رواية طبيب القرية ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية طبيب القرية

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

زبيدة خلصت صلاة وسلمت يمين وشمال ….
مالك وهو بيقوم يدور على عكازه سند على كتف زبيدة ….
مالك :
هو إنتي هنه يابت صفية طيب جافله النور ليه بجى …
وسند عليها جامد وقام وقرب من زرار النور علشان ينور الأوضة ….

close

يتبع…

 

 

نهر وسليم راحو للبيت وهو حاسس بالخوف ولما وصلوا اتفاجؤ بيهم موجودين في نفس الأوضة …
سليم : فين كابس الكهرباء العمومي ..
نهر : حضرتك خايف من إيه بس أبويا عمروا مايطلع على مراتك …

 

سليم : أنا مش خايف بس مراتي بتتحرج وخصوصاً لو اتفاجئت إن في حد غريب …
نهر : طيب تعالى …
سليم نزل الكابس الخاص بغرفة زبيدة وبعدها راح ناحية الغرفة
قبل مايضغط مالك على زرار النور …

 

زبيدة خلصت صلاة سلمت يمين وشمال سحبها سليم من الغرفة للغرفة الثانية …
زبيدة : سليم أني عارفه إنك متلخبط ومعندكش استعداد تتكلم معاي وخصوصاً بعدما عرفت إنه لسه عايش لكن لومش مصدجني وعايز تبلغ عني أني ماعنديش مانع بس نظرت الكره اللي في عينيك ديه لاه أني مش هجبل بيها…
سليم ولع النور ..

 

سليم : أكيد لو حسيت إن ليكي إيد في قتل أمي هبلغ عنك بس لحد ما أتأكد من ده لازم تسمعي كلامي …
زبيدة : لاه أني هرجع عند الدكتورة شمس وإنت خلاص رجعت لبلدك وكمان أبوك طلع عايش وتلاجيك كنت عارف وجاصد إني أجي اهنه مش عارفه عايز تثبت إيه …
سليم : كله بأوانه ومتنسيش إنك إنتي الشاهده الوحيده إن إبنهم لسه عايش ولحد ماأعرف الحقيقه هتفضلي قدام الكل مراتي والمساعدة بتاعي …

 

زبيدة : ماشي اتفجنا بس أني هنام في أوضتي مش اهنه وبعدين جولي إنت ليه سحبتني من يدي وجبتني اهنه…
سليم : هناك النور في عطل إختاري أي مكان تاني تنامي فيه ..
زبيدة : إنت هتجابله صوح اكده …
سليم : إيه مشتاقة تشوفيه…
زبيده : مش ديه غرضي بس عايزه أعرف إزاي ربنا نجاه من الموت وهو كويس ولا لاه ….

 

سليم : يعني عايزه تفهميني إنك مش عارفه …
زبيدة : مفيش فايدة فيك …
خرجت زبيدة ورجعت..
زبيده : اه نسيت أجولك حاجة أني هلبس النجاب جدامك وجدام الكل علشان النجاب مش لعبة وإنت دلوكيت مش من

 

محارمي علشان اكشف وشي ليك واه أختك زي فلجت الجمر …
سليم : طبعاً مش بنتك …
زبيدة : إنت مجنون بتي أني كيف ديه أني كنت هجولك إنها بت عمتك يعني زي أختك مش الكلام الخايب اللي عتجوله ديه ..
سليم : أنا فاهم إنتي عايزه توصلي لإيه بس بكره في المستوصف هنكشف خطتك وإنها بنتك وبنت مالك …

 

زبيدة : إنت خرفت صوح ومش عارف إنت بتجول إيه ولا عايز تفهم ولا تصدج …
سليم : أصدق مين أصدقك إنتي ولا أصدق الناس اللي هنا في الكفر ..
زبيدة : تصدج جلبك إنت حاسس بجد إن الدكتورة نهر أختك ولا بت عمتك..
سليم : إحساسي كداب علشان كل اللي حسيته زمان طلع كدبه كبيرة …

 

زبيدة : كدبه لما حسيت إني امك …
سليم : إنتي عايزه توصلي لإيه إن مالك هو كمان عاش ليكي ومافكرش إنه يتجوز زي ماإنتي عملتي وحبكم حب قيس وليلي
أنا فوقت خلاص وأكيد إنتي وهو مدبرينها سوا واتجوزتوا في مصر بعد ماخلصتوا من أمي وكدا مالك أخذ كل حاجة المال وحبيبته وأمي أنا كانت هي الضحية …
زبيدة : ما دام عتفكر اكده يبجى هتتعب وهتندم يوم ماهتعرف الحجيجه يابن مالك …
خرجت زبيدة وهو فضل شوية يفكر وبعدها خرج لصلاة العشاء ….

 

نهر : إنت ليه روحت هناك ياخال …
مالك : ما أني كل يوم بروح هناك يابت صفية ليه سحبتيني بسرعة اكده من الأوضه ….
نهر : علشان الدكتور الجديد ومرته كانوا في البيت وهو صعب جداً لما عرف إنك موجود جن جنونه …
مالك : وأني مالي بمرته أني كنت بصلي المغرب وبقراء قران على روح زبيدة والمرة ديه حسيت إنها جمبي وبتصلي معاي …
نهر : دي مرت الدكتور كانت مغمى عليها ونسيت أجولهم إن محدش يدخل الأوضة ديه ونسيت أجولك إنهم هناك …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top