رواية طبيب القرية ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية طبيب القرية

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

ما قدرش أصبر يوم على بعده دا الصبر عايز صبر لوحده

close

ما قدرش على بعد حبيبي أنا ليه مين الا حبيبي

نهر ترتبك وتدور على حجاب

سليم : أنا رديتك من يومها ..

 

 

نهر : إنت عايز إيه وجيت ليه ..

سليم : جيت لمراتي اللي سبتها مكشوفة ومغطيتهاش من عيون الناس وطلقتها من غير ما أسمع منها علشان واحد حقير

سليم : مكنتش مستوعب وقتها إيه اللي بيحصل ..

نهر بسخرية : بجد وإنت مش بتستوعب غير بعد الهنا بسنه ..

 

 

سليم : سامحيني أنا بحبك يابنت خالي ..

نهر : وأنا مش بحبك أطلع بره لا إستنى هنا ..

سليم : أطلع ولا أستنى أرسي على بر ..

نهر : مين اللي عرفك مكاني وجيت إمتا ..

 

 

سليم بحب : قلبي هو اللي دلني ولسه جاي ..

نهر : طيب أرجع من مطرح ماجيت ..

سليم : حاضر وخرج يقعد في الريسيبشين وهي خرجت من الأوضة ..

نهر : لا يابابا مش هنا على بلدك ..

 

 

سليم : بس دي بلدي ..

نهر : هو إنت خفيت علشان تيجي تجنني أنا ..

سليم بهزار : اه مسمعتيش المثل اللي مش فاكره إن بلدي هي بلد مراتي ..

صفية : هههههه مثل إيه يابن مالك ..

نهر : مين جاب الأستاذ دا

 

 

سليم : الهواء رماني ..

نهر : ياخفيف أطلع برا ..

صفية : عيب يابنتي ..

نهر : يبقى انا اللي هخرج ..

 

 

سليم : وأنا معاكي رجلي على رجلك ..

نهر : بجد طيب أنا رايحة أقابل عريس هتيجي معايا ..

صفية : عريس مين يابنتي ..

نهر : إنتي نسيتي ياماما العريس اللي إنتي لسه مكلماني عليه قوليله إني موافقة ..

 

 

صفية : مينفعش يابنتي ..

نهر : ليه بقى ..

صفية :علشان إنتي لسه قايله إنك متجوزة وبتحبي جوزك ..

نهر : أنا إمتا دا أنا مش بطيقه حتى ..

صفية :عن جد طيب يابنتي اللي يريحك ..

 

 

نهر : أكيد طبعاً قربت من الباب ..

سليم : وهتنزلي وإنتي كدا ..

نهر : أيوه مش أول مرة أمشي فيها قدام الناس كدا على الأقل المرة دى مستورة ببجامة..

سليم : طول عمرك ست البنات أنا آسف سامحيني أرجوكي أنا لما عرفت الحقيقة فضحته وكل الكفر عرف إنه ضحك عليكي ..

 

نهر : وأنا مكنش فارق معايا كل أهل الكفر لكن اللي كان فارق معايا كسرني مسمعش مني وقعدت على الأرض وعيطت مع إني كنت معاك لمدة شهرين شفت مني حاجة وحشة ..

سليم : لا طبعاً ..

نهر : طب ليه مجتش لوحدك ليه جريت لخالي علشان يشوفني بالمنظر دا ليه مجتش إنت وكنت اقتلني حتى بس ليه تخلي أب يشوف بنته بالمنظر دا إنت فاكر الناس بتنسى كان قدر يمسح من عقولهم ماضيه

 

 

احكيله ياأمي خالي فضل عايش قد إيه مكسور وأمه تعايره إن ربنا زله وبقى أرض بور من غير عيل مع إنها كانت عارفه إن ولاده عايشين عاقبته علشان حب زبيدة بنت صابحه عارف بابا الله يرحمه سابني ليه مع خالي علشان ميحسش إنه وحيد من غير عزوة وسماني نهر مالك إسم خالي سابق قبل إسمه علشان يداوي جرحه وتيجي إنت وأمك في دقائق تكسره قدام الكفر كله

أنا هربت من الكفر مش علشان عيونك علشان بغيابي الناس هتنسى اللي حصل وهيقدر يعيش العمر اللي باقي له مع حبيبته اللي ربنا بعتها ليه ويقوليله أنا سامحتك وحافظت عليها ليك علشان إنت توبت ..

