رواية الصقر الجريح ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية الصقر الجريح

­ ­ ­ ­ ­

فرح انتي مش هتردي عليه تاني انتي فاهمه..
منال بس يا..
فرح بغضب مبسش لا اقسم بالله لاقول لامك واخليها تتصرف معاكي ..انتي فاهمه ..

close

 

منال بدموع فاهمه يافرح ..بس كريم مش هيسيبني فحالي..
فرح بحده اعلا مافي خيله يركبه والله لاربيهولك ابن ال*****ده..بس انتي اعملي زي ماقولتلك..
منال بقلق حاضر ..
___________

 

فتون انت بتعمل ايه هنا في الشرفه الجو برد قوي..
صقر متقلقيش انا هدخل كمان شويه.. انتي خشي نامي ..
دخلت الغرفه وعادت بعد لحظات ليشعر بها تضع معطفه على كتفيه..
فتون البسه ياسي صقر كده هتتعيا وانا مبحبش اشوفك عيان..

 

صقر وهو يتأمل الليل ماشي ياستى تعالي قربي عشان ادفى بيكي وهو يضع يده على كتفها يجذبها اليه وهو شارد بالليل ..وفتون تتأمل ملامحه على ضوء القمر….
فتون بتردد سي صقر..
صقر اممممم.
فتون بقلق هو انت يعني ممكن يعني تتشقط مني ..

 

صقر اطلق ضحكت عاليه لينظر اليه ااتشقط منك مين اللي قالك كده..
فتون بطل ضحك عليا وقولي الحقيقه..
صقر وهو يكتم ضحكته اقولك ايه..
فتو ن بتذمر متضحكش ياسي صقر لاوالله اخصمك وازعل منك..

 

صقر طب اهو مش هضحك بس قوليلي من اللي قالك كده..
فتون بكدب محدش انا عقلي قالي كده..
صقر فتون عارفاني مبحبش الكدب..
فتون وانا مكدبتش ..

 

صقر فتون..
فتون يووووه اهو عرفتها وخلاص واللا انت عاوز تهرب من سؤالي..
صقر سؤال ايه هو سؤالك ده سؤال..
فتون اه..بعدين تعالى هنا بص فعيني كده..

 

صقر بابتسامه اقترب منها وهو ينظر لعينيها بعشق..اهو ياستي..
فتون ارتبكت وهو تشعر بانفاسه قريبة منها لتبتعد.قليلا..وتهتف.انت مش قولتلي ..لمى عجباك..يعني ممكن تروحلها وتسبني
صقر اروحلها انتي شايفاني عيل ..وبعدين مش عايز اسمع ااكلمه دي على لسانك تاني..فاهمه

 

فتون بتذمر..لا مش فاهمه..ومش هسيبك تتخطف مني وانا اتفرج..عليك. كده عادي مش هسمحلك ياسي صقر..
صقر بخبث وقد لمعت براسه فكره ..هو انتي لو عايزاني مبصش لغيرك لازم تعملي حجات كتير..مش هتقدري عليها
فتون بتسرع لا هقدر انت بس قولي اي هيا وانا اعملها..
صقر وقد اقترب منها اكثر لا انتي هترفضي اكيد..

 

 

فتون لا لامش هرفض انت قولي وانا هعملك كل اللي انت عايزه..صقر جذبها اليه وهمس لها ببعض الكلمات لتتورد وجنتيها وتنهض ببسرعه وتدفعه عننها ..وتهتف يامصيبتي..انت…انت…سافل…وتسرع الى الغرف وتغطي راسها بالملائة..اما الاخر فقد ضحك عليها وهو يتنهد بحب..لينهض ويتبعها هادر وهو يجلس بجانبها على السرير فتون..
فتون……
صقر قومي يافتون…

 

فتون…
استلقى بجانبها واخذها بحضنه فتون نهضت بسرعه ياخرابي عايز ايه ياسي صقر روح من هنا متقربش مني والنبي ياخويا..
صقر اتهدي يابنتي انا عاوز انام وانتي بحضني بس مش اكتر من كده ..
فتون بس ..

 

صقر جذبها اليه ينفع تسكتي لحد منام دفن رأسه بشعرها فقد ادمن رائحتها واغمض عينيه ونام وكذلك فتون غلبها النوم ونامت.
__________________
في الصباح الباكر
خرج صقر من الحمام ليجد فتون تجهز لتذهب معه الى العمل..
احتضنها واستنشق عبيرها..
صقر صباح الخير..

 

فتون بحرج صباح النور ياخويا وابتعدت لتقول ..وحده من الشغالات قالت في واحد اسمه بهاء عاوزك ضروري..
صقر ماشي هلبس وانزله..
فتون بس انت مفطرتش لسه..
صقر هشوف بهاء عاوز ايه الاول انت مش عارفه ده زنان قوي وهو يدخل غرفة تبديل الملابس.
فتون ماشي ياخويا انا كمان شويه هخلص وانزل احضرلك الفطار..
___________________

 

بعد فتره في مكتب صقر..
بهاء دي مناقصات مهمه قوي لازم ترسى علينا.
صقر قول ان شاء الله يابهاء ..احنا هنشتغل عليها وان شاء الله خير..
دخلت الخادمه بيدها القهوه

 

وضعتها امام صقر والاخرى امام بهاء وغادرت
بهاء ان شاء الله بس مينفعش نسيبها لغ..قاطعهم دخول فتون بسرعه وهي تصرخ مشتربش القهوة ياسي صقر والنبي..لترمي قهوته من يده ارضا وهي تبكي..وتصرخ هادرة بدموع قولي مشربتهاش والنبي ياخويا..
صقر….

يتبع…

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top