رواية الصقر الجريح ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية الصقر الجريح

­ ­ ­ ­ ­

فرح متخفيش اصلا هي حجات هتبسطه وبعدين ياستي التلفون اخترعوه ليه يلاا خودي تلفونك وكلميه واستأذني منه.
فتون بس يعني..
فرح باصرار مبسش يلااا.
فتوت حاضر ..

close

 

في شركة صقر الشرقاوي وتحديدا في مكتب صقر..
صقر بضيق مش عارف اتصرف ازاي يابهاء بس لازم اتاكد من ده مش هحكم عليهم كده..بالنهايه هما مش هيعملوا فيا كده هيفضلوو اهلي..
بهاء الراجل اللي اسمه سعيد مصر على كلامه وقال انه عمك وعامر هما اللي عملو كده وحرضوه..

 

صقر مش ممكن يابهاء مي…قاطعهم مكالمة فتون..
صقر بقلق ايوا يافتون انتي كويسه..
فتو ن بارتباك ايوا. ياخويا الحمد لله بس يعني انا اتصلت يعني عشان يعني انزل السوق مع فرح عشان لازمني شويه حجات.
صقر بضيق عندك التلفون اطلبي اي حاجه هتجيلك اظن عليا علمتك ازاي تطلبيها.. مفيش نزول للسوق ..نظرت الى فرح

 

بمعنا انه رفض لتضربها الاخرى بخفها هادرة بهمس اضغطي عليه يابنتي هتفضلي عبيطه…
فتون استجمعت شجاعتها والنبي ياسي صقر عشان خاطري والنبي والنبي انا عاوزه انزل والله مش هتاخر .وبعدين فرح هتكون معايا ..وانت نزلت الشغل وسبتني لوحدي والنبي وافق عشان خاطر ..اومأت لها فرح بابهامها لتشجيعها على الاستمرار بابتسامه
تنهد الاخر بقلة حيله ماشي يافتون بس متتاخريش ..

 

فتون بسعاده والله مش هتاخر ربنا يخليك ليا وميحرمنيش منك..
صقر استني متقفليش..هتروحي بالعربيه ومع الحراسه وانا هبلغهم يستنوكي لحد ماتخلصي ماشي..
فتون بسعاده ماشي ربنا يفرح قلبك ياسي صقر ..
ابتسم الاخر وهو يغلق هاتفه..
بهاء بسخريه يارتني كنت فتون

 

صقر بتقو ل ايه..
بهاء هيا بتقولك ايه عشان تفضل مبسوط كده دايما.
صقر بسخريه ايه غيران متتجوز وتخلصني منك..
بهاء والله ناوي بس اما تحن الست هانم وتديني فرصه افاتحها بالموضوع..

 

صقر بسخريه بهاء اللي كان يخلق الفرص بقى يستنى..
بهاء واعمل ايه يعني مالبنت دماغها ناشفه..وانا مش عايز… قاطعهم رنين هاتفه كانت لمى تخبره بان عمه سالم وابنه ينتظرن خارج المكتب..شعر بالضيق وتغيرت ملامح وجهه ليقول بعد ان حاول جاهدا ان يكون على طبيعته..خليهم يتفضلوا..ووووو
___________

بعد فتره في السوق انتهت فتون وفرح من التسوق..لكن فرح لمحت محل ساعات لتقف وتهدر..
فرح استني يافتون انا عاوز اخد ساعه..
فتون لا انا خلاص تعبت من اللف هروح العربيه اودي الحجات واستناكي هناك..
فرح ماشي مش هتأخر

 

مشت فتون قليلا لتصدف عمها عطيه
عطيه فتون دي انتي ازيك يابنتي عامله ايه..
فتون بقلق منه الحمد لله ياعمي انت عامل ايه..
عطيه بخير يابنت بس انا زعلان منك..

 

فتون ليه ياعمي كف الله الشر..
عطيه عشان جوزك طردني وهزقني وانت مادفعتيش عني..
فتون بضيق معلش ياعمي حقك عليا سي صقر كان متعصب يوميها..متزعلش..
عطيه ماشي يابنت المره دي هسامحه عشانك..

 

فتون متشكره ياعمي ربنا يخليك.انت كبيرنا واحترمك واجب علينا..
عطيه تسلمي يابنتي تعالي خليني اوصلك..
فتو لا معلش انا جايه بالعربيه ومعايا فرح..

 

عطيه بتصميم امسك يدها وجذبها خلفه بسرعه لا مينفعش عشان انا عاوز نتغدا مع بعض اصلك وحشتيني..قوي
فتون بس يعمي مينفعش اسيب فرح لوحدها..
عطيه ابقى كلميها يلا يابنتي ..يلاا و
فتون بحرج مشت خلفه بالغصب وهي تنظر خلفها لعلها ترى فرح لكن لاجدوى حتى اخذها معه ووووو

يتبع…

 

 

سالم بعد اذنك يا بهاء يا بني عايز اتكلم مع صقر لوحدينا..
نظر بهاء الى صقر الذي اشار له بالخروج..ليغادربضيق.
.وصادف فرح امامه ليهدر بابتسامه تصدقي القلوب عند بعضيها دلوقتي كنت بفكر فيكي.
فرح بخوف ارجوك الحق فتون..ارجوك انا خايفه عليه..

 

بهاء بقلق طب اهدي وقوليلي ايه اللي حصل..
فرح بقلق عم عطيه خدها وحاولت الحقهم معرفتش وملحقتش انده للحرس..
بهاء بقلق طب اهدي ان شاء الله خير..واسرع ودخل الى صقر الذي ظاهر على ملامحه الضيق..
بهاء بجدية احنا لازم نمشي دلوقتي ..

 

صقر بقلق من جدية بهاء مالك يابهاء..
بهاء بسرعه ياصقر مفيش وقت..
سالم في ايه يابني خضيتني..
بعاء مفيش شوية مشاكل بالشغل بعد اذنكم ..

 

صقر طيب ياعمي هنتكلم بعدين .
سالم بضيق ماشي يابني هعدي عليك .
صقر ماشي بعد اذنك.
كانت فرح تراقب سالم وعامر بضيق فهي تعلم جيدا مالذي يخططان له اما عامر فقد رمقها بضيق وهو يراها تقف بجانب بهاء وكأنها تحتمي به منه..
____________

 

فتون بقلق احنا جينا هنا ليه ياعمي..
عطيه بحب مصطنع عشان دي بيت عمك هنا واما تروحي ابقي قوليلي عشان اديكي المفتاح تبقى تيجي هنا لو احتجتي تغيري جو..
فتون ربنا يخليك ياعمي..
عطيه تحبي تشربي حاجه .يابنتي

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top