 

 

سليم بوجع نزل علي ركبته : هو كمان ربنا عوضه والناس نسيت وطلبت منه يسيب الكفر رفض وأمي زبيدة حامل وأحمد جنبه وفرح بتتدرس وعايزة تكون دكتورة زيك سامحيني أرجوكي ؟

حاتم : كفاية إنتي لسه قايله كسرت الراجل وحشه وهو اترجاكي ودا مش سهل على راجل وخصوصاً اللي أصله صعيدي

وأنا عارف إنك بتحبيه أوي ومحتفظه بصوره اخدتيها من صفحته على الفيس وكنتي كل يوم والتاني تدخلي بصفحة شكل وتتكلمي معاه علشان تطمني عليه ..

 

 

نهر بغيض : اه فكرتني والباشا كان مقضيها وكان بيرد عليهم عادي وجاي يقول بحبك حبك برص ..

سليم : لا والله مش أنا اللي كنت بتكلم مع البنات دا أحمد ..

نهر : كداب

سليم : والله العظيم مش أنا دي مش أخلاقي ومش بقلل من أخلاق أخويا بس أنا عمري ماخون ..

نهر : شفت الإتهام صعب إزاي وأنا كمان عمري ماخون ..

 

 

حاتم : يبقى كدا خالصين نقفل على الماضي ونرجع الكفر ونقطع لسان أي حد يتكلم عليكي ونعمل فرح ليكم وبعد كدا إنتي حرة عاوزة تعيشي في الكفر في القاهرة زي ماتحبي ..

نهر : وشغلي ..

سليم : لو عايزه تعيشي هنا أنا هعيش معاكي ..

 

 

نهر : ننزل إجازة مرتين في السنة ..

سليم : ولو أربعه أنا موافق وهشتغل هنا في المكان اللي إنتي بتشتغلي فيه علشان منفترقش ابداً ..

نهر : أفكر ودخلت أوضتها ..

 

 

واتجوزت نهر أم دماغ ناشفة بعد ٥شهور عذبت سليم فيهم حبت تجرب قد إيه بيحبها وهو اشتغل في المستشفى وكان دايما ظلها ومفكرش يقرب منها لأنه عارف هي عملت كدا ليه تجربة التحرش أو الشروع في الاغتصاب صعبة جدا على أي بنت في كل مكان وكل اللغات

وكان عارف إنها محتاجة وقت تقدر تتقبل وتنسى اللي حصل معاها والمرة دي هو معاها

 

 

نور المرض رجعله تاني وكتب كل فلوسه بإسم سليم وفلوس شمس اتبرع بيها لمرضى السرطان وكتب جواب لسليم ومات ..

أما عز فضل يعين محامين لابنه لحد ماخرج ووقف جنبه وافتكر كلمت نهر خدوا إبنك في حضنك وبعد كدا دور علي الحب

رجعوا كلهم وعملوا فرح نهر وسليم وفجأة زبيدة بتصرخ جالها طلق الولاده وهما في الفرح

نهر جريت ودخلت بيها العياده وبدأت تولدها

والكل ضحك على العروسة اللي سابت فرحها و راحت تولد مرات خالها بفستان الفرح

 

 

سليم فطس على روحه من الضحك على منظرها وهي خارجة بالفستان وإيديها كلها دم وشايله إبن خالها بين ايديها وتمد إيديها بالطفل وتعطيه لسليم

نهر : أخوك وصل الدنيا يا سليم تسميه إيه

سليم وهو خايف ومتلخبط شاله بسم الله الرحمن الرحيم

 

 

نسميه إسم من أسماء الله الحسنى ممكن

مالك : أنا إسمي كمان من أسماء الله الحسنى يابني ؟

سليم : يبقى مؤمن مالك صقر ويمد يعطيه لمالك خد إبنك يابابا يعطيك العمر والصحة وتفرح بيه واخد نهر وجري

مالك : علي فين ياولدي ..

 

 

سليم : عايز أجيب عيل يلعب مع عمه يابوي ولو استنيت تاني ممكن ستات البلد كلها تولد دلوقتي ومراتي ما هتصدق ..

نهر بكسوف : بقى كدا طيب أنا ..

سليم : لا ياقمر إنتي بقيتي مرتي ..

 

 

نهر : ههههه لاه يبقى بقيت صعيدى صح ..

سليم غمزلها : هتشوفي دلوقتي صعيدي صح الصح كمان ..

ضحكوا كلهم على الثنائي المجنون وتمنوا لهم السعادة ..

تمت ……..

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top