رواية العشق الممنوع ❤?كاملة ? جميع الفصول ?(من الفصل الأول إلى الأخير) كاملة ستعجبكم

­ ­ ­ ­ ­

لقاكي عمل كل حاجة تبسطك و تفرحك عمره ما زعلك ولا هانك انا مقدرة ان امه كانت سبب في تعبنا ولكن هي ملهاش ذنب
نظرت لها حورية بصدمة ودموع..

close

 

كملت انجي كلامها بدموع وقالت.. ايوه ملهاش ذنب ابوكي هو اللي بص لغيري و لناس اعلي منه ابوكي اللي مرعاش ربنا لا فيا ولا فيكي ابوكي السبب مش هما هي عملت كدة علشان تدمر اختها وتاخد ورثها ده موضوع ميخصناش عمار ميستهلش منك كدة ميستهلش انك تسبيه قلبه مكسور و مجروح احنا خلاص كبار و واعيين انسي ولا كانك عرفتي حاجه الموضوع ده عده عليه سبع سنين خلاص اتقفل حتي لو عنده ولد اهو اخوكي وهو كدة كدة عايش بره مصر يعني لا يعرفك ولا هتعرفيه

 

حبيبتي قومي لمي هدومك و باتي في حضن جوزك و صالحيه واوعي تزعليه منك ياحبيبتي اللي بيحب بجد بيتنازل كتير اوي عن حاجات كتير وانتي لو بتحبيه هتنسي الموضوع ده و متفكريش فيه تاني كفاية انتي بايته هنا من امبارح روحي بيتك واقعدي معه واتصافي انتي و هو وبلاش زعل وبلاش تسيبي بيت جوزك فاهماني يا حبيبتي

 

حورية بدموع… بس انا محتاجة وقت استوعب فيه اللي حصل و بعدين ان
انجي بإبتسامة… حبيبتي كتر البعد بيولد الجفا كل ما بتبعدي عنه كل ما الجفا هيملي قلبك و قلبه وبعدين استوعبيه و انتي جنبه كلميه وهو هيسمعك وهيفهمك و هقدر موقفك صدقيني عمار ما يتعوضش راجل وعارف يعني اية رجولة وشهم وهتعدي

 

انتي وهو الموقف ده يلا يا حبيبتي قومي غيري هدومك وروحي لجوزك.
حورية بدموع…. بس هو اصلا محولش يتصل بيا ولا يكلمني ولا حتي يصالحني
انجي بإبتسامة… هو بيحبك وزي ما قولتلي هو تمسك بيكي بس انتي اللي عندتي وقولتي عايزة وقت وهو سايب ليكي

 

مساحة وانا بقول كفاية الوقت ده بعيد عنه حبيبتي لو كل واحد فضل مستني خطوة الفرد التاني محدش هيتقدم لازم واحد فينا هو اللي ياخد الخطوة ها هترجعي وتقعدي في حضن جوزك ولا تباتي هنا وتفضلي مزعله نفسك و مقهورة
حورية حضنت انجي وابتسمت بدموع وقالت.. لا هروح لحضن جوزي

 

انجي ابتسمت.. يلا قومي البسي وكدة كدة شنطتك جاهزة وانا ممكن اجاي اوصلك
حورية بابتسامة.. لا يا ماما خليكي انا هروح لوحدي متتعبيش نفسك
انطي ابتسمت بحب وقالت… طيب يلا متضيعيش وقت انا هسيبك تاخدي راحتك في الاوضة

 

انجي سابت الاوضة وخرجت وحورية بسرعة غيرت هدومها و اخدت شنطتها و خرجت وانجي ابتسمت ليها وقالت… مع السلامه
حورية بابتسامة…. مع السلامه يا ماما

 

انجي بإبتسامة…. هبقي اكلمك بليل اطمن عليكي
حورية بابتسامة… ان شاء الله ياماما مع السلامه
انجي بإبتسامة.. مع السلامه

 

خرجت حورية و نزلت من العمارة وشافت زياد وهو يقف امام محل و الده
زياد نظر لها بشتياق ولكن تذكر انها تزوجت ولم تعد تحل له نظر في الارض وهي عدت من امامه بتوتر و قفت اول تاكسي يقف قدامها وركبت فيه

 

………………………..
في البيت عند مهاب كان ينام بعمق ومريم تضع راسها في حضنه وهي مستيقظة وتحتنضه تشعر بالراحة من زوجها منه زوجهم مستقر وهذا احسن شئ.

