رواية تمارا ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

تمارا بخجل : لا للاسف انا ما اتعلمتش خالتى حسنات ما كنتش بتخرجنى ولا اتعلمت …
ابتسم شاكر ثم قال وهو ينظر إلى تمارا
انتى اللى حفيدتى وانتى اللى صادقه ..وقلبي حس بيكى انتى
شمس بذهول : حضرتك بتقول ايه …شكلك كبرت وخرفت

close

 

لتجد يد قاسم تصفعها صفعه قويه
قاسم : حسك عينك تتكلمى مع جدو بالشكل دا
حسين : ايه اللى. عملته دا يا قاسم هى غلطت بس مش من حقك تمد ايدك عليها ..
شاكر : هو دا ردك يا حسين …يا خبية تربيتى فيك …ونظر إلى نجلاء
شاكر : انتى ما تعرفيش مين شاكر النجار ..وعقابه ايه للى بيكذب عليه …قولى انتى مين ومين وزك تعملى كدا …ليقاطعهم دخول شهاب

 

شهاب : صباح الخير….
الجميع : صباح الخير…
شهاب وقد رأى التوتر بينهم
شهاب : شكلى جيت فى وقت مش مناسب …
الجد شاكر : لا يا شهاب يا ابنى احنا بنحبك وبنعتبرك فرد من العائله ….وبالمرة احضر معانا المشكله دى ….
عند سارة

 

تستيقظ سارة من نومها
وئام : صباح الخير يا مس سارة
سارة : صباح الخير حبيبتى…انا نمت كتير اوووى
محتاجه اقوم النهارده الجمعه وعندى برايفت النهارده …وقامت باستبدال ملابسها وخرجت لتجد عائشه ومعها صقر ينتظران

 

خروجها لتناول الإفطار
سارة : صباح الخير
عائشه : صباح الخير حبيبتى يلا الفطار …
سارة : تسلمى يا طنط ..بس انا اتأخرت ولازم انزل
صقر : اطمنى …ميعاد الدرس اتأجل

 

قاسم بعت ليا رساله أن جدو شاكر طلب منهم يقعدوا معاه النهارده …ومش هيقدروا يرحوا الشقه
فلو ما عندكيش مانع اوصلك ليهم الفيلا وقت ما تحبي وتمارا هتاخد الحصه فى الفيلا وانا هخلص شغل مع قاسم …
عائشه : يبقي كدا لازم تفطرى الاول
جلست سارة معهم لتناول الإفطار وكانت تشعر بمحبه تلك الأسرة لها …

 

سارة : مش عارفه اشكركم بجد ازاى …بحس انكم عائلتي هنا …النهارده هروح بعد الدرس لبيت خالتى ..ماما حطت ليا مفتاح بيت خالتو الله يرحمها … البيت فاضى من بعد وفاة خالتى ..ولسه عارفه منها بالأمس
صقر : بس مش أمان تقعدى لوحدك يا سارة …ونظراته لها تتمنى أن تبقي معه ولكنه مشتت فدائما يرفض فكرة الارتباط والزواج

 

والآن يشعر بشئ بداخله تجاه سارة ويخاف من هذه الخطوة …
سارة : ما تقلقش عليا … انا اتعودت اكون لوحدى قالتها وكانت بداخلها تتمنى أن يطلب منها البقاء نظرت إليه وقالت …
سارة. :يلا علشان نلحق نروح ل تمارا علشان بعدها اروح على البيت وشكرت السيدة عائشه على حسن الضيافه وودعتهم

 

وذهبت مع صقر فى الطريق ل فيلا النجار …بقلم منال عباس
فى فيلا شاكر
بعد أن قص شاكر ل شهاب كل شئ

 

شاكر : بصفتك دكتور علشان ارضي ضميرى أمام الله ..عايز اتأكد مين فيهم حفيدتى …
ترشح لينا اى معمل ؟
شهاب : الحقيقه يا جدو …حضرتك مش هتحتاج لتحليل DNA فى حاجه

 

شمس : انت بتقول ايه يا شهاب
شهاب : صبرك عليا بس …اللى انتم ما تعرفهوش
واللى انا متأكد منه أن حفيدة شاكر بيه هتكون …..

يتبع….

 

بعد أن قص شاكر كل شئ لشهاب طلب منه عنوان معمل موثوق به كى يرضي ضميره أمام الله ..
شهاب : الحقيقه يا جدو حضرتك مش هتحتاج تحليل DNA فى حاجه
شمس : انت بتقول ايه يا شهاب

 

شهاب : صبرك عليا بس ..اللى انتم ما تعرفهوش واللى انا متأكد منه أن حفيدة شاكر بيه هتكون …
وأشار إلى نجلاء …كانت فرحه نجلاء وشمس تظهر على وجههم ..
شمس : عندك حق يا شهاب …المفروض يا جدو تطرد النصابه دى …
شهاب : بس انا ماخلصتش كلامى يا شمس وأكمل

 

اللى متأكد منه أن حفيدة شاكر بيه مستحيل تكون دى ….وأشار مرة أخرى على نجلاء
شاكر : انت بتقول ايه يا ابنى انت برجلتني
شهاب : دى مش حفيدتك يا جدو ..ومش اسمها تمارا ..دى اسمها نجلاء ..بنت البواب …بتاع العمارة اللى ساكن فيها لؤى …

 

حسين : تقصد لؤى اللى معايا فى الشركه
شمس فى نفسها : الله يخربيتك يا شهاب ايه اللى بتقوله دا …
شهاب : ايوا يا حسين بيه ….انا كذا مرة كنت بروح ل لؤى لما حضرتك كنت بتبعتنى بأوراق للشغل ..والبنت دى اسمها نجلاء ..

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top