رواية العشق الممنوع ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

في مكتب المحامي
شاهندا بغل… هي كدة كدة مجنونة انا اخد شركاتها و كل اموالها بعد ما ارفع قضية حجر
المحامي… مينفعش لان ليها ولاد
شاهندا بغضب… بس كمان معدوش السن القانوني يامتر
المحامي بهدوء. . جوزها موجود

close

 

شاهندا بغضب… يعني اية خرجني من الورطة اللي انا فيها دي انا هعيش في الشارع دول حجزوا علي كل املاكي
المحامي ببرود… اسف يا هانم مفيش في ايدي حاجه اعملها و بعدين حضرتك شوفي محامي تاني غيري انا ورايا قضايا كتير و مش فاضي
شاهندا بصدمة…. انت ازاي تقولي كدة انت المحامي بتاعي من اكتر من سبعة وعشرين سنه بتبعني
المحامي ببرود… انا اكييد يعني يامدام مش هشتغل معاكي ببلاش اتفضلي متضيعيش وقتي اكتر من كدة

 

شاهندا قامت وهي تبكي كل شئ تقفل في وجهها لا يوجد مكان تذهب اليه
……………………
في المساء كان يجلس اثنين وكان يتكلم بغضب شديد
انتي مقولتيش ليا ليه ليه اعرف من حد غيرك

 

…. اسمعني بس انا قولت انا هرفض وخلاص مفيش داعي اني اقول واضايقك
تكلم الطرف الاخر بعصبية….. يعني اموتك انتي وهو في ساعة واحدة انتي مالك انتي تقولي اية اللي بيحصل انا صبرت كتير لازم نتجوز سامعة نتجوز في اسرع وقت اما الحيوان التاني لا موته

 

… اسمعني بس بلاش تسرع
… بعصبية شديدة… بقولك ايه انا سمعت كلامك كتير مش عاوز اسمع منك حرف زيادة سامعة هنتجوز يعني هنتجوز. ونقفل الكلام علي كدة
يلا علشان نمشي
… قالت بحزن… يلا
…………

 

هنا ينتهي البارت اتمني ينال اعجابكم
رايكم في رد فعل مهاب علي امه وعدم مساعدته لها
رايكم في اللي عمر بيعمله وهل معه حق ولا لاء
وياتري مين الاتنين المجهولين دول
وهل ممكن زياد والدكتورة كارما يكون ليهم مستقبل سوا وخصوصا انها الدكتورة بتاعته

يتبع…..

انهاردة هنتكلم عن وجية و انجي وهيبقي فلاش باك
…………

 

فلاش باك
بعد ما وجية عنده شعور كبير بالحب تجاه انجي
كان يقف في مكتبه بضيق و يتحدث مع ذاته في صراع مع قلبه و عقله
انت هتفضل واقف ساكت كدة مش بتتحرك ولا بتعمل حاجه اتحرك يا بني ادم

 

عقله… اعمل ايه يعني
قلبه… روح اعترف لها انك بتحبها
عقله بضيق… ولما ترفض يا فالح هي اكيد هترفض مش اول ما يروح يتقدم هتوافق عليه متنساش انها كانت بتحب اللي ما يتسماش احمد ده غير ان مراتك كانت السبب في خراب حياتها هي و اخواتها

 

هي هتترفض هتترفض وكمان متعرفش انك طلقت مراتك
قلبه بضيق… خلاص قرب منها اعزمها كتير عندكم وحاول تتكلم معاها لوحدك لكن متبقاش ساكت كدة
عقله بهدوء…. عندي فكرة انا اكلمها و اقولها في عجز في الموظفيين الحسابات عندنا ومحتاجين حد ضروري يبقي عنده خبره و فاهم و خصوصا ان مراد ساب الشغل من فترة وانا مش عايز حاليا حد حديث التخرج لاني مش عايز ادرب ومحدش عنده

 

الخبرة الكافية غيرها وهي اكيد مش. هترفض صح ممكن ترفض في الاول لكن بعد كدة هتوافق ها ايه رايك
قلبه بفرح… حلوة الفكرة دي كلمها دلوقتي
عقله… بس لسه بدري الساعة لسه سبعة ونص
قلبه بفرح.. ده احسن وقت علشان تجي دلوقتي اليوم لسه من اوله يلا اتصل بسرعة

 

وجية مسك الفون وكان متوتر وحاسس بقلق انها ترفض
وجية جلس علي مكتبه و حاول ياخد نفس عميق واتصل عليها و هي كانت نايمة في الوقت ده
وردت بصوت نعسان وقلقان علي حورية

 

انجي بنعاس وقلق… الو حورية فيها حاجه
وجية بهدوء… لا ابدا انا اللي عاوزك في موضوع مهم
انجي انتبهت وقالت… اتفضل
وجية مثل صوت مترجي… بصراحة يا انجي مراد مشي ورشا كمان مشيت علشان بتتجوز وعندي عجز في الموظفين

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top