 

مريم بابتسامة…. مهاب يا مهاب
مهاب فتح عيونه بنعاس وقال.. ها
مريم بابتسامة… الشركة وراك اجتماع مهم كمان ساعة

 

مهاب فتح عيونه بابتسامة وقال… بتفكريني ليه بس يا مريم. انا مصدقت نمت كام ساعه
مريم بابتسامة… اسيبك يعني تتاخر علي شغلك يلا قوم وحضر نفسك وانا هجهزلك الفطار
ولسه هتقوم مهاب شدها من ايديها وقال بمشاكسة جديدة عليه… طيب مفيش اي حاجه كدة صباح الخير ياقلبي واي

 

مكافاة ليا علي اللي عملته في زفت وطين
مريم باستغراب وهي بتبتسم…. مهاب انت جرالك حاجه
مهاب قرب وجهه وقال بمشاكسة… انا كويس انتي كويسه

 

مريم بابتسامة.. صباح الخير يا مهاب حلو كدة اقوم اعملك الفطار بقي بدل ما تتاخر و ترجع تقول اخرتيني
مهاب بابتسامة… طيب انا هكافأ نفسي بنفسي
وميل علي شفتيها وقبلها قبله عميقة وهي انسجمت معه وبدلته قبلته وقربها مهاب اكتر منه ودخل اصابع يديه في شعرها

 

يقربها ويمعق من القبلة وسرحت مريم معه بحب
ولكن الاتنين اتفزعوا لما سمعوا خبط جامد جدا علي الباب
مهاب بعد عنها بخضه وقال… مين ابن…… اللي بيخبط بطريقة دي

 

مريم كانت مفكرة ان رمزي وجاب الحكومة علشان ياخدوا انس
مهاب خرج بسرعة وفتح الباب و شاف امه تقف امامه بغضب
ومريم كانت وراه وترتدي الروب الخاص بيها

 

شاهندا دخلت وقفلت الباب بغضب وقالت بغضب … بقي ملقتش غير دي و تتجوزها
مريم الدموع تجمعت في عيونها لما تتكلم عنها بهذه الطريقه وهي متربية مع مهاب وتعرف عنها كل شئ
مهاب بحده… لو سمحتي متتكلميش عنها كدة و بعدين مالها مريم ست البنات

 

شاهندا بسخرية… فعلا هي ست مش بنت ومعاها عيل انت اية اللي يخليك. تربي ابن مش ابنك وتتجوزك واحدة كانت متجوزة واحد شمام
مهاب ببرود… دي حياتي وانا حر فيها اتجوز زي. ما انا عايز وانا مفيش حد واصي عليا ولا ايه.

 

شاهندا بغضب رفعت يديها وصفعت مهاب اللي اتصدم و مريم اللي شهقت بفزع والدموع تجمعت في عيونها معقول هذا تضرب راجل تخطي 33 عام
معقول هذا الام
كل هذا الكلام كان يدور في عقل مريم

 

مهاب تحكم في نفسه وقال….. انتي لولا انك امي كان زمان رد فعلي معجبكيش واتفضلي اطلعي بره و شركتك انا مش دخلها تاني و ابقي وريني هتشوفي الشغل ازاي وصرخ بحده… اطلعي بره يلا
شاهندا قالت بغل… هطلع يامهاب وانا اللي مش عايزه لا اشوف وشك ولا وش اخوك انتم الاتنين بنسبة ليا ميتين

 

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

Scroll to Top