رواية طبيب القرية ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية طبيب القرية

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

نهر إتفزعت : في إيه إنت دخلت ليه دلوقتي …
سليم : علشان إنتي دكتورة فاشلة وبدل ماتكشفي عليها داخله تتعرفي وتتكلمي معاها صح كدا أوعي كدا ..
نهر : استنى عندك إيه قلة الذوق دي أنا فعلاً كشفت عليها وبعت أم فتحى تجيبلها الدوا ….
سليم : مش بقولك فاشلة وسعي كدا وطلع من شنطته الحقنة والدواء وبدأ يرفع إيد زبيدة وهو عندوا إحساس متناقض

close

 

وضربلها الحقنة…
نهر : أنا مش فاشلة والحقنة دي مش هتنفعها وليها مضاعفات خطيرة…
سليم بتهكم : وحقنة الفيتامين اللي بتتكتب للست الحامل ملهاش مضاعفات برضو …
نهر : لا طبعاً علشان زى ما قلت فتامين وأي ست جسمها بيكون محتاجها وملهاش أي مضاعفات أما إنت أديتها حقنة ترفع

 

مستوى السكر في الدم عارف دا معناه إيه يعني هتسببلها لخبطة في جسمها …
سليم ركز على الدوا اللي أداه لزبيدة وانتبه إنه فعلاً خاص بمرضى السكر
دخلت أم فتحى
نهر أخدت الحقنة والدواء وبدأت تكشف عليها ثاني .

يتبع…

 

 

شوية و زبيدة بدأت تفوق بعد الإسعافات اللي عملتها نهر ولما شافتها بالحالة دي عطتها مهدئ حست إنها متوترة وتحتاج إنها ترتاح وبعدها نهر طلعت من عندها
كان سليم رايح جاي وهو حاسس بالضيق والندم من نفسه إنه ضغط عليها بالشكل دا
سليم كان في صراع مع قلبه وعقله :
من إمتا والمشاكل بتأثر فيك لدرجة إنها تخليك تقصر في شغلك كدكتور إزاي مخدتش بالك لولا الدكتورة نهر خطفت الحقنة من

 

إيدك كان ممكن أمك تموت دلوقتي
عقله : لكن دي مش أمك دي اللي قتلت أمك
قلبه : اه أمك غصب عنك هي اللي راعتك وربتك لحد ماكبرت هي مكذبتش عليك في حاجة
عقله : لا كذبت إنت ناسي إنهم قالوا إن دا كيد نسا هي قتلت أمك اللي ولدتك
سليم يرد على نفسه وممكن ميكنش ليها علاقة بموت أمك الحقيقية
فجاءة صرخ في نفسه والحرب قائمة مابين قلبه وعقله

 

كفااااايه
في اللحظة دي خرجت نهر عند سليم
وسالته نهر :
إنت مين ؟!…
إستغرب سليم سؤالها لكن كان كل همه يطمن على زبيدة فسألها :

 

هي بقت كويسة دلوقتي …
ردت نهر بغضب
رد الأول على سؤالي إنت مين .
سليم بدهشه

 

حضرتك بخير أنا الدكتور سليم نور اللي جه معاكي
نفت نهر كلامه
لا إنت كداب إستحالة تكون إنت هو إرجع من مطرح ماجيت …
اتعصب سليم :
إنتي مجنونه إيه الكلام الفارغ دا…

 

بصتله نهر بحدة :
أنا اللي كلامي فارغ ومجنونة وإنت اللي عملته دا تسميه إيه أنا سمعت عن دكتور سليم إنه رغم سنه الصغير إلا إنه أشطر دكتور لكن دلوقتي أظن إنك مش إنت الشخص المطلوب أو إنك بتدعي ..

 

فهم سليم هي تقصد إيه واتكلم بثقة :
مش مهم إنتي فاكره إيه ومش علشان كنت قلقان عليها واتلخبطت يبقى أنا منفعش إني ابقى دكتور….
نهر مكنتش عارفه هي ليه مخنوقه أوي كدا
بلاش الغرور اللي إنت فيه دا إنت بتتكلم عن مجرد غلطه عشان إنت تعبان و جاي من سفر طيب هتعمل إيه لو اتحيطت تحت ضغط كبير
لما تشوف كل يوم حد بيموت قدام عينيك وإنت مافيش في إيدك حاجه تعملها وقتها هتعرف أنا ليه مصدومه ومتعصبه من

 

تصرفك دا
المفروض في شغلتنا دي المشاعر تتركن على جمب مع أي مريض
أنا كنت مجبورة أكون دكتورة نسا وتوليد وباطنة وأطفال وكشف على كل الحالات دي علشان مفيش دكتور راضي يجي لكفر بعيد كدا ولما حضرتك وافقت فرحت جداً لكن دلوقتي أنا خايفة منك ..
سليم :
انا بعتذر جداً على الغلطه اللي عملتها أنا بس كنت متوتر شوية …

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top