصبح شويه وجبتك المستشفى..

close

 

فتون بالم : بطني وجعاني قوي ياسي صقر..
صقر وقد وضع يده على بطنها بسعاده تغمره : اصل ابننا باينه شقى .. عمال يتعبك..
فتون بتفاجأ : ابننا…ابن مين…يعني ..يعني..
صقر قبل جبينها : ايوا ياحبيبتي انتي حامل..
فتوت بدموع : يعني هبقى ام ياسي صقر … هبقى..ام..
صقر مسح دموعها بحنو:.لاااا بلاش دموع..والنبي..

 

فتون مسحت دموعها : حاضر حاضر من ايمتى ياسي صقر..هو بخير مش كده..
صقر امسك يدها :ايوا ياحبيبتي بخير..وبقالك شهرين وشويه..
فتون ياما انتا كريم يارب ..الحمد لله ..الحمدلله..

 

 

صقر قبل باطن كفها: مبسوطه..
فتون :مبسوطه بس دنا هطير من الفرحه انت مش عارف يعني ايه الوحده تبقى ام…ربنا يرزق ويفرح كل محروم ياخويا..
صقر: يارب ..ليردف بضيق سامحيني ياحبيبتي..
فتون: على ايه…
صقر عشان تعبتي بسببي لو ما كنت اصريت انك ترقصي..مكنتيش تعبتي..وحصل معاكي نزيف..وكنت هنخسرك واخسر

 

ابننا….
فتون :لا متقولش كده …انا اهو كويسه الحمد لله وابننا بخير..وبعدين..انا بحب اشوفك مبسوط وهعمل اي حاجه تبسطك..
صقر جذب رأسها الى صدره وهو يجلس بجانبها على السرير:انتي تفضلي فحضني دايما وانا هفضل مبسوط العمر كله…
فتون :ربنا ميحرمنيش منك…

 

دخلت الطبيبه ..ليبتعد صقر بحرج..
الطبيبه بحرج : احم…ازيك دلوقتي…
فتون :الحمد لله ..
الطبيبه قامت بفحصها وهي تقول: من النهارده هناخد بالنا من نفسنا كويس مفيش مجهود والاكل بانتظام وناخد الدوى

 

بمواعيده ماشي.
فتون ببتسامه :حاضر ..
الدكتوره وهي تنظر لصقر: ونقعد..عاقلين لحد موعد الكشف الجاي..عشان اي تعب هيأثر على المدام والبيبي..
صقر ابعد نظره بحرج..ماشي اهم حاجه فتون وابننا يبقوا بخير….ليردف بقلق هو النزيف مش هياثر على البيبي..او على فتون..يادكتوره..

 

الدكتوره لا اطمن حضرتك في ستات كتير بيحصل معاها كده عادي..لما بيحصل.مجهود زياده وتتعب..
صقر بارتياح الحمد لله ..
فتون : اطمن ياحبيبي احنا كويسيين لتنظر الى الطبيبه انا امتى اقدر اخرج..من هنا..
الدكتوره :انتي دلوقتي بقيتي كويسه لو حابه اكتبلك على خروج..

 

فتون : ياريت..
صقر بعتراض :بس انتي لازم ترتاحي ..وانتي هنا هبقى مطمن اكتر..
فتون : والنبي ياسي صقر والله هاخد باللي من روحي عشان خاطري..
صقر: تنهد بقلة حيله
الدكتوره بابتسامه :ماشي هكتلك على خروج..وغادرت..
________

 

بعد شهر…
فرح كفايه بقى يابهاء خلينا نرجع مصر..
بهاء وهو يجذبها اليه ويحيط خصرها بيديه نرجع عشان اايه..محنا مبسوطين..اهو
فرح وهي تحيط عنقه بيديها بدلال عشان انت سايب شغلك بقالك كتير.

 

بهاء سايبه عشان مين مش عشان افضل جنبك طول الوقت .
فرح واحنا بمصر هنفضل مع بعض طول الوقت..
بهاء وهو يقبل وجنتها ايه لحقتي تزهقي مني..
فرح ضربته بخفه اخص عليك وانا قولت كده برضوا..
بهاء قبل وجنتها الاخر ليقول بخفوت اومال عايزانا نرجع ليه.ما احنا مبسوطين..
فرح بهمس وتوتر من قربه ععشان ..عشان ماما ومنال وحشوني قوي..
بهاء وهو يداعب انفها بأنفه طب وانا …

 

فرح بضحك انت ايه..
بهاء هتنشغلي عني معاهم.
فرح مين قال كده..
بهاء دفن وجهه بعنقها ليقول بخفوت…طب خليني كمان شويه

 

فرح ابعدته لتنظر الى عينيه احنا بقالنا اكتر من شهر مسافرين..عشان خاطري…
بهاء بضيق ماشي هنرجع ياست فرح بس مش عايزانا نعملها بقى..
فرح باستفسار هي ايه..
بهاء بحب احتضن وجهها وهو يحرك ابهامه على وجنتيها نفسي ابقى بابا..ويجينا حتت عيل يبقى شبهك..كده بعيونه

 

العسلي ..وشعره البني …
فرح قاطعته بضيق وارتباك مماششي هنشوف الموضوع ده بعديين..ويلاا خلينا نحضر الشنط..لتحاول الافلات منه لكنه جذبها اليها هادرا تؤ تؤ تؤ مفيش هروب انا قولت دلوقتي يعني دلوقتي. ..ليحملها وهو يقبلها بشغف وووووو
________________

في مكتب صقر في منزله..
فتون ممكن ادخل..
صقر دون ان يرفع راسه تعالي ياحبيبتي..
فتون دخلت واغلقت الباب اقتربت بخطوات متثاقله وهي تراه مندمج بالعمل على حاسوبه.

 

فتون بخوف سي صقر..
صقر وهو مركز بعمله همممممممم
فتون انا ..انا…عايزه ..يعني..عايزه..
صقر رفع نظره ليبتسم بحب وهو يجذبها ليجلسها بحجره..عايزه ايه. انتي كويسه..

 

فتون هزت راسها بأيجاب..

صقر وقد وضع يده على بطنها وحبيب بابا عامل ايه.
فتون الحمد لله..
صقر وقد شعر بتوترها ليحتضن وجنتيها بكفيه ..اومال مالك ياحبيبتي..
فتون بارتباك اصل ..اصل ..يعني..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top