رواية جحيمي (حب من البدايه)❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

رواية اميرة القصر المجهولة

­ ­ ­ ­ ­

وما لهاش حد قرايبها هناك طب هتروح السفر الجماعي في مصر تبقى تروح سكن الجمال عاوزين لغايه هنا وكلام واضح ان فيه والموضوع
فجاه يدخل امه ابو محسن ويلاقي ريم تجلس على السفره
العم ينظر اليها ويبتسم ويقول لها بصوت عالي بنوتي
ريم…تنظر خلفها وتصرخ بعلو صوتها وتجري عليه تترمي في حضنه وهي تبكي

close

 

مهران..بخوف عليها مالي يا ريم فيك ايه ايه حصل لك وتعيطي كده ليه ايه في يا ريم خوفيني عليك يا بنتي
ريم تضم عمها وتبكي بشده ولا تنطق باي كلمه
مرات العم.. اشدها من حضنه ريم

 

ريم.. وهي تنزل راسها في الارض خايفه من مرات عمي
مرات العم تمسك وشها بيديها وتمسح دموعها وتبوسها في خدها وتضمها الى حضنها انا اسفه يا بنتي لو كنت قلت لي كلمه زعلت في يوم من الايام ومن النهارده تعتبريني امك مش مرت عمك ولا حماتك قولي لي يا بنتي ليه بتبكي كده وفيه محسن يا بنتي

 

فجاه يخرج محسن ونيفين من المكتب الاب ينظر اليه بغضب ويجري عليه واضربه بالقلم على وشه ممكن اعرف مراتك بتبكي ليه انت عملت لها حاجه تزعلها يا ولدي والله لو كنت زعلتها في نص كلمه انا هاخد حقها منك مش حكايه انك انت ولد ولا دكتور كله الا بنتي
مفاجاه ينظر الى نيفين والى لبسها وينظر الى محسن بغضب ويشد من يده ويدخل به المكتب

 

هنيه. تنظر اليها بغضب وتقول لريم يلا بينا يا بنت على اوضتك فين هي تمسك يدها بتطلع بها الى الاعلى
نيفين تنظر الى المكتب وتنظر الى ريم ايه القرف ده ايه الناس دي ولا حتى سلموا عليا ولا عبروني كل واحد راح في مكانه اوف يبقى شكل عيله مجنونه ايه القرف ده وتخرج من المنزل
في المكتب الاب رايح جاي في المكتب بغضب ممكن اعرف مين البنت اللي كانت معاك هنا دي وقافل ليه على نفسك الباب

 

وايه القرف اللي هي لابساه دي
محسن وهو يفرق في بكسوف وخجل من مظهر اللي كان بيني نيفين
هو ديك يا بابا لبسهم هنا في مصر ازاي عندنا في الصعيد
الاب بس على الاقل عندنا في الصعيد الواحده بتكون محترمه ومتحشمه يا ولدي ايه اللي هي قاعده بيه دي ده هي قاعده

 

بقميص نوم يا ولد هي دي اللي انت عايز تتجوزها وتربي لك عيالك هي دي عاداتنا وتقاليدني يا دكتور
محسن ينزل راسه في الارض ويتكسف من ابوه
في الاعلى عند ريم وهنيه تمسك هنيه ريم وتجلس بها على السرير ممكن افهم يا بنت انت ليه بتعيطي من اول ما جيني وليه كنت قاعده لوحدك على السفره بتفطري وولدي كان في الاوضه مع البنت دي ومين البنت دي

 

ريم وهي تبكي وتقطع في الكلام دي دي نيفين يا مرت عمي
هنيه.. عمه تقوم وتصرخ انت بتقولي ايه هي البنت دي اللي ولد رايد هي اللي طالعه بقميص النوم دي يا نهارك مطيه بستين طين يا محسن
شروق خالد

يتبع….

 

يعني عايزاني اعمل ايه يا مرات عمي هو طول عمري شايفني ان انا اخته عمري ما شافني بنت عمه ولا عمري ما حبني
حبي كان من طرف واحد بس وانا دلوقتي بدفع ثمنه
هنيه وهي تضمها الى حضنها لا يا حبيبتي هو بيحبك بس هو محسش الدنيا واخداه وانت شايف البنت اللي كانت معاه دي تحت عامله ايه في نفسها وطول ما انت قاعده بالمنظر ده عمره ما هيبص لك ولا هيفكر في واحد تبقى قاعده مع جوزها

 

بالمنظر ده انت خلاص يا حبيبتي اتجوزتيه بقى جوزك حلالك
ريم /تبكي يعني عايزاني اترمي تحت رجلي يا مرات عمي واقول له ان هو يحبني وهو ما بيحبنيش وعلى فكره انا سمعته وهو بيتفق معاها ان هم عايزين يودوني بيت الطلبه يعني هم ما عايزينش في حاجه وهم متفقين ان هم يتجوزوا وهيرموني انا بره انا تعبت

 

انا وعايزاك تاخديني معاك البلد انا مش عايزه اكمل تعليم انا مش عايزه حاجه من الدنيا دي كفايه قوي لغايه كده اللي حصل لي ده كله
محسن / في المكتب تحت مع ابوه
الاب /وهيصرخ فيه اللي قاعده معاك في البيت دي مش بني ادم بتحس لحمه ودم لما بتشوفك بتتكلم مع البنت دي اكيد بتزعل يا بني ادم يا متخلف انت وبنت عمك المناظر دي لما تشوفها مش اكيد هتقلدها هتقلد نفسها وطريقه كلامها وحادتها

 

وكل حاجه فيها حافظ على بنت عمك ومراتك يا ولدي ما تعدمش بيتك وسعادتك عشان خاطر مظاهر كدابه
محسن وهو يقوم ويصرخ بصوت عالي/
وانا ما بحبهاش يا ابوي وانا بحب نيفين وهتجوز نيفين واذا كان علي ريم ما لهاش عندي غير هي تكمل تعليمها بحطها فوق راسي واكثر من كده ملهاش حاجه عندي وهرجعها لكم البلد ثاني حياتي وهديرها بنفسي وزي ما انا عايز انا بحب نيفين

 

واتفقت معاك انك انت تخطبها لي بعد ما اتجوزت ليه خلاص كده يا ابوي ما عايز تيجي تجوزهاني انا هروح واحده
الاب وهينظر اليه بحزن ووجع على عمايله خلاص يا ولد اللي انت عايزه انا هعمله لك ومن هنا ورايح ملكش صالح بريم وانا هاخد ريم وهننقل على بيت ثاني انت حر بحياتك ومستقبلك

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top