رواية الصقر الجريح ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية الصقر الجريح

­ ­ ­ ­ ­

فرح بحده انت ايه اللي جابك هنا مش قولتلك تبعد عني مش عايزه اشوفك..
عامر بتعملي ايه ببيت صقر وحضرتي فرح اخته كمان..
فرح بحده وانت مال اهلك ..لتصعد الدرجات تريد الذهاب لشقتها لكنه جذبها من يدها هادرا مش هتبطلي عندك ده .
نفضت يدها بقوه هادره ابعد عني ياعامر لا اقسم بالله اندمك..
عامر بسخريه هتعملي ايه يعني..

close

 

فرح باستفزاز زي مخدت الملفات واديتها لصقر ..هقوله مين اللي حاول يقتله ..لتردف بتهديد سيبك مني يا عامر وشلني من نفوخك..
عامر بالسرعه دي نسيتي اللي مابينا ..
فرح بسخريه مفيش حاجه مابينا ..اساسا..
عامر ليه ..

 

فرح انت لك عين تسال كمان اوعي تجي قدامي مره تانيه ياعامر عشان مش طايقه ابص فخلقتك وهمت بالمغادره.
لكنه جذبها من حجابها ليهدر بغضب انتي شايفه روحك على ايه هااا فاكره نفسك ايه..
فرح بالم سيبني.يا …لم تكمل كلامه لترى بهاء ممسكا بيد عامر.ويبعده عنها
بهاء بغضب دفعه بقوه هادرا انت ازاي.تمد ايدك عليها..

 

عامر وانت مالك
بهاء بغضي انا اقولك مالي ليلكمه بقوة ليرد له الاخر اللكمه.
عامر بسخريه ايه ده حبيب القلب الجديد.. راسمه عليه وهو كمان..
فرح بدموع اخرس قطع لسانك انا اشرف منك ومن اللي خلفوك..
بهاء دفعه بعيدا ليقول بحده غور ياعامر مش عاوز اوسخ ايدي فيك..اللي حايشني عنك احترامي لصقر..

 

عامر نظر الى فرح انا همشي بس والله هتندمي يافرح..وغادر المكان ليعم الصمت للحظات نظرت فرح الى بهاء الذي ينهج وينظر اليها بغضب لاول مره تشعر بالخوف منه.
فرح بارتباك استاذ بهاء انا…
قاطعها بهاء خودي ده تلفونك نسيتيه بالسياره ..واطلعي شقتكم..

 

فرح بس يا..
هدر بها بغضب وعيناه كتله من الجمر اطلعي ..
صعدت فرح بسرعه وهي تبكي لاول مره تشعر بالخوف منه وترى كم ملامحه جاده وغاضبه وارعبها مظهره..اما الاخر فور رؤيتها تدخل شقتها غادر المكان بسرعه وهو يشعر بالاختناق .اخرج هاتفه..

 

بهاء انتي فين..
روبي في نفس المكان تعال دي القعده نقصاك..
بهاء وهو يفتح ازرار القميص بضيق لا انزلي استنيني براا انا جيالك..
روبي حاضر متت
اغلق الهاتف دون ان تكمل كلماتها..وهو يشعر بغصه بصدره..
____________

 

 

فتون هااا ايه رايك..
صقر تسلم ايدك..حلو جدا.بس كفايه عليا كده.
فتون لا ياسي صقر انت مكلتش الا حته صغيره مينفعش كده..
صقر منتي عارفه اني مابكلش بالليل وكمان كيك انا اصلا كلت عشانك ..
فتون طب عشان خاطري كل الحته دي بس والله مش هديك غيره..
صقر ماشي ياستي هاكلها ..بس نقسمها مابينا ..

 

فتون بس انا عملتها ليك..
صقر كلي منها عشان اتهني بيها اكلت منها واكمل صقر اكلها ليقول بضحك.دنتي لخبطتيلي النظام كله..
فتون ده كيك حتى مياثرش بحاجة..ياخويا
صقر بسخريه على قولتك مش هتاثر الحته دي..
فتون تحب اعملك قهوة..

 

صقر لا كفايه عليا كده.تعلي اقعدي هنا..جلست بجانبه..اخرج صقر هاتف جديد ده ليكي.
فتون بسعاده . بجد ياسي صقر ده ليا ..
صقر ايوا يا فتون ليكي..عشان ابقى اطمن عليكي ..
فتون انا اول مره حد يجيبلي حاجه..

 

صقر ومش هتكون الاخيره واي حاجه انتي عايزاها بس قوليلي عليها..
فتون بسعاده ربنا يخليك ياخويا..
صقر انا سيفت نمرتي عندك.تقدري تكلميني باي وقت..
كانت ممسكه الهاتفه سعيده به

 

صقر فتون..
فتون هااا..
صقر عمك اتصل وقالي عاوز يشوفك وهيجي بكرا..
فتون بسعادة بجد .
صقر بابتسامه على سعادتها ايوه بجد..

 

فتون انا مبسوطه قوي ياسي صقر واخيرا عمي افتكرني وجاي يسال عني..لتردف بضيق ..انا كنت حاسه اني لوحدي وماليش حد..
صقر بزعل متقوليش كدة يا فتون وانا روحت فين.. عايزاني ازعل منك..
فتون لا ياخويا مش عايزاك تزعل بس انت حاجه واهلي حاجه تانيه..البنت لما تحس ان اهلها بيسألوا عليها بتحس ان ليها

 

ظهر تستند عليه ..زي اختك عليا كده ..هيا عارفه ان وراها اخوها .فظهرها دايما..وانا عايزه احس بكده عايزه احس ان ليا اهل ياسي صقر ..مش عايزة افضل كده على طول راميه بحملي عليك..
صقر بضيق انت حمل يافتون انت اجمل حاجه حصلتلى بالدنيا دي انت تعرفي العوض اللي يجي من عند ربنا .اهو انتي العوض ده اللي ربنا بعتهولي..عوض عن كل حاجه خسرتها بحياتي..

 

وبعدين ياستي بغض النظر عن موضوع اهلك ده ..انا عايزك تعرفي اني بظهرك دايما وانا سندك بالدنيا دي..وبأذن الله يافتون هحاول اسعدك على قد ماربي يقدرني و هعوضك عن كل الناس..
فتون بسعادة ربنا يخليك ليا يا سي صقر وميحرمنيش منك..
صقر ويخليكي ليا يا فتون..
_________

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top