رواية الصقر الجريح ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية الصقر الجريح

­ ­ ­ ­ ­

 

close

فتون نهضت بارتباك تريد المغادره لتوقفها عليا..

عليا فتون بالله عليكي حاولي تقنعي ابيه صقر عشاني انا وعمر …عشان خاطري..

فتون بتردد انتي تعرفي سي صقر مابيحبش اتدخل ياعليا بس اوعدك هحاول .

عليا ربنا يخليكى.

__________

 

كان يقف امام المرآة شارد الذهن ولم يشعر بدخولها

شردت فتون به وهو يجفف شعره وحبات الماء تتناثر بعشوائيه على وجهه ولحيته ..

افاقت من شرودها عندما راته يستدير اليها..

 

 

صقر بابتسامه جذابه تعالي يافتون واقفه عالباب ليه..

فتون هاااا مفيش بس ..بس.

صقر بس ايه ..

فتون هو مين اللي كان مستنيك تحت ده. وعايز ايهه.

ضحك صقر بسخريه ليه هو انتي وعليا مكنتوش بتشوفوا وبتسمعو كل حاجه..

 

 

فتون هو احنا كنا مكشوفين لدرجادي.

صقر بضحك واكتر كمان شويه كان الراجل شافكم عالدرج كمان..ليردف بتنبيه بس المره دي سماح يافتون بس المره الجايه انا مابحبش حد يتجسس عليا كده اتفقنا..

فتون حاضر ياخويا والله مش هتتكرر تاني …لتردف طيب وقررت ايه..

صقر بأيه..

 

 

فتون هتخليهم يتجوزو ويسافروا.

صقر مش عارف..لسه بفكر..

فتون برجاء وبعيون القطط الساحره متسيبهم ياخويا ومتكسرش بخاطرهم..

صقر بانجذاب اقترب منها ليهدر وهو يجذبها اليه تفتكري كده..

 

 

فتون بارتباك من قربه وهي تشعر بقلبها سيتوقف..حاولة ابعاده لتقول بتوتر اااهه ..

صقر بانجذاب اليها انت عملتي فيا ايه ..

فتون بخوف والله ماعملتش حاجه..

صقر بتوهان وتكلم امام شفتيها انا بحس بحاجات عمري ماحسيتها مع حد..

فتون……….

يتبع…

 

فتون ليه كده ياخويا..
صقر وهو مركز بنظره عليها بانجذاب ايه..
فتون رافعت يديها وامسكت المنشفه على كتفيه .. شعرك مبلول ياسي صقر وكده هتاخد برد وتتعب..وقفت على رؤوس

 

اصابعها ومدت يدها تريد تجفيف شعره لكن اطول منها ..
صقر بتوهان وهو يمسك يدها بيد وباليد الاخرى يجذبها من خصرها اليه سيبك من شعري وخلينا في المهم ليقترب منها ويقبل يدها ..انا..

 

قاطعته هي بتوتر..لا لا مينفعش كده لتمسك يده وتجذبه خلفها تجلسه اما المرأة وبدأت بتجفيف شعره .وهي تقول.لازم تاخد بالك من روحك ياسي صقر عشان متعياش..وتخضنا عليك..
صقر امسك يدها واجلسها بحجره ..انت بجد بتخافي عليا..

فتون بتوتر من قربه مينفعش كده عيب ياسي صقر وهي تنهض لكنه اعادها مرة اخرى ليقول بس انا عايزك وانتي قريبه مني

 

كده ..احمرت وجنتيها وشعرت بالحرج..شعر صقر بانه زادها على فتون وهو يراها مرتبكه من قربه ..ابعد خصلات شعرها بحنو ليقول انت ايمتا هتبطلي ..تتكسفي مني ..
فتون ولم ترفع نظرها اليه.لما تبطل تكسفني بحركاتك كده انا مش حملك..ياخويا

 

صقر بضحك انتي ليه محسساني اني واحد غريب عنك..انا جوزك على فكره..
فتون ……
صقر همس بحب فتون..
فتون هااا
احتضن صقر وجنتيها ..ليقول انا…وهو يقترب منها اكثر..

 

فتون بتوتر ابتعدت وهي تنهض بسرعة انا عاوزه اروح الحمام وغادرت بسرعه ..وهي تضع يدها على قبلها الذي يخفق بشده…فتون لنفسها.اهدي يافتون اهدي
اغمض عينيه صقر وهي يبتسم سعيد لانها منذ لحظات كانت بين احضانه..
____________

 

عليا ياحبيبي ان شاء الله هيوافق وهنبقا مع بعض..
عمر بس انا عايزك جنبي بسرعه ياعليا انتي ليه مش حاسه بيا..
عليا اخص عليك ياعمر انا مش حاسه بيك..
عمر متزعليش ياروحي بس انا عاوزك معايا.. محتاجلك..عايز اصحى من النوم الاقيكي جنبي..مش عايز حاجه من الدنيا دي

 

غيرك
عليا بسعاده بجد ياعمر انت بتحبني كل ده..
عمر واكتر ياروح قلبي ..انا بموت فيكي..
عليا ان شاؤ الله خير وابيه صقر هيوافق..
عمر يارب يا لوله عشان انا معتش استحمل بعادك عني..
____________

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top