رواية طبيب القرية ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية طبيب القرية

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

دخل سليم واتكلم بحدة : أ
نا حبيت أقولك إن كل يوم بكتشف إني صح وإنك متفقه معاه
نفخت زبيدة : إنت مش بتزهج من الكلام ديه ..
سليم بحدة : مالك بيه إعترف قدام الكل إني أنا إبنه ..
زبيدة اتصدمت شهقت :
إنت بتجول إيه..

close

 

سليم بحدة : اللي سمعتيه وطلب مني كمان أسامحه ها لسه مصممة إنكم مش مدبرنها سوى ..
زبيدة : أني راجعه مصر وهسيب الكفر باللي فيه وإنت دلوكيت بجيت كبير وتعرف توزن الأمور ولو فعلاً زي مابتجول إنه إعترف بيك وعرف إنك عايش يبجى اكده أني مليش مكان في حياتكم بكره احجز لي تذكرة لمصر ..
سليم : أنا كل ما أواجهك تقولي أرجع مصر مش هترجعي مفهوم وبكره كل حاجة هتبان تصبحي على خير
اه نسيت أقولك ممكن تقلعي النقاب الجو حر هنا وكمان أنا لازم أعرف الحقيقه فين ودا هيكون بظهورك في البلد

 

سليم خرج وقفل الباب
زبيدة طلعت على السرير وعيطت
أني غلطت إني حكيتله الحجيجه مطمرتش فيك تربيتى ليه وكمان بتتهمني بالباطل لكن في حاجة اكده مستغرباها هل فعلاً مالك كان يعرف إني عايشة طيب مجاش ليه طيب أني أكون في نظر نفسي إيه دلوكيت ..
فردت زبيدة جسمها على السرير ونامت ودموعها على خدها ..
❈-❈-❈

 

فات الليل على الجميع وهما في حيرة
كانت نهر مستغربة شخصية الدكتور وعلاقته مع مراته وكانت بتتقلب يمين ويسار على سريرها وتكلم نفسها
نهر : وأنا مالي بيه هو جاي فترة يساعدني وراجع وفردت الغطاء عليها ونامت
زبيدة نامت من كثر البكاء
سليم بيقوم مفزوع كل دقيقه وهو بيسمع صوت من بعيد جيب حقي يابني من كل اللي ظلموني

 

أما مالك كان يتأمل صورة زبيدة ويبتسم وفيتي بوعدك وبحبك يازبدة جلبي وحميتي إبني أني مكنتش مصدج كلام عز إلا لما شفتك ياسليم واتكلمت معاك
من سنه تجريباً كنت بزور مصر عادي وجتها لمحت زبيدة في المستشفى كنت وجتها متحدد لي عملية ثانية وجتها قلبي وعقلي وقفوا ..

 

فلاش باك
مالك فين دكتور عز بعد إذنك
الممرضة هو في عملية جوا ممكن تحجز مع حد تاني
مالك برفض : لا أني جاي من الصعيد مخصوص ليه هو متابع معاي من زمان

 

الممرضة : طيب استناه في قاعة الإنتظار
هز مالك راسه : متشكر يابتي
وهو ماشي شاف زبيدة وهي بتجري على غرفة العمليات
الممرضة : إتأخرتي ليه ياأم سليم إنتي عارفه إن الدكتور عز مبيعرفش يعمل أي عملية وإنتي مش موجودة
زبيدة : آسفة جداً هو دخل العمليات..

 

الممرضة: اه وقال أول مازبيدة تيجي تدخل فوراً..
زبيدة : طيب ياسعاد تعالي ساعديني في التعقيم ..
سعاد :حاضر بس إتأخرتي كدا ليه
زبيدة : سليم لسه مصمم عايز يعرف كل حاجه عن الماضي مش عارفه أعمل إيه معاه ..

 

سعاد : قوليله الحقيقة هو كبر ماشاءالله خايفة من إيه..
زبيدة : خايفة يكرهني أني عرفاه
سعاد : بالعكس لازم يشكرك إنك ضيعتي عمرك علشانه دا الدكتور عز هيتجنن عليكي ومستني كلمة منك كفاية بقى وعيشي حياتك ..
زبيدة : نكمل كلامنا بعد العملية وغسلت ايديها ولبست لبس العمليات ودخلت
مالك أني مش مصدج نفسي هي زبيدة عايشة بجد ولا أني بحلم أني هستنى هنه علشان أتأكد ..

 

بعد ساعتين خرج الدكتور عز وزبيدة لكن وشها مش باين علشان الكمامه مغطية وشها ..
الدكتور شاف مالك
دكتور عز : الحاج مالك هنا أهلاً بيك أنا آسف كنت في العملية ..
مالك بيتلفت يمين وشمال بيدور على زبيدة
عز : تعالى معايا ياحاج غير هدوم الجراحة ودخل على مكتبه

 

مالك عقله مش معاه وبيفكر إن كانت هي ولا بيتهيأله ..
دخل شاف صورة على مكتب دكتور عز هو وزبيدة ودكتور نور والدكتورة شمس ركز شاف زبيدة
مالك في نفسه : مش مصدج نفسي هي زبيدة عايشة وجنب مني وأني مش عارف..
عز : مالك ياحاج سرحان في إيه ..
مالك : مين اللي في الصورة دول

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top