رواية الصقر الجريح ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية الصقر الجريح

­ ­ ­ ­ ­

الدكتوره مفيش حاجه تقلق نقص تغذيه وقلة نوم وكمان شويه توتر وقلق .. سبب في نزول ضغطها شويه متقلقش ياصقر بيه دي حاجه بسيطه..
صقر بقلق هي شكلها لسه تعبانه في حاجه ننقلها للمستشفى ..
فتون لا انا كويسه والله مفيش داعي للمشفى ..لتنظر الى الطبيبه برجاء قوليله يادكتوره..

close

 

الدكتور بابتسامه لا مفيش داعي انت بس خود بالك من اكلها وخليها ترتاح متتعبش اليومين دلول..وتبعد عن التوتر والزعل وان شاء الله هتبقى كويسه .
صقر شكرا يادكتوره تعبناكي معانا..

 

الدكتور العفو ده واجبي..بعد اذنكم
صقر عليا وصلي الدكتوره
عليا حاضر ياابيه ..
صقر جلس بجانبها بقيتي احسن..
فتون ايوا الحمد لله لتردف بضيق…. انت لسه زعلان مني ..

 

 

صقر خلاص يافتون محصلش حاجه ..
فتون بس ياسي صقر انت شكلك لسه زعلان ..
صقر مسح شعرها بحنو لا ياستي مش زعلان..
فتون بجد ياسي صقر.
صقر ايوا ياعيون صقر..يلاا تعالي عشان تنامي..

 

فتون اسرعت وحشرت نفسها بين احضانه ..بسعاده..
فتون سي صقر..
صقر هممممممم
فتون انا ..انا..مش عايزاك تزعل مني مره تانيه..ابدا ابدا..

 

صقر اخرج راسها من احضانه لينظر اليها ..وانا مش عايز ازعل منك يافتون بس انتي ..
فتون بمقاطعه خلاص مش هزعلك تاني لتخرج من احضانه وتتربع على السرير امامه تجي نتفق اتفاق.
صقر بابتسامه اتفاق ايه ده..
فتون بص احنا حتى لو اتخنقنا مينفعش نتخاصم اكتر من ساعه .ساعه وحده بس.

 

صقر بضحك ايه الاتفاق ده..
فتون بضيق ايه مش عاجبك..عاوز تعمل زي المره اللي فاتت سبتني اكل فروحي و مبقيتش تكلمني ابدا..لا انا مش حمل كده..

صقر وهو يعتدل بجلسته طب ما ليه نتخانق من الاساس ..
فتون بضيق انا بقول لو اتخنقنا… لتقول بحزن مش عايزاك تزعل مني وتبعد عني ..انا كنت بموت فبعدك ياسي صقر…
صقر احتضن وجنتيها ومسح دموعها بحنو حقك عليا ..
فتون بحزن متعملش كده تاني زعقلي خانقني اتعصب عليا بس متعاقبنيش بسكوتك ..

 

صقر جذبها اليه ليحتضنها بحنو ربنا مايجبش زعل ..
فتون اوعدني ياسي صقر انك.متبعدش عني ابدا .
صقر اوعدك وهو يشدد باحتضانها ليهدر يلاا نامي عشان ترتاحي..
مر الوقت سريعا استعادة فتون عافيتها وعادت علاقتها بصقر جيده الا انها مازالت تشعر به بعيدا عنها.

 

ودع صقر وفتون عليا وعمر بعد اقامه حفلة صغيره تقتصر على الاقارب.والاصدقاء.
فتون سي صقر يا سي صقر
صقر….
فتون وضعت يدها على كتفه لتجذب انتباهه مالك ياخويا سرحان ومتضايق..

 

صقر مفيش بس عليا هتوحشني قوي.
فتون انت زعلانه انها سافرت ..
صقر اكدب لو قولت مش زعلان..عليا اختي الوحيده وماليش بالدنيا غيرها ..بعدها عني صعب قوي… لو مكنتش شايفها مبسوطه مكنت وافقت..عالسفريه دي..

 

فتوت ادعليها تكون مبسوطه انت مشفتهاش قد ايه كانت سعيده والفرحه هتنط من عنيها..
صقر مهو ده اللي خلاني اتقبل بعدها عني..
فتون محاولة تغيير الحديث. النهارده عملت كيكه انما ايه هتاكل صوابعك وراها..هروح اجيبلك منها..
نظر اليه بحب وهو يراها تغادر بابتسامتها المشرقه وهيا تحاول اسعاده بشتى الطرق..
___________

 

بهاء الحفله كانت جميله جدا..
فرح اه فعلا كانت جميله.
بهاء اوقف السيارة وانت كنتي زي القمر النهارده..
فرح بحده افندم..
بهاء بقولك النهارده كنتي جميله..

 

فرح متشكره تقدر تمشي والله انزل واخد عربيه توصلني البيت..
بهاء شغل السيارة ايه تاخدي عربيه انا قولت لمدام فتون وصقر اني هوصلك يعني هوصلك…
فرح…
بهاء انتي على طول كده.

 

فرح قصدك ايه..
بهاء لا ولا حاجه.
وبعد.فتره فرح استنى هنا…
بهاء اوقف السياره ليه..
فرح الوقت اتاخر ومينفعش يشوفنا حد مع بعض..

 

بهاء بضيق بس..
فرح وهي تنزل من السياره متشكره تعبتك معايا..
بهاء بضيق من برودها معه فهو دائما يحاول التقرب منها دون جدوى العفو ..غادرت فرح وعندما وصلت امام منزلها لتصدم برؤية بعامر..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top